Dead Island - screen tearing osv

Permalänk
Medlem

Dead Island - screen tearing osv

Jah funderar på att köpa Dead Island men har hört att konsolversionerna lider av screen tearing osv. Hur är det på PC-sidan?

Man har ju ingen lust att lägga pengar på ett trasigt spel liksom...

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Har kört pc versionen hur mycket som helst sen det släppet och har inte sett några buggar eller något annat konstigt

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Skrivet av Felix:

Jah funderar på att köpa Dead Island men har hört att konsolversionerna lider av screen tearing osv. Hur är det på PC-sidan?

Man har ju ingen lust att lägga pengar på ett trasigt spel liksom...

hahaha men va?
Dead Island är väl singleplayer spel?
Och till PC?

Ingen köper singleplayerspel till PC hahahah xD

Det är ju som att slänga pengar i sjön.

Permalänk
Skrivet av WaldonSmith:

hahaha men va?
Dead Island är väl singleplayer spel?
Och till PC?

Ingen köper singleplayerspel till PC hahahah xD

Det är ju som att slänga pengar i sjön.

Du grabben. Skaffa lite information om spelet innan du säger något. Dead Island kan spelas med fyra stycken spelare i kampanj läge (Co-Op Kampanj), kompis.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

hahaha men va?
Dead Island är väl singleplayer spel?
Och till PC?

Ingen köper singleplayerspel till PC hahahah xD

Det är ju som att slänga pengar i sjön.

Varför skulle man inte köpa SP spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Har heller inte haft några större problem med Dead Island, kört igenom det flera gånger nu både sp och mp. Några mindre buggar men vilket spel har inte det. Grafiken har heller inte krånglat. Kör ati5870 i cf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Har heller inte haft några större problem med Dead Island, kört igenom det flera gånger nu både sp och mp. Några mindre buggar men vilket spel har inte det. Grafiken har heller inte krånglat. Kör ati5870 i cf.

Skrivet av fredrik433:

Har kört pc versionen hur mycket som helst sen det släppet och har inte sett några buggar eller något annat konstigt

Toppen! Då blir det köp efter jobbet!

Skrivet av WaldonSmith:

hahaha men va?
Dead Island är väl singleplayer spel?
Och till PC?

Ingen köper singleplayerspel till PC hahahah xD

Det är ju som att slänga pengar i sjön.

Du vet, alla lever inte på studiebidrag... En icke försumbar andel av befolknngen har något som kallas jobb och också en disponibel inkomst. Jag råkar ha en stor disponibel inkomst.

Sen gillar jag att betala för spel som för det visar att PC-spelare är köpstarka och så kanske vi får lite färre eller i alla fall bättre konsolportar. Sedan kanske det visar att den stationära speldatorn inte är en cancersjuk plattform med 2 månader kvar att leva.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fjanterier..

Jag har köpt ett par SP spel och sökert väldigt många andra? Varför skulle man inte göra det? Berätta det för mig.

Permalänk
Medlem

Enda jag märkt med Derad Isladn är massvis med microshuttering stundvis ( med ett gpu ) och jag har ändå 60 FPS konstant. Det är väll det enda i grafikväg jag har märkt.

Utöver detta så funkar spelet bra, lite småbuggar här och var men inget som har stört mig vidare mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Om man säger att spelet är buggfritt har nog inte riktigt koll på vad buggar är!

Med det sagt så kan vi dock konstatera att spelet visserligen innehåller buggar, men inget allvarligt, och inget man stör sig nämnvärt pa!

I min mening det mest irriterande byggen är att zombie-klassen "infected" som ska ge ifrån sig ett högt skrii innan dem kommer springandes ibland inte gör det!
mycket av snacket om dead Island som ett väldigt buggigt spel beror till stor del på att den första download-versionen som släpptes på steam var en utvecklingskopia och inte det färdiga spelet, vilket dock ska vara åtgärdat nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyckte inte det flöt på så bra med dator i sign. Kändes stundtals segt (input lag?) samt att jag också kände av microstuttering.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Den jobbigaste buggen som jag och min polare stött på är när vi ser olika drops. Dvs om jag dödar en zombie så kan jag se att han droppade en vit vanlig kass yxa, men min polare ser istället en epic superbra yxa. Om jag då plockar upp, då blir det den kassa yxan jag såg, och det är ju lite irriterande då man ibland plockar upp på ren reflex.

Annars är det mest en massa grafiska missar i spelet, som graffitti, blodstänk osv 30cm från väggen eller utspilld sprit i luften ovanför två små bord, att man på de nedsänkta tegeltaken går 50cm upp i luften, växt-texturerna på högra halvan av bunkrarna som är helt fucked, texturer som inte laddar ordentligt på avstånd, den helt knarkade bakgrunden i en av cutscenerna, plus en massa annat t.ex. att musen har sjukt låg sens i menyerna, FOV är 62,5 grader osv. Hade jag haft fraps igång hela tiden när jag spelat så hade jag nog kunnat fylla en långfilm vid det här laget.

Men jag har ändå massor med kul för det.

Screentearing har varit minimalt faktiskt, vet inte om det beror på att spelet körs i så pass hög FPS att Vsync inte behövs eller vad det nu kan vara.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB