Permalänk
Skrivet av Akiba90:

Förbokade bf3 limited edition, posten var här nyss, och bf3 var inte med.. har varit i telefonkö med webhallen snart i 30 min, för att kolla om dom har nån brev id eller kollinummer så att jag kan spåra det. för på mitt konto hos webhallen, så står det inget brev id eller kolli, eller nåt mail alls..

Skriv gärna vad de sade till dig. Är i samma situation som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinyninja:

Skriv gärna vad de sade till dig. Är i samma situation som du.

dom sa att dom hade packat spelet den 23. och skickat den igår, och dom sa att den ska komma idag, endå så förklarade jag att posten har varit här, men han sa att dom kanske kommer ut till dig igen, och att jag kanske får ett smsavi. men tyvärr så hade dom inget brevid eller kolli, men han sa att jag skulle kontakta posten och förklara att jag letar efter ett brev/paket som har en blåvit logga där det står webhallen och mitt namn och adress. men har försökt och kontakta posten, men jaoo upptaget. så vi få se. brukar ha sån otur när det gäller sånt här. så får antagligen det imorgon

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk

Beställt från komplett
27 okt kl 14:12
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Inget spel idag då alltså...

Permalänk
Medlem

Fick inget spel heller, Webhallen här med. Jag hoppas att Webhallen förstår att posten faktist kan ta uppemot 2-3 dagar, de kör inte runt med en magisk släde och får ut alla paket. Hade de däremot skickat det(som med Dark Souls) 2 dagar innan release, då hade man haft det idag(releasedagen).

Jag gillar Webhallen, de brukar sköta sig och jag har handlat för över 40k där. Men idag blev jag besviken, skulle gjort som de flesta och kör genom origin.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde buddy pack från Webhallen och fick sitt idag?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Akiba90:

dom sa att dom hade packat spelet den 23. och skickat den igår, och dom sa att den ska komma idag, endå så förklarade jag att posten har varit här, men han sa att dom kanske kommer ut till dig igen, och att jag kanske får ett smsavi. men tyvärr så hade dom inget brevid eller kolli, men han sa att jag skulle kontakta posten och förklara att jag letar efter ett brev/paket som har en blåvit logga där det står webhallen och mitt namn och adress. men har försökt och kontakta posten, men jaoo upptaget. så vi få se. brukar ha sån otur när det gäller sånt här. så får antagligen det imorgon

Då var det som jag trodde. Vi får vänta och se då.
Jag som hade ställt in mig på spel ikväll, värmt upp mina fingrar och köpt cola

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Är det release 01:00 så ska man ha det det dagen innan. Punkt slut. Det är det vi är upprörda över. Vad är det du inte förstår?

Du skulle få den på releasedagen, det är idag.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Verkar inte fått det ännu från webhallen, dom lovade ändå att skicka tidigare till mig då jag bor på Gotland. Konstigt nog har min polare fått det som beställde från Webhallen också och han bor 4 mil ute på landet. Wtf?

Nu funderar jag på att dra till elgiganten och köpa det där. Hur funkar det om jag vill skicka tillbaka det jag har beställt från webhallen, kostar det extra för mig?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinyninja:

Då var det som jag trodde. Vi får vänta och se då.
Jag som hade ställt in mig på spel ikväll, värmt upp mina fingrar och köpt cola

jo samma här, tänkte bosätta mig i soffan och lira. försökte kontakta posten, men dom hade stängt. hatar att bo i ett bondesamhälle som heter Emmaboda

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Någon som beställde buddy pack från Webhallen och fick sitt idag?

polaren beställde buddy pack från Webhallen åt han och mig, och jag sitter och installerar för fullt jag.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Mitt är skickat från komplett men fortfarande står det inget på kolli nr.. vafan komigen posten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

dom sa att dom hade packat spelet den 23. och skickat den igår, och dom sa att den ska komma idag, endå så förklarade jag att posten har varit här, men han sa att dom kanske kommer ut till dig igen, och att jag kanske får ett smsavi. men tyvärr så hade dom inget brevid eller kolli, men han sa att jag skulle kontakta posten och förklara att jag letar efter ett brev/paket som har en blåvit logga där det står webhallen och mitt namn och adress. men har försökt och kontakta posten, men jaoo upptaget. så vi få se. brukar ha sån otur när det gäller sånt här. så får antagligen det imorgon

Ringde precis posten här där jag bor, dem har inte fått något från webhallen idag.
Hon sa att det antagligen skulle komma imorgon, eller eventuellt på måndag

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade på CDON redan i Februari, men inte fick man spelet i dag heller.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Köpte mitt igår förmiddag på direct2drive och fick det efter 1 minut.
Digitalt är fint

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Fick mitt från webhallen idag. Beställde den 18 september.

Dock besviken att det inte kom igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olycka:

Fick mitt från webhallen idag. Beställde den 18 september.

Dock besviken att det inte kom igår.

En annan har inte fått sitt idag iheller så

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olycka:

Fick mitt från webhallen idag. Beställde den 18 september.

Dock besviken att det inte kom igår.

Besviken på att du får det samma dag som releasedatum i Europa.. Komigen, skärp dig. Jag har inte ens fått mitt jävla spel än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Är det release 01:00 så ska man ha det det dagen innan. Punkt slut. Det är det vi är upprörda över. Vad är det du inte förstår?

Vem har sagt att du ska få spelet innan dem som beställt digitalt?! Du kan väl iaf inte tro att EA godkänner att kunder till återförsäljare får spelet tidigare än dem som köpt spelet via Origin?! Skärp dig!
De som verkligen ville vara säkra på att få sin fysiska kopia vid release köade utanför affären till 01:00. Vi andra slöa får vänta tills posten kommer med paketet. Ni kan vara helt säkra på att webhallen skickade alla spel igår om ni beställt i tid.. Om ni inte får det idag beror det troligtvis på posten. Spel som får plats i brevlådan skickas alltid som brev från webhallen. Brev tar 1-3 arbetsdagar att levereras beroende på vart man bor och hur mycket post som behöver delas ut.
EA har Origin nu, toleransen för olydiga återförsäljare kommer försvinna. Jag tror att alla kloka återförsäljare anpassar sig efter reglerna.

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem

Trist för er som inte fått det idag, däremot förstår jag inte folk som whinar när dom fått det idag, man ska få spelet på releasedagen, finns ingen tidpunkt utlovad, så alla som får spelet idag har fått det korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja man får helt enkelt samla på vad man vill poängen var ju att folk lipar över sina försenade spel osv när dom kunde betalat nästan samma pris direkt på origins hemsida och spelat det redan i måndags men ja folk lär sig väll aldrig.

Många vill ha en fysisk kopia, och har kanske som mig blivit lovad TILL release, inte PÅ release utan TILL.

Skrivet av Volkir:

Vad klagar ni på egentligen?!?.

Om det nu är så otroligt viktigt att ni kan spela exakt den minuten som spelet aktiveras så beställ inte en fysisk produkt som skickas via post. Det är massa led som kan gå fel. Tänk på att det är vanliga människor som hanterar spelet, packar det, fäster adressettiketten, hämtas av posten, sorteras. skickas, sorteras igen, delas ut. Hur många led som helst där det kan smyga in ett litet misstag som försenar paketet. Hur svårt kan det vara att förstå? Sluta gnäll och tänk till lite.
Jag beställde mitt spel för några veckor sedan från Webhallen. De skickade spelet en dag innan spelet släpptes. Det trillade ner i lådan med posten kl 13:11 idag.. Samma dag som spelet släpptes. Jag är nöjd. Jag slapp gå till affären och köpa det och fick en fysisk kopia. För besväret tog webhallen ynka 9 kr extra i porto.

Jag fattar inte vad ni klagar på...

Skrivet av Encho5:

Ehh, Nej? Du svarar inte på hans fråga på din tidigare post.

Jag tycker att Webhallen skötte allt skitsmidigt och jag fick som utlovat spelet på releasedagen. Alla som klagar i denna tråd har uppenbarligen inte förstått att releasedagen är den 27 Oktober och inte den 26.

Skrivet av Encho5:

Du skulle få den på releasedagen, det är idag.

Att folk som klagar på andra folk som klagar på webhallen inte kan läsa tråden innan be börjar kommentera... Sicka troll. Klart som fn man har rätt att klaga om de lovar att leverera så man har sitt ex till release och sen när beställning är lagd och någon dag innan release ändrar de sig och säger att de levererar på releasedagen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Nu funderar jag på att dra till elgiganten och köpa det där. Hur funkar det om jag vill skicka tillbaka det jag har beställt från webhallen, kostar det extra för mig?

Det enda som kostar är frakten, om ditt paket inte ligger på posten. Då kan du ju bara be dem skicka tillbaka till avsändaren. Jag kommer själv skicka tillbaka spelet och makulera fakturan, sen köpa det på annat håll idag. Det är helt enkelt för dåligt av Webhallen att inte kunna försäkra sina kunder att man har ett av årets största releaser på just releasedagen(Ja, posten kan klanta till sig, men Webhallen kan minska chanserna för arga kunder genom att skicka ut tidigare då).

Permalänk
Medlem

Nu damp mitt BF3 ner i brevlådan.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Mina två ex från webhallen levererades som brev idag med posten. Tillåt mig hurra. HURRA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Någon som beställde buddy pack från Webhallen och fick sitt idag?

japp

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Beställde limited igår från Webhallen vid 13:30. Kom i lådan 12:30 idag.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Beställde limited igår från Webhallen vid 13:30. Kom i lådan 12:30 idag.

Otroligt, beställde mitt 1okt, får mitt antagligen imorgon.
Eventuellt på Måndag,..

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

mitt kom från webhallen idag. klart godkänt då release dagen är idag

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

sdf

Skrivet av Akiba90:

dom sa att dom hade packat spelet den 23. och skickat den igår, och dom sa att den ska komma idag, endå så förklarade jag att posten har varit här, men han sa att dom kanske kommer ut till dig igen, och att jag kanske får ett smsavi. men tyvärr så hade dom inget brevid eller kolli, men han sa att jag skulle kontakta posten och förklara att jag letar efter ett brev/paket som har en blåvit logga där det står webhallen och mitt namn och adress. men har försökt och kontakta posten, men jaoo upptaget. så vi få se. brukar ha sån otur när det gäller sånt här. så får antagligen det imorgon

Exakt samma visa för mig, med kontakt med webhallen och posten... Får det säkert i morgon eller nästa vecka.. för på posten har dom inte det!
*snyft*

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Att ha en "fysisk produkt" är ju som att samla på VHS filmer i dags läget... Digitalisering är vad vi går mot här i världen så alla samlare från 90 talet tror väll att en fysisk kopia alltid är bättre för då fungera ju inte internet i mer än 56K.

100MB lina och du behöver inte röra en skiva längre och kopiorna av spelen finns garanterade på nätet forever.

Men om jag VILL röra en skiva? Röra mitt fodral? Campa vid postlådan? Känna lukten när man öppnar fodralet mmmm.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Beställde från webbhallen igår morse och fick det i lådan idag. Nu är det bara att vänta på att min processor kommer tillbaks ifrån komplett så att man kan börja spela:P

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till