Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fredras:

Hmm internet problemet kommer kanske inte finnas om jag med lite tur kan få använda min skolas internet det är 170mbit hämta och 100 mbit skicka

Så du ska köra minecraftserver på skolan och deras nätverk? Lycka till.
Internt är det 100/100 (Nätverskorten) men de kanske ens kan kasta genom 100Mbit överhuvudtaget, men då lär du kunna ha ca 15-20 spelare.

Permalänk
Medlem

kör du det genom kommandofönster behöver du inget grafikkort alls

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd

http://www.minecraftserverhosting.org/minimum-system-requirem...

http://canihostaminecraftserver.com/

Ska du köra server behövs bara en intel gpu. En cpu dual core på 2ghz räcker gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

8 spelare kanske funkar bra och är det värt mån tro att investera i ett bättre nätagg för framtida uppgraderigar??

Nej jag tror inte du kommer behöva mer watt vid uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Varför inte? Tar en minecraft server så mkt bandbredd? du kan gärna förklara för mig hur läget är tack, typ mer ingående hur mkt trafik det går åt och hur långt man kommer på 1Mbit up innan det laggar för mkt.

Jag får ut ca 12mbit på nerladdning samt 1mbit uppladning.

Testade att hosta minecraft server med min dator (i5 2500k, 6950 osv....) och det laggade på ca 2-3 pers....

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till köpråd*

Permalänk
Medlem

Okej testade på min mac med dual core i3 3.06 ghz 4gb 1333mhz ram och Ati Radeon HD 4670 256mb
Helt lag fritt med 3 spelare ska stress testa alldeles strax

Permalänk
Skrivet av Stakz:

Jag får ut ca 12mbit på nerladdning samt 1mbit uppladning.

Testade att hosta minecraft server med min dator (i5 2500k, 6950 osv....) och det laggade på ca 2-3 pers....

Då är där nått fel för vi va 6 pers inne på min server när jag visade mina redstone byggen och den hostades på servern i min signatur och 0,6mbit upp och då laggade det inte ett skit ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

En minecraft server behöver inte så jätte mkt cpu kraft, en dualcore på 2.0ghz räcker långt.
nar de gäller ram så behöver man inte heller så specielt mkt. jag har haft flera servrar och ca2GB ram har räckt för 15 - 20pers lite beroende på vad som görs på servern och om man kör rent minecraft eller bukkit/pluggins. använder man bukkit och massa pluggins så är det bra att ha lite mer ram,sen så mår servern battre av mer ram då den slipper läsa från disken lika ofta. En ssd alternativt 2 hdds är att rekommendera (1 för servern och 1för minecraft). snabbt internet eller viktigast är snabb upphastighet är viktigt för när det blir ett par spelare så blir det en massa information som servern ska skicka till alla spelarna. TS 1mbit räcker säkert men det kan sega ner lite när många chunks måste laddas samtidigt. hoppas detta blir läsbart, första gången jag testar att skriva i forumet via mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.