Hur vet jag vilken komponent som felar? asus p8z68-v pro

Permalänk
Medlem

Hur vet jag vilken komponent som felar? asus p8z68-v pro

Hej!

Har redan sedan köp av min nya dator lidit av random LED lampor som lyser upp vid start av datorn, pci ex16 led ibland, i bland CPU led, ibland boot device led + cpu led etc, ibland startar den normalt. Men nu har den helt plötsligt börjat få CPU led vid varenda start.

så min fråga är nu att jag har testat köra moderkortet utanför chassit med bara det som behövs och ska nu testa med ett nytt nätagg för att se om det är det som felar. MEN om det blir samma problem med ett annat nätagg så vet jag ju inte om det är moderkortet eller CPUn som felar så hur kan jag ta reda på det?

tack på förhand

Permalänk

Har du byggt datorn själv eller köpt färdig byggd dator. Vilka mer komponenter har du i den.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Har du byggt datorn själv eller köpt färdig byggd dator. Vilka mer komponenter har du i den.

Jag testa ju senast med bara moderkort + i5 2500k processor + D-14 noctua kylare och 2 olika nätaggregat med det integrerade grafikkortet + 1 Corsair Classic 8GB Kit PC3-12800, 1600MHz, 2x240 DIMM minne utanför chassi på antistatiskt material så det blev en RMA på det moderkortet, hoppas på snabbt svar från komplett nu bara.