Battlefield 3 -> 49% Activity i CCC

Permalänk

Battlefield 3 -> 49% Activity i CCC

Varför är det 49% activity i CCC? Jag vill ha 100% FÖR FAN!!! Och varför kör inte fläkten? Jävla skit optimerat skit spel!

Crysis 2 drog upp tempen iaf .. och 100% detta gav 30-40 mer FPS!!!

Permalänk
Skrivet av arabkungen:

Varför är det 49% activity i CCC? Jag vill ha 100% FÖR FAN!!! Och varför kör inte fläkten? Jävla skit optimerat skit spel!

Crysis 2 drog upp tempen iaf .. och 100% detta gav 30-40 mer FPS!!!

Vad har du för grafikkort?

Edit:
Vad har du för Processor? Vilka inställningar kör du på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | MSI GTX 1060 3GB | Crucial Ballistix 32GB 3600MHz | Dell UltraSharp U2311H

Permalänk
Skrivet av Peacerich:

Vad har du för grafikkort?

Edit:
Vad har du för Processor? Vilka inställningar kör du på?

AMD4870 512MB

Processor: Core 2 E6600 3.421 Ghz

Crysis flyter på som smör och olja, eller alla spel kör jag på högsta grafik 1080p. Nu kommer BF3 där jag ligger på runt 30 FPS på Auto(High) och grafik kortet används knappt -.- (40-60% activity) Vill tillägga att FPS:en ligger ungefär likadant på alla grafik nivåer, men auto verka fungera bäst. (om jag väljer custom där auto är valt så blir det fulare och lägre FPS)

Permalänk
Medlem

det kommer ändå aldrig flyta på high

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av arabkungen:

AMD4870 512MB

Processor: Core 2 E6600 3.421 Ghz

Crysis flyter på som smör och olja, eller alla spel kör jag på högsta grafik 1080p. Nu kommer BF3 där jag ligger på runt 30 FPS på Auto(High) och grafik kortet används knappt -.- (40-60% activity) Vill tillägga att FPS:en ligger ungefär likadant på alla grafik nivåer, men auto verka fungera bäst. (om jag väljer custom där auto är valt så blir det fulare och lägre FPS)

Du kommer nog inte långt med ett AMD 4870 512MB idag.

Permalänk
Medlem

Har samma kort, funderar på om det kan vara så att minnet bromsar gpun?

Permalänk
Medlem

konstigt att det inte går bra för dig med det där graffet..du måste typ ha 1Gb+ för att det ska flyta på bra i höga inställningar, samt processorn är nog inte det bästa heller.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

För lite vram.

Permalänk
Skrivet av arabkungen:

AMD4870 512MB

Processor: Core 2 E6600 3.421 Ghz

Crysis flyter på som smör och olja, eller alla spel kör jag på högsta grafik 1080p. Nu kommer BF3 där jag ligger på runt 30 FPS på Auto(High) och grafik kortet används knappt -.- (40-60% activity) Vill tillägga att FPS:en ligger ungefär likadant på alla grafik nivåer, men auto verka fungera bäst. (om jag väljer custom där auto är valt så blir det fulare och lägre FPS)

Precis som Andya säger. För lite vram för de inställningarna samt en flaskande processor. Prova lägsta och jobba dig uppåt tills du känner dig nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | MSI GTX 1060 3GB | Crucial Ballistix 32GB 3600MHz | Dell UltraSharp U2311H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arabkungen:

Varför är det 49% activity i CCC? Jag vill ha 100% FÖR FAN!!! Och varför kör inte fläkten? Jävla skit optimerat skit spel!

Crysis 2 drog upp tempen iaf .. och 100% detta gav 30-40 mer FPS!!!

Har samma problem som dig med mina 5770. Korten går knappt ens över 40% vardera. Funderade på om det är för att våra processorer är för klena.
Stänger jag av ena kortet i CCC så går det enskilda kortet i 90-100% hela tiden och spelet flyter faktiskt bättre än med båda korten aktiverade. Antar att crossfire skalar extremt dåligt i BF3

Permalänk
Medlem

Härligt att DU bara vräker ur dig dynga utan att ha tagit reda på någon som helst fakta bakom ditt problem. Du kan ju börja med att googla 2 sekunder för att ta reda på rekommenderade systemkrav. Nä då, istället latar man sig och spyr galla på spelet och folk hjälper så snällt till...

Permalänk
Medlem

Min 4890 klarade inte spelet stabilt på low med min setup och du får för dig att du ska klara high :3

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig inte stabilt på low (60+ FPS) utan pendelar mellan 40-60, om jag inte har tabbat då kör den <30 tills jag startar om datorn.