Permalänk
Medlem

nytt moderkort

Tja alla glada!

Nu är det såhär att jag köpte en ny rigg med bl.a. i5 2500k, 8gb vengeance, gtx 570 directCU II osv och allt flöt på bra. Efter en veckas tid eller så började datorn ge mig BSODS, frysa, ge mig läskiga meddelanden såsom: Hardware malfunction, contact vendor, Parity Failure, osv osv.. Den stängde även av sig några gånger utan någon förvarning/bluescreen eller så.

I morse så stängde datorn av sig likadant, helt utan förvarning, bara dog. Kunde inte starta datorn efter det och jag är rätt så säker på att det är moderkortet eftersom jag har testat med ett annat moderkort och det fungerar. Förresten så är det ett ASUS SABERTOOTH P67 vi snackar om.

Hur som helst så ska jag då skaffa mig ett nytt tänkte jag och vill då ha ett bra och stabilt kort som INTE är från ASUS då jag haft problem med 3/4 från dom och aldrig med något annat. Länka ett kort som passar bra till min setup och som kostar mellan 1500-2000.

Full spec är:

MK Asus SABERTOOTH P67 Socket 1155, P67, Rev 3.0 (KASTAS!!!!!!)
SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps
HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3
CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENG.
GK PCIe Asus GTX 570
Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU USB 3.0

Tack på förhand,
Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahzu:

Tja alla glada!

Nu är det såhär att jag köpte en ny rigg med bl.a. i5 2500k, 8gb vengeance, gtx 570 directCU II osv och allt flöt på bra. Efter en veckas tid eller så började datorn ge mig BSODS, frysa, ge mig läskiga meddelanden såsom: Hardware malfunction, contact vendor, Parity Failure, osv osv.. Den stängde även av sig några gånger utan någon förvarning/bluescreen eller så.

I morse så stängde datorn av sig likadant, helt utan förvarning, bara dog. Kunde inte starta datorn efter det och jag är rätt så säker på att det är moderkortet eftersom jag har testat med ett annat moderkort och det fungerar. Förresten så är det ett ASUS SABERTOOTH P67 vi snackar om.

Hur som helst så ska jag då skaffa mig ett nytt tänkte jag och vill då ha ett bra och stabilt kort som INTE är från ASUS då jag haft problem med 3/4 från dom och aldrig med något annat. Länka ett kort som passar bra till min setup och som kostar mellan 1500-2000.

Full spec är:

MK Asus SABERTOOTH P67 Socket 1155, P67, Rev 3.0 (KASTAS!!!!!!)
SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps
HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3
CPU Core i5 2500K
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENG.
GK PCIe Asus GTX 570
Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU USB 3.0

Tack på förhand,
Martin

Byt på garantin, och kan inte dom bevisa att det är du som har klantat dig så fixar dom det, ger dig ett nytt eller pengarna tillbaka, möjligen så kan butiken erbjudia dig nåt liknande också.
Och om det inte funkar så får du reklamera skräpet och funkar inte det så säljer du det som defekt.

här har du iaf ett bra och billigt http://www.inet.se/artikel/1902090/asrock-z68-extreme3-gen-3

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svaret! Ja jag ska ju skicka tillbaka mitt trasiga kort men tänker ändå köpa ett nytt för gått genom den processen förut och det är något jag inte gör om. Tar 4 veckor för dom att felsöka och sen ytterligare 2 veckor för dom att bestämma vad dom ska göra i princip. Vill inte vara utan den datorn så länge. Köper ett nytt samtidigt som jag skickar in så får jag väl sitta med 2 nya kort eller, om jag har tur, så får jag pengarna tillbaka från mitt trasiga.

Har ingen erfarenhet av AsRock förut, är de lika bra som MSI/gigabyte osv? Orolig.. Vill inte ha mer problem alltså..

Permalänk
Medlem

Tittade lite på det här också: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640704

Känns rejält och vill helst ha något som är i lager då jag behöver det fort :|..