[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator

Servern kraschade inte, tippar på EA account disconnect av något slag eftersom alla blev DC. Detta är ett fenomen vi har sett förut att samtliga blir disconnectade men att servern egentligen inte kraschar. Vi pratar med RB om detta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

bara jag som icke kan connecta te servern?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CLLA:

bara jag som icke kan connecta te servern?

Pröva nu, "Changing maps" buggen är också känd men nu är det en ny karta så det ska gå bra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

okej will do strax

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Kul natt vi hade!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Tycker ni ska lägga up en server till, Sweclockers servern är sjukt populär dygnet runt (tro mig provat) Svårt att komma in, och inbiten sweclockare som man är vill man vara med och kötta!

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Tycker ni ska lägga up en server till, Sweclockers servern är sjukt populär dygnet runt (tro mig provat) Svårt att komma in, och inbiten sweclockare som man är vill man vara med och kötta!

Denna hjälper: http://www.coderah.com/?page_id=389

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Shysst, Tack!

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska jämn match!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Haha joo

Fast det finns vissa matcher som har slutat 0-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Haha joo

Fast det finns vissa matcher som har slutat 0-0

Hur är det möjligt?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Hur är det möjligt?

Ingen aning, jag har hört det av vänner.

Säkert på grund av att en i USA och en i Russia dör samtidigt och det är 1-1 kvar

Permalänk
Medlem

Swec servering är populär och har hunnit att spela där en gång.
Trevligt var det, dock tycker jag att det är serven det gnälls mest i chatten. Är det för mycket "vi känner alla så vi klagar högt" eller vad är det med vissa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

SNÄLLA ADMIN! Banna zhrooms. Har aldrig varit med om en liknande whiner, svär, kallar folk för allt möjligt och sprider grymt dålig stämning. http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/zhrooms/

Någon måste ju vara inne och se det nu? Chatfönstret är konstant öppet med könsord och whine från honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kollar. När spelade du, rätt mycket textloggar att gå igenom.

Haha jo det kan jag förstå, det var ett tag sen, kommer inte ihåg riktigt dag men det kanske var i Måndags eller helgen som var innan där. Kanske inte hjälper så mycket, men om du har tid så hade det varit schysst
Tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av raketmaskinen:

SNÄLLA ADMIN! Banna zhrooms. Har aldrig varit med om en liknande whiner, svär, kallar folk för allt möjligt och sprider grymt dålig stämning. http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/zhrooms/

Någon måste ju vara inne och se det nu? Chatfönstret är konstant öppet med könsord och whine från honom.

Vi kan tyvär inte sitta 24/7 och övervaka chatten. När det gäller chat abuse ta nick och tid och meddela admin så vi kan kolla loggarna., det sitter ofta någon på Sweclockers Mumble server. annars har vi forumet.

Visa signatur
Permalänk

en fråga, när man ändrar inställningar, typå AA/AF, måste man börja om spelet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

nop, när du ändrar texturer kanske men inte aa/af skuggor osv

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kikke:

Haha jo det kan jag förstå, det var ett tag sen, kommer inte ihåg riktigt dag men det kanske var i Måndags eller helgen som var innan där. Kanske inte hjälper så mycket, men om du har tid så hade det varit schysst
Tack!

Vi hittar inte något under det namnet tyvärr, detta är rätt märkligt.

1, Försök joina servern igen.
2, Om du fortfarande får ban meddelandet så hoppa in på Mumble så försöker vi lösa detta direkt på plats.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av visenstam:

Tycker ni ska lägga up en server till, Sweclockers servern är sjukt populär dygnet runt (tro mig provat) Svårt att komma in, och inbiten sweclockare som man är vill man vara med och kötta!

Håller med, vart inne några gånger och det är en kul server förutom att teamkill är på.

Sköt ett bazooka skott och fick 3-5 tks, ber om ursäkt om du blev dödad

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bjebbosten:

Håller med, vart inne några gånger och det är en kul server förutom att teamkill är på.

Sköt ett bazooka skott och fick 3-5 tks, ber om ursäkt om du blev dödad

Dra inte in en rpg i i högen då?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Dra inte in en rpg i i högen då?

Sköt där jag trodde det stod minst 1 fiende, kollade kartan före jag sköt(såg ingen i mitt lag på kartan)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Fick "Disconnected from server, timeout" vid map change nu 23:40. Sitter på BBB 100/10 så det borde inte vara problem med uppkopplingen. Tänkte bara skriva ifall det är av något intresse för admins

Edit: verkar som att alla blev dissade (?)

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ länka till den officiella SweClockers platoonen? Finnd ju fyra styckena

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi hittar inte något under det namnet tyvärr, detta är rätt märkligt.

1, Försök joina servern igen.
2, Om du fortfarande får ban meddelandet så hoppa in på Mumble så försöker vi lösa detta direkt på plats.

Ah känns som att det är någon bugg faktiskt, men ska försöka komma in imorgon!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av haijen:

Fick "Disconnected from server, timeout" vid map change nu 23:40. Sitter på BBB 100/10 så det borde inte vara problem med uppkopplingen. Tänkte bara skriva ifall det är av något intresse för admins

Edit: verkar som att alla blev dissade (?)

Stämmer, vi ska försöka oss på något som kan lösa det problemet vid nästa serveruppdatering (eller om vi hittar lite downtime när ingen är inne kl 07:00 typ...)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lan:

Stämmer, vi ska försöka oss på något som kan lösa det problemet vid nästa serveruppdatering (eller om vi hittar lite downtime när ingen är inne kl 07:00 typ...)

Ja det brukar finnas ett fönster där runt 6 tiden och någon timme framåt

Visa signatur
Permalänk

Ni måste stänga av FF. Folk dödar andra för att få t.ex. helikopter och jag dödar massa som jag inte ser. Typ backar över med tanks. Skjuter mot en tank med en tank, träffar en vägg och dödar en teammate i närheten. Inte kul att dö så!

BTW: Hur får man [SweC] taggen som så många har? Är med i en SweC platoon men fattar inte hur

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Friendly Fire ska vara på. De blir mer realistiskt o du slipper alla nötter som använder Rpg:n som primärvapen.
Man ska tänka lite på vart man kastar en granat, eller skjuter med Mortar. Alla som inte klarar av FF kan ju byta server till en som är barnanpassad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Ni måste stänga av FF. Folk dödar andra för att få t.ex. helikopter och jag dödar massa som jag inte ser. Typ backar över med tanks. Skjuter mot en tank med en tank, träffar en vägg och dödar en teammate i närheten. Inte kul att dö så!

Rapportera de som dödar för att ta fordon så blir de bannade.
Var uppmärksam innan du trycker på avtryckaren eller gasar iväg med fordon.

Om det inte hjälper, spela på en server utan FF.

GGHF.