BSOD ACPI.sys 0x00000E7 ny harware,ny win7 installation

Permalänk

BSOD ACPI.sys 0x00000E7 ny harware,ny win7 installation

Hejsan.
Ber om ursakt for min svenska direkt.

Kopte nya delar till min annars gamla dator. Installerade nytt moderkort, processor och minne. Har aven kopt en SSD, men har inte kommit saa langt att den kan installeras an.

oversikt:
Nar jag forsoker installera Win7 laser den inn drivers 'windows 7 loading' men sa snart windows-loggan ska visas pa skarmen far jag BSOD med stopkod 0x000000E7 och referens til ACPI.sys.

delar:
ASrock P67 Pro3 (rev3 eller B eller sant / jag har uppdaterad firmaware till 2.00)
Intel core i5 2500k
8GB corsair vengeance LP (2x4Gb)
OS: Windows 7 with Service Pack 1 Debug_Checked Build (x64) - DVD (English) (nerladdad via academic alliance, en tjanst fran KTH till studerande)
Seagate Barracuda 7200.9 SATA 160-GB (2 stk, ungefar 5 ar gamla)
PSU: Corsair VX450W
GPU: ASUS GeForce 9500GT

historik:
laddade ner win7 fran Academic Alliance, valte nog fel OS (Debug_cheked build verkade vara nyare en 'vanliga' W7 pro SP1 ), men kan inte gora om det nu

installerade Win7 pa ena HD med gamla moderkort-CPU-minne (formaterade inte disken forst) (Asus A8N32SLI-Deluxe, 2 GB DDR, AMD X2 4400). Windows 7 installerade utan problem.

satte ihop alla nya grejor, koblade inn mina HD's, Win7 krashar direkt nar loggan ska visas. Tester att starta med Win7 installation DVD som jag har brannt fran ISO filen jag fik via skolen. BSOD samma stalle, och altid med 0x0..E7 ACPI.sys referens.

Jag har testat att andra ACPI i BIOS (disable|enable), har andrat mellan ACHI och IDE, arligt, sa mistanker jag inte det er bios som staller til det. uppdaterade dock till senaste firmware.

jag har aven testat att kobla ur alla HD's utom min nya, oformaterade SSD (Intel 320 120Gb) i hoppet det skulle fungera, men nej.

Jag har sokt och last runt pa internet men hittar ingen med samma hardware och samma situation.Just nu har jag installerat XP igen pa een av HD's pa nya moderkort och processor, sa det fungerar i alla fall sa langt. Just nu sitter jag med moderkortet pa skrivbordet och kan enkelt testa att flytta runt saker i fall ni har forslag. Tacksam for hjalp!!

/Dansken