Windows 8 tar Ribbon till filhanteraren, öppnar och monterar ISO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Fint med ribbon, jag gillar det.

Det gör jag också

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Aha, jag har missuppfattat det hela då, så det går altså inte att montera en iso i windows8?

Vore inte så bra för windows image Men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

im nut inprest

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Du kan ju garanterat plocka bort allt detta om du vill och bara köra shortcuts.
Däremot är detta fan en GODSEND till vänner och familj vilket kommer att få det MYCKET lättare speciellt nyare användare.
Varför inte förenkla för majoriteten så kan väl de "avancerade" användarna bara plocka bort allt de inte vill ha.
När det tom blir mer spelrum att leka med hur fan kan man klaga?

Känns som att det bara klagas utan någon som helst grund...
Det var samma sak med tablet UI, även fast det slår allt på marknaden idag med hästlängder. Exempel: "Jag vill ju inte ha detta till min stationära whine whine" När det tydligt är nämnt att detta är för tablets...

Permalänk
Medlem

WoW äntligen ska man kunna montera .ISO med windows

Permalänk

till alla haters....det whinades som faan när xp kom....ingen ville byta från 98se....var lite whine från 95 till 98 men det var bara the rejected som debatterade os på den tiden

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

native stöd

för symlinks skulle ju vara ganska kul och ha... Tror linux/unix har haft det ett tag. Trodde nyare versioner av windows server skulle ha det, men man måste tydligen ha 3-dje parts programvara för det ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

för symlinks skulle ju vara ganska kul och ha... Tror linux/unix har haft det ett tag. Trodde nyare versioner av windows server skulle ha det, men man måste tydligen ha 3-dje parts programvara för det ändå...

Lite som mklink? Använt det ett bra tag för att länka steambaserade spel till min SSD-raid

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battle_Zealot:

Jag vill inte starta en Mac vs PC tråd nu!
Men jag tycker att Apple heller inte gör stora skillnader mellan sina katter.
Ja, jag vet vad jag snackar om, jag har använt OS X10.3 - 10.6, sen sålde jag Mac:en.

Det håller jag med om, har själv Macbook och är inte särskilt imponerad av nya Lion. Värt att sägas är ändå att deras OS kostar ca 200kr jmf med 1000-2000kr? Men visst, de tar bra betalt för sina datorer ist så lite svårare att jämföra med Microsoft. Låt oss droppa Mac/PC som sagt.

Ser fram emot en ny release men kommer antagligen inte köpa. Succén med Win7 är fortf påtaglig. Företag börjar väl just nu att migrera från XP. Win8 känns helt enkelt inte som ett "nytt" os.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vore inte så bra för windows image Men man vet ju aldrig.

Bara för att det är iso betyder inte att det är olagligt, även microsoft levererar nedladdade isos nu för tiden.
Samma trams som det var om filformatet mp3 för inte allt för längesedan.

Men nu till frågan igen, kan man montera en iso i windows7? Inte bränna utan montera, som du skrev tidigare, och hur gör du det?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Bara för att det är iso betyder inte att det är olagligt, även microsoft levererar nedladdade isos nu för tiden.
Samma trams som det var om filformatet mp3 för inte allt för längesedan.

Men nu till frågan igen, kan man montera en iso i windows7? Inte bränna utan montera, som du skrev tidigare, och hur gör du det?

Nä vet kom bara att tänka på det. Vad jag vet finns bara bränna i win 7.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

för symlinks skulle ju vara ganska kul och ha... Tror linux/unix har haft det ett tag. Trodde nyare versioner av windows server skulle ha det, men man måste tydligen ha 3-dje parts programvara för det ändå...

En begränsad implementation av symlink har alltid funnits - nämligen stödet ligger i NTFS, dvs i filsystemet. Men av någon anledning ville de inte implementera verktyg för att använda det i windows trotts att det fanns där hela tiden. Så det enda 3:e parts verktyg behöver göra är att använda feature'n som redan finns i NTFS. Det enda stället där det faktiskt används i windows som jag är medveten om är att du kan montera hårddiskar i mappar i diskhanteraren. Så du skulle kunna göra ett fint litet unix-fil-träd med alla diskar monterade i olika mappar på samma enhetsbokstav om du vill. Jag använder det för att ha en egen hårddisk monterad på C:\Program Files och en annan partition som är monterad på alla temp-mappar som t.ex. C:\Temp, C:\Windows\Temp, osv. (du kan montera en disk på flera platser samtidigt).

Men på hela taget är det inte lika bra som i linux.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

för symlinks skulle ju vara ganska kul och ha... Tror linux/unix har haft det ett tag. Trodde nyare versioner av windows server skulle ha det, men man måste tydligen ha 3-dje parts programvara för det ändå...

http://bit.ly/mTQzYd

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Steven Sinofsky avslöjar fler nyheter i kommande Windows 8. Filhanteraren Explorer uppdateras med gränssnittet Ribbon och får även inbyggt stöd för ISO-filer.

Läs artikeln

Är det bara när jag tittar som killen på videon presenteras som Alex Simons och inte som Steven Sinofsky?

Visa signatur
Permalänk

Tragiskt att läsa kommentarer här från alla bakåtsträvare. Guldfiskminne och noll tänkande utanför boxen.
Ser helt klart fram emot nya Windows och hur den nya funktionaliteten kommer underlätta arbetet framöver. För övrigt så stör jag mig på allt skitsnack om Vista, visst var det långt ifrån lika bra som W7, men det var då 1000 gånger bättre än XP.

Permalänk
Skrivet av fluffmajster:

till alla haters....det whinades som faan när xp kom....ingen ville byta från 98se....var lite whine från 95 till 98 men det var bara the rejected som debatterade os på den tiden

+1

Permalänk

Ah underbart

BRA JOBBAT MICROSOFT

Permalänk

Jag har alltid gillat Ribbonfältet i olika winapplikationer.

Win8 verkar bli intressant.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Less Is More

Skrivet av infinity08:

Tragiskt att läsa kommentarer här från alla bakåtsträvare. Guldfiskminne och noll tänkande utanför boxen.
Ser helt klart fram emot nya Windows och hur den nya funktionaliteten kommer underlätta arbetet framöver. För övrigt så stör jag mig på allt skitsnack om Vista, visst var det långt ifrån lika bra som W7, men det var då 1000 gånger bättre än XP.

Så man är bakåtsträvande bara för man tycker att Ribon är skit?

Skulle jag bestämma över deras design team skulle jag tvinga in dem denna mockup jag gjorde på 10 sekunder.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ribbon?! NEJ TACK!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Så här ska Explorer se ut: http://i54.tinypic.com/2nuuicy.png

Ingen fluff. Men visst, kul att dom i alla fall lägger ner lite arbete på det.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Fast egentligen är det bara en sak jag saknar i explorer, flikar!

Permalänk

Har inget som helst behov av grafiska stora knappar i ett stort fält för att utföra copy paste etc. Känns nästan som ett påhitt för semi-blinda människor eller folk med någon form av handikapp. Visst, tvekar inte ens sekund över att det kommer kunna gå att gömma hela fältet så ser det inte som något negativt i slutändan. Hoppas verkligen att MS jobbat med filöverföringshastigheterna i nya windows. Det är en grekisk tragedi i Win7 vid många tillfällen, speciell när man för över via nätverk.

Permalänk

Trevligt med inbyggt ISO-stöd. Någon som vet om Windows 8 kommer att kunna packa upp RAR-filer direkt i OS?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Så man är bakåtsträvande bara för man tycker att Ribon är skit?

Skulle jag bestämma över deras design team skulle jag tvinga in dem denna mockup jag gjorde på 10 sekunder.
http://i.imgur.com/JXpR5.png

Är ju mer eller mindre så det ser ut idag. Men bara för att det räcker för dig betyder det inte att det räcker för alla. Jag tex. vill alltid ha menyraden tillgänglig. Men nu är det ju så trevligt att det faktiskt finns något som kallas valfrihet, och det går att ställa in vad som visas i W7 och uppenbarligen även i W8, då det ju går att dölja Ribbon om man inte gillar det.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker Autodesk?

Permalänk
Medlem

Kan detta äntligen innebära ett kortkommando för att skapa en ny mapp?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Kan detta äntligen innebära ett kortkommando för att skapa en ny mapp?

Lite som ctrl+shift+n? Aldrig ens funderat på (läs: behövt) ett sånt kommando, men det tog typ 5 sekunder att testa sig till

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Windows 8 meh. Billigara att installera Daemon tools lite till sjuan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Windows 8 meh. Billigara att installera Daemon tools lite till sjuan.

Ja för att det kommer vara den enda skillnaden på de operativsystemen *sarkasm*

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...