firefox laggar nåt otroligt!

Permalänk

firefox laggar nåt otroligt!

firefox laggar nåt otroligt sen igår typ. har ingen aning vad det kan vara,nån som vet?
har nån uppdatering eller nåt kommit ut?

min rigg här under betyder att firefox har fräsit på i 120 hitiills,men nu haltar den fram som en epa-traktor ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men firefox blev otroligt laggigt för mig med, men det var några veckor sen. Trodde först att det var något laptopen som var fel, men bytte till chrome och allt var super igen

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Vilken version använder du?
Fungerar fint som fisken, på min gamla hp laptop, använder den tillfälligt, med Firefox 7.0.1
Om den strular så är det bara att installera om, kör du på aurora så måste du hämta hem senaste update om den krånglar.

Permalänk
Medlem

Folk som inte ens kan hantera foxen, avinstallera, kör ccleaner, installera om, lösr alla problem, chrome är sämst, firefox aurora som just nu är firefox 9 är flera gånger bättre.

Permalänk

använder 7.0.1 står det här.
facebook etc har flygit fram,men sen från igår kväll så hänger sig hela programmet ca 5-10 sek,sen rullar det igen. sen när man ska göra nåt så blir det samma sak.
ominstallerade flash men ingen skillnad.mycket skumt ...

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Samma här troddet det var mitt internet

Permalänk
Medlem

Detta har jag vart med om också. Trodde det var min förra dator som var ostabil men händer nu på min nya. Att det ibland hänger sig o svarar inte men så rullar det igen som darknessviking säger.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk

mm jättekonstigt.
jag menar.. vad gäller firefox just nu så är min jobbdator från början på 2005 snabbare.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Gör som jag sa, avinstallera foxen, kör ccleaner, installera om. Om det är en nyare dator, kan du även köra firefox aurora, eftersom den versionen har mer godsaker än vanliga stable foxen, du hittar den genom firefox future releases, sedan måste du ha addon compability reporter. Skillnaden är att firefox aurora använder TI plus lite annat som berör html5/DOM/CSS3, med mera, TI=type inference är en ny funktion i JavaScript, däremot är den lite mer krasch benägen, och måste ständigt updateras, kommer 1 om dagen.

Permalänk

ccleaner ska man -aldrig- använda.det är ju ökänt för att ta bort en massa registernycklar och filer som absolut inte får tas bort,finns dussintals med sidor som nämner detta.

min dator är sprillans ny,2600k processor etc.

märkte idag att så fort firefox hänger sig,så dyker det sen SNABBT upp ett till fönster,ungefär i en hundradels sekund,sen funkar det igen.
sen samma sak igen.
sen igen. sen igen.
har prövat att avinstallera/ominstallera tillägg,flash player,massa saker.
blir knäpp på firefox.hur kunde det blir ett sådant här skitprogram?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Jag har använt ccleaner väldigt länge, händer nada med datorn, den rensar onödigt skit som inte försvinner när man tar bort program.

Vad du gör med firefox vet jag inte, jag har använt aurora sedan den kom ut, no problems over here, så jag blir alltid förbryllad när folk nämner saker som jag själv aldrig har stött på, och då har jag använt fireox väldigt länge, även när det var version 3. Du kanske borde undersöka datorn istället.

Permalänk
Musikälskare

använt ccleaner i många år typ, aldrig något problem

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag hade också detta problem nyligen men det verkar helt borta nu, utan min inverkan.

Skrivet av Topic:

"/ EDIT:löst och lösning kan vara till hjälp för andra!"

Var är den då? oO

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

det visade sig att det inte blev nån lösning alls,utan allting var som vanligt,det var bara en tillfällig flax,så tog bort "lösningen" :)lösningen bestod utav att dra ner antal connections från 256 till 60.tydligen så tar varje connection upp minne etc.
men det är inte det som ligger bakom mitt krånglande firefox.

verkar som att det nästan bara är när man har facebook öppet som det här händer ..

då trycker jag på en länk.. händer ingenting på 4 sekunder... sen laddar det.. sen händer ingenting igen .. osv osv ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Avstängd

Samma här firefox bara hänger sig periodvis på alla mina datorer, har provat avinstallera o.s.v. men inget hjälper.

Stoppade in en ny ssd häromdagen installerade om win7 samma sak på den direkt med firefox 7.0.1

What to do?

Permalänk

jag löste mitt problem igår.
av en ren händelse så avinstallerade jag min extension som kan ta screenshots,minns inte på rak arm vad den hette nu.jag hade provat att inaktivera den förut men firefox laggade fortfarande skitmkt,men så avinstallerade jag det,och BOOM så blev firefox sådär snabbt som man önskar :O.
såg i en recension av nämnda extension att firefox blev snigelsegt i 7.1.
så det löste sig för mig iallafall.

mitt råd till dig returburk:
tydligen har mozilla ökat antalet connections från 66 till 256,vilket gör att varje connection kräver kraft,och det är tydligen ett stort problem för många,jag trodde jag hade det problemet förut.
lösningen var att gå in i about:config och leta upp nånting i stil med "network connections" och minska det från 256 till 66.så gjorde jag och det blev märkbar skillnad ..
jag har också win 7 på ssd och allting annat funkar kanonsnabbt ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darknessviking:

jag löste mitt problem igår.
av en ren händelse så avinstallerade jag min extension som kan ta screenshots,minns inte på rak arm vad den hette nu.jag hade provat att inaktivera den förut men firefox laggade fortfarande skitmkt,men så avinstallerade jag det,och BOOM så blev firefox sådär snabbt som man önskar :O.
såg i en recension av nämnda extension att firefox blev snigelsegt i 7.1.
så det löste sig för mig iallafall.

mitt råd till dig returburk:
tydligen har mozilla ökat antalet connections från 66 till 256,vilket gör att varje connection kräver kraft,och det är tydligen ett stort problem för många,jag trodde jag hade det problemet förut.
lösningen var att gå in i about:config och leta upp nånting i stil med "network connections" och minska det från 256 till 66.så gjorde jag och det blev märkbar skillnad ..
jag har också win 7 på ssd och allting annat funkar kanonsnabbt ..

Jag installerade Aurora som det stod tidigare i tråden, efter det fungerar det kanon, hatar dock jävla feedbackknappen, trycker favoriter ist. för hemknappen för dom är förskjutna nu jämfört med tidigare firefox versioner.

Permalänk
Medlem

Du kan ta väck feedback, välj anpassa, sedan vad jag mins tog jag även bort den i tillägg, plus att jag har avaktiverat testpilot, det är undersökningar som Mozilla uppmanar dig till. Så lägger sig feedback under help istället, eftersom jag tror du inte kan ta väck den helt och hålet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buddaz:

Du kan ta väck feedback, välj anpassa, sedan vad jag mins tog jag även bort den i tillägg, plus att jag har avaktiverat testpilot, det är undersökningar som Mozilla uppmanar dig till. Så lägger sig feedback under help istället, eftersom jag tror du inte kan ta väck den helt och hålet.

Tack!

Fungerade kanon! Tog bort "Test Pilot".