Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk

Vad ska man säga, Inget såklart.. fast jag har inte fått nån godisstång dom senaste köpen så de var lite svårt å välja

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Webhallen.

Permalänk

Blir Inet för min del. Fri frakt för SWEC och lite godis på köpet är en bra muta Samtidigt har de bra leveranstider och god service.

Permalänk
Medlem

Inet får min röst!
Den affären är överlägset den bästa affären jag handlat hos.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

inet leder lite

Permalänk
Medlem

Inet, har aldrig haft problem med dom, snabb frakt bra utbud och dom har gratis frakt vid köp över 500kr tack vare sweclockers rabatten! :). Plus in kanten av pingvinstång men brukar alltid få lakrits, men det är ju tanken som räknas

Permalänk
Medlem

Varför är det bara Inet som har en stapel? Skumt (A)

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Indomo för deras grymma service!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Att inte välja Inet känns bara motiverat om man har haft otur med kundservice eller pga begränsat sortiment (vilket jag fortf. tycker Komplett/Dustin bräcker Inet på), men med mindre än 1 dygn frakt och en gratis sådan - ärligt - vem handlar för mindre än 500 kr åt gången? Så det känns solklart att Inet vinner för tredje gången på rad.

Permalänk
Inaktiv

Inet. Inget tjafs, enkla medel, allt bara fungerar.

Beställer ibland från Dustinhome & Misco. Inget fel på Komplett eller Webhallen heller, egentligen. Har överlag aldrig haft problem med någon mindre butik/kedja heller.

Permalänk

"Du har redan röstat i den här omröstningen. Klicka på bakåtknappen för att se resultatet i omröstningen."

.....Det har jag inte alls.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

När jag köpte mitt Define XL, skrev jag som rescension att det var ett bra chassi osv. men längst ner skrev jag att det var sönder i ena hörnet som gjorde sidan ostängbart, men även att detta antagligen var postens fel då de knappast skickat ett defekt chassi från lagret.

Det jag ville komma till var att vilken annan butik i antagligen hela sverige hade bara ignorerat detta och låtit mig kontakta dem.
Men sådant var inte fallet med Inet då de ringde upp mig och frågade saker sen kontaktade någon dude mig och ville att jag skulle skicka tillbaka chassit för inspektion och antagligen få ett nytt. Detta var jag givetvis inte sugen på eftersom min då 5år gamla dator hade gått sönder och jag inte bryr mig så mycket om sånt.

Men just att de kontaktade mig och inte sket i det ger dem min röst! Alla tummar upp för Inet! Förhoppningsvis flertalet år framöver med!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Indomo för deras grymma service!

Röstade inte på dom men det borde man nästan gjort. Full lagerföring av wc-grejer och om dom slutar samma ned hela tradera så är dom min kandidat.

Permalänk
Medlem

Har gått totalt över till Webhallen detta år då Inet inte har något bonus-system, om jag bestället ganska mycket så ser jag detta väga över mot några kronor billigare pris.

Majoriteten av de stora handlarna har suveräna frakttider så ser inte detta som något unikt/positivt för just inet. Så detta år faller min röst på webhallen. snabb kundtjänst (snabbare än inet vad mig erfarar) och supertrevliga.

Permalänk

Komplett, för deras goda service och snabba leveranser till hämtbutiker. Schysst pris på frakt till hämtbutikerna....
Webhallen kommer in som nära tvåa

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem

jag tycker om Inet har alldrig haft nå problem med dom men jag tycker att dom har blivit lite dyrare över tiden, men för nu så är inet fortfarande bäst

Permalänk
Medlem

INET!

min röst går till inet!

+ snabb leverans
+ bästa kundservice nånsin
+ gratis frakt åt sweclockers medlemmar
+ bra pris
+ pingvin stång

+- börjat snåla lite på paket material dvs inga riktiga lådor mer utan nån vikt grej med konstig spänd plast runt o dåligt med skyddande material i lådan
de har hänt mig senaste gångerna som jag har beställt dock har de vart små saker...

//Maxx

Visa signatur

Spel dator: |Intel Core i5 4770K @4,4GHz 1,25V |Zalman CNPS 9900 |Asus Maximus VI hero |Corsair Vengence 4x4GB 1600 mHz |Gigabyte GTX 970 G1 |Samsung 850 evo SSD|Corsair RMX 750W |Razer Deathadder chroma | Bose QC35| Corsair K65|

Allt annat datorn: Macbook Pro 13" late 2017 i5 @ 3,1GHz

Min YouTube Kanal: https://www.youtube.com/user/maxxsorensen

Permalänk

Inet så klart

Visa signatur

AMD forever

Permalänk
Medlem

Tycker webhallen har gett mig ett väldigt bra bemötande, har haft lite otur med både grafikkort samt den (slutna)vattenkylningen och direkt fått byta till en annan. 9/10 anställda är jäkligt kunniga och trevliga, man blir lite nördigt glad av att handla hos Webhallen!
Samt att deras spel-releasekvällar inte gör intrycket sämre

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Jaha då blir det Inte som vinner i år igen!

Valde även jag Inet denna gången då det faktiskt bara är där jag handlat i år. Både handlat i butik i både trollhättan och Den på Ringön(är det väl?). de lyckades även i mitt supportärende med ett grafikkort ganska så snabbt men missade att jag mailade om att byta kortet till ett bättre. Har dock fortfarande stort förtroende för Dustinhome men då Inet även finns här på hemmaplan så känns det bra om det skulle bli något som behöver lösas fort. Köpte ju även min skrivare där då de körde sin drive i butikerna. Alltid trevligt att fynda något som man behöver!:)

Det ligger inget inet i trollhättan det ligger i uddevalla!

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem

Röstade på inet, för deras grymma service, mitt modekort pajjade och jag åkte till butiken och en timme senare åkte jag därifrån med ett helt nytt modekort. Dock tycker jag dom kan införa något slags bonussystem för dom som handlar online.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem

Blev Inet för mig stog mellan dem och Komplett men Komplett tar Way to much för sin Frakt + att jag inte tycker komplett har så snäll support men dem är kunniga men möter en på fel sätt iallafall han jag fick. Men det negativa men Inet är att dem har inte så mycke på lager ^^ men dem har brett ut sitt sortement med framförallt Asus och EVGA prylar riktigt trevligt

Permalänk

INET för servicegraden eller CDON för de låga priserna. DustinHome har höjt priserna på senare tid fastän jag handlar med studentrabatt.

CDON fick min röst för att jag gillar deras utveckling detta år! De har förmånliga priser och Edin gör ett bra jobb här på forumet.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Inet helt klart för mig, har handlat i stort sett alla mina dator delar av dem och alltid suveräna priser och frakt tider!
Jag ser inte sortimentet som ett stort problem riktigt, som andra verkar göra. Inet väljer antagligen ut de grejer de tror säljer bäst, eller det de vet säljer bäst.

Supporten och andra sidan är lite luddig. Jag har aldrig fått någon riktig hjälp. Men eftersom jag inte har jätte mycket krångel så gör det inte så mycket nu

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Enkelt val. Dustin pga deras stora sortiment och snabba leveranser.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Vouchade för Komplett.

Gillar Inet grymt men, börjar störa mig lite på deras sortiment som känns lite vagt. Dessutom verkar det mesta vara på nån annans lagerhylla och inte på deras. Iaf senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Ganska jämt mellan Inet och webhallen, blir spännande och se vem som tar hem det.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Känner mig tvungen att säga inet efter allt strul det blev med min senaste order som försvann på posten men efter att jag pratat med dem fick jag en ny samt att det var 0 problem med att göra ett återköp.

Vill även ge cdon en stor eloge som gjorde allt rätt och var grymt snabba samt bra priser, var inte lätt att välja vilken man skulle röst på :/

Dock kommer komplett sista på listan. Har alltid blivit något fel när jag har handlat där så från om med senaste försökt får de fingret och 0 rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Inet.
Gratis frakt, bra service och framförallt godisstänger!

Permalänk
Medlem

CDON och inet.
CDON är verkligen värdiga vinnare med tanke på hur snabbt de etablerade sig på swec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|