Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II till gtx 580

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II till gtx 580

Har någon erfarenhet av arctic cooling gpu kylare?
lämna era åsikter i så fall^^

Permalänk
Medlem

Även jag är intresserad, jag vågar nämligen inte klocka mitt 580 av referens-design då den ligger på 80-85 grader vid 99% load.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Permalänk

Jag har tänkt köpa ett Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II till mitt blivande GTX580, dels för att jag inte litar på orginal fläktar då den jag har på min började låta som fan efter ungefär två år(den är runt 6 år nu och låter där efter), och för att jag köpt chassi och cpu fläkt från Arctic Cooling, lika bra att fortsätta på den linjen.

Jag ser inte något problem med att göra denna "moddning" då det ska fungera bra, det enda man bör tänka på är att köpa ett "referenskort" som tar två slots för att vara säker på att det passar. Då ASUS DirectCU har 2x DVi på höjden som är i vägen för heatpipes och kylflänsar så måste/bör man göra ytterliga moddningar(vinkelslip, hammare och gasskärare ;P ). Jag tänkte först köpa ASUS DiRCU, men insåg snart att det inte gick med hur det ser ut.

Men i slutändan tror jag det är värt att köpa till extrafläkten då den är awesome helt enkelt

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Även jag är intresserad, jag vågar nämligen inte klocka mitt 580 av referens-design då den ligger på 80-85 grader vid 99% load.

Lider av samma beskymmer. men fungerar det med GTX 470 3X SLI?