Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

Det skummaste med min bugg är att det funkar att skicka sms när man startar om den men sedan så buggar den sig igen? Hjälp snälla !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabriman:

Det skummaste med min bugg är att det funkar att skicka sms när man startar om den men sedan så buggar den sig igen? Hjälp snälla !!

Återställ telefonen i iTunes.

Permalänk
Medlem

håller på med det..

Permalänk
Medlem

Funkar det inte med att återställa + lägga tillbaka säkerhetskopia.
Återställ igen och välj sedan ny telefon och inte att lägga tillbaka säkerhetskopia.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

körde på att inte säkerhetskopiera har haft den sedan igår kväll inga viktiga saker på den än :=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabriman:

körde på att inte säkerhetskopiera har haft den sedan igår kväll inga viktiga saker på den än :=

ok, hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick telefonen igår, riktigt snabb leverans av Tele2! Min första smartphone så har fortfarande inte riktigt vant mig vid att smsa med en sån typ av tangentbord men i övrigt så gillar jag den grymt mycket! Gillar att kunna sitta på bussen och kolla Facebook(haha lite efter ).

Här är lite bilder(som är tagna med min gamla mobil så kvalitén är *sådär*):

Här är med skärmskydd(som inte direkt syns..) och case:

Och en gruppbild:

Utifall någon undrar så är det ett Speck PixelSkin HD case, riktigt snyggt och riktigt bra fit! Skyddar både baksidan, kanterna och framförallt sidorna på framsidans glas(vilket är en anledning till att glaset spricker så lätt ifall man tappar den). Skärmskyddet är Power Support HD Anti-Glare, kan verkligen rekommendera detta skärmskydd! Så himla skönt att använda, fingrarna glider runt mycket lättare, eliminerar reflektion och fingeravtryck fastnar inte alls(har dock bara använt det en dag nu.. men iaf).

Har även lyckats spela in en video med den för att testa bild- & ljudkvalitén. Musiken i bakgrunden låter en aning "dunkelt" men det är nog pga att högtalarna stod bakom datorn och dessutom vinklade bort från telefonen - gitarrljudet låter ju cleant. Har dock inte provat med hög volym där förstärkaren är på(detta är ju unplugged) så vet inte hur den hanterar höga volymer än. Bildkvalitén måste jag säga är rätt bra ändå. Har ju inte så mycket att jämföra med men tycker den definitivt är helt okej för en mobilkamera(observera att klippet är inspelat med framkameran och inte den på baksidan - vet inte om det är olika kvalité på dom).

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150442821301522
(ska vara public så hoppas det går att se )

All in all, är riktigt nöjd än så länge!!

La till gruppbild
Permalänk
Medlem

Beställde min direkt från apples hemsida och betalade osv. Nu av någon anledning har jag fått pengarna tillbaka men på apple står det att telefonen fortfarande är redo att skickas. Och leverans den 2an. Någon som haft någon liknande upplevelse. Drar de pengarna igen eller vad???

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Beställde min direkt från apples hemsida och betalade osv. Nu av någon anledning har jag fått pengarna tillbaka men på apple står det att telefonen fortfarande är redo att skickas. Och leverans den 2an. Någon som haft någon liknande upplevelse. Drar de pengarna igen eller vad???

Tacksam för hjälp.

Pengarna reserveras innan leverans, när leverans sker så debiteras det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Pengarna reserveras innan leverans, när leverans sker så debiteras det.

Grejen är att de låg reserverade sen 21. Sen helt plötsligt igår så av-reserverades de och jag fick tillbaka dem på kontot. Mysko. Får nog ringa apple på måndag. Hoppas att de inte annullerar min order bara och att jag får vänta ännu längre =(

Permalänk
Medlem

Bara min telefon som krånglar med nätverket? Min telefon kopplar ner från nätverket lite då och då. Det kan vara väldigt slumpvis när det händer men det uppkommer alltid efter en stund. Enda lösningen jag har hittat är att starta om telefonen. Det står fortfarande uppe i vänstra hörnet att jag är ansluten till Telia men så verkar ju inte vara fallet!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Bara min telefon som krånglar med nätverket? Min telefon kopplar ner från nätverket lite då och då. Det kan vara väldigt slumpvis när det händer men det uppkommer alltid efter en stund. Enda lösningen jag har hittat är att starta om telefonen. Det står fortfarande uppe i vänstra hörnet att jag är ansluten till Telia men så verkar ju inte vara fallet!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du nätverket hemma eller menar du ditt abonnemangs mottagning?
Om den sistnämnda, så hade sambon likadant, tog ur simkortet och gjorde rent det satte i och startade telefonen igen, sen fungerade det bättre.
värt att prova..

Telia eller Halebop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Menar du nätverket hemma eller menar du ditt abonnemangs mottagning?
Om den sistnämnda, så hade sambon likadant, tog ur simkortet och gjorde rent det satte i och startade telefonen igen, sen fungerade det bättre.
värt att prova..

Telia eller Halebop?

Det sistnämnda! Telia. Ska testa att göra rent kortet under morgondagen! Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Någon med erfarenhet av iSkin? Tänkte på skal/bumper/cover till telefonen

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Det sistnämnda! Telia. Ska testa att göra rent kortet under morgondagen! Tack.
Skickades från m.sweclockers.com

Hon hade tydligen haft problem under gårdagen med att den tappar mottagning titt som tätt fortfarande... "Söker..." "Ingen service"
Har du en vit eller svart iPhone, 16, 32 eller 64GB??

Jag har en svart själv och den har inte samma problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Farsgubben knallade in på Telia i förrgår och köpte en. Fick en direkt över disken, ingen beställning eller något.

Och jag gillar den! Flytet känns, av förståeliga skäl, ännu bättre än i 4an, vilket jag tycker är otroligt viktigt. Annars har jag inte hunnit testa den så hemskt mycket, men någon gång då jag får tid (och han låter mig leka lite med den ) så ska jag minsann testa Siri, verkar rätt häftigt ju.

Att man kunde få den i vit direkt var ju det bästa dock, den ser riktigt grym ut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Grejen är att de låg reserverade sen 21. Sen helt plötsligt igår så av-reserverades de och jag fick tillbaka dem på kontot. Mysko. Får nog ringa apple på måndag. Hoppas att de inte annullerar min order bara och att jag får vänta ännu längre =(

Ingen fara. Apple kommer att dra pengarna direkt från kontot efter att telefonen levererats till dig. Samma sak hände mig.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Hon hade tydligen haft problem under gårdagen med att den tappar mottagning titt som tätt fortfarande... "Söker..." "Ingen service"
Har du en vit eller svart iPhone, 16, 32 eller 64GB??

Jag har en svart själv och den har inte samma problem.

Exakt samma problem som för mig. Återställde nätverksinställningarna igår och än så länge har det fungerat bra idag dock. 16gb vit

Edit: komiskt nog uppstod samma problem när jag postade detta inlägget. Det står fortfarande Telia uppe i vänstra hörnet men 3G / E symbolen försvinner samtidigt som signalen bryts. Måste starta om telefonen för att det ska fungera igen. 

Någon som kan hjälpa mig? 

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Exakt samma problem som för mig. Återställde nätverksinställningarna igår och än så länge har det fungerat bra idag dock. 16gb vit

Edit: komiskt nog uppstod samma problem när jag postade detta inlägget. Det står fortfarande Telia uppe i vänstra hörnet men 3G / E symbolen försvinner samtidigt som signalen bryts. Måste starta om telefonen för att det ska fungera igen. 

Någon som kan hjälpa mig? 

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, störande!
Samma hos henne..
Hon har också vit 16GB.
Tror det är fel på telen, halebop har startat om hennes abonnemang 3 gånger nu.
Fungerar det inte i morgon får någon kolla på hennes telefon.

Kanske man skulle återställa telefonen helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Exakt samma problem som för mig. Återställde nätverksinställningarna igår och än så länge har det fungerat bra idag dock. 16gb vit

Edit: komiskt nog uppstod samma problem när jag postade detta inlägget. Det står fortfarande Telia uppe i vänstra hörnet men 3G / E symbolen försvinner samtidigt som signalen bryts. Måste starta om telefonen för att det ska fungera igen. 

Någon som kan hjälpa mig? 

Skickades från m.sweclockers.com

Testa om du har någon kompis som kan stoppa in sitt Micro-sim kort i telen, så märker du om det är fel på nallen eller Operatören.

Permalänk
Hedersmedlem

är iPhone 4s:en låsta om man köper dem via telenor? (med tanke på att apple säljer upplåsta lurar)

Permalänk

Har samma problem med min iphone att den tappar kontakten med nätet. Googlar man lite på det så är det ett känt problem folk i usa, japan kanada som har samma problem, antar att apple jobbar på någon update. Att återställa operatörs inställningarna funkar inte, i alla fall inte på min. (telenor)
Ett tips bland många är att stänga av simkortslåset. Har hållt min igång ett par timmar nu utan att den tappat kontakten.
http://www.macpost.net/2087/fix-iphone-4s-network-coverage-is...

Permalänk
Medlem

hur snabbt får man telefonen när man beställer från http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/ipho... ?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

Ångrar mig som FAN att jag köpte 4S ... hade 4an innan o den är så fan mycket bättre den "snabbare" processorn drar bara mer batteri, den känns inte alls snabbare (finns tester på detta, sök på google så får ni se). Vill ha tillbaka min 4 som dock redan är såld o skickad på tradera så får väl leva med denna då kanske den blir bättre med tiden, kameran är inte heller särskilt bra verkligen inte 1080p snarare 720 fusk uppskalat till 1080i/p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Ångrar mig som FAN att jag köpte 4S ... hade 4an innan o den är så fan mycket bättre den "snabbare" processorn drar bara mer batteri, den känns inte alls snabbare (finns tester på detta, sök på google så får ni se). Vill ha tillbaka min 4 som dock redan är såld o skickad på tradera så får väl leva med denna då kanske den blir bättre med tiden, kameran är inte heller särskilt bra verkligen inte 1080p snarare 720 fusk uppskalat till 1080i/p...

Läste att en av funktionerna för Siri drar en jädrans massa batteri. När man lägger telefonen mot örat så aktiveras visst siri och sitter å lyssnar efter dina kommandon. Man kan stänga av den funktionen för att spara batteri.

Permalänk
Avstängd

Den är avslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Ångrar mig som FAN att jag köpte 4S ... hade 4an innan o den är så fan mycket bättre den "snabbare" processorn drar bara mer batteri, den känns inte alls snabbare (finns tester på detta, sök på google så får ni se). Vill ha tillbaka min 4 som dock redan är såld o skickad på tradera så får väl leva med denna då kanske den blir bättre med tiden, kameran är inte heller särskilt bra verkligen inte 1080p snarare 720 fusk uppskalat till 1080i/p...

Sälj din 4S och köp en 4 då, du får pengar över också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rilnilsson:

Har samma problem med min iphone att den tappar kontakten med nätet. Googlar man lite på det så är det ett känt problem folk i usa, japan kanada som har samma problem, antar att apple jobbar på någon update. Att återställa operatörs inställningarna funkar inte, i alla fall inte på min. (telenor)
Ett tips bland många är att stänga av simkortslåset. Har hållt min igång ett par timmar nu utan att den tappat kontakten.
http://www.macpost.net/2087/fix-iphone-4s-network-coverage-is...

Tack för tipset!! Tänkte gå till lanmasters och be dem kolla på den men jag kanske väntar lite med det så för att se om Apple har någon lösning på problemet. Har inaktiverat min pin kod nu. Hoppas det löser problemet! Funkat bra än så länge!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

drulle: http://vimeo.com/30606785
iPhone 4S / Canon 5d MKII Side by Side Comparison
Vet inte riktigt vad för krav du har på en mobiltelefonkamera...

Edit: Kanske skulle lägga till lite text om vad videon visar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX