Permalänk
Medlem

Blocket scammare

Hej!
om det är några där ute som är sugna på att byta bort sina wow accounts mot nya så måste jag bara varna er för en kille på blocket. surfade runt lite och såg två annonser med samma bild. mängden guld skiljer sig med ca 450k...

WoW Warrior s'a'ljes ev bytes 700k guld
WoW - Fury Warrior - Bytes - 280k guld

sök på något av dessa så finner ni annonsen (copy-paste)
(gick ej att länka blocket av någon anledning)

bara så ni vet och inte råkar ut för något hemskt

Permalänk
Medlem

"Jag hade 700k guld innan men sålde 420k till en köpare, så det finns alltså 280k kvar."

Permalänk
Medlem

guld capen ligger väll på en 200k?

Permalänk

Man kan väl inte ha över 200k guld eller?

EDIT: Oj! dubblepost, såg det nu, sorry. x)

Visa signatur
Permalänk

Cap för guld är väll på 1 miljon nu om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

1 mille är det nu i Cata, ja

Permalänk
Medlem

Att byta/handla med wow-konton får man inte göra. Så råkar folk ut för oseriöst folk i det sammanhanget är det snarare att de förtjäner det...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd

Ett tips är att inte köpa konton av omogna barn som lägger upp dem på blocket.
Det finns i nuläget om ja inte har fel RAF till lvl 80 vilket gör att du blir 85 på bara någon dag iaf.

Permalänk

Jag förstår inte grejen med att köpa acc... Jag menar, wow är ett spel där man lvlar sin character från 1-85, man får minnen, förbättrar den med gear etc, ens karaktär blir väldigt personlig, vad är det för kul att spela på ett account som någon annan har lvlat upp och kört på? Om jag skulle sälja mitt account skulle folk på servern reagera ganska snabbt.
Jag har ändo spenderat väldigt mycket tid på wow (runt 65 dagar played på min mest spelade karaktär) och det skulle kännas jättelustigt att spela på ett acc som tillhört någon annan.

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillyWonka:

Jag förstår inte grejen med att köpa acc... Jag menar, wow är ett spel där man lvlar sin character från 1-85, man får minnen, förbättrar den med gear etc, ens karaktär blir väldigt personlig, vad är det för kul att spela på ett account som någon annan har lvlat upp och kört på? Om jag skulle sälja mitt account skulle folk på servern reagera ganska snabbt.
Jag har ändo spenderat väldigt mycket tid på wow (runt 65 dagar played på min mest spelade karaktär) och det skulle kännas jättelustigt att spela på ett acc som tillhört någon annan.

Det jag tycker är lustigast av allt är att vad gör man med en gubbe som man köpt med typ bästa gearen man kan ha? Jag ser ju inte jättestor vits med att springa instanser om man inte kan förbättra sin gubbe, men visst det e ju bara jag. Har väl det i blodet att jaga bättre gear sen Diablo 2 tiden kanske!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WillyWonka:

Jag förstår inte grejen med att köpa acc... Jag menar, wow är ett spel där man lvlar sin character från 1-85, man får minnen, förbättrar den med gear etc, ens karaktär blir väldigt personlig, vad är det för kul att spela på ett account som någon annan har lvlat upp och kört på? Om jag skulle sälja mitt account skulle folk på servern reagera ganska snabbt.
Jag har ändo spenderat väldigt mycket tid på wow (runt 65 dagar played på min mest spelade karaktär) och det skulle kännas jättelustigt att spela på ett acc som tillhört någon annan.

65 dagar played är inte så mycket... min main som jag hade i BC fick jag ihop över 100 dagar played på bara BC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

65 dagar played är inte så mycket... min main som jag hade i BC fick jag ihop över 100 dagar played på bara BC...

Är ändå ganska mycket! 1560 timmar. Är väl vad man jobbar på ett år ungefär och ett arbetsår känns ganska långt måste jag säga!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av piddepan:

Är ändå ganska mycket! 1560 timmar. Är väl vad man jobbar på ett år ungefär och ett arbetsår känns ganska långt måste jag säga!!

Nej man jobbar runt 2400 timmar per år inklusive betald semester. och 65 dagar played bör vara utdraget på hela tiden som wow funnits vilket är 6 år...

Permalänk
Medlem

Jobbar du 2400 timmar om året har du inget vidare jobb må jag säga! 40 timmars veckor i 60 veckor om året!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddepan:

Jobbar du 2400 timmar om året har du inget vidare jobb må jag säga! 40 timmars veckor i 60 veckor om året!

Dessutom har man 5 veckor semester samt andra lediga helgdagar. Tror jag sett uppgifter om att normalt arbetsår är ca 1600 aktiva timmar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Att byta/handla med wow-konton får man inte göra. Så råkar folk ut för oseriöst folk i det sammanhanget är det snarare att de förtjäner det...

Men nej för fan...

Det är personer med din inställning som scammar folk. Jag anser att ryggradslösa personer som lurar ärliga och tillitsfulla(naiva) människor förbrukat sin rättighet att överhuvudtaget existera. Bara för att det går att scamma gör det väl inte offret skyldig?

En jämförelse: Nils traskar ned längst en väg när han kom på att han kan gena över över en korsande gata för att spara tid. På denna gata blir Nils nedslagen och misshandlad av en snedtänd narkoman. I rättegången hävdar narkomanen att Nils får skylla sig själv om han går den gatan, då alla vet att det är en farlig väg.

Förstår du hur din logik brister, eller tycker du rätten ska döma till narkomanens fördel bara för att Nils kanske var lite naiv och oförsiktig?

Folk måste lära sig skillnaden mellan mitt och ditt... allt annat känns barnsligt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Haha, inser du inte att din jämförelse haltar grovt. Nils i ditt exempel är en helt oskyldig person!
Däremot i detta resonemang handlar det om att köpa wow-konto från någon vilket man inte får. Vill du göra en liknelse som innefattar narkomaner skulle den i så fall varit så här:

Nils traskar ned längst en väg för att han vill köpa droger. När han möter en langare blir Nils rånad av honom utan att få några droger.

Förstår du nu hur jag menar med att man faktiskt väljer att utsätta sig själv för risk att bli lurad, eftersom man gör något som inte är tillåtet.

Om folk verkligen förstod skillnaden mellan mitt och ditt skulle inte wow-konton säljas, för de är personliga och får inte byta ägare. Mitt wow-konto är för alltid mitt och kan aldrig bli ditt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av valiant:

Dessutom har man 5 veckor semester samt andra lediga helgdagar. Tror jag sett uppgifter om att normalt arbetsår är ca 1600 aktiva timmar.

så du jobbar endast 40 veckor per år? hur får du det gå ihop de övriga 12 veckorna?

Permalänk
Medlem

Som sagt köper man ett wow konto får man skylla sig själv om det blir tillbaka slussat till första ägaren, då Blizzard klart och tydligt skriver att dom kommer alltid definiera första ägaren som ägaren och inte tillåts att säljat.

Så köper man ett konto så är man medveten om att det är en rätt stor chans att bli av med kontot då säljaren ångrar sig eller vill sälja det flera gånger.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

så du jobbar endast 40 veckor per år? hur får du det gå ihop de övriga 12 veckorna?

Dra bort 5 veckor semester till att börja med. Då blir sju veckor kvar = 35 arbetsdagar. Ta sedan fram en årskalender och räkna antal helgdagar som infaller samt eventuellt några dagars sjukfrånvaro och du kommer upptäcka det stämmer ganska så bra.
Gäller att se helheten, inte stirra sig blind på att året har 52 veckor och 365 dagar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Jag har spelat wow i 3 år snart så inte fårn början direkt:P

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|