Ominstallation av Windows - tangentbordet lyder ej!

Permalänk
Medlem

Ominstallation av Windows - tangentbordet lyder ej!

Hej!

Jag tänkte installera om min dator för första gången nu, och när jag startar om datorn med Windows 7-skivan i så står det att jag skall trycka ner valfri tangent för att boota från skivan. Problemet är bara att tangentbordet inte lyder, så inget händer. Kommer inte heller in på BIOS eller "boot order" för att ändra något där, eftersom tangentbordet ju inte lyder då. Lampan på tangentbordet börjar lysa när Windows börjar startas upp, så antar att det är då det börjar fungera. Hur gör jag för att få det att fungera?

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Gigabyte Z270P-D3 | Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB | be quiet! Pure Rock | MSI GeForce GTX 1070 8GB QuickSilver OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | ASUS DVD±RW DRW-24D5M | Windows 10 HOME | LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS

Permalänk

Prova med ett PS2 tangentbord eller reseta BIOS.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Same shit here...
Windows 7 har ofta problem med usb portarna, så inst utan ngn usb pryl inkopplad! använd ps2! Sedan inst drivers för dina usb prylar bota om och koppla in dom.

Körde tidiagre XP med logitech g5 mus utan problem sedan 2007. Bytte upp mig till W7 och inget funkade under inst, körde sedan ps2 och det funkade tills mushelvetet började hänga sig hela tiden i windows och även spel. Har nästan prövat alla gamla drivers utan res äver snackat med logitechs support som skyller på Microsoft. verkar som om vissa logitech grejer inte är kompatibla med W7.

Ngn med samma problem? och kanske en lösning? älskar ju min gamla trotjänare g5 och vill inte byta till en ngt plastigare mx518
Har prövat andra möss och dom funkar, och g5 an funkar på andra datorer. LOL

Permalänk
Medlem

Tack, skall prova med det! Tur att man sparar allt gammal skräp...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Gigabyte Z270P-D3 | Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB | be quiet! Pure Rock | MSI GeForce GTX 1070 8GB QuickSilver OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | ASUS DVD±RW DRW-24D5M | Windows 10 HOME | LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS

Permalänk
Medlem

Återkom gärna om hur det gick?

Permalänk
Medlem

Det hjälpte att koppla in ett PS2-tangentbord, så nu är datorn ominstallerad. Tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Gigabyte Z270P-D3 | Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB | be quiet! Pure Rock | MSI GeForce GTX 1070 8GB QuickSilver OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | ASUS DVD±RW DRW-24D5M | Windows 10 HOME | LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS

Permalänk
Medlem

Bra.
Du kan passa på att gå in i bios och sätta på USB stödet så går det ännu bättre nästa gång.

Permalänk
Medlem

Kul att de funka!