Permalänk
Medlem
Skrivet av raaaz:

Jag har precis samma fenomen på min U36SD med min Galaxy S II

Kan det vara så att USB-porten till höger är 3.0 och det skapar problem eller nåt? Jag märkte att det inte gick att boota från USB-sticka om jag hade den i den högra porten t ex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fläkten går, o går, o går...

När datorn står på utan några program igång står processorn o pumpar på 29% samtidigt som fläkten går Vad är problemet? :/
FYI så har jag testat flera energischeman.

EDIT:
Uppdaterade Chipset-drivrutinen o de verkar som att de funkade Konstigt nog stod de att de drivrutin jag installerade (som jag nyss hämtat från Asus hemsida) är äldre än den som redan var installerad! Men de funka i alla fall

Visa signatur

1, Asus U36SD-RX145V | Intel i7 2620M | 8GB SDRAM 1333 MHz | Intel 310 160 GB | GeForce GT 520M | Laptop
http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/U36SD/#specifi...
2, HP Pavilion DV7-3197EO | CI7 720QM 1.6 | 6GB RAM 1066mhz | 500 GB 7200 rpm | GeForce GT 230M | Laptop

Permalänk

Det är troligen Windows som indexar filer under tiden du inte använder den. Om aktiviteteten försvinner såfort du börjar använda datorn så är det troligen svaret. Du kan ju försöka kolla vilken process det är som rullar.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mina dumma nybörjarfrågor, men hur mycket bättre blir datorn av att lägga in windows 7 på nytt? Värt tiden det tar? Finns det nån risk att jag misslyckas om jag följer Bölänges guide och sen lägger in drivrutiner efter jimpalompas rekommendationer?

Är så rädd att jag skulle råka sabba en helt ny dator liksom

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Ursäkta mina dumma nybörjarfrågor, men hur mycket bättre blir datorn av att lägga in windows 7 på nytt? Värt tiden det tar? Finns det nån risk att jag misslyckas om jag följer Bölänges guide och sen lägger in drivrutiner efter jimpalompas rekommendationer?

Är så rädd att jag skulle råka sabba en helt ny dator liksom

Jag tyckte att min U36:a vart ganska mycket piggare med en nyinstallation av W7.
Bloatware är aldrig skoj att ha på en dator.
Så svaret från mig blir ett rungande JA.
Är du lite osäker så spara säkerhetspartitionen så kan du återställa den till orginalläget om något skulle gå snett.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk

Datorn flyter på MYYYYYYCKET bättre om du installerar om windows. samt som överstående skrev så finns ju alltid asus bloat recovery partitioner kvar om du skulle vilja återställa tillbaka till fabrikinställningar....

Jag tog dock bort även den partitionen.

Permalänk
Inaktiv

Jag installerade inte om Windows, kör CCleaner och stoppa program från autostart så funkar det prima

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Installerade om och efter vissa småproblem är det nu underbart rent och flyter på fantastiskt. Helt underbar batteritid (min förra asus kunde visa saker som "96% kvar (15 minuter)"), den är tystare än ventilationen i föreläsningssalen och bara helt underbar.

Märkte dock att jag efter att ha installerat alla drivrutiner ligger på nästan lika många processer som innan ominstallationen.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Hallå, intressant tråd måste jag säga. Snubblade in här i jakten på ny dator, hade egentligen tänkt mig en macbook pro, då dem verkade vara de enda snygga smala lämpliga bärbara... ja det var ju innan jag hittade hit. Hade från början tänkt mig en 15" men funkar ju helt fint med en 13" också, nu har jag ju förvisso plöjt igenom alla sidor under ett par dagar men kommer inte ihåg allt som skrivits då jag läst en del på jobbet och inte haft full koncentration. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall frågan blivit ställd tidigare då jag märkte att det var ganska mycket upprepande frågor tidigare.
Det första jag funderar på är ju den här nya varianten jag sett på Inet, med ssd i redan och dessutom en i7 processor. Vet inte hur mycket det kommer hjälpa mig iof. Det jag kommer att använda datorn till är väl egentligen ta med då jag reser på jobb, spela någon Wow någon kväll, men mest slösurfa och se på film. Men iaf, i7an är den mycket bättre än i5an? dålig koll som tusan, verkar inte va så många som sagt nått om sina ssd? sen är det annorlunda Wi-fi i SSdn eller samma som i i5an så man "bör" byta nätverks kort? Det är ju egentligen det enda jag har som krav, att nätverkskortet är bra då det oftast är wifi vi kör där vi bor när ja är och jobbar. Eller ska man bara satsa på en vanlig SD och uppgradera minne,ssd och nätverks kort själv, kul iofs med nya utmaningar. men frågan är väl om processorn ger så pass mycket att man ska pynta det lilla extra istället? Någon som har en sån här föresten som dessutom råkat testa wow? Har idag en jävla pjäs asus x5 serie med 9650M gt som funkar helt okej att spela på ju. iaf det lilla jag kör. men den blir varm som satan och väger bly.

Tacksam för svar.

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pickford:

Hallå, intressant tråd måste jag säga. Snubblade in här i jakten på ny dator, hade egentligen tänkt mig en macbook pro, då dem verkade vara de enda snygga smala lämpliga bärbara... ja det var ju innan jag hittade hit. Hade från början tänkt mig en 15" men funkar ju helt fint med en 13" också, nu har jag ju förvisso plöjt igenom alla sidor under ett par dagar men kommer inte ihåg allt som skrivits då jag läst en del på jobbet och inte haft full koncentration. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall frågan blivit ställd tidigare då jag märkte att det var ganska mycket upprepande frågor tidigare.
Det första jag funderar på är ju den här nya varianten jag sett på Inet, med ssd i redan och dessutom en i7 processor. Vet inte hur mycket det kommer hjälpa mig iof. Det jag kommer att använda datorn till är väl egentligen ta med då jag reser på jobb, spela någon Wow någon kväll, men mest slösurfa och se på film. Men iaf, i7an är den mycket bättre än i5an? dålig koll som tusan, verkar inte va så många som sagt nått om sina ssd? sen är det annorlunda Wi-fi i SSdn eller samma som i i5an så man "bör" byta nätverks kort? Det är ju egentligen det enda jag har som krav, att nätverkskortet är bra då det oftast är wifi vi kör där vi bor när ja är och jobbar. Eller ska man bara satsa på en vanlig SD och uppgradera minne,ssd och nätverks kort själv, kul iofs med nya utmaningar. men frågan är väl om processorn ger så pass mycket att man ska pynta det lilla extra istället? Någon som har en sån här föresten som dessutom råkat testa wow? Har idag en jävla pjäs asus x5 serie med 9650M gt som funkar helt okej att spela på ju. iaf det lilla jag kör. men den blir varm som satan och väger bly.

Tacksam för svar.

Kan säga det att denna dator är den mest problemfria laptop jag någonsin har ägt. Och jag har ägt ca 30 st.
Jag har SSD och uppgraderat ram minnet till 8gb.
WoW flyter oerhört och kommer inte under 90fps.
Spelar 1080p utan problem och allt annat i windows är ruskigt rapp.
Det med nätverkskortet vet jag ingenting om då jag maxar mina 3mb/sec genom wlan.

Permalänk

Helt plötsligt från ingenstans har datorn börjat ge blåskärmar åt höger och vänster. Det verkar framför allt röra sig om när man skall åt många filer på en gång, t ex vid en stor filsökning. Men alltså, det här med blåskärm kan ju vara vad som helst känns det som, så verkar inte lätt att felsöka.

Det jag KAN säga är att datorn har ett sorts elektroniskt ljud när den arbetar, något den inte hade innan vad jag kan minnas. Ljudet kommer INTE ifrån hårddisken, utan ifrån regionen där Q,W,A,S knapparna sitter, och jag antar det är CPU:n plats eller någon liknande intern hårdvara. Garanterat där felet ligger. Vill bara kolla om någon är bekant med detta märkliga ljud och kanske kan förklara varför datorn beter sig som den gör. Lyssna här (ljudet kommer strax efter 10 sek, det övriga ljudet ni hör är när jag använder musplattan, ignorera det):
http://dl.dropbox.com/u/5714637/ASUS%20U36SD/Noise%202011-11-...

Jag har uppgraderat BIOS till 205, skulle vilja gå tillbaka till 203 som följde med, men det verkar ju inte vara möjligt att nedgradera! Dessutom finns det ju fasiken inga direkt avancerade inställningar i BIOS, eller? Vore ju skönt om man kunde mixtra med mer inställningar än vad som går idag, och kanske lyckas felsöka problemet.

Det jag har ändrat i datorn är:
Bytt ut disken mot en SSD Intel X25-M G2 80GB
Bytt ut minne till 8GB (har provat att sätta tillbaka original minnet, men samma skit där)

Diskarna får för övrigt skriv- och läsfel titt som tätt. Blir vansinnig på detta, framför allt om jag blir tvungen att skicka tillbaka datorn, men det verkar väl så pass illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

Kan säga det att denna dator är den mest problemfria laptop jag någonsin har ägt. Och jag har ägt ca 30 st.
Jag har SSD och uppgraderat ram minnet till 8gb.
WoW flyter oerhört och kommer inte under 90fps.
Spelar 1080p utan problem och allt annat i windows är ruskigt rapp.
Det med nätverkskortet vet jag ingenting om då jag maxar mina 3mb/sec genom wlan.

Du körde SSD versionen med andra ord? i7? eller kör du i5 men har uppdaterat den med mer ram och en ssd disk?

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pickford:

Du körde SSD versionen med andra ord? i7? eller kör du i5 men har uppdaterat den med mer ram och en ssd disk?

i5 varianten som är uppgraderad på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

i5 varianten som är uppgraderad på egen hand.

Det verkar som att se flesta kör på den... vad blir fördelarna med i7 om man nu skulle kört på en sån? I5 varianten vilken ssd disk skulle folket här rekommendera isåfall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för hastighet på RAM-minnena på U36SD-RX366V? Alina säger 1333 MHz och Dustin säger 1066Mhz.

Permalänk
Medlem

Är inte Intel SSD 510 series den bästa för denna laptop? 6GB SATA?

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiss:

Vad är det egentligen för hastighet på RAM-minnena på U36SD-RX366V? Alina säger 1333 MHz och Dustin säger 1066Mhz.

Jag köpte från Dustin och det är 1333 MHz.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Jag köpte från Dustin och det är 1333 MHz.

Tack för svar! Såg det dock inte förrens nu och jag har redan lagt en beställning hos Alina då jag var säker på hastigheten hos de. Har dessutom bara hört gott om Alina och deras service så jag tror jag kommer bli nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard:

Är inte Intel SSD 510 series den bästa för denna laptop? 6GB SATA?

Nej eftersom du inte kan nyttja 6GB på laptops

Permalänk
Medlem

Ni som har uppgraderat till SSD disk, vilken disk har ni köpt?

Permalänk
Medlem

För er som saknar funktionsknapparna för media(funkar bara för windows-skiten) har jag nu hittat en lösning. Upptäckte att man kan konfigurera touchpaden så att om man lätt slår till hörnen aktiveras en valfri funktion. Man kan till exempel göra så att ett visst program startar eller att musiken i mediaspelaren går igång. Ni hittar alternativen genom Kontrollpanelen>Mus>Enhetsinställningar>Inställningar>Slagning.

OBS! Scrolla i rullgardins-menyerna för alternativen för de olika hörnen, missade de själv till en början.

Visa signatur

1, Asus U36SD-RX145V | Intel i7 2620M | 8GB SDRAM 1333 MHz | Intel 310 160 GB | GeForce GT 520M | Laptop
http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/U36SD/#specifi...
2, HP Pavilion DV7-3197EO | CI7 720QM 1.6 | 6GB RAM 1066mhz | 500 GB 7200 rpm | GeForce GT 230M | Laptop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimpalompa:

Helt plötsligt från ingenstans har datorn börjat ge blåskärmar åt höger och vänster. Det verkar framför allt röra sig om när man skall åt många filer på en gång, t ex vid en stor filsökning. Men alltså, det här med blåskärm kan ju vara vad som helst känns det som, så verkar inte lätt att felsöka.

Det jag KAN säga är att datorn har ett sorts elektroniskt ljud när den arbetar, något den inte hade innan vad jag kan minnas. Ljudet kommer INTE ifrån hårddisken, utan ifrån regionen där Q,W,A,S knapparna sitter, och jag antar det är CPU:n plats eller någon liknande intern hårdvara. Garanterat där felet ligger. Vill bara kolla om någon är bekant med detta märkliga ljud och kanske kan förklara varför datorn beter sig som den gör. Lyssna här (ljudet kommer strax efter 10 sek, det övriga ljudet ni hör är när jag använder musplattan, ignorera det):
http://dl.dropbox.com/u/5714637/ASUS%20U36SD/Noise%202011-11-...

Jag har uppgraderat BIOS till 205, skulle vilja gå tillbaka till 203 som följde med, men det verkar ju inte vara möjligt att nedgradera! Dessutom finns det ju fasiken inga direkt avancerade inställningar i BIOS, eller? Vore ju skönt om man kunde mixtra med mer inställningar än vad som går idag, och kanske lyckas felsöka problemet.

Det jag har ändrat i datorn är:
Bytt ut disken mot en SSD Intel X25-M G2 80GB
Bytt ut minne till 8GB (har provat att sätta tillbaka original minnet, men samma skit där)

Diskarna får för övrigt skriv- och läsfel titt som tätt. Blir vansinnig på detta, framför allt om jag blir tvungen att skicka tillbaka datorn, men det verkar väl så pass illa.

Jag märkte faktiskt ett irriterande ljud idag när jag startar den, kan låta som du beskriver den.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en sån här liten pärla. Den kommer främst användas för plugg etc men jag undrar några saker.

- Kan man streama 1080p från typ youtube och andra streamingsidor?
- Funkar det fint att koppla upp den via hdmi och kika på film på en större TV?
- Hur flyter mindre krävande spel som t.ex. Heroes of Newerth, SC2 och Dota 2 (när det väl släpps...).

Mycket tacksam för svar!

EDIT: Det är alltså denna jag är ute efter: http://www.dustinhome.se/asus-u36sd-ci5-24-6gb-500-gt520m-133...

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på hur den presterar med spelen, men du kommer garanterat kunna spela & streama HD filmer och kolla på film via HDMI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riggfisk:

Funderar starkt på att köpa en sån här liten pärla. Den kommer främst användas för plugg etc men jag undrar några saker.

- Kan man streama 1080p från typ youtube och andra streamingsidor?
- Funkar det fint att koppla upp den via hdmi och kika på film på en större TV?
- Hur flyter mindre krävande spel som t.ex. Heroes of Newerth, SC2 och Dota 2 (när det väl släpps...).

Mycket tacksam för svar!

EDIT: Det är alltså denna jag är ute efter: http://www.dustinhome.se/asus-u36sd-ci5-24-6gb-500-gt520m-133...

Stream funkar alldeles utmärkt och samma sak med film (kör 50").

Permalänk

frågat det innan, men inte fått något svar så frågar igen!

Är det någon som lyckats få ljud i sina blåtand hörlurar ifrån denna dator? Jag få ljud, men det hackar, alltså funkar 5 sekunder stoppar 2 funkar 5 osv osv ....

Permalänk
Medlem

Fick idag hem en u36sd säger bara fy fan va det osar kvalite om den. ångrar inte för en sekund att det inte blev en macbook pro. Enda jag är missnöjd med är hur stort batteriet är, men jag har för mig jag läst att det finns mindre... så det blir väl att inhandla ett mindre...

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Skrivet av hiren:

frågat det innan, men inte fått något svar så frågar igen!

Är det någon som lyckats få ljud i sina blåtand hörlurar ifrån denna dator? Jag få ljud, men det hackar, alltså funkar 5 sekunder stoppar 2 funkar 5 osv osv ....

Den här informationen hjälper väl kanske inte egentligen men jag har bytt till Intel 6230 som nämns tidigare i tråden och kopplar helt utan problem till mina bt-högtalare. Hörde att folk hade haft problem och valde därför att byta ut redan från början så jag kan ju inte svara på hur det fungerar annars!

Permalänk
Medlem

Hmm, lite fundersam. Efter nyinstallation så har jag installerat de rekommenderade drivrutinerna, men jag får inte igång musen. Någon som har nått tips om vad jag kan ha missat. Jag har tagit hem Synaptics två gånger. Versionen jag har är RX366V, kan det vara någon annan musplatta här eller?

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Medlem

Fick hem min u36 igår och är väldigt nöjd hittills förutom en sak!

När jag browsar i Utforskaren hänger den sig KONSTANT! Programmet svara inte längre och måste startas om. Är detta ett känt fel? Hur åtgärdar man detta?

Har uppdaterat alla windowsuppdateringar och windows 7 64 bitars var installerat från fabrik.