Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Tror ni att jag måste uppgradera hela datorn för att kunna spela på de högsta inställningarna @ 1920x1080? Hade bara tänkt byta ut mitt grafikkort mot ett GTX580.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Tror ni att jag måste uppgradera hela datorn för att kunna spela på de högsta inställningarna @ 1920x1080? Hade bara tänkt byta ut mitt grafikkort mot ett GTX580.

Ett 580 ska nog duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Tror ni att jag måste uppgradera hela datorn för att kunna spela på de högsta inställningarna @ 1920x1080? Hade bara tänkt byta ut mitt grafikkort mot ett GTX580.

Ett 580 kommer defenetivt duga, men processorn kommer vara lite av en flaskhals, men inte så farligt, iaf inte så farligt att det motiverar uppgradering av resten.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wedes
Lite OT: BC2 servrarna verkar ha fått tuppjuck då flera personer inte kan använda sina upplåsta vapen etc. I menyn står det att de är sin riktiga rank men in-game är de lvl 1.

Skrivet av Lan:

Vad har detta inlägg i en BF3 tråd att göra? Du vet ju själv att det inte hör hemma här. Slösa inte med vår tid att rätta trådar är du snäll, följ god forumsetikett som du uppenbarligen känner till.

Kanske för att det är en indikation att EA leker runt i server parken å att BF3 börjar nalkas. (ifall du varna han så bör du själv ge dig en poäng)
Jag satt själv inne å spela å smått frusterande att hoppa mellan 10-tal olika servrar innan man fick ge sig...
Dock efter 2h nåt så började vi få tillgång till våra vapen.

Vi får hoppas att dom uppgraderar server nätet så vi inte får samma bekymmer som det alltid varit
Dock verkar de lite osannolikt då det gäller snåla EA (framförallt då dem fumlade runt i BFBC2 parken)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tjenare. Nice med en BF3-tråd som det verkar vara lite fart i Brukar kolla bfhq.se men det skrivs inte så mycket där.

Har inte börjat intressera mig för bf3 förrän nån månad sen och nu börjar man ju längta riktigt ordentligt, så förbokade på spelbutiken.se för nån vecka sen! bc2 räcker liksom inte till längre. Provade att installera gamle bf2 till och med men det blev inte långvarigt. Det var inte så kul som man minns. Kändes väldigt stelt på nåt sätt.

Hur fan funkar det här med betan egentligen, nån som har koll? Blir den tillgänglig för alla, som en demo eller nåt? Även för dem som inte förbokat spelet? Kanske bara jag som fick för mig att de som förbokat limiterade fick beta :S

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Beta info kommer med 99% att komma i veckan. jag tror sent, typ fredag.
Och betan startar 27:e.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge mig BF3 nu, börjar må smått illa.. Är redan frustrerad!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

Börjar slita det lilla hår jag har kvar nu, måtte betan starta i veckan nu när jag har frivecka å allt, har iofs frivecka efter helgen igen men

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Börjar slita det lilla hår jag har kvar nu, måtte betan starta i veckan nu när jag har frivecka å allt, har iofs frivecka efter helgen igen men

Lider med dig!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Permalänk

Förste personen som länkar till BF3-Betan, max 1 timme efter realese får glass!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Tjenare. Nice med en BF3-tråd som det verkar vara lite fart i Brukar kolla bfhq.se men det skrivs inte så mycket där.

Har inte börjat intressera mig för bf3 förrän nån månad sen och nu börjar man ju längta riktigt ordentligt, så förbokade på spelbutiken.se för nån vecka sen! bc2 räcker liksom inte till längre. Provade att installera gamle bf2 till och med men det blev inte långvarigt. Det var inte så kul som man minns. Kändes väldigt stelt på nåt sätt.

Hur fan funkar det här med betan egentligen, nån som har koll? Blir den tillgänglig för alla, som en demo eller nåt? Även för dem som inte förbokat spelet? Kanske bara jag som fick för mig att de som förbokat limiterade fick beta :S

Dom som förbokat på origin/dom som har MoH:LE får tidigare tillgång till betan(48 timmar). Resten får tillgång till betan efter dessa 48 timmar. Då är det för allmänheten typ som ett demo. DICE har själva gått ut med att betan är mer som ett demo och till för att se kundreaktioner typ, inte så mycket för att upptäckta buggar

EDIT: MoH:LE måste vara registrerat i origin och du måste vara signad för deras nyhetsbrev

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Dom som förbokat på origin/dom som har MoH:LE får tidigare tillgång till betan(48 timmar). Resten får tillgång till betan efter dessa 48 timmar. Då är det för allmänheten typ som ett demo. DICE har själva gått ut med att betan är mer som ett demo och till för att se kundreaktioner typ, inte så mycket för att upptäckta buggar

EDIT: MoH:LE måste vara registrerat i origin och du måste vara signad för deras nyhetsbrev

Måste man vara registrerad på origin ifall man har MoH:LE på xboxen och vill ha betan på xboxen eller är det bara för er pc spelare?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Tiden går !!!

Snart är det BETA !!!

Att man kan vara så taggad på ett jäkla spel egentligen !!?? Rätt sjukt faktiskt....

Håller med... Att man kan vara så här taggad på ett spel är helt %#¤" sjukt!!
Snacka om att lyckas med marknadsplanen!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor.H:

Måste man vara registrerad på origin ifall man har MoH:LE på xboxen och vill ha betan på xboxen eller är det bara för er pc spelare?

Det gäller bara för PC, du behöver inte Origin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ja fan kan inte betan bara komma, eller någon info om den. Tiden går så jävla trögt nu när det börjar dra ihop sig

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Häromdagen pratade jag med säkra källor som indikerade att betan skulle släppas denna vecka.
Kan inte säga mer än så för tillfället.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Dom som förbokat på origin/dom som har MoH:LE får tidigare tillgång till betan(48 timmar). Resten får tillgång till betan efter dessa 48 timmar. Då är det för allmänheten typ som ett demo. DICE har själva gått ut med att betan är mer som ett demo och till för att se kundreaktioner typ, inte så mycket för att upptäckta buggar

EDIT: MoH:LE måste vara registrerat i origin och du måste vara signad för deras nyhetsbrev

Jag vet inte om jag är registrerad för deras nyhetsbrev :/ vart gör jag det!? hittar ingen stans där man kan skriva in det!
(jag har köpt MOH)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 betan hjälp!

Tjenare!

tänkte kolla lite med er som att jag är lite osäker på vad man skall göra för att få komma in i bf3 betan!

jag vill helst gärna börja spela på betan men man behöver MoH för att komma in! men behöver lite hjälp.
kollade runt på webhallen och fann denna produkten http://www.webhallen.com/spel/pc/112761-medal_of_honor
och tänkte kolla om jag beställer det får jag en beta key till bf3 då? eller vad får jag? fattar ingenting hjälp "/

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Häromdagen pratade jag med säkra källor som indikerade att betan skulle släppas denna vecka.
Kan inte säga mer än så för tillfället.

Sett några inlägg av denna art i tråden. Ingen har haft rätt.

Personligen så tror jag att den "stängda" betan drar igång den 27e, det hade varit typiskt spelutvecklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av henkah:

Tjenare!

tänkte kolla lite med er som att jag är lite osäker på vad man skall göra för att få komma in i bf3 betan!

jag vill helst gärna börja spela på betan men man behöver MoH för att komma in! men behöver lite hjälp.
kollade runt på webhallen och fann denna produkten http://www.webhallen.com/spel/pc/112761-medal_of_honor
och tänkte kolla om jag beställer det får jag en beta key till bf3 då? eller vad får jag? fattar ingenting hjälp "/

Lugn, här i BF3 tråden (sammanfogade tråden åt dig) så får du hjälp.

Du behöver inte köpa MOH LE, det räcker med en förbokning på Origin till exempel så är du lovad en 48h tidig beta access. Eller så väntar du efter de första 48h och så får du tillgång precis som vem som helst till den öppna betan. Du behöver inte ens köpa spelet för att få tillgång till den öppna betan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag vet inte om jag är registrerad för deras nyhetsbrev :/ vart gör jag det!? hittar ingen stans där man kan skriva in det!
(jag har köpt MOH)

Du behöver INTE vara signad för deras nyhetsbrev!
Jag läste detta i denna tråd och blev så osäker så jag kontaktade deras support.
Enligt supporten räcker det med att du registrerade en giltig email adress när du skapade origin. Till samma adress kommer du få betanyckeln skickad till.
Däremot måste du ha MOH tier 1 eller limitden edition registrerat alt. förbokat bf3 via origin.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Lugn, här i BF3 tråden (sammanfogade tråden åt dig) så får du hjälp.

Du behöver inte köpa MOH LE, det räcker med en förbokning på Origin till exempel så är du lovad en 48h tidig beta access. Eller så väntar du efter de första 48h och så får du tillgång precis som vem som helst till den öppna betan. Du behöver inte ens köpa spelet för att få tillgång till den öppna betan.

Men har förhandsbokat bf3 på webhallen! men spelet släpps ju 27 oktober när börjar den öppna betan då? där alla kan komma in?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av henkah:

Men har förhandsbokat bf3 på webhallen! men spelet släpps ju 27 oktober när börjar den öppna betan då? där alla kan komma in?

Det är ingen som vet exakt datum ännu men många spekulerar i att den stängda betan startar 27 och den öppna den 29 september. Detta är rykten och det går hundra rykten på dussinet, tills du ser att folk i denna tråden börjar yla om hur cool betan är så behöver du inte svettas. Lugn och fin

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Okej, men om den öppna betan släpps den 29 september. vad behöver jag göra för att komma in i den öppna betan? jag har förhandsbokat mitt bf3 på webhallen!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk

Igår var det stort event där ea var på plats och promotade Battlefield 3, jag pratade med killarna om betarelease och systemkrav mm, de kunde inte avslöja mycket men de hintade om att betan skulle släppas nästa vecka(alltså denna ve

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Studiedag den 27:e och 28:e oktober. sedan höstlov den 31:a.. Perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Igår var det stort event där ea var på plats och promotade Battlefield 3, jag pratade med killarna om betarelease och systemkrav mm, de kunde inte avslöja mycket men de hintade om att betan skulle släppas nästa vecka(alltså denna ve

Var någonstans var detta event? Och vad var det för event?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av henkah:

Okej, men om den öppna betan släpps den 29 september. vad behöver jag göra för att komma in i den öppna betan? jag har förhandsbokat mitt bf3 på webhallen!

Ja du sa det om webhallen men det påverkar inget vare sig till eller från.

Vi vet bara att den öppna betan ska vara tillgänglig för alla, exakt hur det vet ingen ännu men en mycket god gissning är att den kommer att finnas för nedladdning (som kommer att länkas till i denna tråden kan jag garantera).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av K4L:

Var någonstans var detta event? Och vad var det för event?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett event för branchfolk, i sverige.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700