Permalänk

Ägnat mer tid åt att hitta grafikinställningar som ger ca 60fps konstant än att spela... Droppar ner till ca 40fps när jag drar ner allt till medium och stänger av hbao, AA och AF. Känns riktigt jävla dåligt optimerat, nåt är ju fel när Crysis 2 samt Metro 2033 rullar bättre... Synd att man inte har liknande FPS som i singleplayer, där hade jag konstant 60fps i ultra med avstängd AA och AF. Sjukt att man har hälften så hög fps som i BC2, det är ju inte dubbelt så snyggt

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara ett grymt spel, men vad gör det när de kraschar stup i kvarten i både Single och Multiplayer? Jag kör allting på Ultra utan något som helst lagg, och helt random kommer en krasch som gör att jag måste starta om datorn manuellt! Jag väntar nog på lite patchar innan jag testar den här smörjan igen!

Kan ju också nämna att jag har uppdaterat alla drivrutiner och sitter på en Taurus Ultra som borde klara det här utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Ägnat mer tid åt att hitta grafikinställningar som ger ca 60fps konstant än att spela... Droppar ner till ca 40fps när jag drar ner allt till medium och stänger av hbao, AA och AF. Känns riktigt jävla dåligt optimerat, nåt är ju fel när Crysis 2 samt Metro 2033 rullar bättre... Synd att man inte har liknande FPS som i singleplayer, där hade jag konstant 60fps i ultra med avstängd AA och AF. Sjukt att man har hälften så hög fps som i BC2, det är ju inte dubbelt så snyggt

Kanske är din gamla prolle som flaskar i tight strid med mycket modeller och fysik?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Kanske är din gamla prolle som flaskar i tight strid med mycket modeller och fysik?

Näe det tror jag inte, någon enstaka fps isf. I 1920x1080 presterar de flesta quads nästintill identiskt enligt testet de gjorde här på swec. Mest grafikkortet som får jobba, ligger på 99% i användning när man lirar

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Trodde faktiskt att lanseringen skulle skötas bättre efter hur det såg ut när BC2 släpptes.. Fungerar det inte senare idag så lägger jag ned och spelar annat i några veckor tills första patchen kommer och spelet kan ha sin riktiga release.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Näe det tror jag inte, någon enstaka fps isf. I 1920x1080 presterar de flesta quads nästintill identiskt enligt testet de gjorde här på swec. Mest grafikkortet som får jobba, ligger på 99% i användning när man lirar

Ja okej. Orkar inte kolla upp om din prolle har hyperthreading, men om den har det, så bör du stänga av det. Det ska tydligen ha hjälp mycket för folk.

För mig fungerar spelet nämligen näst intill perfekt, förutom enstaka disconnects någon gång i bland. Ligger allt som oftast över 100 FPS med inställningar på auto och 1080p. Ställer jag upp spelet till ultra så går jag väldigt sällan ner under 60 fps, allt som oftast är jag över 80. Men eftersom detta inte duger för mig ställer jag ner spelet tills jag får en enligt mig "lagg och stutterfri upplevelse".

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Alla problem i Betan är ju borta nu. Inget flimmer längre. Spelet flyter på bättre. 3D spotting har dom dragit ner, samt glansen från sniper scope. Dom har fixat squad making. Man får mer poäng när man tar över flaggor nu. Rekylen är bättre (kraftigare) nu. Ljudet buggar inte längre (alltså förut i betan kunde ljudet loopa). Man ramlar inte längre ner under marken. + 1000 andra buggfixar som dom har fixat nu i Retail BF3.

Nu har det uppkommit andra buggar som förvisso är jävligt allvarliga, t.ex. att folk blir kickade hela tiden (finns en lösning till det dock, uppdatera (pnkbstr) sedan att många inte kan aktivera spelet. Det ska fan inte hända på en sådan här viktig dag. Men alla ingame buggarna från betan är borta, jag har inte stött på en enda bugg i spelet.

Mjo, citerar mig själv från en annan tråd:

Citat:

Försökt spela hela kvällen nu, en salig blandning av disconencts, automagiska kicks, krasher, kass FPS och sist men inte minst ett jääävulskt lagg på i stort sett varenda server & karta, nä nu blire sängen, orkar inte med frustrationen längre

Samt lite sporadiskt så spawnar man utan vapen eller utan sikte o-zoomat.... smed perfekt detta!

Så, jag har ju iaf 2 ingamebuggar som är extremt störande

Fattar inte hur dom gjort sin servertestning internt faktiskt...
Vad är det som är pajj när det laggar så utahelvete?
* Spelet <- detta vore ju katastrof
* Serverkapacitet <- även detta idiotiskt när dom har sina "partners" just för att "Kunna leverera en bra spelupplevelse"
* Nätverk/nätkod <- även detta katastrof, har dom själva bara suttit internt i LAN under utveckling?

Nä fyfan, är ju sugen på att ta en sväng förbi Slussen och gå och knacka på hos dice och fråga vafan dom håller på med!

Time played: 2h56m
Haha, inte ens 3 timmars total speltid under hela kvällen igår. Resten gick åt till att leta/byta/bli disconnectad/utkastad/krashad från servers, installera om drivrutiner, uppdatera punkbuster, ändra settings i bios.... Fyfan...

EDIT:
Tål att nämnas igen, trots att jag har ett relativt sunkigt graffekort, blev det som dag/natt i skillnad när jag stängde av HT på min i7:a.

Helt sjukt hur en sån här sak har kunnat missats i QA.

Permalänk
Medlem

Jag är också en av dem som har "turen" att få ett i princip problemfritt spelande såhär i början av Battlefield.

Har kört igenom hela campaignmode utan några som hellst problem på high settings. Inget lagg , stutter eller konstiga buggar.
Körde också igår kväll 2-3timmar multiplayer utan några problem förutom de serverlag som uppkommer ibland och dock kan vara förståeligt. Har legat på 50-100 i fps både i singelplayer och multiplayer med avg. på runt 70.

Det "konstiga" är att jag har lite av den uppsättningen hårdvara som många har haft problem med, det vill säga SLI konfiguration (2x GTX 460) och en i7 2600k med HT PÅSLAGET.

Det verkar uppenbarligen vara så att upplevelsen är väldigt individuell och det verkar så att personer med snarlik hårdvara kan få väldigt blandade resultat såhär vid releasen.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att grafikkortet inte klockar upp sig, vilket ledet till att det blir helt ospelbart. Kommer ihåg att detta hände i BC2 med, men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde då :S Hjälp någon?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

HAr heller inga problem så långt in i halva SP med ultra. Snittar väl 50fps. Några markanta drops, förmodligen pga lågt videominne. Hade en krash iofs på första banan, vet inte vad det berodde på men gissar på hög temp på prollen. (Ligger på max 75 när jag spelat i en timme) Annars har jag inga krashar eller annat. Får prova att stänga av ht nån dag och se om det blir nån skillnad.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

En sak är säker i alla fall, betan kraschade aldrig för mig... Fullversionen som jag fick i brevlådan idag
är uppe i 3 st än så länge... Man börjar ju fundera.

Permalänk

Funkar bra för min del. Enda strulet jag hade var att jag blev konstant kickad.
Löste det genom att uppdatera PB.
Helt underbart spel tycker jag.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Vet någon när fen första patchen kommer komma? Den kommer antagligen lösa de flesta problem

Permalänk
Medlem

SP sög verkligen, den var för kort och den buggade så sjukt mycket, ibland försvann ljudet och ibland försvann gubbarna och A.I var överdrivet dum i kretsen. Sen om man råkade dö så kunde man ju dra ner o köpa en pizza, äta upp den, sova 2 timmar och sen lite lagom så där när man vaknar så startar spelet igen.

MP är underbar om vi bortser ifrån att Orgin suger balle och att det tar 30 min att joina en server samt att det ibland fastnar på "logging in" osv. Dock sitter man ju alltid på samma server in några timmar men ändå.

Gör om gör rätt DICE, ni har lyckats med med spelet, men med serversystemet? Nä.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Fungerar hur bra som helst för mig. Lite disconnects har man fått känna på, men det är väl att räkna med när det är helt nya servrar kanske.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Ägnat mer tid åt att hitta grafikinställningar som ger ca 60fps konstant än att spela... Droppar ner till ca 40fps när jag drar ner allt till medium och stänger av hbao, AA och AF. Känns riktigt jävla dåligt optimerat, nåt är ju fel när Crysis 2 samt Metro 2033 rullar bättre... Synd att man inte har liknande FPS som i singleplayer, där hade jag konstant 60fps i ultra med avstängd AA och AF. Sjukt att man har hälften så hög fps som i BC2, det är ju inte dubbelt så snyggt

Det är din cpu som inte klarar med det, va relativt stor skilnad även i bc2 när jag gick ifrån q6600@3GHz till i7 2600k, då snackar jag om fps drops som försvann helt! BF3 är ju ett spel som ennu mera utnyttjar flera trådar ifrån cpu.

Själv har jag forsökt berätta det i olika trådar med uppgraderings frågor, men verkar inte sjunke inn hos tonårsgrabbarna.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Problem med 2D Surround, inga namn ovanför skallarna. Kan endast köra window mode i 1920x1200, annars har jag inget UI. Nån liten random krasch här och där. Serverlagg, konstiga eftersläpande hitboxar ibland uhmm annars funkar det ganska okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_a:

Har spelat hela dagen utan minsta bekymmer, tycker det fungerar bra.

Avundas dig enormt.
Har inte kunnat spela mer än 10 minuter som mest. Crasher vid banbyten, crasher när man startar spelet, crasher när som j*vla helst också.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Är ganska såld på CO-OP läget, helt underbart om ni frågar mig. Har redan klarat ut singleplayer läget. Tyckte nästan att det var mer "wow-känsla" i beta och alphan när det kommer till multiplayer, har lite svårt att "navigera", ungefär som i början av BC2 då allt bara så fel ut. Antar att denna känslan försvinner efter ett tag.

De enda problem jag har stött på är slumpmässiga krascher av spelet, vilket fixade sig mer eller mindre efter jag hade laddat ner någon PB fix. Förstår även att många har problem med nvidias 500-serie, polaren hade det dessvärre, kraschade 2-3ggr när vi spelade CO-OP mitt i vilket inte är så kul. Joystick är inte optimerat, de skulle de väl komma ut med en fullt fungerande patch ganska snart om jag inte misstar mig.

Permalänk
Medlem

vissa verkar ha väldigt mycke problem? jag har bara att servrarna(banan) laggar så satans mycke. brukar funka lita bättremed 32 players

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fikkser:

Kraschar spelet för någon? Jag får disconnect/krasch ibland, ingen aning varför. Fel i min ände eller på servern? ev blir jag blir kickad för ping eller så.

Kan man se ping in game?

har samma problem spelar laggfritt i 5 minuter sen kraschar spelet helt random

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Inga problem med spelet, däremot suger det ju stort. Linjärt, tråkigt och en löjligt icke-interaktiv spelmiljö. Och vad är det för skämt med fienden som hela tiden respawnar? Konsolltrams!
MP-delen är förmodligen del delen där spelet plockar poäng.

Detta är din första bekantskap med BattleField va???!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel. Har inte stött på några problem mer än att det ibland krånglat när man ska joina som party. Utöver det så verkar det mesta vara fixat. Har spelat med 2-3 andra via skype, kalasskoj!

Tråkigt för er som inte kunde aktivera på releasedagen pga krångel

Permalänk

Fy fan vilken besvikelse! Fett spel... Om det hade fungerat någorlunda, laggar, kraschar vid banbyte lite random... Tänk att man var helt pirrig i magen i en vecka för detta haha...
Nää jag väntar ivrigt på första patchen...

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Spelar vi fortfarande betan eller ? Kan inte ändra till invert i flyget eller binda knappar till musen, sen att allt annat buggar är ju en annan femma.
Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick, Jag menar det är inte första spelet dom gör och ändå faller dom på sådana petitesser som inställningar i spelet.
Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

MEN FAN SLUTA GNÄÄÄLLL DET E JU BAAARAA BETA !!!

Hahaha jag önskar jag hade orken att leta upp och citera alla idioter som var så säkra på att spelet skulle vara buggfritt och perfekt till release trots alla problem med betan. Samma personer försökte även tysta ner alla som nämnde någon bugg av nån anledning.. jag tror det kan jämföras med religion. De tror så mycket på spelet och så fort någon nämner något dåligt med det så vill egot försvara sig och ja resten ser vi ju hur det blev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

MEN FAN SLUTA GNÄÄÄLLL DET E JU BAAARAA BETA !!!

Hahaha jag önskar jag hade orken att leta upp och citera alla idioter som var så säkra på att spelet skulle vara buggfritt och perfekt till release trots alla problem med betan. Samma personer försökte även tysta ner alla som nämnde någon bugg av nån anledning.. jag tror det kan jämföras med religion. De tror så mycket på spelet och så fort någon nämner något dåligt med det så vill egot försvara sig och ja resten ser vi ju hur det blev

Då va det en beta, nu är det inte, men det hjälper fortfarande inte sitte och gnälle här, det hjälper ungefär like mycket som å sitte på pojkrummet gnälle över att spelet inte fungerar, men du kan få gissa en gang på *var* du ska gnälla...

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Tycker det är on par med BC2 lanseringen för min del. Dvs under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lecont:

Tycker det är on par med BC2 lanseringen för min del. Dvs under all kritik.

Förutenom ett par gånger jag har fått att jag har blivit kicked av en adm vid join av server, annars har det fungerat ok här tills nu... Jag tror fortfarande det är lite fjortis gnäll

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Spelar vi fortfarande betan eller ?

Nej, du spelar ett helt vanligt Dice-spel.

Skrivet av rigge:

Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick,

Haha, jag VISSTE att Dice skulle släppa spelet i nästintill ospelbart skick. Gillade verkligen första (tror jag) cutscenen när man ser Blackburn eller vad fan han heter snacka med nån snubbe: munnens rörelser passar inte med orden! Hahhahahaaaa! Första jävla scenen liksom! DIIIICE = BAAAAAAAJS!

Skrivet av rigge:

Jag menar det är inte första spelet dom gör

Nej, men deras andra spel har varit minst lika buggiga.

Skrivet av rigge:

Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

Jag varnade er i en annan BF3-tråd. Skyll er själva. En polare köpte spelet trots mina varningar, fick spelet igår, han kan bara lira 1-2 minuter i singleplayer sen blir det CTD. Gissa om han är förbannad...

Dice = Bajs

Permalänk
Medlem

den bästa buggen/ fel animationen är ju i ett av co-op uppdragen när humveen kör genom grinden och grinden öppnas före bilen nuddar grinden

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |