Permalänk

Har inte riktigt tid för att bygga något idag men kände ändå för att bumpa tråden litegrann, Så, här kommer en bild på den icke chipsfingervänliga undersidan av chassit:

Ungefär den finishen kommer hela datorn ha när den är klar.

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

Har inte riktigt tid för att bygga något idag men kände ändå för att bumpa tråden litegrann, Så, här kommer en bild på den icke chipsfingervänliga undersidan av chassit:

http://www.chromeminis.com/extgal/Dator_undersida.jpg

Ungefär den finishen kommer hela datorn ha när den är klar.

Haha "icke chipsfingervänliga" Grymt snyggt! Du får hänga en putsduk bredvid datorn ;-O

Permalänk

Brukar aldrig kommentera här men kan inte låta bli längre!
riktigt snyggt gjort, med en hög standard och riktigt kreativa lösningar, me like!

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Brukar aldrig kommentera här men kan inte låta bli längre!
riktigt snyggt gjort, med en hög standard och riktigt kreativa lösningar, me like!

Man tackar ödmjukast! Som tidigare nämnt är det mitt första chassimod/bygge så det känns kanon att se sådana kommentarer. Jag har lärt mig otroligt mycket under processen och man kan utan att överdriva säga att jag har fått blodad tand. Har redan planer inför nästa bygge och har börjat småskissa lite på design, när jag känner att det blir moget lär det komma upp en ny tråd, förhoppningsvis ett par steg vassare än denna.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Du använder samma idé som jag gjorde när jag byggde mitt chassi http://www.sweclockers.com/galleri/7886-dustri-tower, med grafikkortet utanför! Keep up the good work!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk

Så, inte långt kvar tills bygget är klart nu, tyvärr känner jag mig sedvanligt hjärtligt trött på det hela och jag har fått en hel del nya idéer och funderingar på snyggare saker. Det i kombination med att jag inte är helt nöjd med detta så kan det hända att det kommer göras om senare.

Solfilmen som åkte på burken lyckades skrynkla sig lite, och självklart var det på fronten den gjorde så. Men, men.

Här har vi hur det ser ut i nuläget iallafall:

Nu funderar jag bara på hur jag ska föra över draken på burken så kommer det vara klart sedan.

Permalänk

Ser riktigt bra ut.
Är det powerknappen som sitter i hålet på vänstersidan?

Skulle själv vilja bygga en egen låda. Men jag har tyvärr inte den tid som skulle behövas. (Eller en färdig design, men väl några idéer)

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge, alltid trevligt när byggare tar ut svängarna ordentligt. Synd på solfilmen men det går ju att fixa. Ser fram emot nästa projekt (om det blir något).

Så snabbtänkt man är förresten. Det tog ett par minuter innan jag fattade det där med "icke chipsfingervänlig undersida". Kul skämt!

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Mycket fint bygge, alltid trevligt när byggare tar ut svängarna ordentligt. Synd på solfilmen men det går ju att fixa. Ser fram emot nästa projekt (om det blir något).

Så snabbtänkt man är förresten. Det tog ett par minuter innan jag fattade det där med "icke chipsfingervänlig undersida". Kul skämt!

Kände mig lite extra vitsig där en sväng! ;D

Tackar, tackar! Det kommer definitivt bli ett nästa projekt, har redan ganska omvälvande planer rullande i skallen och dagen idag kommer gå åt till att leta potentiella offermateriel för ett senare bygge.

Dock har jag hittat ett litet problem med burken här som jag hoppas någon insatt själ kan sprida lite ljus över.
Vid uppstart har det hänt flera gånger att den inte ens kommer så långt som till bios. Allt får ström och skärmen får signal(de flesta gångerna) men den drar inte igång. Ofta behöver jag stänga av och försöka igen flera gånger innan den bootar upp som den ska vilket för tillfället förstör tjusningen med den nya leksaken ganska ordentligt.
Tyvärr har jag inte hittat något uttag för en systemhögtalare så jag har ingen aning om huruvida den sänder ett felmeddelande eller inte.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Ser riktigt bra ut.
Är det powerknappen som sitter i hålet på vänstersidan?

Skulle själv vilja bygga en egen låda. Men jag har tyvärr inte den tid som skulle behövas. (Eller en färdig design, men väl några idéer)

Det är definitivt powerknappen du ser där. Det blev en smältlimslösning som jag inte är helt kompis med men det syns knappt när chassit är stängt.

Permalänk
Medlem

Fan vad stiligt bygge +10!

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skäggig legend

Mycket läckert!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Grymt bygge!

Permalänk

Kan bara applodera, om nästa bygge bara bli hälften så bra som detta får du en 4 i gallleriet.

ps lägg gärna upp ett namn på nästa bygge.

Permalänk

jag ger gärna detta ett namn också, någon som har några förslag?

Permalänk
Skrivet av silverrosen:

jag ger gärna detta ett namn också, någon som har några förslag?

Dumburken?

Nej skämt å sidor, bra jobb!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av limited_edition:

Dumburken?

Nej skämt å sidor, bra jobb!

just nu är jag benägen att kalla den det! Misstänker att nätagget antingen är för klent eller att det har blivit problem med risern när jag förlängde den.

Permalänk

De sköna nyheterna är att det inte är något problem med agget. De sämre nyheterna är att jag kan ha problem med att lyckas lösa problemet med Risern innan lördag. Kan försöka minmaxa tiden innan jobbet imorrn men frågan är om jag orkar stressa.

Permalänk

Efter att ha pressat om Risern nu och testat det åter igen så kvarstår problemet. Nu känner jag att jag har ett litet dilemma, ska jag fortsätta på ett bygge som bara verkar kosta mer och mer och smaka mindre och mindre eller ska jag kasta in handduken och kalla mitt första bygge en flopp? Det är bara Risern som krånglar så det känns som att det är nära att fixa sig men samtidigt kan jag inte få bukt med den.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på hur du fick till en så snygg yta på plexit, solfilm kallade du det? Hade tänkt leka lite med svart plexi och istället för att repa skiten ur plexit vid användande kanske man kan använda nån liknande lösning som du, säkert ytvänligare för glaset. Exakt vad är det och vart får man tag på det, går det att få en snygg svart högblank effekt? (:

Permalänk
Medlem

Apsnyggt bygge, keep it up!

Skrivet av Zaptoit:

Lite nyfiken på hur du fick till en så snygg yta på plexit, solfilm kallade du det? Hade tänkt leka lite med svart plexi och istället för att repa skiten ur plexit vid användande kanske man kan använda nån liknande lösning som du, säkert ytvänligare för glaset. Exakt vad är det och vart får man tag på det, går det att få en snygg svart högblank effekt? (:

Vanlig solskyddsfilm för bilrutor skulle jag tro och den är på baksidan av plexit så något repskydd får du dessvärre inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

finfint ! ett eget bygge med klass!

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Lite nyfiken på hur du fick till en så snygg yta på plexit, solfilm kallade du det? Hade tänkt leka lite med svart plexi och istället för att repa skiten ur plexit vid användande kanske man kan använda nån liknande lösning som du, säkert ytvänligare för glaset. Exakt vad är det och vart får man tag på det, går det att få en snygg svart högblank effekt? (:

Skrivet av dagbro:

Apsnyggt bygge, keep it up!
Vanlig solskyddsfilm för bilrutor skulle jag tro och den är på baksidan av plexit så något repskydd får du dessvärre inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag gjorde var att jag tog vanlig klar akrylplast(plexi om du så vill) och målade baksidan med svart sprayfärg. Akrylen i sig är ganska repbeständig redan så länge den inte blir utsatt för grus och vassa föremål. Solskyddsfilmen jag använde är den "dyra" varianten från biltema, kostar kanske 150 spänn för 3x0.5 meter, det var ganska mycket ett experiment som visade sig ganska så bra om man sköter det bättre än jag gjorde(den har rest sig på vissa ställen nu när den har legat en stund.)
Solfilmen sitter på utsidan "locket" till chassit men det hade varit mycket bättre att sätta det på insidan nu när jag ser effekterna av det i efterhand.

Men att bara ha rent plexi och en målad baksida ger den, enligt mig, absolut bästa högblanka lystern däremot. All lyster från plasten i sig bevaras och förstärks genom den färgade ytan som till viss del även reflekterar lystern i plasten. Det är en absolut fröjd att titta på.

Skrivet av KsKz_91:

finfint ! ett eget bygge med klass!

Tackar ödmjukast!
Nästa bygge kommer vara lite mer genomtänkt nu när jag har fått mig en rejäl dos med erfarenhet att processera och förhoppningsvis kommer jag kunna slå detta med hästlängder åtminstone kvalitetsmässigt.

Permalänk

Snyggt bygge! Det är sånt där som får en att önska att man hade tillräckligt med kunskap för att kunna ge sig på något sådant själv :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Snyggt bygge! Det är sånt där som får en att önska att man hade tillräckligt med kunskap för att kunna ge sig på något sådant själv :/

Tackar! Man behöver faktiskt inte mycket kunskap för att ge sig på det, däremot mod, tålamod och ett par ton tålamod till efter det är att föredra, kunskapen kommer allt eftersom man misslyckas.

Permalänk

Sätt en yxa på den och du kan vara med i Robot Wars!

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB