Permalänk

Wifi droppar! Var sitter felet!?

Jag har en Dlink DIR-615 och jag kan inte fatta vad problemet är.
Allt fungerar kanon utom just wifi.
Har testat att byta kanal, konfigurera om QoS och återställa och uppdatera men ingenting fungerar!?
Kan sitta och surfa och allt fungerar bra och så bara plöstsligt dyker routern och jag får en hastighet på ca 0,35 Mbit/s.

Någon som har en aning om varför detta sker?

Permalänk
Hedersmedlem

Står routern nära något som går på 2.4 GHz-bandet, typ telefoner eller andra trådlösa enheter?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Har en Dlink dock dir-635 hade samma problem som du tidigare. Det var att grannen startade sitt trådlösa under vissa perioder och låg på samma kanal.

Men det verkar som att du har provat dig runt på kanalerna. Vet tidigare att jag tror det var dir-615 som hade problem med drops i hastigheten men löses då med firmware uppgradering.

Kolla här kolla om du har Revision B eller D beroende på vilken firmware du skall ha.
http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagenam...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

skaffa DD-WRT är mitt förslag vad jag läst runt här den senaste tiden och av personlig erfarenhet med just den routern så funkar den kasst med standard firmware så mitt förslag är att prova http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database är längen sen skriver man bara dir 615 i rutan och kollar om man har rätt HW version för att installera

Permalänk
Medlem

Så fort jag hör D-Link så tänker jag värmeproblem, är det uteslutet?

Permalänk

Nää värmeproblemet är inte uteslutet, ska prova DD-WRT och kolla temp på den!