Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allexz:

Äntligen kan jag svara i tråden med något jag själv har skapat.

Har alltid velat kunna skapa något i 3D och nu kan jag äntligen ladda upp något som inte får mina egna ögon att blöda...

Bilden är inget speciellt och det är mycket som skulle behöva fixas, men då jag är så pass nybörjare som jag är så vet jag inte ens hur jag skulle kunna förbättra den
http://dl.dropbox.com/u/23896733/Other/Greencup1680.png

Kommentera gärna!

Vet inte om det bara är jag men tycker att skuggan ser lite konstig ut:p

På koppen ser det ut som att skuggan kommer från övre högra hörnet men på bordet kommer den från det nedre högra hörnet.
Alltså lite för mycket på vänster sida om koppen kanske?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Äntligen kan jag svara i tråden med något jag själv har skapat.

Har alltid velat kunna skapa något i 3D och nu kan jag äntligen ladda upp något som inte får mina egna ögon att blöda...

Bilden är inget speciellt och det är mycket som skulle behöva fixas, men då jag är så pass nybörjare som jag är så vet jag inte ens hur jag skulle kunna förbättra den

http://dl.dropbox.com/u/23896733/Other/Greencup1680.png

Kommentera gärna!

Tycker också skuggan ser lite småknepig ut Mixtra lite med den o lägg upp en uppdaterad version

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Sötast

Tack för input

Öhm jag vet inte riktigt hur det kan se ut på det viset då jag endast har en ljuspunkt och skuggan är automatisk utifrån det...

Kanske bara att hitta en bättre vinkel på ljuskällan?
Ska se om jag kan hitta på något när jag kommer hem ikväll

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vet inte om det bara är jag men tycker att skuggan ser lite konstig ut:p

På koppen ser det ut som att skuggan kommer från övre högra hörnet men på bordet kommer den från det nedre högra hörnet.
Alltså lite för mycket på vänster sida om koppen kanske?

Jag tycker skuggan ser ut som den ska göra, och den borde inte kunna bli på nått annat vis heller eftersom att användaren inte ritar skuggan själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen textur till den.

Permalänk
Medlem

Får lägga upp en gammal bild när jag höll på med LightWave 7.0
Har just laddat ner testversion av LightWave 10 så jag får fräscha upp mig i alla snabbkomandon igen.

Här är en bild från 2004.

Det är lite för mörkt vid själva styrkrysset tror jag för man ser inte fördjupningarna med pilarna där speciellt tydligt.

EDIT: Hittade objekten. Kanske ska testa rendrera om det i LW10...

En nyrendrering i LW10. Blev lite bättre nu när jag hade på Radiosity.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Imponerande som alltid Någon som vågar sig på en companion cube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Imponerande som alltid Någon som vågar sig på en companion cube?

Så här långt har jag kommit nu. Har inte fixat färdigt texturerna på hörnen, "mellanhörnen", grundboxen och cirklarna.
Så just nu blänker dom lite för mycket. Men så här långt har jag kommit i alla fall.

Har använt LightWave 10.

Upplösning 1280*960, så ni får öppna bilden utanför forumet via den här länken: http://i54.tinypic.com/2rrw7qa.jpg

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Sötast

Ja... ibland har man bara lite tråkigt

Med inspiration av http://www.sweclockers.com/profil/lofman's profil så skapades detta skinnet till min karaktär i minecraft, och även i 3ds pga tristess

Permalänk
Medlem

Min första 3D skapelse! Eller har haft 3 lektioner i skolan (1a året gymnasiet) innan. Gjort i Creo Elements. Tyvärr var renderingsknappen borta, eller den fanns i alla fall inte på samma ställe som i skolan, så fick göra mitt bästa med de "realism" verktyg som fanns.

Om någon vet var renderingsknappen och det finns, vore det underbart! Jag kör gratisverisionen. Senaste från deras hemsida.

EDIT: Ser väldigt tjock ut, men det är vinkeln eller något. ALLA mått är nämligen tagna från verkligheten

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

En jordglob.

Permalänk
Medlem

Roligt att se era space och arkitekturgrejer! Blir sugen på att lära mig polygoner

Här är en egen liten konceptbil jag jobbat på under lediga stunder...

Permalänk
Skrivet av Tetsuwan:

Roligt att se era space och arkitekturgrejer! Blir sugen på att lära mig polygoner

Här är en egen liten konceptbil jag jobbat på under lediga stunder...

http://3119.se/renders/shingt2_3.jpg

http://3119.se/renders/shingt2_5.jpg

http://3119.se/renders/shingt2_4.jpg

Jävlar vad snyggt! Riktigt proffsigt gjort

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetsuwan:

Roligt att se era space och arkitekturgrejer! Blir sugen på att lära mig polygoner

Här är en egen liten konceptbil jag jobbat på under lediga stunder...

http://3119.se/renders/shingt2_3.jpg

http://3119.se/renders/shingt2_5.jpg

http://3119.se/renders/shingt2_4.jpg

Snyggt! Ser ut som en konceptbild för audi

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Proffsmobbare

Lite lek från en kurs, vi fick en vecka på oss att modellera en båt genom Inventor (ganska tight om tid så blev inte roligare än såhär).

Var låst till Inventors inbyggda rendereringsmotor, har ännu inte hittat något sätt att komma runt detta med externa. När jag satt med AutoCAD förr så körde jag alltid in filerna i Rhino med MaxWell Renderer, Inventor får mina ögon att blöda i jämförelse.

Några tips på rendereringsmotorer kompatibla med Inventor eller om man skulle migrera till SolidWorks, samma fråga där?

Permalänk
Medlem

Herregud vad vissa är duktiga! Stora creds till er.

Inb4 wall of text

Nu kommer en fråga som ni säkert alla är trötta på som in i helvete och inte vill höra fler gånger, men jag ställer den ändå!

Jag har hållt på en del med videoredigering och effekter, men funderar nu på att gå över från att använda Real-Life Footage till att bara köra med modellerat/animerat.

Vilket program föredrar ni och varför? Låt oss säga att kostnaden inte är en avgörande faktor, hehe

Jag har testat både Cinema 4D och Blender och är öppen för många fler förslag.

Vad jag kommer göra är att modellera och animera, för att sedan slänga över det till Adobe After Effects.
Och det som jag kommer att vilja tillverka är t.ex. Intron till videos och Motion Graphics Design.
Dvs jag är inte ute efter att modellera och animera en film med karaktärer och objekt, utan mer åt motion graphics hållet.

Mycket av motion graphics är 2D och har inget behöv av 3D, men ibland så behövs det och då är jag ute efter en mjukvara som jag kan arbeta i.

Jag tyckte som sagt att Cinema 4D var ganska bra och lätt att arbeta i, men är detta den optimala mjukvaran för mig? Har ni andra idéer för mina ändemål?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

http://vimeo.com/31125761

Jag och en klasskamrat gjort tillsammans i ett projekt vi hade i skolan

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

13:37 ;D Vet inte om det är för att jag är trött men ser ingen direkt motion blur, eller är motion blur lagd i post? Det och DoF hade gjort projektet betydligt mer pro-looking. Kameraåkningarna är rätt ryckiga och jag brukar blockera ut objekten först och testa kameraåkningar innan allt annat när jag ska göra sådana, för att positionera sakerna så saker + kamera så man slipper hack-hack-hack i animationen. Annars bra jobbat. Hur länge har du pillat med 3D?

MB finns, gjort post fast direkt i Maya/mental ray(en shader som gör jobet åt en utan att det påverkar tiden ) men det vart kanske lite lite..
Jo, jag vet, i efterhand så skulle man nog löst hela kameraåkningsbiten smidigare, tänkte eg bara göra typ några enkla kamerapanoreringar med fokus på detaljer på betamaxen men det vart inte så..

Har hållt på ett par år med 3d men utbildar mig nu på Digital Graphics i Nackademin

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Min första 3D skapelse! Eller har haft 3 lektioner i skolan (1a året gymnasiet) innan. Gjort i Creo Elements. Tyvärr var renderingsknappen borta, eller den fanns i alla fall inte på samma ställe som i skolan, så fick göra mitt bästa med de "realism" verktyg som fanns.

Om någon vet var renderingsknappen och det finns, vore det underbart! Jag kör gratisverisionen. Senaste från deras hemsida.
http://img832.imageshack.us/img832/3793/iphone222.png

EDIT: Ser väldigt tjock ut, men det är vinkeln eller något. ALLA mått är nämligen tagna från verkligheten

Fint, men du borde leta upp så att du renderar i perspektiv [alla parallella linjer går mot en punkt i fjärran] istället för parallellrendering [linjer fortsätter parallellt till oändligheten]

Sjukt duktiga flera av er är! Inte lika duktig som många här men jag aspirerar inte efter att bli spel,filmdesigner heller Jag vill jobba med konstruktion och produktdesign.

En IKEA-kaffepress:

har även slängt ihop en liten portfolio till kommande jobbsökande. http://johanryden.carbonmade.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Herregud vad vissa är duktiga! Stora creds till er.

Inb4 wall of text

Nu kommer en fråga som ni säkert alla är trötta på som in i helvete och inte vill höra fler gånger, men jag ställer den ändå!

Jag har hållt på en del med videoredigering och effekter, men funderar nu på att gå över från att använda Real-Life Footage till att bara köra med modellerat/animerat.

Vilket program föredrar ni och varför? Låt oss säga att kostnaden inte är en avgörande faktor, hehe

Jag har testat både Cinema 4D och Blender och är öppen för många fler förslag.

Vad jag kommer göra är att modellera och animera, för att sedan slänga över det till Adobe After Effects.
Och det som jag kommer att vilja tillverka är t.ex. Intron till videos och Motion Graphics Design.
Dvs jag är inte ute efter att modellera och animera en film med karaktärer och objekt, utan mer åt motion graphics hållet.

Mycket av motion graphics är 2D och har inget behöv av 3D, men ibland så behövs det och då är jag ute efter en mjukvara som jag kan arbeta i.

Jag tyckte som sagt att Cinema 4D var ganska bra och lätt att arbeta i, men är detta den optimala mjukvaran för mig? Har ni andra idéer för mina ändemål?

Tack på förhand!

Du ska helt klart köra på Cinema. Det är det enda programmet som faktiskt har en vettig Motion Graphics lösning, deras MoGraph är riktigt bra!
www.greyscalegorilla.com är ett hett tips om du inte har varit där innan

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Har bara hållt på i en dag med Cinema 4D, men det går framåt.

Visa signatur

Just ja, det var här man skulle fylla i vad man hade för dator va?!

Permalänk
Medlem

Wow, satan i gatan vad grymma vissa är! Fortsätt så!

Permalänk
Medlem

Gav mig på VrayScatter för första gången och de här blev resultatet

Nu inväntar jag bara mina nya minnen då jag just nu bara sitter på 4GB pga att ena stickan har kraschat, och gud vad man kommer kunna åstadkomma med 16GB

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Cool! Jag gick i DG08! Har du Magnus eller är han farsaledig fortfarande?

Är han pappa!?! Jodå, jag har han Fikat är viktigast

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Lyckades få ihop en bild på jorden i Cinema 4D och After Effects (Använde AE därför att den har Optical flares)

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Vad använder du för program? Render och huvud program alltså. Blev helt sjukt imponerad av lego bitarna. Är det svårt att göra?

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Lyckades få ihop en bild på jorden i Cinema 4D och After Effects (Använde AE därför att den har Optical flares)
http://i44.tinypic.com/somzwg.jpg

En aning felplacering av ljuset, och jordens lutning är lite för extrem. Jorden har en lutning på 23 grader, och det där ser ut att vara det dubbla. Så testa med en lutning på 23 grader och placera solljuset lite längre bort (bakom jorden) så blir det nog skitbra

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Visste inte att det fanns en 3D tråd här på Sweclockers. Fast den verkar inte vara så aktiv... Får väll göra den lite mer aktiv genom att lägga upp mina två senaste renderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

En aning felplacering av ljuset, och jordens lutning är lite för extrem. Jorden har en lutning på 23 grader, och det där ser ut att vara det dubbla. Så testa med en lutning på 23 grader och placera solljuset lite längre bort (bakom jorden) så blir det nog skitbra

Tack men kameran är placerad under lite av jordklotet kanske blev lite konstigt av perspektivet. Men jag förstår dig om ljuset eftersom jag placerade den i 2D i AE.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus