Permalänk

högglanspolerat Nätagg!

Tjena!
Håller på med ett datorprojekt, som står väldigt stilla för tillfället då det har kommit upp mycket annat på senare tid, så tiden räcker inte till.

Temat kommer var svart/Chrome så jag tänkte visa resultatet av Nätagget så länge!

Inget speciellt direkt, Corsair vx550w

högglanspolerat Nätagg!

Permalänk
Medlem

Den kommer inte att rosta?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Den kommer inte att rosta?

om du har risk för rost i datorn är det nog annat än rost du ska oroa dig för

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Permalänk

Haha första bilden i datorn med det nypolerade nätagget så såg jag först inte att nätagget satt i ^^

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte - gud va dammig den kommer bli sen ;$
men ganska snyggt! 4p

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skrivet av morxy49:

om du har risk för rost i datorn är det nog annat än rost du ska oroa dig för

Hahaha, ja det håller jag med om! Tror inte det kommer vara någon fara!:)

Skrivet av Gulbanan:

skit vad fint

Tack!:)

Skrivet av poskitosker:

Haha första bilden i datorn med det nypolerade nätagget så såg jag först inte att nätagget satt i ^^

Hehe, är det ett tecken på bra polering?

Permalänk
Skrivet av raffe1995:

Första jag tänkte - gud va dammig den kommer bli sen ;$
men ganska snyggt! 4p

Ja precis, det är sant! Får hålla i ordning där inne!

Permalänk
Medlem

btw den blev grym! 4p

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

btw den blev grym! 4p

Tack!:)

Permalänk
Medlem

Du skulle ju ha kunnat ta en rondell med lamellskiva innan du tog slippapper

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kul ide

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du skulle ju ha kunnat ta en rondell med lamellskiva innan du tog slippapper

second that, lmellskiva till vinkelslip är något snabbare! =P men den tar kanske väl hårt... finns även slippappershållare för borrmaskin, hade nog varit perfekt! speciellt om du ska göra hela chassiet! kommer korta ner arbetstiden REJÄLT..

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Det behövs helt enkelt mer högblank för att göra världen ett bättre ställe.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Gillar när man gör såna där små-moddar som egentligen inte betyder så mycket. Vem ser ett blankt nätagg? Tydligen missade fler än jag det på första bilden

Man kanske skulle ge sig in på lite polering framöver då...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du skulle ju ha kunnat ta en rondell med lamellskiva innan du tog slippapper

Skrivet av Kel:

second that, lmellskiva till vinkelslip är något snabbare! =P men den tar kanske väl hårt... finns även slippappershållare för borrmaskin, hade nog varit perfekt! speciellt om du ska göra hela chassiet! kommer korta ner arbetstiden REJÄLT..

Eller ta färgborttagnings medel

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umpata:

Eller ta färgborttagnings medel

...
så sant så sant...

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Otroligt grymt! Nu saknas bara en namngravering i guld

Permalänk
Skrivet av arnaxh:

Snyggt!

Det behövs helt enkelt mer högblank för att göra världen ett bättre ställe.

Tack! hehe ja kanske det.

Skrivet av Videoapan:

Snyggt! Gillar när man gör såna där små-moddar som egentligen inte betyder så mycket. Vem ser ett blankt nätagg? Tydligen missade fler än jag det på första bilden

Man kanske skulle ge sig in på lite polering framöver då...

Precis, det är dom små detaljerna som gör det! Det tycker jag du ska göra, i mitt kommande projekt som agget ska sitta i så blir det mycket polerande kan jag lova!

Skrivet av Umpata:

Eller ta färgborttagnings medel

Absolut! Men vad gör man inte när man är desperat efter att få börja och inte har något sådant hemma ?!

Skrivet av Simplified:

Otroligt grymt! Nu saknas bara en namngravering i guld

Tackar! Haha ja det vore något det!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Autosol e fina grejer de

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Vackert nätaggregat men är det inte risk för att garantin försvinner om man ändrar utseendet på varan?

Permalänk
Skrivet av erikom:

Snyggt! Autosol e fina grejer de

Det är riktigt fina grejer, det kan ingen putsbög vara utan=)

Skrivet av PerZerk:

Vackert nätaggregat men är det inte risk för att garantin försvinner om man ändrar utseendet på varan?

Jag vet faktiskt inte hur det funkar med garantin, men agget är ett år gammalt nu ändå, och om det skulle pajja så är det ju inte allt för mycket pengar i ett nytt agg som motsvarar det här..

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

sjukfint, hur långt tid tog det?

Tackar!
jag vet inte exakt, men putsningen tog väl ca 4 h , sen någon timma med poleringen, då jag använde flera medel.

Permalänk
Medlem

Coolt, dock så borde du göra samma sak med lådan inuti

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Coolt, dock så borde du göra samma sak med lådan inuti

Det kommer! har dock inte bestämt mig för om det blir att bygga helt nytt chassi än eller om jag ska sätta klorna i det här chassit först..

Permalänk
Medlem

Vetti tusan om det är en speciellt bra idé med polering egentligen, men helt klart 5p för kreativitet och dokumentation!

Permalänk
Inaktiv

Blev snyggt!
Omoget med en snusdosa i bild, man borde ta ansvar för vad man sätter upp på ett forum som denna där folk av alla åldrar läser.

Permalänk
Skrivet av rmd:

Vetti tusan om det är en speciellt bra idé med polering egentligen, men helt klart 5p för kreativitet och dokumentation!

Man kan väl diskutera hur vida det är en bra idè eller inte, men jag är väldigt förtjust i blanka saker! Det tackar vi för!

Skrivet av anon34034:

Blev snyggt!
Omoget med en snusdosa i bild, man borde ta ansvar för vad man sätter upp på ett forum som denna där folk av alla åldrar läser.

Tackar!
Om du eller någon annan har tagit illa upp av min snusdosa så ber jag om ursäkt, absolut! Håller väl med personerna som har kommenterat efter dig med, tror egentligen inte att det är så farligt, minderåriga ser nog snus överallt idag ändå, så jag tror ingen kommer börja snusa bara för att dom ser min bild. Tyckte den bilden var bra eftersom jag inte hade någon annan där man kunde visa hur det spegla sig i agget.

Skrivet av Nikkop:

Ja jag håller med dig!

De borde även förbjuda att snacka om spel, för vissa kanske blir påverkade och går och skjuter ner någon på sin skola eller kör över en massa människor med sin monstertruck.

Word!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spac3mak3r:

Tackar!
Om du eller någon annan har tagit illa upp av min snusdosa så ber jag om ursäkt, absolut! Håller väl med personerna som har kommenterat efter dig med, tror egentligen inte att det är så farligt, minderåriga ser nog snus överallt idag ändå, så jag tror ingen kommer börja snusa bara för att dom ser min bild. Tyckte den bilden var bra eftersom jag inte hade någon annan där man kunde visa hur det spegla sig i agget.

Det är svårt att ta reda på om reklam har lett dit eller dit, men om man tycker det är rätt att sätta dosan i rampljuset så för all del fortsätt med det. Jag tycker det är fel att highlighta beroendeframkallande varor på ett datorforum som detta!