Haha, knappast. Jag vet INGEN som har haft problem med en Intel-ssd, inklusive mig själv som har tre stycken av varierande modell och ålder. De bara fungerar. Faktiskt.
Hälften av de jag känner som har Sandforce-baserade ssd:er har haft massiva problem. Blåskärmsfestival eller totaldöd efter 3-4 uppstarter.
Gissningsvis beror det säkert en hel del på att Intel har tillräckligt med pengar för att köra rigorösa tester på varje tillverkad ssd, och skrota icke-fungerande eller instabila enheter innan de kommer ut till försäljning...
Vi köpte flera dussin Intel G2 på mitt förra arbete, och fick returnera(eller rättare sagt försöka) ca 10% av dessa. Problemet var att intel krävde att vi skulle utföra ett flertal tidskrävande procedurer för att verifiera att de verkligen var trasiga, trots att de fungerat ett tag innan och vi testat i andra maskiner samt att de nu inte gick att komma åt alls. Pga att det skulle ta flera timmar per disk så valde vi att slänga dem istället, då tid är pengar när man arbetar..
Det där var ett märkligt uttalande minst sagt...
Den statistik som presenterats bygger väl ändå på returfrekvens ifrån återförsäljarled? Knappast svårare att återlämna en Inteldisk till butiken än någon annan.
Statistiken baseras vad jag vet inte på återföräljarna utan på vad intel får returnerat till sig, må det vara från återförsäljare eller direkt från slutkund. Alla köper inte från någon "butik"(vilka dock förstås också kan kräva att du skall utföra ett antal tidskrävande procedurer innan du får returnera), utan från grossister och liknande som hänvisar till tillverkaren.
Fel! Bara 510-serien som använt annan kontroller. Ex X25 G1/G2 som var kungar på sin tid baserade på Intels då på alla sätt överlägsna kontroller (stabilitet såväl som prestanda). Med 320-serien har konkurrensen kommit ikapp och förbi på prestanda-sidan.
Notera att jag sa budgetmodeller, X25 G1 och G2 var just budgetmodeller, modeller för den breda massan dvs.