Skyrim vad gör det kul?

Permalänk

Snö är ju den tråkigaste miljön, så enfärgat och fult i spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hur pass stort är gearing i Skyrim? eller kanske inte är sagt nåt om än?

Definera "gearing".
Rustningar kommer det kunna göras, men det kommer vara mindre "customization" än i Morrowind och Oblivion har jag för mig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

handskar, skor, hjälm och kropp är de zoner man har nu för gear. Misstänker att ringar och amuletter lär väl vara kvar också.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som såna här stora sandboxspel alltid, alltid, _alltid_ slutar med att jag går ut i skogen och hittar nån grotta, går in där och dör för att sedan ge upp? Det finns för mycket att göra och det tar för lång tid! Tacka vet jag korta spel där det finns tydliga objektiv och helst en bana att spela efter (typ Super Mario).

Permalänk
Medlem

I princip är spelen som vilket rpg som helst, som första eller tredjepersonsvy...
Antar man måste prova hur det är för att se om man gillar det, annars kolla in videor på oblivion på youtube, det förklarar nog det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de fixar skillsystemet och leveup i skyrim, tyckte det var helt mongo i oblivion, där det var bättre att välja crapskills och levela upp de när man tyckte det var dags.

I morrowind så kändes ju de stora sidequestsen som riktiga mainquests när man gjorde typ thiefsguild etc.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Definera "gearing".
Rustningar kommer det kunna göras, men det kommer vara mindre "customization" än i Morrowind och Oblivion har jag för mig.

Ok tänkte mer på om där kommer va mycket rustningar/vapen, har inte kört de andra Oblivion spelen.

För att ta ett exempel första Dragonage där droppa bara skräp, geara knappt upp gubben nånting tyckte det var något trist.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Ok tänkte mer på om där kommer va mycket rustningar/vapen, har inte kört de andra Oblivion spelen.

För att ta ett exempel första Dragonage där droppa bara skräp, geara knappt upp gubben nånting tyckte det var något trist.

Elder Scrolls spelen. ^^

Oki, i Oblivion så var det i stort sett omöjligt att hitta epic "gear". I Morrowind så fanns det om man letade, riktigt bra grejer.

Troligtvis så blir det en mix av det i Skyrim. Förhoppningsvis.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Är det bara för mig som såna här stora sandboxspel alltid, alltid, _alltid_ slutar med att jag går ut i skogen och hittar nån grotta, går in där och dör för att sedan ge upp? Det finns för mycket att göra och det tar för lång tid! Tacka vet jag korta spel där det finns tydliga objektiv och helst en bana att spela efter (typ Super Mario).

Alla har vi olika smak. Jag brukar oftast känna tvärtom. Jag måste bara fortsätta för att få veta vad som döljer sig längre in i grottan eller i nästa grotta eller bakom nästa bergskrön.
Jag blir mer uttråkad om jag måste spela igenom samma banor om och om igen som i Super Mario som du nämner.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.