Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bara jag som blev lite besviken på grafiken? Spelade betan i förrgår på krysslådan ( hade köpt MOH TIER 1 tidigare ) och upplevde grafiken som sämre än BC2. Grafiken är ganska buggig ( ja det är en beta! ) men mitt första intryck var inte så imponerande som jag hade hoppats på. Har precis testat PS3 versionen och den känns lite mer "levande" än krysslådans. Men visst är spelet bra hade dock trott på mer grafik efter alla gameplay videos man sett på youtube.

Har inte testat det på PC än så man får väl hoppas att det får ett upplyft där.

Testa PC snälla, att inte folk förstår att konsolerna sitter på gammal hårdvara, förväntar ni er mirakel ?

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

hahahaha vilket bra spel......man spawnar 1s senare är man död man spawnar igen någon annanstans 1s senare är man död. En kille blir återupplivad framför en man tömmer vapnet i han han dör inte vänder sig om skjuter 2skott jag dör. Jisses så löjligt, ska testa på xbox å PS3 men på PC blev det avinstallation efter 20min av spawnkill och skjuten genom stenar och odödliga motståndare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

shutting down the game... hur jävla lång tid ska det ta att joina en server

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Avstängd

Ingen annan som har problemet med att nerladdaren går upp till typ 70% sen backar ner till 50% igen och blir aldrig "klar" utan håller på att ladda hem och ha sig hela tiden? Fett störigt

Permalänk
Medlem

Jag körde som en medlem tipsade om. http://store.origin.com/promo?promoID=88022500&linkid=free F5 tills du får upp den. Sen bara ladda hem.

Gör en fuling, laddar hem på jobbet. Copy/paste foldern till Origin på den datorn där hemma sen. Går hyfsat snabbt för att vara överbelastat drar hem i 6MB/Sec.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Skjuten genom sten har jag vart med om oxå. Och att ligga under marken. Menmen, det är detta BETA är till för.

Men hur connectar man till servrarna med den andra banan? :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

För han var ju verkligen den första att visa lösenordet

Jag var nyss inne på en caspian server, så det går allt, man får bara spamma "join server" lite innan.

Precisely! Jag brukar alltid "View servers" och sedan sortera antal spelare så de med minst kommer på top, brukar gå snabbare att komma in då.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

videokilledtheradiostar för Caspian Border!

Skrivet av KKay:

Och där gjorde du det omöjligt för alla att komma in på en Caspian server..

provade funkar inte fel pw säger den

men jag har problem spelet startar inte för mig, installerat, installerat alla plugins, och när jag ska joina en server så står den bara och tänker och det står joining server

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Testa PC snälla, att inte folk förstår att konsolerna sitter på gammal hårdvara, förväntar ni er mirakel ?

Du vännen jag förstår mig på hårdvara och vet att där sitter gamla graffekort bland annat i konsolerna. Men de konsolversionerna såg inte ut såhär:

Och i fortsättningen behöver du inte vara så nedlåtande mot en. Vissa har inte lust/råda att uppgradera sin PC stup i kvarten.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

hahahaha vilket bra spel......man spawnar 1s senare är man död man spawnar igen någon annanstans 1s senare är man död. En kille blir återupplivad framför en man tömmer vapnet i han han dör inte vänder sig om skjuter 2skott jag dör. Jisses så löjligt, ska testa på xbox å PS3 men på PC blev det avinstallation efter 20min av spawnkill och skjuten genom stenar och odödliga motståndare.

Kanske skulle se till och välja spawn i campet och inte på dina squad mates som är i en eldstrid

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

hahahaha vilket bra spel......man spawnar 1s senare är man död man spawnar igen någon annanstans 1s senare är man död. En kille blir återupplivad framför en man tömmer vapnet i han han dör inte vänder sig om skjuter 2skott jag dör. Jisses så löjligt, ska testa på xbox å PS3 men på PC blev det avinstallation efter 20min av spawnkill och skjuten genom stenar och odödliga motståndare.

När du väljer var du ska spawna, dvs på en squad medlem ser du vad han gör, var han är, och om han är under beskjutning.

Du behöver inte spawna på squadmates, du kan välja att spawna i basen, jag tvivlar på att du blir spawn dödad i basen.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av krrjon:

hahahaha vilket bra spel......man spawnar 1s senare är man död man spawnar igen någon annanstans 1s senare är man död. En kille blir återupplivad framför en man tömmer vapnet i han han dör inte vänder sig om skjuter 2skott jag dör. Jisses så löjligt, ska testa på xbox å PS3 men på PC blev det avinstallation efter 20min av spawnkill och skjuten genom stenar och odödliga motståndare.

Man har spawn/reviveprotection tills det att man rör på sig, precis som i bc2.
Att du spawnar och dör 24/7 beror nog tyvärr bara på att du är dålig...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar jag spelet om jag tankat filerna från torrent sen tidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du vännen jag förstår mig på hårdvara och vet att där sitter gamla graffekort bland annat i konsolerna. Men de konsolversionerna såg inte ut såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=JMuqCeDH6F0

Och i fortsättningen behöver du inte vara så nedlåtande mot en. Vissa har inte lust/råda att uppgradera sin PC stup i kvarten.

Var inte menat att vara nedlåtande, men om du nu förstår dig på hårdvara, så varför så förvånad ?

Grafik på youtube (sålänge du inte scalar upp det till fullskärm) kommer alltid se bättre ut, pga det lilla formatet, samma logik som med bilder, ta en bild och scala upp den, det blir sämre kvalité ju större bilden blir.

sen spelas det på tv apparater som är 40-50 tum, och man sitter närmre skärmen oftast, vilket bidrar på samma sätt.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommer in på någon server? Har tryckt "Quick match" och så står det bara matchmaking och jag kommer aldrig in. Har varit så en timme nu.

Visa signatur

Asus Maximus VII Hero Z97 | i7 4790K | Corsair H100i w/ Noctua NF-F12 |
Asus STRIX GTX 980 | Corsair Vengeance Pro 16GB | Samsung SSD EVO 250GB | Crucial MX100 256GB |
Fractal Design Define R4 Window | Corsair RM850 |
Windows 10 | Asus Rog Swift 27" 1440p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

När du väljer var du ska spawna, dvs på en squad medlem ser du vad han gör, var han är, och om han är under beskjutning.

Du behöver inte spawna på squadmates, du kan välja att spawna i basen, jag tvivlar på att du blir spawn dödad i basen.

Skrivet av snejbelsax:

Man har spawn/reviveprotection tills det att man rör på sig, precis som i bc2.
Att du spawnar och dör 24/7 beror nog tyvärr bara på att du är dålig...

Jag spawnade i basen 3ggr å blev dödad efter jag tagit ett steg sen spawnade jag på random teammates, dog direkt hann inte göra nåt. Ligger ner bakom flera olika stenar blir dödad genom samtliga väldigt bra spel.

Javisst jag är kass men inte ens i skiten BC2 dog jag efter 1s

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag spawnade i basen 3ggr å blev dödad efter jag tagit ett steg sen spawnade jag på random teammates, dog direkt hann inte göra nåt. Ligger ner bakom flera olika stenar blir dödad genom samtliga väldigt bra spel.

Kallas väl beta av en anledning...

Permalänk
Medlem

Har ej läst hela tråden men jag har problem med att få BF3 beta igenom origin, när jag klickar på "butiken" så är det bara en grå ruta. Någon som har samma problem? jag har om installerat och laddat ner ny version.

såhär ser det ut:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Försöker spela BF3 betan till PC, men då jag spawnar så ser jag inte vapnet och kan inte skjuta heller. Mycket märkligt och gör att det blir helt ospelbart. Jag springer runt som högvilt och väntar på att bli skjuten. Någon som upplever samma problem?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Skrivet av olle360:

Har ej läst hela tråden men jag har problem med att få BF3 beta igenom origin, när jag klickar på "butiken" så är det bara en grå ruta. Någon som har samma problem? jag har om installerat och laddat ner ny version.

såhär ser det ut:

http://img190.imageshack.us/img190/9730/originp.jpg

Ser ju ut som nå flash-relaterat problem typ

Permalänk
Medlem

fick tips om det blir nått error när man klickar på quik match..så gå upp i toppen där det står multiplayer..sen server browser..då får ni fram alla servrar o kan joina.. fast jag kunde inte endå , fick ett annat error istället

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag spawnade i basen 3ggr å blev dödad efter jag tagit ett steg sen spawnade jag på random teammates, dog direkt hann inte göra nåt. Ligger ner bakom flera olika stenar blir dödad genom samtliga väldigt bra spel.

Javisst jag är kass men inte ens i skiten BC2 dog jag efter 1s

Otur isf, för jag har inte märkt av något sådant i bf3, snarare mindre än i bc2.

BC2 så blev man dödad direkt när man föll ner med fallskärm innan man äns hade kontroll på karaktären. Så jag håller inte med dig.

Men det är fortfarande möjligt att gå till basen och spawn döda folk när de har rört sig, så onekligen kommer det hända.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Tycker slutet på Alphan var mycket bättre.

Permalänk

För alla som klagar på servrarna osv,Det KOMMER att vara massvis med fel och överbelastade servrar. Det är BETA! + det är 1h sedan spelet släpptes? Seriöst... Tänk lite innan ni skriver.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Någon annan som har ett GTX 570 med 285.38 som får flickering ibland och att spelet kraschar lite random?

Får samma sak

Ibland ser det ut som jag har lasersikte i ansiktet ibland blinkar det vitt

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Night Vision är lite OP, här är en liten film där jag visar de i stage 2+3.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Får samma sak

Ibland ser det ut som jag har lasersikte i ansiktet ibland blinkar det vitt

Det är ett vanligt problem, jag har det, se TotalBiscuits video här: http://www.youtube.com/watch?v=Z4ZL0Z3oiK8&feature=feedu
Så ser ni att det blinkar rätt friskt för han med, så det får vi hoppas löses inför release

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Otur isf, för jag har inte märkt av något sådant i bf3, snarare mindre än i bc2.

BC2 så blev man dödad direkt när man föll ner med fallskärm innan man äns hade kontroll på karaktären. Så jag håller inte med dig.

Men det är fortfarande möjligt att gå till basen och spawn döda folk när de har rört sig, så onekligen kommer det hända.

Mer frustrerande att folk är odödliga när dom blir återupplivade då e de ju bara stå där tills dom tömt maggen å sen skjuta, löjligt.

Sen hur verkligt är det att skjuta genom ett par meter tjocka stenar?

blev dock aldrig dödad i en fallskärm i BC2 när jag spawnade men jag spelade bara ~100h totalt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Newklear:

För han var ju verkligen den första att visa lösenordet

Jag var nyss inne på en caspian server, så det går allt, man får bara spamma "join server" lite innan.

Ett problem som stör mig mer, är att spelet stängs ner automatiskt efter en stunds spelande... På metro-servrarna kan man spela hur länge som helst, men när man spelar på caspian-servrarna kan jag bara spela en stund innan det stängs ner.

Någon CM skrev att caspian border servrarna kickar alla efter en match för att fler ska ha chansen att få spela.

Permalänk
Medlem

Xbox ljus effekter är ju ett skämt haha