Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Ser det här bra ut? Prisvärt? hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

nja, jag har faktiskt inte någon större erfarenhet till det då jag alltid kört trådat, tyvärr:(

Men det finns nog ganska bra med nätverkskkort som funkar:)

Men det kanske finns någon annan som vet?

Har du rabatt-koden till misco, om det var den skärmen du skulle ha?:)

Nej jag har inte den koden vart kan jag få tag på den?

Men sista koll nu då http://www.inet.se/kundvagn/visa/627467/2011-07-16 + skärm + LSD armband.
Inget jag har missat eller som ser fel ut. Man behöver inga speciella verktyg eller extra muttrar?
Och det räcker med de här fläktarna för att hålla datorn tillräckligt kall även ifall den är på många timmar i streck? Behöver jag köpa till kylpasta också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/627408/forslag

Processorn går att låsa upp till X4 utan problem. Så där sparar du 3xx Kr.
Grafikkortet är lite hetare än 460 varianten.
Bättre chassi, mera för pengarna. Följer med ett antal fläktar.
Samt ett modulärt och helt okej nätagg för att minska på kabelhärvan inne i chassit.

En annan sak skulle vara att köpa en annan kylare, för AMDs stockkylare är inte speciellt bra och samtidigt låter dom som någon från andra världskriget.

http://www.inet.se/artikel/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p...
eller
http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Hej har ingen lust att gå upp mer i pris nu det har redan blivit lite dyrare än vad jag tänkt från början ? Känns inte som att jag vill experimentera med att låsa upp 4x till den billigare processorn heller :).Men det som jag länkade i sista kollen funkar det ?

Permalänk
Medlem

Vill du upp i prisklass så ordnar vi det utan problem.

Att låsa upp till en X4 gör du med två-tre tryck på tangetbordet. Även en kaktus kan fixa det!

Ska slänga ihop två alternativ åt dig. Man blir bra sugen på en uppgradering själv när man plockar i kundvagnen.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Intel högre prisklass:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/627852/8000-utan-os

Prisvärt system med mycket av varje. Du kommer att kunna spela dom spel du nämnde ovan, men även kommande titlar med högre krav. Snabb dator, mycket plats att lagra spel/filmer och annat.

Du kommer också kunna uppgradera datorn mycket enklare med tiden ifall dina krav på datorn ökar. Släng in ett till grafikkort, mer minne eller varför inte en SSD disk?

AMD medel prisklass:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/627793/6000-utan-os

Hälften av prestandan om man jämför med paketet ovan, men fortfarande mycket kraft för pengarna. Också väldigt enkelt att uppgradera allt eftersom.

Kör själv AMD och ett mycket sämre system än detta, och jag spelar spel med glädje (och lite lagg). Inte stött på några större problem där en enkel justering i inställningarna inte gjort susen.

Det ett år sedan jag uppgraderade sist nu och det är klart, visst känner man av att det inte riktigt hänger med i några av dom nya spelen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bra med kylning då det medföljer tre stycken fläktar med chassit, samt en bättre CPU kylare än den som medföljer processorn. (Gäller båda då jag valde samma chassi + kylare i båda paketen)

Om jag fick välja så skulle jag ta det lite dyrare Intel paketet. Visst har man favoritspel, men det kommer nya titlar, som kräver mycket mycket mer av datorn. Vill man stå där med svansen mellan benen och ångra att man inte la ut lite extra pengar redan från början?

Tomtelol rekommenderar:
Intel paketet. Bra grund som kommer att hålla framöver för en överkomlig summa.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Vill du upp i prisklass så ordnar vi det utan problem.

Att låsa upp till en X4 gör du med två-tre tryck på tangetbordet. Även en kaktus kan fixa det!

Ska slänga ihop två alternativ åt dig. Man blir bra sugen på en uppgradering själv när man plockar i kundvagnen.

Skrev att jag inte hade lust att gå upp mer i pris xD. Men du menar alltså att jag kan få en x2 att få samma prestanda som en x4? Utan att riskera att den går sönder eller förstöra garantin?

Permalänk
Medlem

Jag hade beställt delar från olika butiker för att komma så billigt undan som möjligt. Om man vill kan man få både 4 kärnig phenom II från början, 80+ 500watts nätagg, och även klämma in ett GTX 560ti med den budgeten. Dock inte med operativsystem inkluderat. Men det är det ju inte alla som köper...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär... update.
Har slängt ihop en burk hos misco med deras swecklockers rabattkod.
Överskrider din budget lite pga att jag valde ett moderkort som lär vara klockvänligt, plus att den har senaste chipset. Det finns billigare moderkort för AM3 om man vill välja det och landa på prick 5000 kr.
Ett alternativ är att beställa grafikkort från annan butik och komma undan typ 200 kr billigare.
http://imageshack.us/f/15/miscoburk.jpg/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade beställt delar från olika butiker för att komma så billigt undan som möjligt. Om man vill kan man få både 4 kärnig phenom II från början, 80+ 500watts nätagg, och även klämma in ett GTX 560ti med den budgeten. Dock inte med operativsystem inkluderat. Men det är det ju inte alla som köper...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär... update.
Har slängt ihop en burk hos misco med deras swecklockers rabattkod.
Överskrider din budget lite pga att jag valde ett moderkort som lär vara klockvänligt, plus att den har senaste chipset. Det finns billigare moderkort för AM3 om man vill välja det och landa på prick 5000 kr.
Ett alternativ är att beställa grafikkort från annan butik och komma undan typ 200 kr billigare.
http://imageshack.us/f/15/miscoburk.jpg/

Det går nog över min budget med ganska mycket för du har inte fått med något os :/ ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aron0096:

Hej har ingen lust att gå upp mer i pris nu det har redan blivit lite dyrare än vad jag tänkt från början ? Känns inte som att jag vill experimentera med att låsa upp 4x till den billigare processorn heller :).Men det som jag länkade i sista kollen funkar det ?

Du hade inget kommatecken mellan Hej och har ingen lust. Samt ett Frågetecken i slutet på meningen ^^. Därför antog jag att du tog tjuren vid hornen och önskade lite bättre alternativ xD.

Skrivet av Aron0096:

Skrev att jag inte hade lust att gå upp mer i pris xD. Men du menar alltså att jag kan få en x2 att få samma prestanda som en x4? Utan att riskera att den går sönder eller förstöra garantin?

Jag låste upp min X2 till X4 utan problem, rullat ett år nu. Det är ingenting som kommer att gå sönder direkt, utan mer bara slitage med tiden. I värsta fall så kan du inte låsa upp till X4 alls, eller bara till en X3.

Min CPU är 550 varianten, inte BE versionen. Tydligen ska det vara mycket högre procent på lyckade upplåsningar på BE.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Du hade inget kommatecken mellan Hej och har ingen lust. Samt ett Frågetecken i slutet på meningen ^^. Därför antog jag att du tog tjuren vid hornen och önskade lite bättre alternativ xD.

Jag låste upp min X2 till X4 utan problem, rullat ett år nu. Det är ingenting som kommer att gå sönder direkt, utan mer bara slitage med tiden. I värsta fall så kan du inte låsa upp till X4 alls, eller bara till en X3.

Min CPU är 550 varianten, inte BE versionen. Tydligen ska det vara mycket högre procent på lyckade upplåsningar på BE.

Men det som jag länkade i sista kollen funkar väll? Jag behöver inga fler fläktar etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aron0096:

Nej jag har inte den koden vart kan jag få tag på den?

Men sista koll nu då http://www.inet.se/kundvagn/visa/627467/2011-07-16 + skärm + LSD armband.
Inget jag har missat eller som ser fel ut. Man behöver inga speciella verktyg eller extra muttrar?
Och det räcker med de här fläktarna för att hålla datorn tillräckligt kall även ifall den är på många timmar i streck? Behöver jag köpa till kylpasta också?

Jag tycker det ser bra ut:D

Och det enda du kanske behöver är en skruvmejsel, och lite tålamod:P
Och allt du behöver finns med till datorkomponenterna:)
Kylpasta ska hänga med till prollen:)

EDIT: miscos swec rabatt:)
#11087932

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag tycker det ser bra ut:D

Och det enda du kanske behöver är en skruvmejsel, och lite tålamod:P
Och allt du behöver finns med till datorkomponenterna:)
Kylpasta ska hänga med till prollen:)

EDIT: miscos swec rabatt:)
#11087932

Det var det jag ville höra tack för all hjälp jag säger till om det blir strul vid installationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aron0096:

Det var det jag ville höra tack för all hjälp jag säger till om det blir strul vid installationen

ingen orsak:)

Skriv gärna lite hur det går med bygget här, så att man kan läsa:D

Lycka till!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ingen orsak:)

Skriv gärna lite hur det går med bygget här, så att man kan läsa:D

Lycka till!:)

Det ska jag göra , Jag ska beställa grejerna ikväll så det tar nog några dagar innan jag får allt men sen så ska jag skriva hur det går.

(jag beställde ESD bandet från NetOnNet igår) stod att det kunde ta upp till 5 dagar så jag får se när det kommer också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aron0096:

Det ska jag göra , Jag ska beställa grejerna ikväll så det tar nog några dagar innan jag får allt men sen så ska jag skriva hur det går.

(jag beställde ESD bandet från NetOnNet igår) stod att det kunde ta upp till 5 dagar så jag får se när det kommer också

Okej, om allt är i lager så kommer det förmodligen på tisdag:)
Själv har jag beställt med netonnet, och det kom efter 2-3 dagar, men räkna iallfall med 5 dagar:)

Lycka till igen:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

kör på AVG om du vill ha ett virusskydd. Köpa ett är bara dumt.
jag kör själv utan för jag stör mig mer på virusskydd än virus ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

kör på AVG om du vill ha ett virusskydd. Köpa ett är bara dumt.
jag kör själv utan för jag stör mig mer på virusskydd än virus ..

håller med helt där, och avg är nog det bästa av alla gratis program:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

håller med helt där, och avg är nog det bästa av alla gratis program:)

Det är ju en smaksak också. Vissa kanske vill ha en ruta som kommer upp varje gång man byter hemsida

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ojj förlåt att jag glömde att skriva hur det gick med mitt datorbygge, jag hade för mig att jag hade gjort det men det hade jag tydligen inte. Iaf så klarade jag att montera datorn själv och nu så funkar den prima . Tack för all hjälp