AMD: FX-serien "Bulldozer" lanseras under fjärde kvartalet

Permalänk
Medlem

Och där blev det en Intel Sb istället,löjligt trött på att vänta på något som bara skjuts på framtiden.Även om det tar mej emot att säga så..Typiskt Amd

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Själv sitter man i uppgraderings funderingar och förseningen av AMD gör mig mer och mer fast på att köpa ett SB före BF3 releasen.
Hade ju hoppats på konkurrens mellan dessa 2 processor jättar så man kunde fått reducerade priser. (Inte för att jag är snål men konkurrens är nyttigt för utvecklingen).

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Bättre att AMD lägger ner processortillverkningen och satsar på grafikkort istället, det som man tydligen lyckas bäst med. Bulldozer känns enbart som ett stort jävla PR-jippo, förvånar mig inte om det är ganska mycket sämre än SB.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Exakt, tror väntan på Bulldozer har mer med religion att göra än något annat. Man kunde fått likvärdig prestanda i början av 2011. Blir dock gärna motbevisad, men Bulldozer känns mer tveksamt för varje dag den blir försenad.

Källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Bättre att AMD lägger ner processortillverkningen och satsar på grafikkort istället, det som man tydligen lyckas bäst med. Bulldozer känns enbart som ett stort jävla PR-jippo, förvånar mig inte om det är ganska mycket sämre än SB.

Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej

Så du vill att intel ska vara själva på marknaden? Altså kommer utveklingen sakta ner om dom är själv!
Priserna kommer öka med 10000% proccent

Permalänk
Skrivet av Wully:

Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej

Så du vill att intel ska vara själva på marknaden? Altså kommer utveklingen sakta ner om dom är själv!
Priserna kommer öka med 10000% proccent

VIA får fixa den konkurrensen

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Azodan:

Antagligen går även llano före BD i fabriken, vilket är tråkigt för oss entusiaster :/

Skickades från m.sweclockers.com

+1

Pga att pc försäljningen går trögt just nu så skulle jag nog tyvär göra samma sak som! Ekonomin styr!
Men ni behöver inte vara oroliga. BULLDOZER KOMMER I OKTOBER. Annars är riskerar AMD att tappa julförsäljningen, och det vore katastrof! Som sagt: att Interlagos leverars tyder på att på att AMD har fått ordning på BD.

Och nu en chokerande nyhet för många på detta forum: entusiast försäljningen är inte en minoritet utan en mikrotet av pc försäljningen. Ingen tycker om att vara förbisedd men "thats life" för oss entusiaster.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Inaktiv

Underbart mycket gnäll här inne. Jag är säkert att ni kommer uppskatta återgång till gamla Intel. Efter all vem vill inte tillbaka till dagarna med netburst och pIV. Det var riktiga grejer det. Inte bara dator men går använda som stekplatta med.

Det är självklart att de trycker ut CPU till server system först. Det är bra mycket viktigare marknad än några gnälliga personer från Sweclockers och liknande sidor plus att CPUn bör passa vissa server system som hand i handsken.

Entusiaster må vara högljuda med de är inte värda speciellt mycket i jämförelse med server system.

Förutom för Intel fanatiker är en välmående AMD i allas intresse och då får man acceptera att de gör det som är bäst ekonomiskt även om det blir gnäll på en del forum.

Permalänk
Avstängd

När dom väl släpper BD så kommer Intel att ha något mycket vassare ute

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Visst är det segt att de är såpass försenade. Men vissa utav er som klagar förstår jag mig inte på.

"Kunde uppgraderat för 9 månader sedan" "Nu blir det det SB istället" osv osv..

Ni klarar väl er en månad till? Det gör jag med min prolle iaf och ni sitter på liknande eller bättre..

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Källa på det?

Ingen källa alls, spekulationer är det enda som finns just nu ändå. Men av det som visats hittills att döma ser det inte ut att bli någon extrem lansering som krossar alla förväntningar.

Permalänk
Medlem

Synd att det dröjer.
Men det bekräftar bara min erfarenhet ytterligare att man aldrig ska vänta utan uppgradera när ens dator börjar bli för slö för det man använder den till, och helt enkelt köpa det som ger "rätt" prestanda vid köptillfället. Man vet ändå aldrig om eller när nästa snabbare/billigare pryl kommer dyka upp.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

När Bulldozer finns i butiken kommer Ivy Bridge och dess hype ändå vara så stor att folk väntar på den istället xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Just launch it already!!! :@

Får hoppas att den lever upp till allas förväntningar!

Det blir kanske inte så svårt.

Permalänk
Medlem

Felet är att hysterin kring Bulldozer är värre än något annat på PC marknaden. Massa rykten och spekulationer som cirkulerat hela tiden om en lansering tidigare får folk att tycka att den "aldrig kommer". Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackho:

Det blir kanske inte så svårt.

Förstår inte om du menar på ett bra eller dåligt sätt.

Tänkte igår, att de kanske inte blir snabba i den bemärkelsen.
Menar, en bulldozer, arbetsredkapet, är ju inte snabb, men väldigt stark.
Det kan man tolka som att den kanske inte slår SB/-E i enkeltrådat, men
kommer trycka på ordentligt när det gäller att skyffla mycket data på en gång.

Lite som att jämföra en sprinter med ett decilitermått mot en bodybuilder med en skottkärra.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt
Djungeltrumman mullrar omförsening i olika tonarter mest varje dag nu, men vem har brottom - inte jag iallafall
Alla trådar som skapas efter varje ''nyhet'' om förseningar, gör att man har fullt upp iallafall
Jag har plöjt ner tillräkligt med pengar på Phenom II, så det blir bra tid, att spara pengar tills det blir dax

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Väntat. AMD kan inte undvika förseningar. Förhoppningsvis är det värt väntan men jag är kritisk.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

det tror jag när jag ser den hos min lokale dator mek...
som sagt innan så hoppas jag nästan att amd konkar så kan intelisterna skratta när dom ska köpa nästa system, en njure och halva levern tack!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Jaha suck...
Fårväl bli en SB då...tänkte vänta till "19 september" men Q4 kan betyda oktober men likväl december...
Men visst förstår jag AMD då det är mer pengar i server marknaden än "lös försäljningen" av CPUer.

Det som kittlar mest vore lite info om gaffekort AMD HD7xxx/Nvidia GTX6xx ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Och där blev det en Intel Sb istället,löjligt trött på att vänta på något som bara skjuts på framtiden.Även om det tar mej emot att säga så..Typiskt Amd

Skrivet av Haglund:

Tråkigt för alla som har haft siktet inställt på att uppgradera i somras, men vad som oroar mig mer är om Bulldozer verkligen kommer att bli vad alla hoppas på. Känns som att det är för lite, för sent.

Skrivet av Bollebop:

Underbart. Får jag väl köpa en jävla SB då.. Kunde jag ju uppgraderat för 9 månader sedan.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Äsch, hade dom haft release nu i september så hade jag skaffat det. Är i behov av en andra dator.

Får bli SB istället, där finns iallafall vettiga m-ATX kort. Saknar ett Crosshair V Gene...

Skrivet av Oldvikingschool:

Det är nästan som dem vill gå i konkurs 2012, dem får tusan lägga på ett kol för att förhindra kollaps med Ivy Bridge och SB-E

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Thomaseron:

Just launch it already!!! :@

Får hoppas att den lever upp till allas förväntningar!

Skrivet av Haglund:

Exakt, tror väntan på Bulldozer har mer med religion att göra än något annat. Man kunde fått likvärdig prestanda i början av 2011. Blir dock gärna motbevisad, men Bulldozer känns mer tveksamt för varje dag den blir försenad.

Skrivet av Grasp247:

Nä nu lämnar jag AMD och går över över till Intel!

Skrivet av Xaluku:

Nu får dom ta o skärpa sig tycker jag ... Här sitter jag med ett AM3+ moderkort och nya fina delar, behöver bara en ny processor..

Skrivet av aLEx-16:

börjar bli uttjatat nu med försening efter försening. snart orkar nog folket inte vänta längre och går på intel istället. Så Amd får nog pumpa ut lite processorer snart.

Skrivet av MVP:

mjölken har passerat sitt bäst före datum, tror inte det kommer bli någon storsäljare tyvärr :/

Skrivet av Deathdancer:

Om de hade lanserats och konkurerat med SB hade det varit lugnt, men nu är jag trött.

Kommer inte råda någon att vänta på Bulldozer längre.

Skrivet av Palme_570:

Vänta på bulldozer drog jag bort redan i juli, har blivit en hel del 2500k riggar byggna nu istället. Kommer nog bli lga2011 direkt instället för bulldozer.. Hade tänkt att köra bulldozer tills dess att lga 2011 kom men ja nu verkar de mer som de kommer samtidigt nästan så blir nog tyvärr ingen bulldozer.

Skrivet av Arzei:

Hade jag vetat det här i mars så hade min dator sett rätt annorlunda ut skulle jag tro. Trist.

Skrivet av karjix:

Själv sitter man i uppgraderings funderingar och förseningen av AMD gör mig mer och mer fast på att köpa ett SB före BF3 releasen.
Hade ju hoppats på konkurrens mellan dessa 2 processor jättar så man kunde fått reducerade priser. (Inte för att jag är snål men konkurrens är nyttigt för utvecklingen).

Skrivet av Rickard11:

Bättre att AMD lägger ner processortillverkningen och satsar på grafikkort istället, det som man tydligen lyckas bäst med. Bulldozer känns enbart som ett stort jävla PR-jippo, förvånar mig inte om det är ganska mycket sämre än SB.

Skrivet av 2good4you:

Felet är att hysterin kring Bulldozer är värre än något annat på PC marknaden. Massa rykten och spekulationer som cirkulerat hela tiden om en lansering tidigare får folk att tycka att den "aldrig kommer". Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Känner inte att jag behöver uppgradera just nu.
tänker allmänt på att intel hamnar längre och längre
fram i förhållande till AMD...

Vill att konkurrensen ska öka, inte konkursrisken.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

dumt av mig att köpa am3+ kort....borde tagit sb istället :S

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

VIA får fixa den konkurrensen

varför just VIA? gammla Cyrix då?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Rofl. Jag uppgraderade in Januari till Sandy Bridge. Varför skulle jag vänta i nästan ett år på något som jag inte ens vet hur prestandan kommer att vara?
Du verkar vara den som inte förstår att "vänta på efterrätten" i hårdvaruvärlden kan vara väldigt avgörande för många, särskilt med alla spel som kommer nu i höst. Ska du vänta i mer än 2 veckor på att spela ett spel du planerat att spela bara för att sedan få ett nytt besked? Sedan betyder det nya datumet inte nödvändigtvis att processorerna kommer att finnas på hyllorna den dagen. Tänk igen vad du skriver, nu låter du tyvärr bara som en allmän AMD-Defence-Force medlem. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

varför just VIA? gammla Cyrix då?

Köptes av Via...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Min tro för AMD sjunker allt mer trotts att det står fanboy stämplat i pannan. Har ju suttit och taggat för en september release och bunkrat upp med Crosshair V Formula...

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Köptes av Via...

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEESSS

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

dumt av mig att köpa am3+ kort....borde tagit sb istället :S

Dumt tänkt ja.
Men inte dumt gjort.
Kör på din Phenom II ett tag till så ordnar det sig om ett par veckor.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Visst är det segt att de är såpass försenade. Men vissa utav er som klagar förstår jag mig inte på.

"Kunde uppgraderat för 9 månader sedan" "Nu blir det det SB istället" osv osv..

Ni klarar väl er en månad till? Det gör jag med min prolle iaf och ni sitter på liknande eller bättre..

Your point being...?

Bara för att man har något bra innebär det inte att man inte vill ha något bättre snart.