Asus-Anders demonstrerar Zenbook – snabbare än ett äpple

Permalänk
Inaktiv

Asus får mycket pluspoäng i Sverige verkar det som xD

Permalänk
Medlem

Nu vill jag bara ha den mer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo... tycker man reklamen är rolig är man antagligen dum nog att köpa datorn också Men tror majoriteten av människorna har bättre smak än så, så det blir nog ingen sälj-hit skulle jag tro. Att "idiotförklara" folk istället för att komma med konkret information om produkten, så får man ju köpare därefter också. Och som sagt... att ha behovet av att hävda sig på det där viset är ju bara ytterligare ett förtydligande om hur man misslyckats i jämförelse. Och antagligen finns det också själ till att man inte blivit lika stora. Att släppa en sådan torftig reklam är bara ett bevis på att man inte kan bättre? Antar att man försöker vända sig till den målgrupp som gillar "fest hos mange"?!

På pappret ser den riktigt bra ut och ASUS är oftast ingen besvikelse. Hade mycket hellre haft den än en Mac utan denna reklam.
Tycker den visar konkret att detta är bättre än Mac, till prestandan, och man kanske spontant tänker att det finns andra alternativ.

Alla vet att Apple är hyped och detta är faktiskt väldigt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Asus Anders? Yeah right. Det är bara Jonas som tagit på sig fejk-skägg och gör reklam för Asus.

Är det så?

http://www.sweclockers.com/artikel/14519-fredagspanelen-speci...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

SWEET JESUS :O,
Mycket fin maskin, vill ha en, dock så hade jag gärna sett en ethernet-port.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Äpplet är inte ens hälften så roligt som faktumet att de har riktigt naiva jämförelser. Jag kommer inte att köpa datorn pga detta, men det var absolut kul!

Vem är det som är naiv egentligen? Om det enbart är reklamen som styr om man köper produkten eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Alltså vad är det för fel på dig ?
Fattar du inte att folk har olika humor ?
Kan slå vad om att min jävla farfar skulle tycka det där är roligt, tror du han sitter o lyssnar på fest hos Mange ?
Det gör förövrigt inte jag heller, och jag tyckte den var riktigt rolig, speciellt jämfört med all annan skitreklam man ser överallt.

Jo alltså jag kan förstå försöket till humorn. Men jag tror inte det är bra för ett varumärke att försöka hävda sig mot de större genom löjliga liknelser. Det ger ett intryck av mindrevärdekomplex, och tror inte de gynnar asus eller andra tillverkare överhuvudtaget. Förstår att man försöker flörta med "anti apple fanboys". Men jag tror personligen inte det är vägen att gå för att lyckas. Vill man lyckas får man nog ta marknadsföringen på lite större allvar. Jag gillar humor av människor som "kan humor". Men avskyr när folk "försöker vara roliga". Asus-Anders kan säkert va saklig och är antagligen bra på väldigt mycket. Dock inte på att va rolig så han borde hålla sig till det han är bra på. Men som sagt, det är min personliga åsikt. Tycker ni han är rolig och/eller vill ha datorn så köp den.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backsnurr:

Vem är det som är naiv egentligen? Om det enbart är reklamen som styr om man köper produkten eller ej.

Om du har problem med att förstå vad jag menade så förslår jag att du:
1. Läser en gång till och försöker lite till (att förstå).
2. Skiter i att kläcka ur dig negativa kommentarer.
3. Om det inte hjälper så skaffar du dig nåt bättre att göra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

SWEET JESUS :O,
Mycket fin maskin, vill ha en, dock så hade jag gärna sett en ethernet-port.

Den har ngn form av "USB3 -> ethernet"-dosa som följer med i paketet har jag för mig. En "micro-VGA -> VGA"-dosa också. I alla fall UX31, infon om UX21 verkar lite knapphändig. Fodral verkar följa med båda.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Seriöst...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo alltså jag kan förstå försöket till humorn. Men jag tror inte det är bra för ett varumärke att försöka hävda sig mot de större genom löjliga liknelser. Det ger ett intryck av mindrevärdekomplex, och tror inte de gynnar asus eller andra tillverkare överhuvudtaget. Förstår att man försöker flörta med "anti apple fanboys". Men jag tror personligen inte det är vägen att gå för att lyckas. Vill man lyckas får man nog ta marknadsföringen på lite större allvar. Jag gillar humor av människor som "kan humor". Men avskyr när folk "försöker vara roliga". Asus-Anders kan säkert va saklig och är antagligen bra på väldigt mycket. Dock inte på att va rolig så han borde hålla sig till det han är bra på. Men som sagt, det är min personliga åsikt. Tycker ni han är rolig och/eller vill ha datorn så köp den.

Eh, okej men av kommentarerna här att döma tycker 95% av alla människor att han faktiskt är rolig, sen att du tycker alla som inte har samma humor som dig är korkade är ju en annan sak.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Om du har problem med att förstå vad jag menade så förslår jag att du:
1. Läser en gång till och försöker lite till (att förstå).
2. Skiter i att kläcka ur dig negativa kommentarer.
3. Om det inte hjälper så skaffar du dig nåt bättre att göra.

Oj mitt fel, ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Intressant burk, och småkul film, men skulle jag skaffa datorn beror det på att den är bra inte PGA reklamen
men att apple får en liten slev här, är bara pluspoäng i min bok

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Äpplet mättar när man är hungrig
Äpplet funkar vid strömavbrott
Äpplet är miljövänligt
Äpplet håller för att tappas
Äpplet är lätt att bruka i trånga utrymmen
Äpplet syns bra i solsken

Knock out för Äpplet!

Permalänk

Sjukt bra reklam! Borde säljas in till Asus för ett par miljoner! =D

Permalänk
Medlem

Tråkig reklam för en tråkig produkt med en väldigt tråkig människa.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Inaktiv

Who cares om den manicken är snabbare en Apples. Apple kommer alltid vara steget före med os och kvalité.

Permalänk

Skriver tvärtemot vad jag skrev i nyheten om Taiwanesiska Evercool nya kylare, Det här var tamefan den bästa reklamen hittills

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Äpplet mättar när man är hungrig
Äpplet funkar vid strömavbrott
Äpplet är miljövänligt
Äpplet håller för att tappas
Äpplet är lätt att bruka i trånga utrymmen
Äpplet syns bra i solsken

Knock out för Äpplet!

Haha

Permalänk
Avstängd

Fint alternativ till min MBP13"

Permalänk
Avstängd

fan va cool laptop, vill ha

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett dem på bild tillsammans...

Skrivet av Tea42BBS:

Äpplet mättar när man är hungrig
Äpplet funkar vid strömavbrott
Äpplet är miljövänligt
Äpplet håller för att tappas
Äpplet är lätt att bruka i trånga utrymmen
Äpplet syns bra i solsken

Knock out för Äpplet!

Laptopen funkar också vid strömavbrott
Och jag lovar att den syns i solen (troligtvis i allt ljus som kan ses av det mänskliga ögat).

Något jag däremot betvivlar är att äpplet kan redigera dokument, spela upp film, och har en webbläsare!

Edit: Sen är äpplen inte så dyra, så man kan nog både köpa en Zenbook och ett äpple.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Tråkig reklam för en tråkig produkt med en väldigt tråkig människa.

Rolig reklam för en intressant produkt med en person du inte vet något om*?

Permalänk
Medlem

Kul video!
Men vad är det egentligen de försöker skryta med? För det är väl så kallad hybrid sleep (svensk översättning?) som de använder? Och det har väl nästan alla bärbara PC med Windows Vista eller Windows 7 stöd för? Och vad var deras lilla pik till Apple? Apple har haft sin egen motsvarande lösning längre än Windows så vitt jag vet (min drygt 6 år gamla bärbara stödjer det, och var inte först med det).
Eller har jag missat något helt?

Och att vakna på två sekunder från RAM är väl ganska normalt, och har väl varit normalt ganska länge? Så det känns inte som att det är så mycket att skryta om heller.

Verkar vara en trevlig dator, men det känns lite lustigt att lyfta fram en sån funktion så hårt.

Permalänk
Medlem

Jag kom när jag läste "Otroligt ljud med Bang & Olufsen ICEpower® och ASUS SonicMaster".

Permalänk

Vad i helvete?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Dame, den såg fin ut! (:
Synd att man inte är lite rikare *suck*.

Oj vad jag flabba när han körde med apple i slutet

Hoppas nu inte apple stämmer asus bara... HÖHÖ.

Permalänk
Medlem

Härlig reklam, gillar när man gör saker med glimten i ögat, humor gör oss alla gott!

Permalänk
Medlem

Hoppas ni får redigt med deg för detta... annars är det verkligen inte värt det. Humorn och framträdandet är ingenting jag har synpunkter på, snarare att ni väljer att låta Asus nyttja Ert förtroende hos Era läsare. Har inga andra företag fått göra innan på samma sätt. Sorry, men där förlorade Ni en hel del cred hos mig som den oberoende webtidning ni varit tidigare i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Tummen upp

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario