Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia släpper Geforce Drivers 285.38 för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Har kört BFBC2 nu ett par timmar och för mig funkar dessa nya drivare utmärkt... Kör med 2 GTX 460 SLI

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Sitter med två 560 Ti:s , perfekt säger jag bara! PER-FEKT!

Samma här, kommer bli så ***** fint!

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkz:

Samma här, kommer bli så ***** fint!

Du har nästan exakt likadana delar som mig. Bra val! haha

OnT: Tycker det är bra av nvidia att släppa drivrutiner så tidigt. Hoppas bara stabila, certifierade drivrutiner till oktober.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man kan få tillgång till BETAN?

Visa signatur

Sandy bridge och lite skit....

Permalänk

Nu blir jag förvirrad... Måste man ha köpt Medal of honor eller inte?? för att få spela beta!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

bara jag som inte kan installera nvidia 285.38 beta drivers?? kommer endast till installations-menyn där det står "Status: Inte Installerad" på allt sen kan man inte gå framåt eller påbörja någon installation av dessa drivrutiner, går bara trycka på "STäNG"

har avinstallerat ALLA äldre nvidia drivers. och startat om datorn etc.

kanske är det mitt ljudkorts drivrutiner som stoppar käppar i hjulet? eftersom nvidia har sina egna med... har iaf ett ASUS Xonar Essence STX + nyaste drivisar till den.

windows7 64bit ulti
geforce GTX480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burre101:

bara jag som inte kan installera nvidia 285.38 beta drivers?? kommer endast till installations-menyn där det står "Status: Inte Installerad" på allt sen kan man inte gå framåt eller påbörja någon installation av dessa drivrutiner, går bara trycka på "STäNG"

har avinstallerat ALLA äldre nvidia drivers. och startat om datorn etc.

kanske är det mitt ljudkorts drivrutiner som stoppar käppar i hjulet? eftersom nvidia har sina egna med... har iaf ett ASUS Xonar Essence STX + nyaste drivisar till den.

windows7 64bit ulti
geforce GTX480

Kan vara att du har lite "skräp" kvar från äldre nvidia drivrutiner.
Pröva med DriverSweaper,efter att du har avinstallerat nvidia-grafikkortsdrivrutinerna (+physx).

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Kan vara att du har lite "skräp" kvar från äldre nvidia drivrutiner.
Pröva med DriverSweaper,efter att du har avinstallerat nvidia-grafikkortsdrivrutinerna (+physx).

najs program, hittade NVIDIA physx som låg kvar och skräpade, tog bort men gav inget, samma problem

testade att påbörja install av äldre nvidia driv, gick utmärkt, men inte med det nya...
den står och läser in "kontrollerar systemets kompabilitet" (systemkrav) i typ 1min, sen hoppar den direkt till "Installera" där man inte kan göra ett skit

Permalänk
Medlem

Jag skyr betadrivrutiner likt V. Muller lurar sina fodringsägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klick:

någon som vet hur man kan få tillgång till BETAN?

köp genom origin store:
http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...

Permalänk

Finns även Ati drivisar ute nu för dom som kör Ati

Citat:

Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing, and application enabled Anti-Aliasing cases on the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon™ HD 5000 Series for single GPU configurations

Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing, and application enabled Anti-Aliasing cases on CrossFire configurations using the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon™ HD 5000 Series.

Enables support for Eyefinity 5×1 display (portrait and landscape) configurations using the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon™ HD 5000 Series
Vision Engine Control Center: User Interface enhancements have been implemented for the CrossfireX, GPU Overdrive, and Information Center page

http://bfstuff.se/amd-gar-ut-med-nya-drivrutiner-infor-betan/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klick:

någon som vet hur man kan få tillgång till BETAN?

Gå till http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta den 29:de.

Permalänk
Medlem

Har intstallerat drivrutinerna till mitt 580-kort och nu laggar alla youtubevideor i fullskärmsläge :S tips nån?

Permalänk
Skrivet av Burre101:

najs program, hittade NVIDIA physx som låg kvar och skräpade, tog bort men gav inget, samma problem

testade att påbörja install av äldre nvidia driv, gick utmärkt, men inte med det nya...
den står och läser in "kontrollerar systemets kompabilitet" (systemkrav) i typ 1min, sen hoppar den direkt till "Installera" där man inte kan göra ett skit

Jag hade det problemet när jag installerade de förra 280 drivisarna, men de funkade utmärkt med 275.33. Det funkade dock att installerade de nya 285.33 för mig utan problem. :S Skuuuumt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Någon som har ett 460GTX (768mb) och kan redogöra för hur detta kort fungerar i BF3? Vore bra att veta om man ska beställa nytt kort redan nu...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hmm undra om denna presterar bättre än vad förra gjorde i bc2 också. Gick från 110+ till 60-80 helt ospelbart så fick gå tillbaka till 270.

Håller med, 80 fps är inget vidare. Ska vara minst 200 fps, annars är det helt ospelbart!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Håller med, 80 fps är inget vidare. Ska vara minst 200 fps, annars är det helt ospelbart!

120 räcker.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är det ok att bara installera över de gamla drivisarna, eller bör man avinstallera först?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Är det ok att bara installera över de gamla drivisarna, eller bör man avinstallera först?

Jag rekommenderar alltid "Clean install" Tar ju inte så mkt längre tid. En extra omstart bara.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

såg på ea games att battlefield 3 beta är redan tillgänglig: http://store.origin.com/store/eaemea...attlefield3_SV

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Kört lite BFBC2 med dessa nya drivrutiner och tyckte det rullade på sämre än med 283.27. Snittade 79 med 283.27 och med dessa nya blev snittet 65. Detta på multiplayerbana dock så det skiljer ju lite, men samma bana iaf.

Första gången jag drog igång spelet fick jag en white-screen och fick ctrl-alt-del:a...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Någon här som testat betan som kom ut idag? Och isf med vilken hårdvara? Upplösning, hur funkade det? Det är väl det mest intressanta att höra just nu tycker jag personligen.

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

120 räcker.

Inte för mig tyvärr, 120 är absolut helt ospelbart, bara att kasta datorn i papperskorgen på en gång.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Släpper aldrig amd nya drivrutiner längre?

jo då, det tycker jag iaf. men de kanske inte behöver pga att deras drivare funkar prima?

Men de lär släppa nya här i veckan/nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Någon här som testat betan som kom ut idag? Och isf med vilken hårdvara? Upplösning, hur funkade det? Det är väl det mest intressanta att höra just nu tycker jag personligen.

Kasta ett getöga på denna tråden

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Inte för mig tyvärr, 120 är absolut helt ospelbart, bara att kasta datorn i papperskorgen på en gång.

roligt roligt...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Kört lite BFBC2 med dessa nya drivrutiner och tyckte det rullade på sämre än med 283.27. Snittade 79 med 283.27 och med dessa nya blev snittet 65. Detta på multiplayerbana dock så det skiljer ju lite, men samma bana iaf.

Första gången jag drog igång spelet fick jag en white-screen och fick ctrl-alt-del:a...

Tvärtom för mig, flyter på med ca 5-10 fps mer. Dock jämfört med 280.26 drivan iofs. Inga blue-white- eller black-screens.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk

Får se hur the golden oldie gtx 295 står sig i detta lir då maxar fortfarande nästan allt i dagsläget

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Upp till, upp till är nyckelordet. du kan lika gärna få 0.5% ökning. Du kan få en ökning med 1 fps.

Ja deklart. Om dom skulle skriva FRÅN x% så skulle folk med kassa processorer gnälla som fan på nvidia.

OnT: känns som att Nvidia satsar stenhårt hela tiden jämfört med AMD.
Nu pratar jag om just om spelutveckling och inte prestanda, prestanda/krona eller strömförbrukning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andygrim:

Har intstallerat drivrutinerna till mitt 580-kort och nu laggar alla youtubevideor i fullskärmsläge :S tips nån?

Har exakt samma problem, youTube-filmer laggar vid uppspelning i helskärm. Sitter med ett 570. Ska prova att avinstallera drivarna och installera om.

Update: Nopp, hjälpte inte att avinstallera och installera om, trots "clean install". Fortfarande lagg, får väl leva med att glo på jo-toob i minifönster tills nästa drivare kommer.