Permalänk
Inaktiv

Självklart finns det förbättringspotential hos cdon.com. Ser man på de andra stora webbutikerna, komplett, inet, dustin så klarar det uppenbarligen att leverera dagen efter. Det är nog logistikavdelningen som får optimera kedjan, från din beställning fram tills posten får paketet. Oftast finns det tidsvinster att göra i varje led. Kanske ett automatiserat system där så fort ordern har lagts att mottar personalen packsedeln samtidigt som fakturan skrivs ut. Annars så har volymen ökat att de behöver fler människor. Allt går att göra. Handlar bara om viljan. Ska de hålla låga priser. Då kanske de inte kan ha lika många anställda, men samtidigt. Fler nöjda kunder ger cdon.com bättre rykte och fler kommer och handlar.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat ganska mycket hos cdon och har alltid fått mina varor dagen efter förutom någon enstaka gång där det tog en extra dag. Ser även att folk klagar på paketeringen, men så länge det inte en bulk vara brukar orginalkartongen vara mer än nog skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Är det ingen som reflekterar över att lägsta priserna och snabbaste leveransen (mycket personal) med största sannolikhet inte är ett hållbart koncept? De som förr hade snabba leveranser hade också högre priser, fullt naturligt. Jag kan bara hålla med SUMITOMO om den överdrivna otåligheten.

Edit: Och genom att skicka en massa onödiga mail tar ni tid från viktiga ärenden, som RMA.

Beställde ett gäng fläktar och lite annat till burken, en månad senare dök paketet upp, i paketet (Rätt stor låda) låg EN ensam fläkt. Alla produkter fanns i lager vid köp tillfället och även under en veckas tid därefter. Det enda svar från CDON var: "Din beställning är på väg, förvänta dig leverans innan veckans slut"

xD Inte speciellt snabb leverans i mitt fall åtminstonde.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kommer det ta innan ni får in chassit nzxt vulcan igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gamestop säljer Killzone 3 Helghast Edition för 399 kr. Prismatchar ni köper jag direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Man brukar kontakta kundservice.

Skrivet av CDON.COM:

Det är ju det som är problemet, jag ska inte ha den som lagringsdisk... Och nu när jag tittar lagersaldo så är 1TB 7200rpm varianten slut, så möjligtvis är det därför jag inte fått rätt disk.
Mvh Mattias

Kontaka kundtjänst så byter vi ut den.

Mvh Edin

Kundtjänst är kontaktad och jag ska få den bytt, problemet är bara att den är slut i lager och ni har ingen liknande produkt. Jag kan heller inte få nåt besked när den kan tänkas komma in.
Jag kan absolut förstå att fel kan begås, men det är inte det jag har i tankarna när jag beställer en vara som enligt lagersaldo finns inne. Nu vete gudarna hur länge jag ens måste vänta innan jag får en disk. Jag är inte direkt en nöjd kund i dagsläget.

/Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske dags att matcha Elgiganten på Star Wars - The Complete Saga? Jag är nog inte ensam om att ha förhandsbokat boxen hos er, för att nu nyttja ångerrätten och köpa den på Elgiganten istället.

Permalänk
Avstängd

elgigantens pris är bara tillfälligt för dom fyller år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollhattan:

elgigantens pris är bara tillfälligt för dom fyller år.

Det är möjligt, men det bryr sig varken jag som kund eller troligtvis inte CDON som konkurrent om. Jag ville bara meddela att de förlorar alla kunder som använder någon typ av prisjämförelsesida och vill köpa boxen. Alla vet att Elgiganten är ett säkert ställe att handla på, och så länge det inte finns andra extremt fördelaktiga erbjudanden på CDON så kommer alla att välja Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Fick mina saker idag MSI GTX 580Twin Frozr och Intel 320 160GB ssd,
måste säga att det var perfekt packat med bubbelplast
*Tummen upp

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Missnöjd kund (som inte är så missnöjd längre)

Beställde datordelar från CDON.com förra veckan, i tisdags för att vara mer exakt. På torsdagen hade inget hänt så jag kontaktade kundtjänst för att kolla vad håller på med. Dem sa att datorn skulle paketeras och skickas samma dag så att jag kunde förvänta mig delarna på fredag eller måndag nästa vecka. Men inget hände, stod inte ens att varorna paketeras på måndagen. Jag hörde av mig till kundtjänst igen och det blev strul med rabatterna på varorna (5% rabatten). Men de lovade att varorna skulle packas och skickas samma dag, SSD-hårddisken jag skulle ha fanns inte i lager så den skulle skickas i en separat leverans. Så jag antagligen skulle få de andra delarna på tisdag. "Bra" tänkte jag, statusen på hemsidan hade uppdaterats till delleverans och varorna "paketeras" förutom SSD-hårddisken.

Nu idag, på tisdagen, "paketeras" varorna fortfarande. Samma veva igen, in på kundchatten och fråga vadfasen som händer, jag slog vad med mig själv om att en ny ursäkt skulle kläckas ur, och mycket riktigt. Får som svar från samma kille igen, "leveransen har blivit försenad då vi inväntar SSD-hårddisken som kommer in någon gång i veckan". VA?! Jag sa till han att det står på hemsidan att om en vara är slut skickas de andra varorna ändå, att det skickas en delleverans precis som han sa på kundtjänst dagen innan. Killen på kundtjänsten sa att han beklagade det hela och att han har satt min beställning som prioriterad. Men i min öron låter det som en lögn han koka ihop för att jag skulle lämna samtalet nöjd.

Jag skriver detta för att visa folk som överväger att köpa från CDON att dom extra pengarna man får betala på Inet/Komplett kan vara värt det. Jag kan iallafall säga att dom pengarna jag kom undan med har verkligen inte varit värt besväret.

UPPDATERING 2011-09-13 20:00
Varorna packas fortfarande. Jag kontaktade kundtjänst för att kolla vadfan dom håller på med. Ingen förklaring kan jag få, ursäkten var att lagret fick beställningen igår och att den förmodligen skickas imorgon. Men de sa igår att den skulle skickas igår eller idag. Hon upprepade sig ett antal gånger tills jag sa att dom lovade att mina varor skulle vara extraprioriterade. Hon klämmer ur sig att det var hennes kollega som inte finns på plats för tillfället som sagt det, att hon inte vet vad han lovat och kan inte stå till svars. Inte fan tar det två dagar att packa! Känns som att kollegan endast uppdaterade min beställning till "Varorna paketeras" i måndags bara för att jag skulle vara nöjd, då den uppdaterades igen idag att den det istället stod "Varorna packas". Vilken jävla stil!

UPPDATERING 2011-09-21 20:34
Har nu pratat med Edin och rätt ut det hela, han tyckte jag helt klart skulle ha lite plåster på såret och fick rabatt.
Jag tyckte han skötte detta väldigt bra och jag fick svar snabbt och smidigt. Kanske jag åkte på nitlotten innan.

Hursom helst är nu en tidigare missnöjd kund ganska nöjd.

Jag avråder ALLA min bekanta från att handla på CDON.com.
Eftersom de har ambitionen att förbättra sig så har jag återigen fått upp
ögonen för CDON.com. Hoppas på ännu bättre support nästa gång och att det tills
dess gått vägen för dom inom elektronik branchen

Permalänk

Det är ju smått omöjligt att beställa flera saker samtidigt eftersom dem aldrig är i lager samtidigt...

Har försökt beställa följande saker en längre tid:

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_core_i7%252fi5%252fi2_4g...

http://cdon.se/hemelektronik/asus_e35m1-i_deluxe._amd_e350_mi...

http://cdon.se/hemelektronik/fl%C3%A4kt_noctua_p12-1300_120mm...

Ska det gå så långt att man ska behöva beställa 3 separata beställningar, där man samtidigt behöver betala frakt för varje enskild beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasta med ingon:

Det är ju smått omöjligt att beställa flera saker samtidigt eftersom dem aldrig är i lager samtidigt...

Har försökt beställa följande saker en längre tid:

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_core_i7%252fi5%252fi2_4g...

http://cdon.se/hemelektronik/asus_e35m1-i_deluxe._amd_e350_mi...

http://cdon.se/hemelektronik/fl%C3%A4kt_noctua_p12-1300_120mm...

Ska det gå så långt att man ska behöva beställa 3 separata beställningar, där man samtidigt behöver betala frakt för varje enskild beställning?

Är du student? i så fall får man gratis frakt vid order >100:- från mecenat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde detta usb-minnet när ni hade sommar-rea: http://cdon.se/hemelektronik/usb-flash_intenso_x2_usb_stick_3...

fick det levererat någon vecka senare. Började med att formatera det men fick problem med fil formaten. Trodde jag hade fått rätt på det då det till sist (!) visade ~30 GB kapacitet men jag får i själva verket bara plats med drygt hälften. Har försökt kolla runt på tillverkarnas hemsida men blir inte klokare. Vad har ni för förslag, vill kunna utnyttja hela kapaciteten!

Mvh, Ethaan

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shoppher:

Beställde datordelar från CDON.com förra veckan, i tisdags för att vara mer exakt. På torsdagen hade inget hänt så jag kontaktade kundtjänst för att kolla vad håller på med. Dem sa att datorn skulle paketeras och skickas samma dag så att jag kunde förvänta mig delarna på fredag eller måndag nästa vecka. Men inget hände, stod inte ens att varorna paketeras på måndagen. Jag hörde av mig till kundtjänst igen och det blev strul med rabatterna på varorna (5% rabatten). Men de lovade att varorna skulle packas och skickas samma dag, SSD-hårddisken jag skulle ha fanns inte i lager så den skulle skickas i en separat leverans. Så jag antagligen skulle få de andra delarna på tisdag. "Bra" tänkte jag, statusen på hemsidan hade uppdaterats till delleverans och varorna "paketeras" förutom SSD-hårddisken.

Nu idag, på tisdagen, "paketeras" varorna fortfarande. Samma veva igen, in på kundchatten och fråga vadfasen som händer, jag slog vad med mig själv om att en ny ursäkt skulle kläckas ur, och mycket riktigt. Får som svar från samma kille igen, "leveransen har blivit försenad då vi inväntar SSD-hårddisken som kommer in någon gång i veckan". VA?! Jag sa till han att det står på hemsidan att om en vara är slut skickas de andra varorna ändå, att det skickas en delleverans precis som han sa på kundtjänst dagen innan. Killen på kundtjänsten sa att han beklagade det hela och att han har satt min beställning som prioriterad. Men i min öron låter det som en lögn han koka ihop för att jag skulle lämna samtalet nöjd.

Jag skriver detta för att visa folk som överväger att köpa från CDON att dom extra pengarna man får betala på Inet/Komplett kan vara värt det. Jag kan iallafall säga att dom pengarna jag kom undan med har verkligen inte varit värt besväret.

UPPDATERING 2011-09-13 20:00
Varorna packas fortfarande. Jag kontaktade kundtjänst för att kolla vadfan dom håller på med. Ingen förklaring kan jag få, ursäkten var att lagret fick beställningen igår och att den förmodligen skickas imorgon. Men de sa igår att den skulle skickas igår eller idag. Hon upprepade sig ett antal gånger tills jag sa att dom lovade att mina varor skulle vara extraprioriterade. Hon klämmer ur sig att det var hennes kollega som inte finns på plats för tillfället som sagt det, att hon inte vet vad han lovat och kan inte stå till svars. Inte fan tar det två dagar att packa! Känns som att kollegan endast uppdaterade min beställning till "Varorna paketeras" i måndags bara för att jag skulle vara nöjd, då den uppdaterades igen idag att den det istället stod "Varorna packas". Vilken jävla stil!

Jag avråder ALLA min bekanta att handla från CDON.com.

Du är inte ensam. CDON ska man inte handla från om:
- man vill ha sina saker inom rimlig tid.
- man kräver bra och engagerad support.

Permalänk
Medlem

Har beställt 3 saker, två lite större som garanterat hamnar hos posten. Sen ett spel, kommer det i brevlådan då eller? För dom har skickat två ordrar.

Vill veta om jag ska vänta på två sms eller inte. ^^

Och en till fråga, vad är skillnaden på dom här två:

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2_exclusive-14511768

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2-4201283

Permalänk
Skrivet av geeken:

Du är inte ensam. CDON ska man inte handla från om:
- man vill ha sina saker inom rimlig tid.
- man kräver bra och engagerad support.

...eller vill få varorna skickade med vettig vaddering och i bra skick. De förlorar i kvalitet på att skicka, tiden det tar att skicka och supporten man får när problemen pga detta uppstår. Jag trodde till och med dem och att de skulle ha bättrat sig. När man säger 'aldrig' mer ska man hålla det, oavsett om företaget säger sig ha bättrat på sina rutiner för det har de troligtvis inte. Gör inte mitt misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Har beställt 3 saker, två lite större som garanterat hamnar hos posten. Sen ett spel, kommer det i brevlådan då eller? För dom har skickat två ordrar.

Vill veta om jag ska vänta på två sms eller inte. ^^

Och en till fråga, vad är skillnaden på dom här två:

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2_exclusive-14511768

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2-4201283

Den undre länken är Digital Download iallafall.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Den undre länken är Digital Download iallafall.

Ahh... Trodde att skiten inte va i lager.

Fan digital download borde kosta 49 och fysisk kopia 99.... Lite sjukt hur dom tänker! (Snackar inte om cdon generellt nu, alla gör så.)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON!

Jag undrar när ni får in Corsair H100 och Corsair Obisidan 650D? Har lagt en bokning på båda.

Har tyvärr inget datum på de ännu, återkommer när jag har.

Skrivet av anon2110:

Självklart finns det förbättringspotential hos cdon.com. Ser man på de andra stora webbutikerna, komplett, inet, dustin så klarar det uppenbarligen att leverera dagen efter. Det är nog logistikavdelningen som får optimera kedjan, från din beställning fram tills posten får paketet. Oftast finns det tidsvinster att göra i varje led. Kanske ett automatiserat system där så fort ordern har lagts att mottar personalen packsedeln samtidigt som fakturan skrivs ut. Annars så har volymen ökat att de behöver fler människor. Allt går att göra. Handlar bara om viljan. Ska de hålla låga priser. Då kanske de inte kan ha lika många anställda, men samtidigt. Fler nöjda kunder ger cdon.com bättre rykte och fler kommer och handlar.

Hej

Vi tycker absolut att vi kan kombinera låga priser med hög servicenivå. Det man inte får glöma är att vi är väldigt nya på Datorer och Datorkomponenter,
i den här omfattningen som vi är i idag. De butikerna du nämner har varit på marknaden i många många år och har hittat ett sätt som funkar för
Hemelektronikbranschen. Vi tror och tycker att vi kan göra det ännu bättre men det kommer ta lite tid och jag hoppas att man kan ha överseende
med att vissa grejer i flödesschemat ibland inte går prefekt. Det viktigt är naturligtvis hur man löser det efteråt, och det är där vi lär oss varje dag.

Mvh Edin

Skrivet av Tomtelol:

Beställde ett gäng fläktar och lite annat till burken, en månad senare dök paketet upp, i paketet (Rätt stor låda) låg EN ensam fläkt. Alla produkter fanns i lager vid köp tillfället och även under en veckas tid därefter. Det enda svar från CDON var: "Din beställning är på väg, förvänta dig leverans innan veckans slut"

xD Inte speciellt snabb leverans i mitt fall åtminstonde.

Hej

PM:a mig ditt Ordernr.

Mvh Edin

Skrivet av Strygen:

Hur lång tid kommer det ta innan ni får in chassit nzxt vulcan igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Den har gått EOL!

Skrivet av aluminium:

Gamestop säljer Killzone 3 Helghast Edition för 399 kr. Prismatchar ni köper jag direkt

Jag har skickat till spelavdelningen.

Skrivet av Brudo:

Kundtjänst är kontaktad och jag ska få den bytt, problemet är bara att den är slut i lager och ni har ingen liknande produkt. Jag kan heller inte få nåt besked när den kan tänkas komma in.
Jag kan absolut förstå att fel kan begås, men det är inte det jag har i tankarna när jag beställer en vara som enligt lagersaldo finns inne. Nu vete gudarna hur länge jag ens måste vänta innan jag får en disk. Jag är inte direkt en nöjd kund i dagsläget.

/Mattias

Hej Mattias

PM:a mig ditt Ordernr.

Mvh Edin

Skrivet av widL:

Kanske dags att matcha Elgiganten på Star Wars - The Complete Saga? Jag är nog inte ensam om att ha förhandsbokat boxen hos er, för att nu nyttja ångerrätten och köpa den på Elgiganten istället.

Skrivet av trollhattan:

elgigantens pris är bara tillfälligt för dom fyller år.

Tyvärr inte mitt område, men jag har mailat filmavdelningen.

Skrivet av shoppher:

Beställde datordelar från CDON.com förra veckan, i tisdags för att vara mer exakt. På torsdagen hade inget hänt så jag kontaktade kundtjänst för att kolla vad håller på med. Dem sa att datorn skulle paketeras och skickas samma dag så att jag kunde förvänta mig delarna på fredag eller måndag nästa vecka. Men inget hände, stod inte ens att varorna paketeras på måndagen. Jag hörde av mig till kundtjänst igen och det blev strul med rabatterna på varorna (5% rabatten). Men de lovade att varorna skulle packas och skickas samma dag, SSD-hårddisken jag skulle ha fanns inte i lager så den skulle skickas i en separat leverans. Så jag antagligen skulle få de andra delarna på tisdag. "Bra" tänkte jag, statusen på hemsidan hade uppdaterats till delleverans och varorna "paketeras" förutom SSD-hårddisken.
Nu idag, på tisdagen, "paketeras" varorna fortfarande. Samma veva igen, in på kundchatten och fråga vadfasen som händer, jag slog vad med mig själv om att en ny ursäkt skulle kläckas ur, och mycket riktigt. Får som svar från samma kille igen, "leveransen har blivit försenad då vi inväntar SSD-hårddisken som kommer in någon gång i veckan". VA?! Jag sa till han att det står på hemsidan att om en vara är slut skickas de andra varorna ändå, att det skickas en delleverans precis som han sa på kundtjänst dagen innan. Killen på kundtjänsten sa att han beklagade det hela och att han har satt min beställning som prioriterad. Men i min öron låter det som en lögn han koka ihop för att jag skulle lämna samtalet nöjd.
Jag skriver detta för att visa folk som överväger att köpa från CDON att dom extra pengarna man får betala på Inet/Komplett kan vara värt det. Jag kan iallafall säga att dom pengarna jag kom undan med har verkligen inte varit värt besväret.
UPPDATERING 2011-09-13 20:00
Varorna packas fortfarande. Jag kontaktade kundtjänst för att kolla vadfan dom håller på med. Ingen förklaring kan jag få, ursäkten var att lagret fick beställningen igår och att den förmodligen skickas imorgon. Men de sa igår att den skulle skickas igår eller idag. Hon upprepade sig ett antal gånger tills jag sa att dom lovade att mina varor skulle vara extraprioriterade. Hon klämmer ur sig att det var hennes kollega som inte finns på plats för tillfället som sagt det, att hon inte vet vad han lovat och kan inte stå till svars. Inte fan tar det två dagar att packa! Känns som att kollegan endast uppdaterade min beställning till "Varorna paketeras" i måndags bara för att jag skulle vara nöjd, då den uppdaterades igen idag att den det istället stod "Varorna packas". Vilken jävla stil!
Jag avråder ALLA min bekanta från att handla på CDON.com.

Hej

PM:a mig ditt Ordernr.

Mvh Edin

Skrivet av pasta med ingon:

Det är ju smått omöjligt att beställa flera saker samtidigt eftersom dem aldrig är i lager samtidigt...

Har försökt beställa följande saker en längre tid:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_core_i7%252fi5%252fi2_4g...
http://cdon.se/hemelektronik/asus_e35m1-i_deluxe._amd_e350_mi...
http://cdon.se/hemelektronik/fl%C3%A4kt_noctua_p12-1300_120mm...
Ska det gå så långt att man ska behöva beställa 3 separata beställningar, där man samtidigt behöver betala frakt för varje enskild beställning?

Hej

Lagersituationen på komponenet har visat sig vara undermålig då vi sålt över förväntan. Det kommer att förändras under Q4 där vi
kommer att satsa ännu mer på det segmenet.

Mvh Edin

Skrivet av Ethaan:

Beställde detta usb-minnet när ni hade sommar-rea: http://cdon.se/hemelektronik/usb-flash_intenso_x2_usb_stick_3...

fick det levererat någon vecka senare. Började med att formatera det men fick problem med fil formaten. Trodde jag hade fått rätt på det då det till sist (!) visade ~30 GB kapacitet men jag får i själva verket bara plats med drygt hälften. Har försökt kolla runt på tillverkarnas hemsida men blir inte klokare. Vad har ni för förslag, vill kunna utnyttja hela kapaciteten!

Mvh, Ethaan

Hej

Prova med http://gparted.sourceforge.net/download.php

Mvh Edin

Skrivet av Muss3:

Har beställt 3 saker, två lite större som garanterat hamnar hos posten. Sen ett spel, kommer det i brevlådan då eller? För dom har skickat två ordrar.
Vill veta om jag ska vänta på två sms eller inte. ^^
Och en till fråga, vad är skillnaden på dom här två:

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2_exclusive-14511768

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_2-4201283

Spel hamnar i brevlådan 90% utav fallen.
Skillnaden är att den ena går att ladda ned.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag har ju förståelse för att det kan ta tid och leverera. Dock börjar min sambo bli smått irriterad på mig pga av att en retur som ni hämtade ut 6/9 och vid kontakt med kundtjänst meddelar ni att ni har mycket att göra. Det var en retur pga av dålig packning.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tror denna bilden inte riktigt stämmer, ska den inte ha två dvi och en mini-hdmi?
http://cdon.se/hemelektronik/asus_nvidia_gtx560ti_1024mb_pci-...

Missledande

Permalänk
Medlem

Hej Edin/CDON.

Jag har köpt en COOLER MASTER HYPER 212 PLUS av er som inte presterar alls i nivå med vad andra användare vittnar om. Om jag kan visa m.h.a. bilder att detta beror på att basens anläggningsyta är konkav (och således inte fyller sin funktion), räcker det för en reklamation och att ni skickar mig ett nytt ex. av produkten?

Permalänk
Medlem

Hej jag beställde 3 st 120mm fläktar på cdon nu två dagar senare så står det fortfarande att varorna packas ordernummer är 29223134. Om inte varorna finns så borde det ju inte kunna stå att varorna packas för varor som inte finns ska ju inte kunna packas ??

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon2110:

Jag har ju förståelse för att det kan ta tid och leverera. Dock börjar min sambo bli smått irriterad på mig pga av att en retur som ni hämtade ut 6/9 och vid kontakt med kundtjänst meddelar ni att ni har mycket att göra. Det var en retur pga av dålig packning.

PM:a mig ditt ordernr/ärendenr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Skrivet av Gsson113:

Hej!

Tror denna bilden inte riktigt stämmer, ska den inte ha två dvi och en mini-hdmi?
http://cdon.se/hemelektronik/asus_nvidia_gtx560ti_1024mb_pci-...

Missledande

Bild ändrad.

Skrivet av Olegh:

Hej Edin/CDON.

Jag har köpt en COOLER MASTER HYPER 212 PLUS av er som inte presterar alls i nivå med vad andra användare vittnar om. Om jag kan visa m.h.a. bilder att detta beror på att basens anläggningsyta är konkav (och således inte fyller sin funktion), räcker det för en reklamation och att ni skickar mig ett nytt ex. av produkten?

Skicka mig ditt ordernr så fixar vi det.

Mvh Edin

Skrivet av Gensick:

Hej jag beställde 3 st 120mm fläktar på cdon nu två dagar senare så står det fortfarande att varorna packas ordernummer är 29223134. Om inte varorna finns så borde det ju inte kunna stå att varorna packas för varor som inte finns ska ju inte kunna packas ??

Varorna finns. Vad jag kan se så beställde du igår eftermiddag vilket gjorde att det inte hann med bilen igår, dock så ska den skickas idag om allt står rätt till.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut en beställning på en 2TB-hårddisk och i paketet låg en 1TB, har skickat CDON/Edin pm med uppgifter. Men jag tycker att det här beskriver CDONs paketeringsavdelning rätt bra, det tar ju inte många sekunder att dubbelkolla om modellnr överrensstämmer med ordern...

Permalänk
Medlem

Hej CDON

När är det dags för den här månadens erbjudande? Blir det vid samma tidpunkt som förra månaden?
Hoppas på intel CPU / Moderkort och CPU-vatten kylning!

Dags att prispressa i5 2500K :)?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Hej CDON

När är det dags för den här månadens erbjudande? Blir det vid samma tidpunkt som förra månaden?
Hoppas på intel CPU / Moderkort.

Undrar samma sak! När var det förra månaden? 25:e?

Jag hoppas på allt förutom grafikkort, som jag köpte under förra erbjudandet. Ja, främst hoppas jag väl egentligen på det som Edin tidigare nämnt, att man ska kunna beställa fler produkter än bara en från erbjudandet! Då har jag en monsterorder att lägga.

En sak till @ CDON: Har ni några planer på att ta in ASRock Z68 Extreme3 GEN 3?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Hur inkompetent personal har ni egentligen? Utbytesdisken var OCKSÅ på 1TB, helt fel modell. Ska bli intressant att se om det blir tal om någon slags kompensation, om inte skiter jag i cdon för gott. Finns betydligt fler seriösa butiker att handla från.

Moderator-edit: Ta det lugnt, och vårda språket. /widL

Permalänk
Medlem

vad arg man blir beställer grejer på söndag, då finns varan på lager, idag vid lunch tar jag kontakt med er och jadå varan är reserverad åt dig.
men nu på kvällen när jag tar kontakt igen så är den slut.
och jag är tvungen att byta mot någon annan som är dyrare då hon på chatten inte verkar vilja köra det på del leverans. vilket jag hade kunnat leva med.

ingen information från er överhuvudtaget om att varan är slut utan det är något jag måste själv kolla och nu kommer det ta en extra dag att få sakerna. inga raka besked utan "bör" troligen" detta ger inget som helst seriöst intryck.

som kund och även investerare funderar jag stort på att tänka om.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.