Skickade rma till komplett, ska det vara så här?

Permalänk

Skickade rma till komplett, ska det vara så här?

Hej! Beatällde ett grafikkort från komplett. Men som hade coil whine. Fick ett godkännande att jag kunde retunera varan. Jag packade varan i orginal förpackningen och sedan i kartongen som det såg ut när jag fick det. Sen skrev jag ut pdf filerna och tjejpade fast den ena på kartongen så man såg adressen osv.

Sen skicka jag det på posten som ett vanligt brev så jag fick kolinummer, sen la jag kvittot i kartongen.

Det har nu gått en vecka och på posten står det så här om man skriver in kollinummret.

22 sep kl 10:10 Posten Företag Nordstan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
22 sep kl 07:31 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
22 sep kl 04:20 Göteborg, Sorterad
21 sep kl 21:40 Örebro, Sorterad
20 sep kl 18:10 ICA Supermarket Mora, Posten har tagit emot försändelsen

Är allting i sin ordning? Är lite orolig att det har skickats som fel post och att det inte kommer fram till komplett

Permalänk
Medlem

Ring och fråga komplett?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xinfinity:

Hej! Beatällde ett grafikkort från komplett. Men som hade coil whine. Fick ett godkännande att jag kunde retunera varan. Jag packade varan i orginal förpackningen och sedan i kartongen som det såg ut när jag fick det. Sen skrev jag ut pdf filerna och tjejpade fast den ena på kartongen så man såg adressen osv.

Sen skicka jag det på posten som ett vanligt brev så jag fick kolinummer, sen la jag kvittot i kartongen.

Det har nu gått en vecka och på posten står det så här om man skriver in kollinummret.

22 sep kl 10:10 Posten Företag Nordstan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
22 sep kl 07:31 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
22 sep kl 04:20 Göteborg, Sorterad
21 sep kl 21:40 Örebro, Sorterad
20 sep kl 18:10 ICA Supermarket Mora, Posten har tagit emot försändelsen

Är allting i sin ordning? Är lite orolig att det har skickats som fel post och att det inte kommer fram till komplett

Ser väl rätt ut. Vad menar du med att det har gått en vecka? Du lämnade in paketet den 20/) eller? Dvs 3 dagar sen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

en vecka ?
ser ju ut som du lämna in det för 3 dagar sedan:
20 sep kl 18:10 ICA Supermarket Mora, Posten har tagit emot försändelsen.

Men det är ju konstigt om du inte har ett rma nummer som står med på returförsändelsen eller på mer info på postensidan

Säger som talaren ovan, ring till komplett och fråga.

Permalänk
Skrivet av SkalmanBC:

en vecka ?
ser ju ut som du lämna in det för 3 dagar sedan:
20 sep kl 18:10 ICA Supermarket Mora, Posten har tagit emot försändelsen.

Men det är ju konstigt om du inte har ett rma nummer som står med på returförsändelsen eller på mer info på postensidan

Säger som talaren ovan, ring till komplett och fråga.

Jaja men typ en vecka, lämna in det i måndags efter 6. Vad menar du med returförsändelsen? Alltså det jag funderar på är, varför det inte står att det har kommit fram till komplett? Det står ju bara att det är hos postens serviceställe :s

Permalänk

Komplett hämtar snart ut paketet, antingen idag eller imorgon. Alla paket som man skickar till Komplett kommer till Posten i Nordstan. No worries.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Det är så det går till Komplett hämtar ut paketet på nordstan i vissa fall. inga konstigheter där inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinfinity:

Jaja men typ en vecka, lämna in det i måndags efter 6. Vad menar du med returförsändelsen? Alltså det jag funderar på är, varför det inte står att det har kommit fram till komplett? Det står ju bara att det är hos postens serviceställe :s

Postens serviceställe kan vara det stället där de hämtar ut paketet, eller där det hamnar innan det körs ut till Komplett (då det är företagspaket). 3 dagar är normal tid från Mora till Göteborg kan jag tänka mig.

Returförsändelsen är givetvis den returen du har skickat. Han undrade varför inte ditt RMA nummer står som referens på paketets information som syns när man spårar det. Din beskrivning är allmänt rörig, du skrev att du skickade det som ett "brev" och sen fick kolli-numret och därefter la kvittot i paketet? Det låter som en enda soppa...

Permalänk
Medlem

Allt som skickas som normala paket söder om Norrland (paketterminalen i Ånge) kommer fram dagen efter, om man lämnar in i tid, han lämnade in för sent därför skickades det den 21a och kom fram den 22a inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

Du skulle skickat Företagspaket 16:00 istället så hade det kommit direkt till Komplett, kostar lika mycket.

Permalänk
Medlem

Hur gick det, Xinfinity?

Permalänk
Medlem

Eller så ber man komplett om en retur.
De postar då en företagspaket 16.00 adresslapp som man kan klistra på sitt paket

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Konstigt att komplett hämtar ut paket på posten... kräver de inte företagspaket?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Konstigt att komplett hämtar ut paket på posten... kräver de inte företagspaket?

Tror väl knappast att komplett hämtar ut paket, snarare blir de väl utkörda till komplett.

De flesta företag har ju utkörning.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Därav att man skickar som företagspaket, så det blir utkört direkt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”