Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Vad babblar ni om här ?

2 stycken 560ti är grym prestanda. Och köp inte ett 580 för att "köpa" ett till sedan för det är bara idioti med tanke på priset & de kommande grafikkorten.

Jag vet inte så mycket om just 3D men är väldigt tveksam om du kan maxa BF3 med varken 560Ti SLI eller 580 SLI med 3D förstås.

Med ett 560ti hade jag jäkligt bra fps i BF3 betan faktiskt. Både på ultra och high.

Men fanns ultra på betan?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

hejsan är det värt att köpa detta paket?

http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffen:

Du kommer inte få plats med GTX570 SLI i det moderkortet, 1 GTX570 tar 3 slots

Vilka alternativ har jag nuda?

Far jag plats med 560TI SLI?
Eller finns det nagot annat värstingkort jag kan stoppa in som jag kan spela pa ULTRA med?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Loffen:

Du kommer inte få plats med GTX570 SLI i det moderkortet, 1 GTX570 tar 3 slots

Say what?

ASUS GTX 570 DCII tar upp 3 slotts, Gainward GTX 570 Phantom tar upp ca 2,5 slotts.

I princip resten tar upp två slotts.

I SLI är det framför allt referensdesign man vill ha för att skjuta ut luften på baksidan chassit, och referensdesign är 2 slotts.

Dessutom moderkortet han länkade till (som jag inte lyckades identifiera vid flrsta ögonkast) är ett LGA 1366 moderkort av något slag som har minst plats för 3 slotts på primära PCI-E slotten innan nästa PCI-E plats.

Till OP, vänligen posta namn och modell på moderkortet och chassi så blir det lättare att avgöra vad som får plats och inte (samt nätaggregat).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

För tusan.

560 medium/high ca 50 fps. 1920x1080

560sli ultra min 50 fps. 1920x1080

580 ultra ca 50 fps 1920x1080

580sli ultra min 50 fps 2xxx x xxxx (kommer inte ihåg upplösningen

590 ultra i alla inställningar min 40 fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Say what?

ASUS GTX 570 DCII tar upp 3 slotts, Gainward GTX 570 Phantom tar upp ca 2,5 slotts.

I princip resten tar upp två slotts.

I SLI är det framför allt referensdesign man vill ha för att skjuta ut luften på baksidan chassit, och referensdesign är 2 slotts.

Dessutom moderkortet han länkade till (som jag inte lyckades identifiera vid flrsta ögonkast) är ett LGA 1366 moderkort av något slag som har minst plats för 3 slotts på primära PCI-E slotten innan nästa PCI-E plats.

Till OP, vänligen posta namn och modell på moderkortet och chassi så blir det lättare att avgöra vad som får plats och inte (samt nätaggregat).

Vill man ha båda korten med referenskylare eller bara ena? eller vill man ha en av varje? Finns det några stora nackdelar med refkylare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flanders747:

Vill man ha båda korten med referenskylare eller bara ena? eller vill man ha en av varje? Finns det några stora nackdelar med refkylare?

helst ska det vara refkylare och största nackdelen är ljudet på dom

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

U NO WANT DIS.. 460 är fint ju köp ett till och kör sli och överklocka dom så duger det

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av flanders747:

Vill man ha båda korten med referenskylare eller bara ena? eller vill man ha en av varje? Finns det några stora nackdelar med refkylare?

Skrivet av Montalva:

helst ska det vara refkylare och största nackdelen är ljudet på dom

Du vill ha det på båda i SLI, och nackdelen är ljudet.

Anledningen till att du vill ha referensdesign är att du vill skicka ut varmluften ur chassit, inte låta värmen från ena kortet föda värme till andra kortet och processor med mera.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Du vill ha det på båda i SLI, och nackdelen är ljudet.

Anledningen till att du vill ha referensdesign är att du vill skicka ut varmluften ur chassit, inte låta värmen från ena kortet föda värme till andra kortet och processor med mera.

I din sign har du ju 2x phantoms, de är väl inte refkylare? Fungerar de bra? räcker det med att man har gott om luftflöde i chassit så är det inga problem med två st eftermarknadskylare? typ

Permalänk
Medlem

Skulle kört 2 st http://www.webhallen.com/hardvara/137162-pny_geforce_gtx_570_... 5498:-

Har läst på flera ställen att 2 st 570 inte ska ha några problem att "maxa" bf3.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

okej trakigt att höra.. jag fragar igen , vilket/vilka kort lär jag köpa för att kunna maxa i 3D?, eller borde man nöja sig med att köra 2D maxat?(det klarar väl GTX560TI SLI ?)

mvh

Säger som någon annan här, behåll ditt 460 och köp ett till beg, lägg undan kosingen som blir över till nästa generations kort. Sådan megaskillnad är inte 460SLI vs 570SLI. (Visst är det skillnad, men knappast tillräckligt för att vara värt pengarna om du nu redan har ett 460gtx.)

Skrivet av ozon1337:

Enligt ett test på swec så ska man ha MINST 560, 570, 580SLI eller motsvarande i från ATI för att kunna maxxa BF3 med en fps på 70+

70+ ja då vill man helst kanske ha en 120hz skärm också, många som missar den biten. Annars räcker det gott och väl att ligga på 60+. Nu lär dock trådskaparen ha det, men i allmänhet..

-----

Nu kör jag dock i 1680x1050, men betan flöt på riktigt bra med burken nedan. Så känns som att 460gtx i SLI bör vara helt ok.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av flanders747:

I din sign har du ju 2x phantoms, de är väl inte refkylare? Fungerar de bra? räcker det med att man har gott om luftflöde i chassit så är det inga problem med två st eftermarknadskylare? typ

Jag kör mina Gainward Phantoms i ett NZXT Phantom i skrivande stund och det funkar hyffsat. Dock skall jag migrera till en 800D så snart jag har tid.

Detta står bara och väntar på att jag skall ha tid att skruva lite
800D + USB3.0 & SATA 3.0 upgrades
Corsair 1050W (singelrail)
H100 kylning

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pollux89:

Skulle kört 2 st http://www.webhallen.com/hardvara/137162-pny_geforce_gtx_570_... 5498:-

Har läst på flera ställen att 2 st 570 inte ska ha några problem att "maxa" bf3.

Jag hade issues med BF3 och mina kort. Sedan fick jag HS så jäkla snabbt att jag inte han fippla mycket med inställningarna. Men tror det hade mer med andra saker än just 2x570 som var problemet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa 2st http://www.inet.se/artikel/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-102... och köra SLI, har ett 650w nätagg förövrigt.

Kommer det att fungera bra? Är dessa kort att rekommendera för sli?

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Jag kör mina Gainward Phantoms i ett NZXT Phantom i skrivande stund och det funkar hyffsat. Dock skall jag migrera till en 800D så snart jag har tid.

Detta står bara och väntar på att jag skall ha tid att skruva lite
800D + USB3.0 & SATA 3.0 upgrades
Corsair 1050W (singelrail)
H100 kylning

I mitt snart kommande bygge tänker jag använda ett carbide 500r tror jag o så vitt jag vet kyler det ganska bra redan ur lådan jag hade även planer på att börja med ett 570, typ msi twinfrz , sedan lägga till ett extra refkylarkort när ekonomin tillåter dvs inom inom ett par månader.

Bör jag börja med en refkylare redan från början? Eller fungerar det tillräckligt bra med en eftermarknads och sen en refkylare? (visst, jag vill höra att det är så men jag menar, kör du två phantom så borde det ju gå bra för mig också )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Till OP, vänligen posta namn och modell på moderkortet och chassi så blir det lättare att avgöra vad som får plats och inte (samt nätaggregat).

hur ser jag vilket moderkort man har? star det direkt pa kortet eller hittar jag det i windows (t.ex dxdiag) ?

mvh/seb

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Cubensis:

hur ser jag vilket moderkort man har? star det direkt pa kortet eller hittar jag det i windows (t.ex dxdiag) ?

mvh/seb

Står bla direkt på moderkortet, eller så kan du se det i tex CPU-Z

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Står bla direkt på moderkortet, eller så kan du se det i tex CPU-Z

Allright, ska kolla upp det när jag kommer hem..

vad tror folket om GTX460 SLI da? Som det ser ut här kan man kanske köra ULTRA pa dom? eller har jag fel?

http://www.geforce.com/Optimize/Guides/battlefield-3-beta-per...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Så länkar du microstuttering. GG.

Om du hade bemödat dig med att läsa artikeln så hade du sett att just gtx560 i sli är betydligt sämre än andra sli/crossfire-lösningar. Detta visar sig bland annat genom ojämn fps precis som den andra killen sa i sitt första inlägg.

Fast artikeln kanske var för lång för dig att läsa?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Om du hade bemödat dig med att läsa artikeln så hade du sett att just gtx560 i sli är betydligt sämre än andra sli/crossfire-lösningar. Detta visar sig bland annat genom ojämn fps precis som den andra killen sa i sitt första inlägg.

Fast artikeln kanske var för lång för dig att läsa?

Ja, när en sida har kommit fram till en slutsats som jag ALDRIG hört nämnas förut, så tar jag det med mycket salt.
Speciellt då jag själv sitter på ovan nämnda kort i SLI, och inte har märkt av någon microstuttering alls.
Jag tog mig dessutom tid att läsa tester som flera andra sidor har gjort, och ingen annan har ens nämnt att GTX560Ti är dåligt i SLI.
Så du kan sitta där och avråda folk från att köpa 560Ti för att du har läst ett test på internet. För säger en person/sida att något är dåligt, då är det ju naturligtvis det. Jag antar att ramaskrin från hela världen kommer när som, när alla tusentals GTX560Ti SLI ägare inser att fpsen hela tiden har varit fruktansvärt ojämn.

Nä, om du vill kan jag göra en hemsida och skriva att det minsann inte är sant. Då är det 1-1.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

560 i sli är ett av moderna kort som inte är så vettigt i sli. Visst är du inte känslig märker du säkert inget men du får en ojämn fps. Detta kan bevisas från en recension från toms hardware dock inte nu då jag sitter och skriver detta från en mobil

Jo men fasen vilken credibility den sidan har

"Bevisas" väldigt starkt ord. De har kommit med deras input i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Har nu kollat upp vilket moderkort jag har.. det är ett Asus P6T Deluxe V2

Far jag plats med t.ex 2 st GTX 580 eller nagon annan kraftull SLI/CF-variant här??

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Jag har ett 460 1 gb just nu.

Här är ett foto pa moderkortet , far jag plats med 2 st 560TI här?

http://imageshack.us/f/840/20102011334.jpg/

Edit:

Kommer nog köra 2 st GTX 570 istället. Vilket är bättre ASUS eller GAINWARD?

ASUS
GAINWARD

Du borde verkligen städa datorn.. Speciellt processorkylaren

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Du borde verkligen städa datorn.. Speciellt processorkylaren

hehe gjorde det precis när jag skulle ta reda pa vilket moderkort jag har, hänvisar till denna POST igen

Edit:
Hittade precis detta INLÄGG , han verkar fa plats med GTX 580 SLI , kan nagon bekräfta det?

Permalänk

GTX 580 vs GTX 560 TI SLI

Jag tycker själv att det räcker med ett 580! det är dessutom ett väldigt kraftfullt kort ensamt du kommer inte bara kunna köra bra i battlefield utan max i andra spel också tror jag som t.e.x Crysis 2,skyrim och assassin creed. inte bara dom spelen utom massa mer så jag tycker GTX 580.
Annars är inte 2 st 560 TI SLI helt fel heller!!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

hehe gjorde det precis när jag skulle ta reda pa vilket moderkort jag har, hänvisar till denna POST igen

Edit:
Hittade precis detta INLÄGG , han verkar fa plats med GTX 580 SLI , kan nagon bekräfta det?

GTX 580 i referens tar inte mer plats än ett GTX560Ti. Båda tar två slots, och båda fungerar på ditt moderkort (GTX580 är dock längre).
Kör du däremot Asus DCU2, som tar upp tre slots, så är det inte att rekommendera alls.
Men håller du dig till referens så är det inga problem.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Ok da satsar jag nog pa GTX 580 ... nu till sista fragan jag lär ha besvarat:

Tror ni att jag kan köra allt pa ULTRA med ett GTX 580 och ligga pa 60 fps, eller krävs det flera kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Tror ni att jag kan köra allt pa ULTRA med ett GTX 580 och ligga pa 60 fps, eller krävs det flera kort?

Nej på första frågan, och ja på den andra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nej på första frågan, och ja på den andra.

Ultra pa GTX 560TI SLI eller GTX570SLI da?