Bra uppgraderingspaket och så billigt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Bra uppgraderingspaket och så billigt som möjligt.

Ska börja bygga på datorn nu då jag haft ett chassi stående i typ ett år.

Ska bygga en speldator, har dock inte råd att bygga ett monster så får bli lite sämre variant, men borde ändå klara de flesta spel utan lagg.

Jag hittade detta uppgraderingspaket och undrar nu ifall det är värt att köpa med dem komponenterna som ingår där.

http://www.inet.se/artikel/v100000/uppgraderingspaket-amd-phe...

Grafikkort och andra delar som behövs ska jag köpa nästa månad så kan vara bra ifall ni nämner något som är bra där också.

Skulle vilja ha lite råd ifall det inte verkar vara ett bra paket, det ska helst vara så bra prestanda som möjligt till så billigt pris som möjligt då jag har låg inkomst.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

HD6870 + Corsair/XFX 650W (för CrossFire, och eventuell överklockning i framtiden)?

Vilket chassi är det förresten?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

De är en antec 902, ganska stor låda

Permalänk
Medlem

Angående det paketet så skulle jag kunna rekommendera att uppgradera processorn från 4X till 6X då det "bara" är en skillnad på 200-500 kr mellan dom processorerna beroende på vilken du ska ha.
Och du skulle kunna byta ut moderkortet till den billigare varianten GA-990XA-UD3 såvida du har tänkt köra crossfire då Gigabyte GA-990FXA-UD3 är bättre för det ändamålet.
Då jag är inte är så insatt i grafikkort och nätagg för tillfället så får någon annan komma in med förslag åt det.

Permalänk
Medlem

Jag hittade inte XA moderkortet på inet men crossfire är nog ganska aktuellt så jag kör med de andra ändå:

Det jag bestämt mig för till en början nu är moderkort minnen och processor, det är följande:

Processor:
AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz Black Edition
Pris 1457 kr.

Moderkort:
Gigabyte GA-990FXA-UD3
Pris 1140 kr.

Minnen:
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD
Pris 685 kr.

Totala priset blir då 3282 kr, det är bara 500 kronor dyrare än uppgraderingspaketet jag länkade i första posten och det är nog en bra uppgradering för den kostnaden.

Jag väntar med att bestämma mig angående nätagg och grafikkort då det är åtminstone en månad till tills jag ska köpa dem, och det kan ha ändrats mycket tills dess.

Är det här ett bra beslut eller borde jag ändra något av de jag valt?

Permalänk
Medlem

Ser inte fel ut, kör på det så länge!

Permalänk
Medlem

Ok tackar då gör jag det.