Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield 3 - konstanta frysningar?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 - konstanta frysningar?

Battlefield 3 har, under dem två dagarna jag har haft tillgång till BF3, varit snudd på ospelbart, konstanta frysningar, lag, och krashningar, hela j***a tiden, händer detta bara mig, olycksdrabbad som jag är, eller är det DICE´s och EA´s fel?
Händer detta er också?

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Medlem

får lite lagg ibland, dock inte fps lagg utan mer server lagg, händer ävem att skärmen bara blir svart eller att det hänger sig vid banbyte :/

någon som har problem med att skärmen flimmrar grönt ibland?

har ett gtx 570

Visa signatur

have a nice day

Permalänk

Hade exakt samma problem som dig innan men det funkade efter att jag installerade nya drivrutiner till det interna ljudkortet,

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

Min fps går från 120 till 1, ligger ofta runt 55 men ibland droppar den ned lågt under någon sekund som känns evigt lång. Förmodligen behövs det bättre drivare från våra grafikkortstillverkare, jag kör de senaste preview drivarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterus:

Battlefield 3 har, under dem två dagarna jag har haft tillgång till BF3, varit snudd på ospelbart, konstanta frysningar, lag, och krashningar, hela j***a tiden, händer detta bara mig, olycksdrabbad som jag är, eller är det DICE´s och EA´s fel?
Händer detta er också?

För min polare är spelet icke spelbart. EA och Dice är ansvariga, men med tanke på hur Dice verkar avsky att fixa buggar (finns roligare saker att göra, som att skriva på twitter lol) så lär det knappast bli bättre de närmsta månaderna. Om 1½ år så kan du nog lira BF3 och bara krascha en gång i halvtimmen.

Permalänk
Medlem

Kraschar för mig med. Men det är lite till och från.
Angånde ufot ovanför om att det är EA o DICE som är ansvariga.
På vissa datorer funkar det o vissa inte. Är det Ea´s fel då?
Dax att sätta på sig byxor och gå utan för dörren kanske?
Skafa sig ett liv.

Permalänk
Medlem

Händer exkat samma sak för mig också. Startar spelet och det startar finfint, hinner lagomt komma in i spelandet (mellan 5 - 10 min) sen fryser bilden. Jag kan tabba ner och använda andra saker så som skype mm, men bf3 ger upp och jag får stänga va det i aktivitetshanteraren. Vilka drivrutiner använder och rekomenderar ni? tacksam för all hjälp!