Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair lanserar datorlådan Carbide 400R

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRikard:

Motivera?

Till att börja med så satte dem sidopanelsöppnare på sidorna istället för att ha en rund knapp på baksidan, dem satte fönstret på utsidan istället för insidan, stor ful perforering på framsidan, här kunde dem istället satt ventilationshål på sidorna som på Fractal Designs Define serie. Och sist men inte minst enorm perforering på taket som inte ser snyggt ut alls och enbart leder till att mängder med oljud kan komma ut, hade räckt med hål för två 120mm fläktar. Jag tycker inte att chassits plottriga utseénde passar som en del i Obsidian serien, då jag förväntade mig att chassit skullle se stilrent ut, men det har dem misslyckats totalt med 650D.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Entusiast

Tycker det ser ut som en blandning av FD Core 3000 och nåt chassi ur CM's HAF-serie... alltså inte särskilt vackert

Permalänk
Medlem

pop-out delen på sidorna verkar vara jobbig, men den vita versionen ser ändå nice ut

http://www.youtube.com/watch?v=S80l0qWVupc

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Jag ser mer fram emot 500R. Gillar inte den upphöjda delen på toppen där fram.

Permalänk
Medlem

För 900 och alla möjligheter som kommer med chassit så är det ju perfekt för den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Storleken står inte?

Ser rätt intressant ut, vettigt pris för en till synes ok låda.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

HAHAHA hur i hela friden tänkte de när det skrev SS på framsidan över USB-portarna? SM i nazireferens någon?

Så när du ser en Camaro ss så skriker du nasse?

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

Kan dem inte släppa ett nytt chassi i Obsidian serien? Äger ett 800D och ville ha en midtower version av 800D, men blev grymt besviken när dem släppte 650D.

Ja de gjorde mycket bra chassin 700 & 800D men sen så har de gjort billigare men sämre chassin helt enkelt. Skulle också vilja ha en midtower i klass med 700/800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Så när du ser en Camaro ss så skriker du nasse?

Nej, men jag tycker att det är ett lika misslyckat namnval.

Jag tycker faktiskt att det räcker med off topic nu. Jag kommenterade ändå lådans utseende, men alla kommentarer till min kommentar har inget med lådan att göra. Och har ni ingen humor så är det era problem, ta inte ut det på mig.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ser väl hyfsat robust ut bortsett från fläkthålen i sidan, vilket gör att jag aldrig skulle köpa chassit. Blivit tänd på idén som vissa använder: att köra moderkortet upp-å-ned och så grafikkorten hamnar högst upp och man har en takmonterad fläkt för kylning av dessa. Dock inte sett några ordentliga chassin med den typen av kyl lösning. Någon som har tips?

Raven/Fortress-serierna från Silverstone har en liknande lösning, MB roterat 90 grader.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Razec:

Så när du ser en Camaro ss så skriker du nasse?

Seriöst, tror du bara för att han komenterade att det stog SS och kopplade det till nazist så skriker han NASSE varje gång han ser en camaro ss, vad är sambandet hur tänker du?

Jag tyckte det var lite små roligt endå, jag har dålig humor. Tror du jag skriker JAG ÄR NAZIST varje gång jag ser en camaro ss också då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Samma här, har mer eller mindre redan bestämt mig för att det blir ett vitt 500R i mitt kommande bygge. Vitt är läckert som fan tycker jag, men ett helvitt chassi såsom R3 är lite väl. Tycker det är konstigt att inte fler chassin är svart-vita vilket är jävligt snyggt, därför blev jag ordentligt glad när jag såg 500R!

Nu hoppas man bara att 500R kommer snart också...

Finns hos inet, ska med köpa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av samforshort:

Jag ser mer fram emot 500R. Gillar inte den upphöjda delen på toppen där fram.

Inte jag heller. Är inte så jätteförtjust att den buktar ut på sidan heller, i alla fall inte på båda sidor (som jag har förstått det iaf). Men det får man leva med, den är så jävla läcker i övrigt så.

Skrivet av Mordarosten:

Finns hos inet, ska med köpa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Usch, sådär får du inte skriva! Den är listad i flera butiker men när du skrev sådär så trodde jag att de hade fått in den i lager. Först blev jag jätteglad, och sedan jätteledsen.

Ska bygga min dator i slutet av sept, ser ut som att jag får ha komponenterna i en papplåda första månaden.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Seriöst, tror du bara för att han komenterade att det stog SS och kopplade det till nazist så skriker han NASSE varje gång han ser en camaro ss, vad är sambandet hur tänker du?

Jag tyckte det var lite små roligt endå, jag har dålig humor. Tror du jag skriker JAG ÄR NAZIST varje gång jag ser en camaro ss också då?

F*n har inga humor?
Tror du seriöst på att jag frågade seriöst
Chilla

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Inte jag heller. Är inte så jätteförtjust att den buktar ut på sidan heller, i alla fall inte på båda sidor (som jag har förstått det iaf). Men det får man leva med, den är så jävla läcker i övrigt så.

Usch, sådär får du inte skriva! Den är listad i flera butiker men när du skrev sådär så trodde jag att de hade fått in den i lager. Först blev jag jätteglad, och sedan jätteledsen.

Ska bygga min dator i slutet av sept, ser ut som att jag får ha komponenterna i en papplåda första månaden.

Kommer också bli ett köp för mig , 500R vit . Blir skönt att slippa haf 922 , enda som är bra me de chassit är luftflödet.

Ser kanon nice ut med vita LED http://www.youtube.com/watch?v=hoxLI68K7CI

Permalänk
Avstängd

bra pris, gillar dock inte alla 5.25" slots. Vill ha ett chassi med 0 5.25".

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ser shysst ut! galen kylning man kan få in i den där lilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

HAHAHA hur i hela friden tänkte de när det skrev SS på framsidan över USB-portarna? SM i nazireferens någon?

För det är ju inte en tämligen utbredd praxis, näe...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Inte jag heller. Är inte så jätteförtjust att den buktar ut på sidan heller, i alla fall inte på båda sidor (som jag har förstått det iaf). Men det får man leva med, den är så jävla läcker i övrigt så.

Usch, sådär får du inte skriva! Den är listad i flera butiker men när du skrev sådär så trodde jag att de hade fått in den i lager. Först blev jag jätteglad, och sedan jätteledsen.

Ska bygga min dator i slutet av sept, ser ut som att jag får ha komponenterna i en papplåda första månaden.

Oj! Sorry, måste kollat snabbt :/ men när kommer den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Varför finns det bara ett företag som kan göra snygga PC lådor...? (Fractal Design) Inte konstigt att apple växer så fort när de har grymt snygga datorer jämfört med alla kylskåp och tvättmaskiner till PC datorer. (Fins i o för sig en hel del snygga PC Moddar)

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

Kommer också bli ett köp för mig , 500R vit . Blir skönt att slippa haf 922 , enda som är bra me de chassit är luftflödet.

Ser kanon nice ut med vita LED http://www.youtube.com/watch?v=hoxLI68K7CI

Är inte så mycket för LED vanligtvis, men det där var riktigt snyggt! Kommer chassit med vit LED?

Skrivet av Mordarosten:

Oj! Sorry, måste kollat snabbt :/ men när kommer den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, ingen fara. Jag tror inte Corsair har gått ut med ett lanseringsdatum än.

Skrivet av Toss:

Varför finns det bara ett företag som kan göra snygga PC lådor...? (Fractal Design) Inte konstigt att apple växer så fort när de har grymt snygga datorer jämfört med alla kylskåp och tvättmaskiner till PC datorer. (Fins i o för sig en hel del snygga PC Moddar)

Det där är ju högst subjektivt. Jag tycker att 500R är riktigt snyggt, och det verkar jag inte vara ensam om att tycka i den här tråden.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Enligt webhallen så kommer 500R: 2011-10-19 ev.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Är inte så mycket för LED vanligtvis, men det där var riktigt snyggt! Kommer chassit med vit LED?

Hehe, ingen fara. Jag tror inte Corsair har gått ut med ett lanseringsdatum än.

Det där är ju högst subjektivt. Jag tycker att 500R är riktigt snyggt, och det verkar jag inte vara ensam om att tycka i den här tråden.

Japp man får med dom vita LED fläktarna

Permalänk

Har kollat runt efter lämpliga chassin till ett framtida bygge ett tag, och 500R Ser lockande ut i allafall för mig.
Hade varit perfekt om ni kört en samtidig recension ihop med 400R och 500R, som ni gjorde med Arc och Arc Mini.