GTX 580 vs GTX 560TI SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Ultra pa GTX 560TI SLI eller GTX570SLI da?

I Sweclockers test låg snittvärdet för 6970CF på 70+fps så GTX570SLI bör ligga däromkring, vet inte hur 560Ti SLI kommer prestera men lär nosa kring 60 fps.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Ja, när en sida har kommit fram till en slutsats som jag ALDRIG hört nämnas förut, så tar jag det med mycket salt.
Speciellt då jag själv sitter på ovan nämnda kort i SLI, och inte har märkt av någon microstuttering alls.
Jag tog mig dessutom tid att läsa tester som flera andra sidor har gjort, och ingen annan har ens nämnt att GTX560Ti är dåligt i SLI.
Så du kan sitta där och avråda folk från att köpa 560Ti för att du har läst ett test på internet. För säger en person/sida att något är dåligt, då är det ju naturligtvis det. Jag antar att ramaskrin från hela världen kommer när som, när alla tusentals GTX560Ti SLI ägare inser att fpsen hela tiden har varit fruktansvärt ojämn.

Nä, om du vill kan jag göra en hemsida och skriva att det minsann inte är sant. Då är det 1-1.

Skrev aldrig att jag avråder folk att köpa gtx560ti sli. Däremot skrev jag att andra sli/crossfire-lösningar enligt testet på techreport visar betydligt bättre resultat.

Jag tycker testet var mycket bra samt gick betydligt djupare än "vanliga" test med fokus endast på max/min fps. Skulle nog vilja säga att det är ett av de bästa test jag läst på mycket länge.

Men det verkar som att du tar det hela väldigt personligt eftersom du har just gtx560 sli.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Finns inga kortkonfigurationer som du kan maxa BF3 i 3d med!
Tror inte ens 6990cf eller 590sli funkar för det!

570 SLI och bättre kan eventuellt maxa spelet i 2d, med tillfredsställande fps

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bas Rutten:

Finns inga kortkonfigurationer som du kan maxa BF3 i 3d med!
Tror inte ens 6990cf eller 590sli funkar för det!

570 SLI och bättre kan eventuellt maxa spelet i 2d, med tillfredsställande fps

Jag har lämnat tanken av att maxa i 3D bakom mig för stunden , just nu vill jag endast maxa i 2D ..

för mig är det inte en prisfraga , krävs det dubbla GTX580 da köper jag dom , men känns ju onödigt ifall jag far ut runt 60fps med t.ex dubbla GTX570..

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Skrev aldrig att jag avråder folk att köpa gtx560ti sli. Däremot skrev jag att andra sli/crossfire-lösningar enligt testet på techreport visar betydligt bättre resultat.

Jag tycker testet var mycket bra samt gick betydligt djupare än "vanliga" test med fokus endast på max/min fps. Skulle nog vilja säga att det är ett av de bästa test jag läst på mycket länge.

Men det verkar som att du tar det hela väldigt personligt eftersom du har just gtx560 sli.

Skickades från m.sweclockers.com

Blandade ihop dig med den första som tog upp att GTX560Ti inte var särskilt lämpade för SLI, my bad.
Angående om jag "tar det personligt" så är det självklart att jag gör det - jag sitter med kort, och har inga problem med flackande fps. Jag har benchat väldigt mycket, och bland annat jämfört med polare som kör både 570 och 580, och jag har inte fått något resultat överhuvudtaget som visar att korten skulle utmärka sig på något annat sätt än att dem faktiskt inte är lika kraftiga som 570 och 580.

GTX560Ti är dessutom ett väldigt populärt kort, och om dem hade presterat sämre än dem ska göra i SLI (med ojämn fps) så tror jag att det hade blivit ett jävla liv. Jag drar endast slutsatsen att testet inte återspeglar verkligenheten då jag faktiskt, till skillnad från dig (utgår jag ifrån), kan prova korten. Då ingen annan individ/testsite har rapporterat problem så väljer jag att inte lita på testet.

Kanske var problem med just den drivrutinen dem använde i kombination med testsviten? Hur som tycker jag det är fånigt att avråda folk från en konfig bara för att en site har upplevt problem. Sen om du avråder eller inte är upp till dig, jag säger bara vad jag vet av egen erfarenhet.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Lyssna på Saodie

on the topECK! Köp ett till 460, kör sli, klocka upp dem till 840 + core sådär nu har du en combo som äger ett 580 och om ett halvår så har du nog pengar till ett gtx680 ^^

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

EDIT: NVM

Permalänk

Funderar på att skaffa 2x560Ti i SLI om inte jag får mitt kort (GTX 580) från CDON. Pallar ett Corsair HX650W detta tillsammans med resten av datorn? Se sign.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk

http://www.sweclockers.com/nyhet/14646-video-johan-andersson-...
mellan 50:00 och 51:00 så säger han att GTX560TI SLI ska kunna köra BF3 på ultra.

Själv har jag 2 st 560ti som är något uppskruvade med upplösningen 1920x1200 och körde ungefär 55 fps som lägst med beta-drivisar. Tror att jag kommer ha ännu bättre FPS i slutprodukten. Kan dock inte säga hur det kommer bli i 3D.

Stod mellan samma val som dig, 560ti SLI vs 580. Det blev 560ti då det ger mer prestanda för samma peng. Sen tvekar jag att jag någonsin skulle köpt ett till 580. Hade hellre köpt 2 nya kort i SLI (mest prestanda för pengen då det är dags igen) sen när det behövs istället. Jag känner att 8000 på bara grafikkort är overkill. Så länge som jag har minst 50-60 så är jag nöjd. Kör ändå med V-sync på så

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Om jag skulle kört i 3D och ville maxa ett spel skulle jag lätt satsa på två kort av GTX580-versionerna med 3GB vram i Sli. Kanske inte det mest prisvärda, men du kommer ha tillräckligt mycket vram och två snabba kort som kommer klara av mycket.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Jag kör ultra med ett 580 kort, inga problem med 60+ fps alls (2D) men vill du maxa 3d så lär du behöva köra 580 sli, jag hade ju köpt 2st PNY gtx 580 liquid cooled, tyvärr kommer bara gkorten gå på ca 10k.. men smakar det så kostar det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinolsson:

Jag kör ultra med ett 580 kort, inga problem med 60+ fps alls (2D) men vill du maxa 3d så lär du behöva köra 580 sli, jag hade ju köpt 2st PNY gtx 580 liquid cooled, tyvärr kommer bara gkorten gå på ca 10k.. men smakar det så kostar det:)

60+ fps med Ultra? alla banor? Alltid? Låter riktigt bra isfall, har svårt att hålla mig konstant över 60 på ultra med SLI.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Efter egna erfarenheter med två 460 i sli:
Hade kört på 580 nu och ett till senare isf, eller kolla begagnat. Sli har som vi alla vet sina begränsningar och ger sämre flyt och mer störningar än ett kort. Dessutom är 1Gb videominne för lite för att maxa bf3. Behövs runt 2Gb egentligen. Finns ju kort som har mer minne.

Dock så kör jag ultra med mina kort utan problem, men har ibland större drops pga av minnet. Dock helt klart spelbart och underbar grafik.. Snitt runt 50fps.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

http://techreport.com/articles.x/21516

Läs denna guiden innan ni skaffar SLI/CF, hjälper så sjukt mycket!

560Ti i SLI är rena skiten. Skaffa ett 580.

Permalänk
Medlem

Håller med. fick 2st GTX560 ti förra veckan och jag ska skicka tillbaka de och ta ett 580 kort. (senare ett till)

Bara glömma Ultra med 2st gtx560 ti

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Alla trådar här på Sweclockers handlar snart om BF3...vad skönt att det inte är ett spel jag gillar...:9

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Igår gjorde jag en video där jag testar mina Asus GTX560Ti i Battlefield 3, Maxar den på Ultra och allt annat!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på 2 veckor fram o tillbaka, 580gtx, CF 6950 2b, sli560ti 2g och inte lyckats bestämma mig än:)

CF och SLI ser bra ut på papper, men kommer allt flyta på lika bra tro, inge micro stuttering. skulle jag få det skulle jag bli galen !
Men ändå samma pris som ett 580gtx kort .

Permalänk
Avstängd

hade tagit 6950 CF idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

hade tagit 6950 CF idag

klarar mitt 2 år gamla PSU 6950 CF

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2574

Permalänk
Medlem

Problemet är dock att 560Ti bara har 1GB VRAM och 570 1.28 GB, när det i själva verket krävs långt mer för att köra i high/ultra och med AA utan allt för stora drops. Något som talar för 6950/6970 CF istället.

Permalänk
Medlem

Jag funderade länge på om jag skulle gått på två 560ti i sli eller ett 580. Jag valde till slut ett 580.
Anledningen var för att kunna uppgradera i framtiden, då det behövs mer kraft.
Just nu kör jag alla spel maxade utan problem (ex: 50-100 fps i bf3 med ultra, 1080p och 4xAA...)
Hade jag haft mer prestanda hade jag inte ens märkt det...

580 har även mer minne. Vill också säga att efter ett klipp jag såg på linustechtips så visade det sig att du får mer score i tex: 3d mark med två st gtx 560, men det betyder inte det att alla spel fullt utnyttjar sli lika bra som 3d mark. Ska du köra 3d Vision så ska du ha ett gtx 580 utan tvekan då två 560 kan ge extrema framedrops med 3d vision igång (såg det också på linustechtips)

Ett gtx 580 är perfekt i dagsläget och för framtiden.

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Medlem

Ett annat plus om du skaffar ett gtx 580..
Du kommer äga världens mest snabba GPU
(Inte världens snabbaste grafikkort dock :P, men endå ^^)

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koobi:

Verkar vara ett bra nätagg, med lite äverklockning (på grund av dina små marginaler) så finns det inga tecken på att det inte skulle göra det

Permalänk
Medlem

Okej bra. Brukar inte överklocka ändå, tycker sällan man ser en förbättring in game Förrutom lite fler points i nått benchmark

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/14695-evga-gor-dubbelt-gefor...

Borde väl just nu vara bästa lösningen om man väger mellan 560Ti sli och 580.

Mindre ljud, mindre krångel, mindre värme än 2 x GTX 560Ti.
Bättre prestanda än 580 (närmare 590 faktiskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffen:

Du kommer inte få plats med GTX570 SLI i det moderkortet, 1 GTX570 tar 3 slots

De får vist plats med ASUS GTX 570/580 DCII SLI på de moderkortet utan problem om han skaffar ett större chassi.

Har TVÅ polare som har samma moderkort med i7 990X och i7 980X i Coolermaster HAF-X och SilverStone TemjinTJ11B-W utan några problem alls med en slot's mellan rum mellan korten.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]