Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hur kan man ens bråka om en sån struntsumma som kostnaden av ett spel?

Det är lite som en sport, vill hittade absolut billigaste/bästa erbjudandena på en produkt.
Jag tycker att det inte är värt att lägga 500 spänn på ett spel när man istället kan spara 200kr+ till något annat.
Det blir rätt mycket om man köpar flera spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Nej dice måste inte ge dig allt för att hitta buggar. Dock kommer alla vapen och unlocks vara med. Du stör alla i denna tråd med dit klagande på att du vill ha allt. Jag är gammal bf lirare och jag gillar Metro så du kan ändra folk till du. Jag kan lova att dice själva prövat de andra banorna och har dom som de vill ha dom. Du kan hitta buggar även utan att ha alla banor. Njut av att du får spela gratis i förtid istället så får du pröva se andra banorna om en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att folk ska klaga så mycket =/

Du förstår ju inte vad det är jag menar utan tror att jag bara vill ha alla banor.
Betan har blivit ett PR jippo, skulle nästan vilja säga att Alphan ochså var det då man även där inte fick testa allt.
Enligt mig om man ger ut test versioner och säger att folk kan testa för att hitta buggar och sen ger dom inte ens 10% av själva spelet så bli det ett PR Jippo.
Det är det jag stör mig på.

Du kan inte ha sett Alpha forumet, fanns en tråd med över 150 inlägg som hatade Metro.
Så kom inte och försök säga att Metro var "bra".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Överkill:

Hur kan man ens bråka om en sån struntsumma som kostnaden av ett spel?

Om man är gymnasieelev så kan skillnaden mellan det billigaste och dyraste exemplaret motsvara ungefär 15% av ens månadsinkomst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tråkigt att folk ska klaga så mycket =/

Du förstår ju inte vad det är jag menar utan tror att jag bara vill ha alla banor.
Betan har blivit ett PR jippo, skulle nästan vilja säga att Alphan ochså var det då man även där inte fick testa allt.
Enligt mig om man ger ut test versioner och säger att folk kan testa för att hitta buggar och sen ger dom inte ens 10% av själva spelet så bli det ett PR Jippo.
Det är det jag stör mig på.

Du kan inte ha sett Alpha forumet, fanns en tråd med över 150 inlägg som hatade Metro.
Så kom inte och försök säga att Metro var "bra".

Så en tråd med 150 inlägg gör banan tråkig? Jag och många andra gillade Metro men det gör ju inget för det fanns ju en tråd med 150(!) inlägg... Det som gjorde första området jobbigt var när folk istället för att rusha la sig så långt bort de kunde och sköt efter doritos.
Klart att betan har blivit lite av ett pr-jippo men du kan hitta buggar med bara en bana också. Det handlar med om hur spelet fungerar på olika system och då räcker en bana. Betan kommer ju att ha alla vapen vilket gör att betan innehåller mycket mer än 10% av spelet.
Edit: jo jag hängde en hel del på alpha forumet men det var extremt många idioter där som klagade på prone, de ville ha en killcam som visade bättre exakt var fienden var och vapnen skadades för mycket. Betyder det att vi ska ta bort prone, sätta in en cod killcam och sänka skadan på vapnena så de mer passar run and gun headless chicken style? De är inte ute efter att vi ska ändra alla banor som vi vill ha dom utan Dice vill att vi kollar så att spelet fungerar på alla olika system och att servrarna pallar trycket.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Någon som vet vad dom menar med "Öppen beta"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus669:

Någon som vet vad dom menar med "Öppen beta"?

Att alla kan spela den. Man behöver inte förboka eller något för att få köra den, bara att ladda ner och start

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus669:

Någon som vet vad dom menar med "Öppen beta"?

Är det inte att den just är öppen för alla som vill testa?
Så fattade jag det men kan ha fel... mer som ett demo än en beta antar jag...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Tråkigt att folk ska klaga så mycket =/

Du förstår ju inte vad det är jag menar utan tror att jag bara vill ha alla banor.
Betan har blivit ett PR jippo, skulle nästan vilja säga att Alphan ochså var det då man även där inte fick testa allt.
Enligt mig om man ger ut test versioner och säger att folk kan testa för att hitta buggar och sen ger dom inte ens 10% av själva spelet så bli det ett PR Jippo.
Det är det jag stör mig på.

Du kan inte ha sett Alpha forumet, fanns en tråd med över 150 inlägg som hatade Metro.
Så kom inte och försök säga att Metro var "bra".

Det vore nästan naivt att påstå att det inte finns något reklamsyfte med både beta- och alpha-test, men varför klaga? Du får chansen att påverka slutprodukten och chansen att testa ett grymt lovande spel helt gratis (något som är väldigt ovanligt nu för tiden). Man kan testa väldigt mycket i ett spel trots att spelarna bara får spela en karta.

Hur många i alpha-forumet som hatade Metro är ju knappast något statistiskt underlag.

Skrivet av Pontus669:

Någon som vet vad dom menar med "Öppen beta"?

Vem som helst kommer att kunna spela helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Så en tråd med 150 inlägg gör banan tråkig? Jag och många andra gillade Metro men det gör ju inget för det fanns ju en tråd med 150(!) inlägg... Det som gjorde första området jobbigt var när folk istället för att rusha la sig så långt bort de kunde och sköt efter doritos.
Klart att betan har blivit lite av ett pr-jippo men du kan hitta buggar med bara en bana också. Det handlar med om hur spelet fungerar på olika system och då räcker en bana. Betan kommer ju att ha alla vapen vilket gör att betan innehåller mycket mer än 10% av spelet.
Edit: jo jag hängde en hel del på alpha forumet men det var extremt många idioter där som klagade på prone, de ville ha en killcam som visade bättre exakt var fienden var och vapnen skadades för mycket. Betyder det att vi ska ta bort prone, sätta in en cod killcam och sänka skadan på vapnena så de mer passar run and gun headless chicken style? De är inte ute efter att vi ska ändra alla banor som vi vill ha dom utan Dice vill att vi kollar så att spelet fungerar på alla olika system och att servrarna pallar trycket.

Ja mo du och dina polare inte är mer än 150pers så måste väl ändå majoriteten tycka det? glömde just att alla har fel utom du aja...
Fortfarande, majoriteten vill ha prone. Och varför inte CoDs killcam? Det är ju helt klart det ända dom är bra med CoD imo.

Vad jag vet så var extremt många nöjda med skadan, alltid när en codfag skrev att det var för mycket skada så kom 5pers och tryckte ner han.
DICE är främst ute efter PR nu med betan, har inga hopp om att spelet kommer ändras innan det går guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det vore nästan naivt att påstå att det inte finns något reklamsyfte med både beta- och alpha-test, men varför klaga? Du får chansen att påverka slutprodukten och chansen att testa ett grymt lovande spel helt gratis (något som är väldigt ovanligt nu för tiden). Man kan testa väldigt mycket i ett spel trots att spelarna bara får spela en karta.

Hur många i alpha-forumet som hatade Metro är ju knappast något statistiskt underlag.

Jo men det jag frågar mig är varför bara en bana?
Caspian har ju redan avtäckts ex, varför inte testa den?

Det finns ju mer buggar på banor, säger man att man vill att folk ska testa och hitta buggar så får man väl ändå ge dom mer att arbeta med?
Och gratis punken kan jag inte bry mig mindre om, bara den punken gör att dom fokusera mer på reklam än slutprodukt i mitt tycke.

Och det är väl ändå statistik när man frågar hur många som hatar respektive gillar Metro, eller förstår jag bara inte hur statistik fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja mo du och dina polare inte är mer än 150pers så måste väl ändå majoriteten tycka det? glömde just att alla har fel utom du aja...
Fortfarande, majoriteten vill ha prone. Och varför inte CoDs killcam? Det är ju helt klart det ända dom är bra med CoD imo.

Vad jag vet så var extremt många nöjda med skadan, alltid när en codfag skrev att det var för mycket skada så kom 5pers och tryckte ner han.
DICE är främst ute efter PR nu med betan, har inga hopp om att spelet kommer ändras innan det går guld.

Fast du kan fortfarande inte säga att de där 150personerna representerar alla som kört alphan. Det var bra många fler som körda alphan och om bara 150 pers klagade så är ju det bra, grejen är att folk klagar hellre än att säga att något är bra. Det är ju inte ofta man ser hyllningstrådar om en map så om bara 150 klagade så får man se det positivt. Finns alltid folk som inte är nöjda med en bana. Varför inte Cods killcam? kanske för att de gör att man vet exakt vart en fiende är och det är inte så battlefield ska vara. Man ska kunna hitta ett bra ställe och vara till exempel sniper och om fienden inte fattar vart du är utan en kamera som visar det så though luck. Har du sätt någon statistik på hur många som gillar metro eller tar du bara tråden som inte gillar och tar den för sanningen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja mo du och dina polare inte är mer än 150pers så måste väl ändå majoriteten tycka det? glömde just att alla har fel utom du aja...
Fortfarande, majoriteten vill ha prone. Och varför inte CoDs killcam? Det är ju helt klart det ända dom är bra med CoD imo.

Vad jag vet så var extremt många nöjda med skadan, alltid när en codfag skrev att det var för mycket skada så kom 5pers och tryckte ner han.
DICE är främst ute efter PR nu med betan, har inga hopp om att spelet kommer ändras innan det går guld.

Klart som korvspad att det ger sjukt bra PR för Dice med alpha/beta, samtidigt som de får chansen att testa spelet/serverkapacitet...Är detta förvånande för någon? Som flera andra skrivit redan - var glad att du får chansen att påverka och pröva spelet helt gratis.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Klart som korvspad att det ger sjukt bra PR för Dice med alpha/beta, samtidigt som de får chansen att testa spelet/serverkapacitet...Är detta förvånande för någon? Som flera andra skrivit redan - var glad att du får chansen att påverka och pröva spelet helt gratis.

Vad är det mest, ett PR jippo eller för att hitta buggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Fast du kan fortfarande inte säga att de där 150personerna representerar alla som kört alphan. Det var bra många fler som körda alphan och om bara 150 pers klagade så är ju det bra, grejen är att folk klagar hellre än att säga att något är bra. Det är ju inte ofta man ser hyllningstrådar om en map så om bara 150 klagade så får man se det positivt. Finns alltid folk som inte är nöjda med en bana. Varför inte Cods killcam? kanske för att de gör att man vet exakt vart en fiende är och det är inte så battlefield ska vara. Man ska kunna hitta ett bra ställe och vara till exempel sniper och om fienden inte fattar vart du är utan en kamera som visar det så though luck. Har du sätt någon statistik på hur många som gillar metro eller tar du bara tråden som inte gillar och tar den för sanningen?

Såg många hyllningstrådar om skadan, hur man rörde sig och accuracy.
NEJ man vet inte exakt vad en fiende är, har du ens sätt BFs killcam? DEN FÖLJER JU EFTER GUBBEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad är det mest, ett PR jippo eller för att hitta buggar?

Varken du eller jag vet nog hur pass betydande stresstest av servrar och olika PC-konfigurationer är. Dock undrar jag vad du har emot att det är PR i det hela? Jag är överlycklig att jag får testa att spela det snart, skiter i om det bara är en bana, jag vill få en känsla för spelet och vapnen.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad är det mest, ett PR jippo eller för att hitta buggar?

Grejen är att du testar att servrarna fungerar bra med många och att spelet inte buggar ur med vissa system men banorna kommer inte att göra någon skillnad. De har folk som spelar banorna så det behöver inte vi göra men däremot kan de inte köpa in alla olika systemkombinationer man kan ha och pröva och se att det fungerar. Men klart att det är en del PR i det hela också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Varken du eller jag vet nog hur pass betydande stresstest av servrar och olika PC-konfigurationer är. Dock undrar jag vad du har emot att det är PR i det hela? Jag är överlycklig att jag får testa att spela det snart, skiter i om det bara är en bana, jag vill få en känsla för spelet och vapnen.

Exakt, du kommer inte rapotera om den buggen du ser då du bara är där för att spela.
Det är detta jag menar, folk tycker bara detta är bra för då får dom spela spelet utan att betala för det.
Det är inte så man ska se på det, och stress tester vet jag att man kan återskapa utan 10k pers som spelar.

Menar inte möjligtvis just du nu utan folk som ser det som att dom får spela gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Exakt, du kommer inte rapotera om den buggen du ser då du bara är där för att spela.
Det är detta jag menar, folk tycker bara detta är bra för då får dom spela spelet utan att betala för det.
Det är inte så man ska se på det, och stress tester vet jag att man kan återskapa utan 10k pers som spelar.

Menar inte möjligtvis just du nu utan folk som ser det som att dom får spela gratis.

Det är ju riktigt många i alpha forumet som rapporterade in buggar, jag var själv en av dom som rapporterade ett flertal buggar och tankar om spelet.
Du verkar bara vara riktigt jävla negativ till lite pr så om du bara ska klaga kan du väl skita i betan istället? Spelet kommer den 27 och då kommer du få spela alla banor du vill. Tills dess kan du vara glad att de faktiskt låter oss testa spelet i ett par dagar innan det kommer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är ju riktigt många i alpha forumet som rapporterade in buggar, jag var själv en av dom som rapporterade ett flertal buggar och tankar om spelet.
Du verkar bara vara riktigt jävla negativ till lite pr så om du bara ska klaga kan du väl skita i betan istället? Spelet kommer den 27 och då kommer du få spela alla banor du vill. Tills dess kan du vara glad att de faktiskt låter oss testa spelet i ett par dagar innan det kommer.

Jag skiter 100% fullständigt om PR genom att spela spelet, jag vill att spelet ska vara så bra och bugg fritt det bara går.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Jo men det jag frågar mig är varför bara en bana?
Caspian har ju redan avtäckts ex, varför inte testa den?

Det finns ju mer buggar på banor, säger man att man vill att folk ska testa och hitta buggar så får man väl ändå ge dom mer att arbeta med?
Och gratis punken kan jag inte bry mig mindre om, bara den punken gör att dom fokusera mer på reklam än slutprodukt i mitt tycke.

Och det är väl ändå statistik när man frågar hur många som hatar respektive gillar Metro, eller förstår jag bara inte hur statistik fungerar?

Jag håller med dig om att det är konstigt att de inte tar med Caspian Border också, men det är som det är helt enkelt.

För att kalla det statistik måste du ju presentera hur många personer som alpha-testade totalt också.

Skrivet av Mimematis:

Ja mo du och dina polare inte är mer än 150pers så måste väl ändå majoriteten tycka det? glömde just att alla har fel utom du aja...
Fortfarande, majoriteten vill ha prone. Och varför inte CoDs killcam? Det är ju helt klart det ända dom är bra med CoD imo.

Vad jag vet så var extremt många nöjda med skadan, alltid när en codfag skrev att det var för mycket skada så kom 5pers och tryckte ner han.
DICE är främst ute efter PR nu med betan, har inga hopp om att spelet kommer ändras innan det går guld.

Det spelar inte så stor roll när spelet går guld. 1-day-patch är nästan en självklarhet när det gäller så här stora lanseringar.

Skrivet av Mimematis:

Vad är det mest, ett PR jippo eller för att hitta buggar?

Det vet endast utvecklarna. Men varför bryr du dig? Du har fortfarande inget att förlora på att spela betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det vet endast utvecklarna. Men varför bryr du dig? Du har fortfarande inget att förlora på att spela betan.

Nej jag har inget att förlora, BF3 har att förlora.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Nej jag har inget att förlora, BF3 har att förlora.

Vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

En så bugg fri release det bara går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

En så bugg fri release det bara går.

Menar du att BF3 får mer buggar/mindre buggar fixade av att de släpper betan? Förklara gärna

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Menar du att BF3 får mer buggar/mindre buggar fixade av att de släpper betan? Förklara gärna

Om dom släpper mer banor, behöver inte vara alla då dom som sagt har en grupp som testar.
Men iaf så vi kan testa Jets och alla fordon.

Men jag kan förstå att dom inte vill släppa det till Betan då den är en Demo egentligen.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man måste betala direkt för att förboka bf3 på orgin? eller kan man betala på release day?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Nån som vet om man måste betala direkt för att förboka bf3 på orgin? eller kan man betala på release day?

Jag köpte BF3 på Origin för en vecka sen och dom har inte dragit pengarna från kontot ännu, så det är nog vid release day.

Permalänk
Medlem

Nej, lyssna. Jag förboka där ocks dom låser pengarna. Så du kan inte använda dom men pengarna försvinner dagen då spelet släpps. Jag avboka just från origin och de skulle ta 5-6 dagar innan dom låste upp pengarna fast jag klaga så dom skulle fixa för mej så de tog 24-48h istället..ska förboka på webahallen ist så jag får spectact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag köpte BF3 på Origin för en vecka sen och dom har inte dragit pengarna från kontot ännu, så det är nog vid release day.

Kolla igen på ditt konto dom sa att pengarna blir låsta bara att dom inte dras från kontot förrän release dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej jag har inget att förlora, BF3 har att förlora.

hur fan kan du tro att du har bättre koll om hur spelet ska testas än gubbarna på DICE. Om de skulle ha ett behov att testa resten av banorna skulle dom nog göra det.
det ända det här handlar om är att du är "bortskämd" med vad du vill ha när du spelar betan.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE