Permalänk
Medlem

Börjar kännas som att det är standard att släppa spel som inte är färdiga. Känns som att det är ett återkommande dilemma och ingen verkar bry sig. Tänk om man hade köpt en ny cykel som inte hade fungerat som den skulle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storfiskaren:

Samma problem för mig! Blir jäkligt trött, snällt sagt...

Funderar på om man ska göra ominstallation??

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Funkar joysticken nu?

Nja. Fungerar hyffsat för mig iaf. Kan binda allting men det enda som inte fungerar som det ska är att roll är inverted och det går inte att ändra. Men det gör det helt ospelbart ><.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Jag kan tala om vad som är ett jävla skämt.

Jag aktiverade spelet till mitt Originkonto. Provade spelet på jobbet.
Tankade ner det hemma sen nu ikväll. Försöker spela. Då säger Origin att det inte kan autentisera spelet med min dator (?????). Det finns bara en knapp - Enter product key. Fine, trycker på den, möts av en megastor Loader-ikon som har stått och loadat i ca 20 minuter.

Tack för det, klåpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det jag stör mig mest på är att spelet fungerar röv i SLI

Funkar bra i 460 SLI iaf. Inte märkt av nå micro stuttering eller andra glitches.. dock lite låg FPS med drops ner mot 30

Skrivet av NorteX:

Börjar kännas som att det är standard att släppa spel som inte är färdiga. Känns som att det är ett återkommande dilemma och ingen verkar bry sig. Tänk om man hade köpt en ny cykel som inte hade fungerat som den skulle?

Därför jag älskar Blizzard, de skjuter hellre upp lanseringen lite och släpper en så färdig produkt de kan (även om det oftast finns lite buggar kvar så är det inget som förstör spelupplevelsen)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Enda problemen jag har haft är lite småbuggar (hoppa över betydelselösa höjdskillnader).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

Jag kan tala om vad som är ett jävla skämt.

Jag aktiverade spelet till mitt Originkonto. Provade spelet på jobbet.
Tankade ner det hemma sen nu ikväll. Försöker spela. Då säger Origin att det inte kan autentisera spelet med min dator (?????). Det finns bara en knapp - Enter product key. Fine, trycker på den, möts av en megastor Loader-ikon som har stått och loadat i ca 20 minuter.

Tack för det, klåpare.

Har samma problem dock har jag endast aktiverat på en dator, men endå så bölar orgin om att det inte går att aktivera och jag måste skriva in cd key, en enorm loader kommer upp o snurrar men kan då inte skriva in den förbannade cd keyn.

Älskar Dice...^^

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är grymt, dock lite lagg då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Har samma problem dock har jag endast aktiverat på en dator, men endå så bölar orgin om att det inte går att aktivera och jag måste skriva in cd key, en enorm loader kommer upp o snurrar men kan då inte skriva in den förbannade cd keyn.

Älskar Dice...^^

Säg till om du hör/ser nån lösning på detta skämt.

Startade om Origin, försökte dra igång BF3 och då får jag bara en dialog som säger 'Startfel'. Kunde inte starta, se till att det är korrekt installerat osv blah blah. Far åt skogen Dice, visste från början att Origin skulle innebära massa skit!

Permalänk
Medlem

Allting funkar prima för mig förutom ett 'litet' problem.
Jag har inga guns när jag respawnar.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

Säg till om du hör/ser nån lösning på detta skämt.

Startade om Origin, försökte dra igång BF3 och då får jag bara en dialog som säger 'Startfel'. Kunde inte starta, se till att det är korrekt installerat osv blah blah. Far åt skogen Dice, visste från början att Origin skulle innebära massa skit!

Fick precis samma efter att klickat som en dåre. så var tvungen att "reparera" min 10min gamla installation... Woow säger jag bara.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Varför laddas spelet ner när man ska insteallera det? Jag har ju skivan i läsarn. Går ju skitsakta

Permalänk
Administrativ avgift

Killar jag spelar allt felfritt kör (DMZ alla portar öppna) funkar bra har fixat det på båda mina datorer. Och alla inställningar går men server lagg är ju ingen som ska klaga några miljoner som vill på exakt samtidigt finns inga servrar som skulle stödja det. Då det kommer komma ngn liten patch som fixar era problem kommer nog snart. Men det dom vill göra först är att stabilisera servrarna. Inget konstigt att något laggar då 1 miljon pers försöker ansluta till samma sak? Grymnt spel helt enkelt men det är något man får vänja sig vid dom första dagarna Ni kan ju inte direkt säga ospelbart? Okej om ni inte kan köra inverted? men måste ni flyga dom första dagarna?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Därför jag älskar Blizzard, de skjuter hellre upp lanseringen lite och släpper en så färdig produkt de kan (även om det oftast finns lite buggar kvar så är det inget som förstör spelupplevelsen)

Har du testat spelat WoW vid release? just de.... hände samma sak som för DICE, en del buggar och sedan en herrejävlans serverbelastning. Det det lite piano, bara för att BF3 inte är ett MMO kan du ge dig fan på att det är sjukt mycket spelare.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Jag har aktiverat spelet på Origin men när jag startar står det att ja måste ange produktnyckel på någon ruta som bara tuggar... less man blir.

Samma här, jag hatar verkligen Origin!!

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

För mig stängs spelet ned när servern sak byta map och det händer att spelet krashar ibland.
Den lilla destruktion som jag testade var iallafall bra
Kan det vara origin som förstör allt?

Permalänk
Medlem

Vill oxo gnälla av mig lite..!
Stör mig som fan på att joysticken inte fungerar i BF3. Dessutom finns det inget värre än när man helt plötsligt får kameran framför en motståndare istället för "inuti" den egna spelaren (sjuk bugg..), verkar dock bara hända på vissa servrar (kanske är en feature XD).

För övrigt tycker jag campaignen hade en bra story, helt klart spelvärd.
Co-op-läget däremot lämnar mycket att önska.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag säger ospelbart, för det går inte att spela, alls, över huvud taget.

För jag får bara leka med en stor loader-ikon. Inte spelet. Boo-hoo.

Permalänk
Medlem

Problemet med att servern droppar/kickar är relaterat till punkbuster kan jag säga med 99% säkerhet. Gick in och spelade på en server utan pb och vart varken kickad eller droppad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Killar jag spelar allt felfritt kör (DMZ alla portar öppna) funkar bra har fixat det på båda mina datorer. Och alla inställningar går men server lagg är ju ingen som ska klaga några miljoner som vill på exakt samtidigt finns inga servrar som skulle stödja det. Då det kommer komma ngn liten patch som fixar era problem kommer nog snart. Men det dom vill göra först är att stabilisera servrarna. Inget konstigt att något laggar då 1 miljon pers försöker ansluta till samma sak? Grymnt spel helt enkelt men det är något man får vänja sig vid dom första dagarna Ni kan ju inte direkt säga ospelbart? Okej om ni inte kan köra inverted? men måste ni flyga dom första dagarna?

Jag har 30-50fps (kollat med render.drawfps 1) med allting på Low/Off i 1280x800 (min skärmupplösning är vanligtvis 1920x1200), men det känns som om jag har 5-15fps. Det är ospelbart.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Här är en tråd med fler folk som inte kan spela alls på Date-checker-skiten:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/7657902.page

Permalänk
Medlem

Ja online shooters i större skala kommer aldrig vara OK vid launch,förmodligen så är mycket av problem relaterat till för hög belastning på deras backend.
Flöt mycket bättre under betan tyvärr..Men är ju inte oväntat på någon sätt,blir nog grymt bra sen efter ett par klient och serverpatchar..trist dock.

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med spelet och om du vill ha vanlig styrning på flygplanet så sätt det på inverterat... det funkade utmärkt för mig.

Spelat på webhallens servrar och dem funkar utmärkt, har inget att klaga över.
Så fattar inte varför så många ska gnälla...
om nu inte tycker om det så spela det inte

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Funkar kanon för mig. flyter på runt 35-55 fps på high

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Skrivet av rigge:

Spelar vi fortfarande betan eller ? Kan inte ändra till invert i flyget eller binda knappar till musen, sen att allt annat buggar är ju en annan femma.
Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick, Jag menar det är inte första spelet dom gör och ändå faller dom på sådana petitesser som inställningar i spelet.
Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

Jag har inte haft några problem alls...?

Permalänk
Medlem

Första spelet jag ska lira i år. Nu har jag suttit här i 15min och väntar på att origin ska aktivera BF3... Verkar ju vara många som har stora problem i spelet också i tråden

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Har inte haft några större problem förutom riktigt irriterande microstuttering, iaf tror jag det är det. Om jag kör strafe åt ett håll t,ex, o rör musen samtidigt som jag kollar på en soldat hoppar kanterna på den utav bara fan. Kör 2st 560ti SLI. Kör 1920x1080 auto med vsync så fps låst på 60.

Hade samma problem. Stängde av hyperthreading och vips... borta.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Musen!

Skapade just en egen tråd kring detta med musen,sorry. Ni som lyckats binda funktioner till musknapparna, hur f-n gör ni? Jag har inte kunnat spela en minut pga av att det endast är vänster musknapp som kan bindas! Hur gör man?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greensurre:

Bror du är inte ensam, blir kickad hela tiden eller DC...

Bror, ett gäng förväntansfulla gamers loggar in samtidigt. Ja kommer iaf inte logga in på ca 1-2månader, tills det lugnat sig lite. Patchat osv. Ja behöver inte va level 9999999 på första dagen. Sen är det kul att bli kallad noob, för att man är lv 3 om typ 2 månader. Visar bara att man prioriterar annat i livet:-)

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Varför är origin så otroligt sämst? provat installera programmet, då kommer uppdateriing för bf3 sen är den klart. "BF3 är färdigt att spela" Klickar då på starta, vad händer. Jo origin krashar.

Herregud...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate