Asus introducerar Transformer Prime med Nvidia Tegra 3

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar Transformer Prime med Nvidia Tegra 3

Datortillverkaren Asus uppgraderar den kombinerade surfplattan och bärbara datorn Transformer med Nvidias nylanserade Tegra 3. Samtidigt införs en Zenbook-liknande design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sweeet! sån måste man ju nästan köpa ifall priset inte är för högt

Permalänk

Väldigt intressant. Tråkigt att jag har en bärbar Mac 13" (från skolan, ej köpt själv) annars hade det nog blivit ett köp.

Visa signatur

Skit komputter just nu, ska uppgraderas i sommarn.

Dropbox. Ha alltid dina filer med dig. 2Gb gratis. http://db.tt/pF5PXWu

Permalänk
Medlem

Fan vad jag blev sugen

Permalänk

smutt!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig det blir en sån här istället för en laptop om jag kommer in på ett vettigt universitet till våren=]

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

utvecklingen går framåt i rask takt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Perfekt till julhandeln:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Mumma!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Nu vart man ju riktigt sugen på att köpa en Har kollat in föregångaren nu senare tid mer och men har inte riktigt haft behov men med denna köper man ju bara för att ha typ xD Sen verkar det extremt skönt att ha med sig när man pendlar

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Äntligen en surfplatta som har lite prestanda!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas de håller priset till samma nivå som föregångaren, i vilket fal så är detta första surfplattan som verkligen är intressant. Nästan ett givet köp!

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Mumma!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Hamnar bara priset på samma nivå som den gamla kan det mycket väl bli köp för min del.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om Android var bra kodat istället så behöver man inte 4-kärnor för hd-film. Den vanliga skulle utan problem klara hd om kodningen inte var så värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Den första var bra, men med tegra 3 i sig oh yeah!

Permalänk
Medlem

detta luktar dyrt

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vore trevligt om Android var bra kodat istället så behöver man inte 4-kärnor för hd-film. Den vanliga skulle utan problem klara hd om kodningen inte var så värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Kodat? För hd-film? Hårdvarustöd är mycket effektivare än mjukvarustöd.. :S

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Prices on these bits of hardware are thus:
Transformer Prime 32GB $499
Transformer Prime 64GB $599
mobile dock accessory $149

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt grym. Med Ics tror jag denna kommer bli sjukt bra!! Kanske blir ett köp i så fall!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Prices on these bits of hardware are thus:
Transformer Prime 32GB $499
Transformer Prime 64GB $599
mobile dock accessory $149

Källa vore trevligt

Permalänk
Medlem

Optimus Prime?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Källa vore trevligt

http://www.slashgear.com/asus-eee-pad-transformer-prime-annou...

Permalänk
Medlem

danke

Permalänk
Medlem
Permalänk
Datavetare

Lite (teknisk) information om Tegra 3, bl.a. om de val nVidia gjort i Kal El och varför de gjort dessa val, finns hos Real World Technologies.

Personligen tror jag inte på en 4-kärnors plattform givet vilken typ av enheter denna ska sitta. Det hade varit betydligt bättre att använt två kärnor och försökt maximera IPC och klockfrekvens på dessa inom samma ström-budget som man nu har för 4-kärnor.

Författaren till Real World Technology artikeln sätter fingret exakt på varför 4-kärnor är rätt meningslöst i denna typ av produkt (i alla fall i dagens läge)
"Many consumer applications simply cannot use multiple cores and only respond to single threaded performance. For consumer devices, 1-2 high performance cores are infinitely preferable to many slower cores."

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Med ett sådant pris förväntar jag win7 och inte android, typ användbarhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Brukar inte tycka om sånna här produkter eftersom jag tycker det är relativt värdelösa, men nu blev fan ha-begäret enormt!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

vill ha!
dock undrar jag hur laptop-upplevelsen blir utan windows
Hoppas kalaset inte blir allt för dyrt, och att de fixat usb den här gången (inte bara i tangentbordet).
Bra när man ska ladda

Permalänk

Kanske blir att sälja/ge bort sin transformer 1 och skaffa denna istället. Frågan är bara om metallbaksidan är lika skön att hålla som ettans skönt sviktande, texturerade och dåligt värmeledande plastbaksida.