Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer det skilja mycket i BF3 spelprestanda mellan ett HD6950 VS 6970

Permalänk

Kommer det skilja mycket i BF3 spelprestanda mellan ett HD6950 VS 6970

?

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för dator

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Spec enl nedan

------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Nej.

Ett 6950 är mer än tillräckligt om du bara ska driva en skärm. Stänger du av AA kan du köra allt på high med bra flyt i 1920*1080

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

En liten snabbfråga här tiil Fredag, jag vet att det är off topic.

Hur bra driver ett 570 BF 3 ?
Hur högt kan man köra ?

/sebastian

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

En liten snabbfråga här tiil Fredag, jag vet att det är off topic.

Hur bra driver ett 570 BF 3 ?
Hur högt kan man köra ?

/sebastian

Jag kör BF3 betan på de högsta möjliga inställningarna (som finns att välja) @1920x1200 med mitt GTX570. Vet inte vad jag har för FPS, men det är helt klart spelbart.

EDIT: Vart iof osäker på vad mina AA-inställningar är, men AA är ivf. inte avslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

En liten snabbfråga här tiil Fredag, jag vet att det är off topic.

Hur bra driver ett 570 BF 3 ?
Hur högt kan man köra ?

/sebastian

I betan klarar jag allt på Ultra i 1920x1080, fast har sänkt AA och AF till 2/4x tror jag. Har även stängt av motion blur. Under en match på Metro med 32 pers inne har jag en avrage FPS på ungefär 55, och en minimum på 45. Så helt klart bra flyt.

Asus GTX 570 DC II @ Stock
2500k @ 4,4 GHz
8 GB RAM

Dock så vad jag har hört så är Ultra i betan motsvarande Medium/High när det väl släpps, på grund av att allt "ultra-godis" inte är implementerat än.
Dock kan vi troligtvis förvänta oss ett par performance-optimeringar till release också. Så är lite osäker på om man kommer att klara att köra Ultra vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

En liten snabbfråga här tiil Fredag, jag vet att det är off topic.

Hur bra driver ett 570 BF 3 ?
Hur högt kan man köra ?

/sebastian

BF3 hade förinställt Ultraprofilen, men som jag förstått körs betan i high. Eftersom det flöt så fint så sket jag i att kolla fps. Från första bildrutan koncentrerade jag mig på att inte dö.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter