[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en fråga. Kan man få epostkonton som har domän med å, ä & ö i sej att fungera på SG2?

Jag har försökt men inte lyckats. Är det nån som gjort det, & hur isåfall?

Eller behöver man nån app från android market för detta?

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Stable Cyanogenmod 7.1.0 ute!

edit: inte så stabil tycker jag.. Tillbaka till checkrom v5 med siyahkernel en stund till.

Fungerar kanon för mig i alla fall, fick dock uppdatera adw launcher för den buggade en del när man vände mobilen.

Permalänk
Medlem

Alltså fan vad jag hatar Kies, satt i säkert 5 timmar och pillade för att få in 2.3.5 men till slut så.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man skall byta ut sin skitmobil X10 Mini mot en Samsung Galaxy S eller S II. Tycker det är ganska häftig prisskillnad på de två, och vad vinner man prestandamässigt av S II om man kommer köra custom roms på båda av dem?
Lite synd att man var bortrest samma vecka som priset på S var nere på 2.2k, annars hade jag nog köpt den för det priset idag.

Sen vet någon om Telia kör med prisgaranti gentemot Tele2/comviq? Sitter nämligen på en 10% rabatt hos telia på mobiler, vilket då skulle göra det möjligt att få ner priset på S II till runt 4k om de tillåter prisgaranti.

Dock ska jag vänta tills mitt jädra mecenat kort dyker upp så man kan se ifall Tele2s erbjudande är så bra som det låter (205kr i mån x 24 mån + S II för 1kr)

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Funderar på om man skall byta ut sin skitmobil X10 Mini mot en Samsung Galaxy S eller S II. Tycker det är ganska häftig prisskillnad på de två, och vad vinner man prestandamässigt av S II om man kommer köra custom roms på båda av dem?
Lite synd att man var bortrest samma vecka som priset på S var nere på 2.2k, annars hade jag nog köpt den för det priset idag.

Sen vet någon om Telia kör med prisgaranti gentemot Tele2/comviq? Sitter nämligen på en 10% rabatt hos telia på mobiler, vilket då skulle göra det möjligt att få ner priset på S II till runt 4k om de tillåter prisgaranti.

Dock ska jag vänta tills mitt jädra mecenat kort dyker upp så man kan se ifall Tele2s erbjudande är så bra som det låter (205kr i mån x 24 mån + S II för 1kr)

Jag gick från en x10 mini till en S2:a

Ångrar mig inte en sekund

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Måste telefonen berätta för mig vem som ringer varje gång?

Har haft min S II i en dryg månad nu, och den är helt otroligt bra. Bara en enda sak som stör mig: varje gång det ringer eller ett sms trllar in så ska telefonen med hög och tydlig stämma berätta att nu har det minsann kommit ett sms i från blahblah.
Någon som har koll på hur man stänger av den funktionen? Har letat igenom alla menyer, men inte hittat någonting. Kanske bara är jag som är blind...

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villef:

Har haft min S II i en dryg månad nu, och den är helt otroligt bra. Bara en enda sak som stör mig: varje gång det ringer eller ett sms trllar in så ska telefonen med hög och tydlig stämma berätta att nu har det minsann kommit ett sms i från blahblah.
Någon som har koll på hur man stänger av den funktionen? Har letat igenom alla menyer, men inte hittat någonting. Kanske bara är jag som är blind...

Tacksam för svar!

Dubbelklicka på hemknappen. Du får upp speechskiten. Klicka ur driving mode.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Dubbelklicka på hemknappen. Du får upp speechskiten. Klicka ur driving mode.

testade det, men driving mode var inte inkopplat. har provat att sätta på det och stänga av igen, men den där rösten är kvar. kan det vara en bugg kanske?

Permalänk
Medlem

Har haft min S II nu i några månader och har ett problem som börjar bli lite störande.
om min telefon legat en stund utan användning, så när jag ska ringa/skicka sms använda nätvärket (inte wifi) så fungerar det ej,
så då hamnar jag att starta om telefonen för att det ska fungera igen. har varit och bytt sim kort men problemen uppstår ändå.
är telefonen defekt eller ? någon som har en lösning / förslag så skulle jag vara tacksam !

Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz

Permalänk
Skrivet av Fourstar:

Har haft min S II nu i några månader och har ett problem som börjar bli lite störande.
om min telefon legat en stund utan användning, så när jag ska ringa/skicka sms använda nätvärket (inte wifi) så fungerar det ej,
så då hamnar jag att starta om telefonen för att det ska fungera igen. har varit och bytt sim kort men problemen uppstår ändå.
är telefonen defekt eller ? någon som har en lösning / förslag så skulle jag vara tacksam !

Har du täckning, alltså dom där antennstaplarna eller försvinner dom helt också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Har du täckning, alltså dom där antennstaplarna eller försvinner dom helt också?

Det visar att täckning finns, antenn staplarna är där med.

Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz

Permalänk
Skrivet av Fourstar:

Det visar att täckning finns, antenn staplarna är där med.

Skapa backups på dina viktiga saker (t ex sms, kontakter m.m).
Sen gör du en fabriksåterställning i Inställningar -> Sekretess eller Inställningar -> SD och telefonminne.
När den är klar och du startat telefonen och lagt in ditt google-konto, installera inga appar!
Låt den ligga en stund och kolla sen om det går att ringa/smsa med den. Om det funkar kan du börja installera dina appar en och en och prova om du fortfarande kan ringa/smsa.

Eller så kan du prova ett annat SIM-kort och se om det blir samma sak där.

Permalänk
Medlem

Efter sista uppdateringen så har min tele blivit lite konstig. När jag startar den så visas det spel "genvägar" där program-kontakter osv knapparna sitter. Sen startas alltid Wordfeud och sedan avslutas. Sen så hamnar dom spel jag lagt i mappar utanför mapparna alltså i program menyn.

Vad kan felet vara?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Ska beställa en SG2 i slutet på månaden, då abonnemanget går att förlänga. Kommer från en HTC Incredible S som såldes idag

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Skapa backups på dina viktiga saker (t ex sms, kontakter m.m).
Sen gör du en fabriksåterställning i Inställningar -> Sekretess eller Inställningar -> SD och telefonminne.
När den är klar och du startat telefonen och lagt in ditt google-konto, installera inga appar!
Låt den ligga en stund och kolla sen om det går att ringa/smsa med den. Om det funkar kan du börja installera dina appar en och en och prova om du fortfarande kan ringa/smsa.

Eller så kan du prova ett annat SIM-kort och se om det blir samma sak där.

Okej ! , tack för tipset ska prövas

Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz

Permalänk

Wifiproblem

Har på senaste haft problemet att min SGSII vägrar ansluta till mitt hemnätverk. Den både upptäcker nätverket och "försöker" ansluta till det men den stannar på "Obtaining IP-adress" för att sedan ge upp totalt. Någon som har någon idé?

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainfreeze:

Har på senaste haft problemet att min SGSII vägrar ansluta till mitt hemnätverk. Den både upptäcker nätverket och "försöker" ansluta till det men den stannar på "Obtaining IP-adress" för att sedan ge upp totalt. Någon som har någon idé?

Det finns i stort sett bara två möjligheter:
1) Checka att inte Wifi-täckningen pendlar mellan noll och en pinne. Om din Wifi-täckning är extremt svag så kan det räcka för att upptäcka nätet men inte att ansluta.
2) Checka att du har rätt lösenord. Skriv in det på nytt för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fourstar:

Har haft min S II nu i några månader och har ett problem som börjar bli lite störande.
om min telefon legat en stund utan användning, så när jag ska ringa/skicka sms använda nätvärket (inte wifi) så fungerar det ej,
så då hamnar jag att starta om telefonen för att det ska fungera igen. har varit och bytt sim kort men problemen uppstår ändå.
är telefonen defekt eller ? någon som har en lösning / förslag så skulle jag vara tacksam !

Checka korrekta APN-inställningarna med din operatör.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Checka korrekta APN-inställningarna med din operatör.

APN-inställningarna är endast för MMS och dataanslutningen.

Permalänk

Byte av Samsung Galaxy S2, bunden till TRE, bytes mot annan rolig mobil.

Nu i veckan får jag en Samsung Galaxy S2 i vitt.
Jag diggar inte alls android mobiler, är det någon som har t.ex en blackberry eller annan lite "roligare" mobil att byta mot?
Sen ska väll båda mobilerna vara av samma värde annars vill jag nog ha en slant emellan.

Permalänk
Skrivet av Maskroskid:

Nu i veckan får jag en Samsung Galaxy S2 i vitt.
Jag diggar inte alls android mobiler, är det någon som har t.ex en blackberry eller annan lite "roligare" mobil att byta mot?
Sen ska väll båda mobilerna vara av samma värde annars vill jag nog ha en slant emellan.

Vad saknar du igentligen med android?

Permalänk

Fysiska tangenter, att få bekräftat med känseln att man tryckt på en knapp och att skittelefonen bekräftat det, dvs. allt som inte en touchmobil kan. Förvisso vet jag att vissa har vibrationfunktion när man skriver, but still. Knappar vill jag ha, iaf primärt och sekundärt touch kanske.

Permalänk
Skrivet av Maskroskid:

Fysiska tangenter, att få bekräftat med känseln att man tryckt på en knapp och att skittelefonen bekräftat det, dvs. allt som inte en touchmobil kan. Förvisso vet jag att vissa har vibrationfunktion när man skriver, but still. Knappar vill jag ha, iaf primärt och sekundärt touch kanske.

HTC ChaCha, Sony Ericsson Mini Pro, HTC Desire Z har fysiska tangentbord och det finns ännu fler modeller som har fysiska tangentbord.

Permalänk
Medlem

Efter att ha uppdaterat telefonen har jag nu ett problem. När jag ska skriva sms och infoga kontakter så letar telefonen på sim-kortet, vilket resulterar i massor utav extra nr som jag inte har någon nytta av. Jag hittar inte heller något sätt att radera dessa nr ifrån sim-kortet.

Några idéer?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Efter att ha uppdaterat telefonen har jag nu ett problem. När jag ska skriva sms och infoga kontakter så letar telefonen på sim-kortet, vilket resulterar i massor utav extra nr som jag inte har någon nytta av. Jag hittar inte heller något sätt att radera dessa nr ifrån sim-kortet.

Några idéer?

Kontakter -> Tryck meny -> Visa -> Bocka ur SIM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Kontakter -> Tryck meny -> Visa -> Bocka ur SIM

Något sådant hittar jag inte. Får upp "Radera, min profil, synka kontakter, slå samman med google, import/export och mer" ("mer" visar inte heller något sådant alternativ).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Något sådant hittar jag inte. Får upp "Radera, min profil, synka kontakter, slå samman med google, import/export och mer" ("mer" visar inte heller något sådant alternativ).

Jadu, undra vart Samsung gömt den, har ingen SGS2 själv så jag kan inte leta.

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit med om det konstigaste någonsin, köpte precis en usb kabel och en ac adapter på biltema då jag behöver en på jobbet. Men när jag pluggar i denna så blir telefonen jätteseg. Skärmen reagerar knappt och man får trycka ganska hårt på skärmen för att den ska reagera. Ska kolla när jag kommer hem hur det blir när man kopplar in orginalladdaren men kan inte minnas att det blivit såhär med den ikopplad.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Då ni tidigare inte verkade förstå vad jag ville så tar jag det en gång till. Och om jag är helt fel ute så får ni jättegärna hänvisa mig till rätt forumsdel.

Äntligen har dom tagit tillbaka min Sony Ericsson X10-skitmobil och ersatt den med en sprudligt ny och fin S2:a, vit såklart!
Jag hatar touchmobiler, och älskar mobiler som har tangentbordsoutlay, t.ex Blackberrys.

Jag vill nu sälja denna eller byta den mot en blackberry samt en slant som mellanskildnad, eller något annat överenskommet.
Är någon sugen? Föresten är den låst till TRE... tror jag... borde den vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskroskid:

Då ni tidigare inte verkade förstå vad jag ville så tar jag det en gång till. Och om jag är helt fel ute så får ni jättegärna hänvisa mig till rätt forumsdel.

Äntligen har dom tagit tillbaka min Sony Ericsson X10-skitmobil och ersatt den med en sprudligt ny och fin S2:a, vit såklart!
Jag hatar touchmobiler, och älskar mobiler som har tangentbordsoutlay, t.ex Blackberrys.

Jag vill nu sälja denna eller byta den mot en blackberry samt en slant som mellanskildnad, eller något annat överenskommet.
Är någon sugen? Föresten är den låst till TRE... tror jag... borde den vara.

Japp, du är helt fel ute.

Du bör vända dig hit: http://www.sweclockers.com/annonser

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather