Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Folk måste verkligen inse att spelet kommer bli mycket bättre med tiden, Dice blev stressade och släppte det för tidigt.

Men Dice är duktiga och kommer göra spelet så det når upp till dess förväntningar som det inte nått till än. (Konstig mening)

även om det kom för tidigt så har jag inget att gnälla på BF3, aldrig uppleft någon bugg, inga orättvisor än att jag är lånsam och blind osv.. allt jag kan gnälla på är bara på mig själv och inte spelet.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Alla "gör det bättre själv" argument är värdelösa.

Vilket var min poäng med sarkasmen där...

Att säga att man inte kan klaga på något om man inte kan göra bättre själv är ett lika bra argument som det vore att säga att man inte kan klaga på hur någon kör om man inte själv har tagit kan köra bil. Kör man dåligt så kör man dåligt, tecknar/skriver man dåligt så tecknar/skriver man dåligt, har man gjort ett dåligt spel så har man helt enkelt gjort ett dåligt spel etc...

Inte för att jag säger att Battlefield 3 är ett dåligt spel. Är det guds gåva till mänskligheten eller den perfekta spelupplevelsen? Absolut inte, men dåligt skulle jag inte kalla det inte.

Att sedan klaga på att spelet är obalanserat är helt fel. Alla klasser är uppbyggda för att fylla olika funktioner och de är inte utrustade för att kunna klara av alla situationer. Har du inget Anti-Tank vapen så göm dig då i en buske om det rullar förbi en pansarvagn, fungerar för det mesta om det inte är så att de har Prox. Sensor eller Thermal Vision, men annars finns det stenar och byggnader. Har du folk som kan slå ut hotet så vänta på att de gör det, om inte så dra någon annanstans.

Att sedan säga att pansarvagnar är överlägsna allt är det riktiga skämtet. Trådskaparen har uppenbarligen aldrig mött en helikopter där det sitter en kompetent flygare bakom spakarna, eller ett Jetplan med Rocket Pods eller Air-to-Ground Missiles. För att inte tala om infanteri. Huvudkanonen är för det första helt värdelös mot allt annat än fordon, och det dröjer fan inte mer än 5 sekunder innan man har tre raketer och en kille med C4 på sig, samt ett hav av minor på vägen framför...

Permalänk

Klaga och komma med konstruktiv kritik är två helt olika saker. Största problemet är att kartorna är gjorda för 24-32 personer. kartan blir kanske 10% större men, antalet spelare blir dubbla. Detta orsakar ofta ett totalt kaos på många banor och man hinner inte ens spawna innan man blir skjuten i ryggen... Dessutom så är många banor gjorda för Rush och sedan anpassade för Conquest (Metro) och rent generellt så är BF3 gjort för Rusch och inte Conquest.

Unlocks ser jag som gott och ont. På fordon har de gått fel. Vissa av unlocksen skulle varit standard för alla (flares etc) men, på infantry så är det mera okej då man har en sportslig chans i alla fal.

Mortes ska ha ca 10 skott och sedan måste han få ammo av en teammate. Det är inte själva mortern som stör mig utan just att jäveln kan sitta hela ronden och bara mata på en utan att se en och egentligen behöva göra något.l

Sen har vi ljus/kontrast (ögon förstöraren), Comma Rose, Squad system, Unlocks OP?, ca 1min mellan ronderna... etc

Tycker BF3 är ett bra spel men, det skulle kunna vara ännu bättre och det som säger nog mest det var att community fick skrika för att få Comma Rose...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det roliga är att du utger dig för att vara gud. Sedan har du en SPM på 560 och en W/L på 1.23. K/D spelar ingen som helst roll i detta spel zhrooms, ledsen att behöva säga det, och din K/D verkar ju inte ha underlättat för ditt lag i fråga om vinster.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Mortes ska ha ca 10 skott och sedan måste han få ammo av en teammate. Det är inte själva mortern som stör mig utan just att jäveln kan sitta hela ronden och bara mata på en utan att se en och egentligen behöva göra något.

Problemet med granatkastare vore lätt löst om de bara gjorde om så att du har ett begränsat antal granater och att du därefter får vänta tills du har dött och respawn:at innan du kan få fler granater. Som det verkar som nu så kan 2-3 spelare sitta i ett hörn på diverse kartor och regna granater över allt och alla utan stop.

Permalänk
Medlem

Spelade nyss en liten runda och jag tycker absolut inte att man är ungelägsen som infateri, jag fick 33-0 på terran highway!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Problemet med granatkastare vore lätt löst om de bara gjorde om så att du har ett begränsat antal granater och att du därefter får vänta tills du har dött och respawn:at innan du kan få fler granater. Som det verkar som nu så kan 2-3 spelare sitta i ett hörn på diverse kartor och regna granater över allt och alla utan stop.

Så fort du skjuter en granat lyser du upp på minimapen. Det räcker med en mortargranat för att spränga både honom och mortarn. Varken svårt eller jobbigt, faktiskt.

Förövrigt är det som vanligt, folk spelar skiten ur ett spel dygnet runt och blir sedan missnöjda med det mesta. Jag gillar verkligen Salta Björnar men skulle jag börja käka det dagarna i ända skulle jag till slut kräkas av tanken på dom...

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Problemet med granatkastare vore lätt löst om de bara gjorde om så att du har ett begränsat antal granater och att du därefter får vänta tills du har dött och respawn:at innan du kan få fler granater. Som det verkar som nu så kan 2-3 spelare sitta i ett hörn på diverse kartor och regna granater över allt och alla utan stop.

Precis, jag ligger på en kulle och det börja regna mortes. Jag kutar bort från området men, det fortsätter att komma skott så man flyttar sig igen och igen...

Hur kunde Dice släppt spelet med den klara bristen. Morters måste inte ens funnits under Beta och man utvecklade den den på två veckor. Varför inte bara vänta och sedan släppa den med B2K.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Det ända jag tycker är kefft med BF3 är att alla inte har tillgång till att ta sönder tanks, bfbc2 hade recon c4 assult med och engi rpg, var bara medics som inte kunde, nu kan egentligen bara support och engi göra det. tycker dem flesta borde kunna få använda c4..

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Håller med om kartor, det är alldeles för få ok/bra maps.

Operation Metro kan ju bara designats med Rush i åtanke, maken till kaos @ conquest.. ja.. nuff said. Med det sagt så tycker jag att det är besynnerligt att du klagar på RPGns splash-damage, hallå, ser du hur det ser ut nu? När engis springer runt och använder dessa pjäser som om det vore anti-infanteri. Men du tycker i dina klagomål om balans kanske att det skulle gynna spelupplevelsen att förbättra denna splash-dmg.

Väldigt många rader om återkommande "unlocks", förstår inte hur stor pass relevans det kan ha? Nog för att jag håller med om att det är lite för mycket unlocks. Men hur mycket pilll är det egentligen? Det påverkar i alla fall inte mig nämnvärt. Jag kör med det jag vill ha, sen är det bra så. Det jag kan störa mig på är att min setup inte sparas, så i tron om att jag har samma grejer som förra spelsessionen så spawnar jag med "fel" vapen, tillbehör et. c.

Repair tool borde ses över, absolut. Alldeles för bra.

Det finns en hel del utrymme för bättringar, ja. Men personligen njuter jag allt som oftast av detta spel.

Jag kan endast beklaga att du inte verkar göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Så fort du skjuter en granat lyser du upp på minimapen. Det räcker med en mortargranat för att spränga både honom och mortarn. Varken svårt eller jobbigt, faktiskt.

Du kanske är medveten om att det finns zoner som du inte kan komma in i, som tex. fiendens huvudbas, och du kan därför inte komma åt dessa glädjedödare. Att endast kunna kontra med en egen granatkastare är knappast optimalt eller vidare troligt, då så ytterst få verkar ha låst upp den eller bryr sig om de nu har gjort det.

Skrivet av Grusburk:

Det ända jag tycker är kefft med BF3 är att alla inte har tillgång till att ta sönder tanks, bfbc2 hade recon c4 assult med och engi rpg, var bara medics som inte kunde, nu kan egentligen bara support och engi göra det. tycker dem flesta borde kunna få använda c4..

Fast nu är det väl så att Recon är den enda klass som inte kan göra något åt en pansarvagn? Det gör mig inte så mycket även om jag tycker om att köra Ranger-Recon, men man kan ju tycka till och säga att Recon kanske borde ha fått C4 istället för Support, då de ändå låser upp granatkastaren till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Du kanske är medveten om att det finns zoner som du inte kan komma in i, som tex. fiendens huvudbas, och du kan därför inte komma åt dessa glädjedödare. Att endast kunna kontra med en egen granatkastare är knappast optimalt eller vidare troligt, då så ytterst få verkar ha låst upp den eller bryr sig om de nu har gjort det.

Du kan skjuta rätt långt med mortar så det är inga problem som helst problem vad jag upplevt.
Att man kan och får sitta i en bas med mortar som fienden inte har möjlighet att komma åt är fel, absolut. Det är ett äckligt och billigt knep. Jag håller med om att det är inte helt optimalt att man ibland bara kan ta ut dom med en mortar själv, men det är ett väldigt enkelt motmedel.

Vet inte om jag spelar på fel servrar, men väldigt många springer runt med support numera. Tyvärr glömmer dom ofta att göra sitt jobb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Det ända jag tycker är kefft med BF3 är att alla inte har tillgång till att ta sönder tanks, bfbc2 hade recon c4 assult med och engi rpg, var bara medics som inte kunde, nu kan egentligen bara support och engi göra det. tycker dem flesta borde kunna få använda c4..

Det är pckså fruktamnsvärt dåligt att inte alla har tillgång till ettpsg så att de kan plockka folk på avstånd. Och sen en hagelbrakareförnärstrid också. En karbin för mellanavstånd och ett maskingevär för nedhållande eld skulle fan alla också få ha. Så att alla har lika stor möjlighet att verka mot infanteri. Sen är det väl lite löjligt att bara de som kör helikopter och jets får flyga? Vore det itne bättre om alla hade tillgång till ett jetpack?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Enda jag egentligen håller med om är designen av banor. Den är nära på värdelös. Majoriteten av banorna är byggda så att när du tar en centralt belägen flagga i conquest så vinner du, pga. "chokepoints" så att säga. Finns oftast för lite spelutrymme att flanka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det är pckså fruktamnsvärt dåligt att inte alla har tillgång till ettpsg så att de kan plockka folk på avstånd. Och sen en hagelbrakareförnärstrid också. En karbin för mellanavstånd och ett maskingevär för nedhållande eld skulle fan alla också få ha. Så att alla har lika stor möjlighet att verka mot infanteri. Sen är det väl lite löjligt att bara de som kör helikopter och jets får flyga? Vore det itne bättre om alla hade tillgång till ett jetpack?

Skulle du komma någonvart med din otroliga sarkasm som är helt orimlig, gör ett vettigt inlägg om du ska skriva något alls.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Hoppet är dock inte helt borta, patches för balance tweaks och Back to Karkand lär hjälpa lite, dock kommer Mortars fortfarande vara OP på Strike at Karkand så kommer den vara lika dålig som Operation Metro Conquest 64 Players. Lyckas DICE förstöra Strike at Karkand då är det en applåd till dom.

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

/Rage

Hej zhrooms.

Du och jag verkar ha mycket olika uppfattningar om BF3. Själv anser jag att Dice har hittat en mycket skön balans mellan spelglädje och realism i denna shooter.

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt du vill åstakomma förbättring med denna tråd? Du ger massor av exempel på saker du är missnöjd med, men inga förslag på förbättring. Skulle du inte kunna peka på hur Dice skulle kunna förbättre dessa punkter istället för att bara säga att du är missnöjd? Tex hänvisa till ett jämnförbart spel som gör det bättre.

Jag kan förklara för dig varför det inte finns "splash damage" på stridsvagnsprojektilerna mm. Det är för att stridsvagnarna i spelet endast avfyrar pilprojektiler (http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilprojektil) i standardutförandet. Därför sker ingen explosion vid kontakt med tex en byggnad eller mark.

Vidare anser jag att det är helt rätt att två spelare som samarbetar (stridsvagn + ingenjör) ska vara överlägsen en ensam spelare som kör själv (ensam stridsvagn). Spelet ska uppmuntra lagspel i min mening.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andyboy88:

Precis, jag ligger på en kulle och det börja regna mortes. Jag kutar bort från området men, det fortsätter att komma skott så man flyttar sig igen och igen...

Hur kunde Dice släppt spelet med den klara bristen. Morters måste inte ens funnits under Beta och man utvecklade den den på två veckor. Varför inte bara vänta och sedan släppa den med B2K.

orsaken är att campers dvs snipers som inte kan spela för laget då dör.
mortars en enkel och effektiv åtgärd att spela spelet som det är designat.

Skrivet av Zelloxy:

Enda jag egentligen håller med om är designen av banor. Den är nära på värdelös. Majoriteten av banorna är byggda så att när du tar en centralt belägen flagga i conquest så vinner du, pga. "chokepoints" så att säga. Finns oftast för lite spelutrymme att flanka.

konsoll dumskallarna på dice kan ju inte spela sitt eget spel speciellt bra hur ska de då kunna göra ett bra spel??

Balans i spelet varierar beroende på upplåsningar, noobs, team=samarbete.
de allra flesta spelar spelet som cod/mw/sniper mode vilket gör att laget förlorar.

BF3 är designat som MOH/Bf2142, dvs press/understöd/ryck fram/ta objektiv/försvara, upprepa.
Gillar man inte det spela MW3 som är en ren quake kopia.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/zhrooms/stats/17...

WHY U LYIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det idioti att tro att en tank som är DISABLED och BRINNER.. lyckas döda mig med fullt HP och jag får in första skottet? Nej, såklart jag fortsätter att mata skott på honom DÅ HAN STÅR OCH BRINNER på 25% HP.. ändå dog han inte för en idiot stog bakom och hade det MAGISKA SUPER repair toolet..

Ja om man måste sitta och bläddra bland 500 olika unlocks..

Frågan är varför du står ensam och matar skott mot en tank i tron om att det ska vara lätt att ta ut den, speciellt om du FAKTISKT SER att engineern hoppar ut och reparerar. Ge upp och spring iväg alternativt vänta på kompisar som kommer och hjälper dig. Det är så spelet är byggt.

Du skrev att tank-skott ger för lite splash damage och det är nog meningen. Det är AP (armour piercing) man skjuter och de är värdelösa mot infanteri ute i det öppna, inget splitter och ingen högexplosivt. Mot inf. bakom väggar är den duglig dock då den penetrerar väggar lätt. Ha en kompis som bemannar tankens LMG och se till att ha en coaxial MG av valfri sort så ska du se att det går bättre.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av Lumbricus:

Hej zhrooms.

Du och jag verkar ha mycket olika uppfattningar om BF3. Själv anser jag att Dice har hittat en mycket skön balans mellan spelglädje och realism i denna shooter.

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt du vill åstakomma förbättring med denna tråd? Du ger massor av exempel på saker du är missnöjd med, men inga förslag på förbättring. Skulle du inte kunna peka på hur Dice skulle kunna förbättre dessa punkter istället för att bara säga att du är missnöjd? Tex hänvisa till ett jämnförbart spel som gör det bättre.

Jag kan förklara för dig varför det inte finns "splash damage" på stridsvagnsprojektilerna mm. Det är för att stridsvagnarna i spelet endast avfyrar pilprojektiler (http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilprojektil) i standardutförandet. Därför sker ingen explosion vid kontakt med tex en byggnad eller mark.

Vidare anser jag att det är helt rätt att två spelare som samarbetar (stridsvagn + ingenjör) ska vara överlägsen en ensam spelare som kör själv (ensam stridsvagn). Spelet ska uppmuntra lagspel i min mening.

Agree, gillar också spelet. Det ända dåliga är att W/L inte spelar någon roll på 64 matcherna, då man inte själv kan påverka jättemycket. Men det är väl bara att köra 32 eller 16 om man verkligen vill bry som om statistik.

Såklart behövs inte splash-damage, går ju hur bra som helst att gå anti-infantry med rpg eller mbt i alla fall.

Banorna är väl halvdana men inte så att det är ospelbart på något vis.

Själv gillar jag unlocksen, skönt att inte behöva spela en timma för att låsa upp något. Alltid lika kul med unlocks imo.

Och klart att samarbete ska vinna över lonewolfing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumbricus:

Jag kan förklara för dig varför det inte finns "splash damage" på stridsvagnsprojektilerna mm. Det är för att stridsvagnarna i spelet endast avfyrar pilprojektiler (http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilprojektil) i standardutförandet. Därför sker ingen explosion vid kontakt med tex en byggnad eller mark.

Vidare anser jag att det är helt rätt att två spelare som samarbetar (stridsvagn + ingenjör) ska vara överlägsen en ensam spelare som kör själv (ensam stridsvagn). Spelet ska uppmuntra lagspel i min mening.

Hej Lumbricus, såg din text efter att jag postade Skrev i stort sett samma sak.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanoidAlien:

Såklart behövs inte splash-damage, går ju hur bra som helst att gå anti-infantry med rpg eller mbt i alla fall.

Fast nu är det ju så att du i princip måste träffa mitt på för att kunna döda någon med pansarvagnarnas huvudkanon. Kanske går bättre på HC, men vad vet jag. RPG:n fungerar då mycket bättre, men jag är inte den sortens spelare som bara vill vara dryg och skjuta folk med den hela tiden...

Skrivet av Lumbricus:

Jag kan förklara för dig varför det inte finns "splash damage" på stridsvagnsprojektilerna mm. Det är för att stridsvagnarna i spelet endast avfyrar pilprojektiler (http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilprojektil) i standardutförandet. Därför sker ingen explosion vid kontakt med tex en byggnad eller mark.

Men har jag inte lärt mig ett jota av att kolla på Discovery Channel, detta bör jag ju ha listat ut själv. Curses...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Miljoner människor uppskattar nödvändigtvis inte spelet bara för de köpt det. Om inte annat är den åsiktsbefriade massan bara ett hot för industrin och en anledning till varför allting blir skit idag.

Här kommer "gör ditt eget spel!"-argumentet upp igen. Sluta med det. Det är korkat.

Ok, så det är flera miljontals människor som spelar spelet dagligen för att de köpt spelet, inte för att de tycker det är underhållande eller bra. Dom spelar det helt enkelt för att dom har köpt det. Det är förmodligen så ditt misslyckande till datorspelande ser ut. För jag känner inte många som köper ett spel och om dom tycker det är tråkigt sedan tvingar sig själva att spela de bara för att de lagt ut pengar på det. Sånt beteende är helt klart ledsamt och borde tas upp med någon. Du har väldigt fel och inte tillräckliga argument för att kunna påstå att över 5 miljoner spelare köpt BF3 och spelar det för att dom tycker det är tråkigt. Den åsiktsfria massan som du nämner måste vara en stor klump misslyckade människor som inte kan ta ställning till något. Att spela ett spel man inte tycker varje dag är bara så ledsamt som det kan bli.
Och klart jag säger att du ska göra ditt eget spel. Du verkar ju vara så jävla kunnig och veta vad alla människor tycker. Om du nu vet så mycket så skulle ditt spel vara så fascinerande bra att alla skulle spela det.

Permalänk
Medlem

1. Tanks OP? (hur vore det om ni insåg att man kanske inte skall ta ut en tank ensam?) Det är inte QUAKE ni spelar med IDDQD påslaget. det är ett spel som är till för att spela i SQUADS, se till att inte hamna i det läget där ni ligger på ett tak som sniper med ert 12x sikte och gnäller när det kommer tanks, spotta tanken, och meddela dina squadmembers att en tank är på ingående och ligg lågt! försvarar du så är det engineers uppgift från första början att hålla rent från tanks, och det sker med MINES och teamwork av två rpgs eller med en egen tank!

visst går det att leka hjälte och försöka ta ut en tank ensam men det är knappast till din fördel, speciellt om tanken har en gunner.

2. Mortar OP? jag låste upp mortar och har använt den ganska flitigt, men det går inte sitta stilla på samma ställe och lobba mortars eftersom direkt när du sätter upp din mortar, så ploppar du upp på fiendekartan som en mortarikon, dvs.. om jag skulle dö utav en mortar så spawnar jag support, fäller upp min mortar och lobbar ett skott, fungerar alltid.

det jag däremot tycker borde fixas är att mortar inte får oändligt med ammo!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.H.Z:

Ok, så det är flera miljontals människor som spelar spelet dagligen för att de köpt spelet, inte för att de tycker det är underhållande eller bra. Dom spelar det helt enkelt för att dom har köpt det. Det är förmodligen så ditt misslyckande till datorspelande ser ut. För jag känner inte många som köper ett spel och om dom tycker det är tråkigt sedan tvingar sig själva att spela de bara för att de lagt ut pengar på det. Sånt beteende är helt klart ledsamt och borde tas upp med någon. Du har väldigt fel och inte tillräckliga argument för att kunna påstå att över 5 miljoner spelare köpt BF3 och spelar det för att dom tycker det är tråkigt. Den åsiktsfria massan som du nämner måste vara en stor klump misslyckade människor som inte kan ta ställning till något. Att spela ett spel man inte tycker varje dag är bara så ledsamt som det kan bli.
Och klart jag säger att du ska göra ditt eget spel. Du verkar ju vara så jävla kunnig och veta vad alla människor tycker. Om du nu vet så mycket så skulle ditt spel vara så fascinerande bra att alla skulle spela det.

Får man fråga vad som får dig att säga att 5 miljoner spelare fortfarande spelar spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Skitsmå banor med för många spelare, speciellt Seine crossing och Damavand peak i conquest. Om jag ville köra COD så kör jag COD. Jetflygplanen får svänga direkt då banorna är för små och dom skadar inget mot markfordon :S

komenterar dig ang jetplanen dem behöver inte alls svänga för att klara sig inom banan du kan ju åka flera km åt varje håll innan du lämnar banan
och sen LMGn på jetsen är SJUK en välriktad salva kan inte ens engineers laga under tiden du skjuter på den. hört många och en rad klagomål om detta på battlelog att jets är för OP.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Operation metro i conquest lycka till att komma upp för trapporna...

Är svårt men har gjort det minst 100 gånger....
Vem har sagt att det skall vara lätt?

Och sen till alla som klagar på att fordon är OP. Seriöst detta är inte quake som någon sa. möter man ensam en Tank finns det en sak att göra KUTA SOM BARA FAN!
Precis som i verkligheten.

Tycker själv att det kan vara vissa problem med spawns osv och en del kartor är obalanserade. Hoppas starkt på BK.

Men då kan vi ju gå över till CoD då som alla som hatar BF 3 älskar. realistiskt att kunna slänga en kniv över hela banan mot spawn och få kill? Kasta granat 2 km utan problem? Ljud som låter som ärt puffror. Grafik som suger riktigt hårt. 600 kr för nya banor. YAY.

BF3 är en stridssimulator enligt min mening. Kan man flyga JET så är dom sjukt effektiva. Kan man inte då kraschar man och dör verkligt?
Ensam mot en tank lika med dö, verkligt?

Samarbeta som en grupp effektivare än springa ensam, verkligt?

tycker man inte realistiskt är roligt så kan man springa omkring med kniv i CoD eller spela Quake.

personligen tycker jag att BF 3 är riktigt roligt när man är ett gäng å lirar, spelar sällan ensam.
dock är CoD riktigt bra med, är dock väldigt trött på att de tär så små uppdateringar.

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Haters gonna hate... Folk som ts eller han med massa ansikten som påminner om en indisk gud (bilden, inte han nämner inga namn ) har de bestämt sig så visst, men att göra en tråd om det...

Skämtar du? På vilket sätt är Mr.Borka en "hater"?
(han med massa ansikten som påminner om en indisk gud).
Han hade ju dom mest vettiga åsikterna av alla än så länge.

Dom eventuella hatarna är väl dom som hackar ner på trådskaparen, dom som kallar honom för troll eller dom som kallar alla för troll i största allmänhet som provocerar dom och inte rikigt har en korrekt definiton av ordet "troll". Ett troll är inte en person som provocerar dig utan en person som har som utgångspunkt och syfte att provocera dig. Hurvida trådskaparen är ett troll eller inte kan vi omöjligtvis veta men jag gissar på att han inte har haft för avsikt att trolla någon utan enbart ärligt skrivit vad han tyckte om spelet.

Men hejters gonna hejt så keep on hejting... *facepalm*

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Största crybabyn ever? Nog för att de har mycket att fixa men det är rätt standard på en sådan plattform som är webb-baserad osv... fixar.. patches.. etc... men de saker du hoppar på saknar grund och är obviusly du som suger på spelet... det är skillnad på att ha bra K/D och vara en bra spelare... alla kan campa dryga med tanks osv...

1. Attack helikopter är IMBA ... du säger skiten suger... en helikopter med flares och rätt pilot är helt op ... testa bli bra på saker innan du whinar?
2. Flygen håller jag med är rätt waste... inte speciellt bra men endå KUL .. battlefield style...
3. Splash damage finns knappt i spelet? Är du krigsveteran och vet exakt hur nära man måste stå någon som blir träffad av en RPG för att bli livshotande skadad själv? Inget fel på splashen utan det är fel bakom spakarna när du aimar.
4. Inget autojoin... SOM sagt det är ju obvious att dom kmr jobba med gränsnittet i patcher osv...
5. Lättare jobba med balance fixes genom tiden och det är omöjligt släppa helt balanserat spel från början.. se alla moderna spel.. Blizzard games osv... Det kmr patches hela tiden...

Orkar inte ens skriva mer... less cry more try!

Oh BTW... Testa HARDCORE....

Visa signatur

Asus ROG Zephyrus - 17.9mm - GeForce GTX 1080 (8GB) - 24GB Ram - Intel Core i7 7700HQ 2.8GHZ - 512 GB NVMe SSD