Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!

Hallå, har ett problem med min dator, den startar första gången utan några problem, men efter man har stängt av den och ska trycka på den igen efter ca: 5min så vill den inte starta.
Den startar bara om jag stänger av nätagget, drar ut ström kabeln samt håller inne start knappen på chassit ett par sekunder sedan sätter tillbaka ström kabeln och trycker på nätagget, då startar den igen, men jag orkar inte gå igenom samma knöliga procedur varje gång jag ska använda datorn.

Datorn är helt ny och beställd från Inet.se och består av:
Mobo: Asus P8Z68-V
Graffekort: Gainward GTX 560 Phantom 1gb
Minnen: Corsair Vengeance low profile 2x2gb 1600Mhz
HDD: Samsung Spinpoint 500Gb HD502HJ
DVD Läsare: Opticart AD-7280S
Nätagg: Corsair CX500W
CPU: Intel i5 2500K
Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart

Jag har testat att dra ut alla kontakter och kolla så att dom sitter ordentligt samt flyttat på ram minnen och bytt grafikkortet mot ett GTX 460 från EVGA, jag har även tagit ut batteriet från moderkortet och satt tillbaka det igen men ingenting hjälper.
När jag startar datorn så piper den en gång, alla BIOS inställningar är på Deafult och inget har ändrats i datorns mjukvara, datorn är bara 4dagar gammal och jag har aldrig haft något liknande problem förut med mina dator byggen.

Om ni behöver mer info kan ni alltid fråga så svarar jag.

MVH Lopie

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad problemet kan vara?

Kan det vara nätagget det är fel på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lopie:

Ingen som vet vad problemet kan vara?

Kan det vara nätagget det är fel på?

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade du felet?

Jag har ett liknande problem och jag vet inte om det är moderkortet eller nätagget

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag har samma fel. Provat byta ut moderkort och nätagg, ingen hjälp.

Hjälp?

Permalänk
Medlem

Tror att det är moderkortet. Jag hade ett liknande problem med en dator för ett tag sedan. Det är antingen nätagget eller moderkortet...

Permalänk
Medlem

Låter som nätagget det är budget. Du bryter väll inte strömmen när du stänger av datorn helt ?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Vad menar du när du?

"drar ut ström kabeln samt håller inne start knappen på chassit ett par sekunder sedan sätter tillbaka ström kabeln och trycker på nätagget"

startar det direkt eller måste du trycka på startknappen igen?

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7