Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Hur och var?

router samt windows-service.

kanske räcker med ena, bara välja vilken.
jag stängde av båda.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag är faktiskt lite sugen på att se dig spela, kollat in din SPM. Har du någon gameplay video?

kan göra en.
fick en 28 killstreak igår som jag frapsade, men hade visst råkat hålla in rec knappen så det blev sådan där pre-rec så det var visst inte sparat.

får bli att frapsa nästa match.
tror jag ligger på 700 SPM nu, toppade 1000.

edit:

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1guy:

svd98 är usel.
de två start sniprarna är de bästa, och ja, dom äger i närstrid.
kan garantera att jag skulle kunna ta dig 100-0 med dom.

Du tar inte mig i en sniper duell, det gör ingen, nuff said.
Jag skojar inte ens.

edit: Du får gärna lägga ut en video på när du äger i närstrid med sniper vapnet.

Jag körde ett annat vapen närstrid det kändes rätt svårtslaget kan jag säga när man siktar mot huvudet.

Permalänk
Skrivet av basseofc:

okej tack för svar, men nu är frågan hur jag gör detta? (Känns snabbare att fråga dig än google! )

Här finns lite tips som verkar funka bra om man har svårt att joina en server.
http://bfstuff.se/forum/threads/battlefield-3-betan-bra-eller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Fel, fel, fel. ja, Nvidia släppte denna precis inför betan med vad säger att dem är stabila för det. Spelar absolut inte BF3 längre än några andra spel. Varför? Jo, drivrutinerna kraschar och nej det är inte bara för mig dem gör detta. Du bör kanske ta en titt på bugs and issues forumet innan du kommer och säger att det är "skit bakom spakarna".

Vet du inte vad du pratar om så kan du lika gärna vara tyst.

Haha jaja jag försökte bara vara trevlig och hjälpa dig för jag vet att det är något från din sida.
Men om du vill tro att det endast är drivrutinerna och inget annat be my guest.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du tar inte mig i en sniper duell, det gör ingen, nuff said.
Jag skojar inte ens.

sure thing broski.
lirat awp som pos i klanen sedan cs 1.5.

kommer lika naturligt för mig som det gör att gå på toan när man är kissnödig.

http://www.youtube.com/watch?v=AaZAaVBbGOI

från css tiden, sådär såg en vanlig runda ut för mig.

edit:
länka gärna din BF3 profil.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hoppas folk har skrivit på dice forumet om kartan att man vill få den ändrad, desto fler som gör det, större chans att dom ändrar den

Jag har skrivit några punkter som jag tycker behöver ändras från betan på battle log
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551139103556652/

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1guy:

sure thing broski.
lirat awp som pos i klanen sedan cs 1.5.

kommer lika naturligt för mig som det gör att gå på toan när man är kissnödig.

http://www.youtube.com/watch?v=AaZAaVBbGOI

från css tiden, sådär såg en vanlig runda ut för mig.

edit:
länka gärna din BF3 profil.

Vi kan gärna lira en duell i bc2 som sniper. Lovar att jag tar dig oavsett hur bra du vart i cs. Detta är inte cs grabben.

Permalänk
Medlem

haha, vilken skryttråd det här blivit, håll er till ämnet.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Haha jaja jag försökte bara vara trevlig och hjälpa dig för jag vet att det är något från din sida.
Men om du vill tro att det endast är drivrutinerna och inget annat be my guest.

Vi säger väl så då. Alla spel funkar bra att spela i fem timmar men BF3 dör efter 5-10 minuter pga drivrutinen lägger av. Samma fel är rapporterat massor av gånger på battlelog forumet samt i den här tråden enbart vid spelande av BF3. Har två kompisar med helt andra grafikkort som stöter på precis samma problem.

Men du som vet allt kan väl säga hur man fixar det då? Jag skulle buggrapportera och vänta på fix.

En av de många trådarna: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Vi kan gärna lira en duell i bc2 som sniper. Lovar att jag tar dig oavsett hur bra du vart i cs. Detta är inte cs grabben.

bc2?
trodde det var bf3 tråden handlade om.

bc2 har jag avinstallerat länge sedan.
finns klipp när jag kör sniper på tuben;
http://www.youtube.com/watch?v=lfKncQMc6jQ
http://www.youtube.com/watch?v=aWeve0kNbJg
http://www.youtube.com/watch?v=0WoqlyTCeOc

bf3 klipp får jag frapsa nu, laddar upp senare.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Vi säger väl så då. Alla spel funkar bra att spela i fem timmar men BF3 dör efter 5-10 minuter pga drivrutinen lägger av. Samma fel är rapporterat massor av gånger på battlelog forumet samt i den här tråden enbart vid spelande av BF3. Har två kompisar med helt andra grafikkort som stöter på precis samma problem.

Men du som vet allt kan väl säga hur man fixar det då? Jag skulle buggrapportera och vänta på fix.

En av de många trådarna: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Har haft samma problem. Verkar magiskt ha löst sig idag. Antar att det var någon mindre bug i BF3 som fick det att gå söder ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag å min bror satt å spekulera starkt att detta måste vara en väldigt tidig utgåva av spelet, och mest troligen en annorlunda källkod.

Häftigt önsketänkande men knappast troligt.

Tror vi kan glömma att de fixar annat än buggar till releasen.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Hur får man upp menyn i spelet, så man kan ändra grafik, kontroller osv? Kör window mode.
Samt varför får jag, "Your connection to the server has timed out" hela tiden? Har stängt av nätverk och tjänsterna-tjatet

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1guy:

bc2?
trodde det var bf3 tråden handlade om.

bc2 har jag avinstallerat länge sedan.
finns klipp när jag kör sniper på tuben;
http://www.youtube.com/watch?v=lfKncQMc6jQ
http://www.youtube.com/watch?v=aWeve0kNbJg
http://www.youtube.com/watch?v=0WoqlyTCeOc

bf3 klipp får jag frapsa nu, laddar upp senare.

Du visade ju knappt nåt sniper play alls i dessa videos, mest shotgun.... Det var inte shotgun vi pratade om utan sniper. Dessutom det lilla man såg har du kört i slow motion så man kan inte se hur snappt du får in aimet på huvudet. Du ser lättslagen ut hursomhelst..

OnT, sniper i bf3 är lättare på sätt och vis just för att man inte behöver pistolen för finishing touch.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du visade ju knappt nåt sniper play alls i dessa videos, mest shotgun.... Det var inte shotgun vi pratade om utan sniper. Dessutom det lilla man såg har du kört i slow motion så man kan inte se hur snappt du får in aimet på huvudet. Du ser lättslagen ut hursomhelst..

OnT, sniper i bf3 är lättare på sätt och vis just för att man inte behöver pistolen för finishing touch.

länka din profil då, vi kan ta en titt på din kd och spm så drar vi slutsatsen ifrån det.

att sitta i en buske på 150 meter avstånd och tro man är bra på spelet för på 10 minuter dödade du 4 pers utan att någon såg dig är inte direkt att vara duktig.

jag kör sniper som ett närstridsvapen och får ner planten på majoriteten av alla mcoms, lägger ut bra spawnpoints samt plockar iaf 3 pers per liv.

alla kan sitta utanför striden med en sniper utan att dö, det är inte svårt eller imponerande.
SPM is where its at.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

länka din profil då, vi kan ta en titt på din kd och spm så drar vi slutsatsen ifrån det.

att sitta i en buske på 150 meter avstånd och tro man är bra på spelet för på 10 minuter dödade du 4 pers utan att någon såg dig är inte direkt att vara duktig.

jag kör sniper som ett närstridsvapen och får ner planten på majoriteten av alla mcoms, lägger ut bra spawnpoints samt plockar iaf 3 pers per liv.

alla kan sitta utanför striden med en sniper utan att dö, det är inte svårt eller imponerande.
SPM is where its at.

Håller delvis med. Ibland kan det vara bra att offra sitt liv för att få M-COM:en plantad t.ex. Enligt mig iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Någon som vet hur man skriver ingame?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Någon som vet hur man skriver ingame?

J=Alla, K=Team, L=Squad

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

processen är igång då, det händer ibland.
om du fastnar på join server, tryck på close game, öppna aktivitetshanteraren och stäng ner bf3game.exe.

gillar att folk som inte kan saker om datorer och liknande omöjligt kan spela detta spel utan att stöta på problem, fånigt att processen inte dödar sig självt.

Är inte det som är felet i mitt fall :/

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1guy:

länka din profil då, vi kan ta en titt på din kd och spm så drar vi slutsatsen ifrån det.
att sitta i en buske på 150 meter avstånd och tro man är bra på spelet för på 10 minuter dödade du 4 pers utan att någon såg dig är inte direkt att vara duktig.
jag kör sniper som ett närstridsvapen och får ner planten på majoriteten av alla mcoms, lägger ut bra spawnpoints samt plockar iaf 3 pers per liv.
alla kan sitta utanför striden med en sniper utan att dö, det är inte svårt eller imponerande.
SPM is where its at.

Nej jag sitter inte i en buske utan anfaller som sniper. Min kdr etc är först relevant efter jag utforskat spelet färdigt, jag lär mig bäst så och då kan kdr lida, men ger utdelning i slutändan för mig. Pma mig om du vill att jag slå slå dig som sniper i bc2. Nu tror jag vi lägger denna diskussionen på hyllan bara vi som bryr oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Ser mycket potential i klippet!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Nej jag sitter inte i en buske utan anfaller som sniper. Min kdr etc är först relevant efter jag utforskat spelet färdigt, jag lär mig bäst så och då kan kdr lida, men ger utdelning i slutändan för mig. Pma mig om du vill att jag slå slå dig som sniper i bc2. Nu tror jag vi lägger denna diskussionen på hyllan bara vi som bryr oss.

its easy to talk big when you dont have to put your money where the mouth is.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av Farner:

J=Alla, K=Team, L=Squad

Tack!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1guy:

its easy to talk big when you dont have to put your money where the mouth is.

Som sagt pma mig så kan vi posta resultatet här sen inga problem om du vill. Tills dess shut ur pie hole.

Permalänk
Medlem

Kan vi diskutera om betan istället för vem som snipar bäst?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

när låses MAV:en upp ?

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 1guy:

its easy to talk big when you dont have to put your money where the mouth is.

Skrivet av maxkill:

Som sagt pma mig så kan vi posta resultatet här sen inga problem om du vill. Tills dess shut ur pie hole.

Men herregud..... Vem sjutton bryr sig om vem som är bäst med sniper!?

Flytta diskussionen till PM's istället för att besudla denna tråd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.