Moderkortet Asus M2N-E orkar inte med Sennheiser PC350

Permalänk

Moderkortet Asus M2N-E orkar inte med Sennheiser PC350

Hej ! jag har ett moderkort Asus M2N-E och jag är inte så nöjd med ljudet, det lite mörkare ljudet låter kasst.
Det är en hyfsad gammal dator som jag inte vill investera i så, jag undrar vad jag ska ha ögonen öppna efter?
Vilka ljudkort som rekommenderas och inte.
Finns det andra typer av förstärkare till hörlurar som inte kostar så mycket?
Mvh
A

Permalänk
Medlem

Asus Xonar STX

Kan verka dyrt men det är en jäkligt bra investering.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Detta kan hjälpa för att driva lurar. Skall varaok men jag har inte testat det
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485014

Asus lilla usb ljudkort skall kunna diva lite större lurar men funkar dåligt att koppla in i förstärkare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=869834

Asus Xonar STX är om jag inte minns fel ett PCIE kort och det funkar inte på ditt moderkort. Kolla efter PCI modellen så att du inte köper något som inte passar.

Permalänk
Medlem

Xonar DG, 3-400Kr, driver stora lurar utan problem.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

PC350 är rätt tunna i ljudet överlag dock. Förvänta dig inte att de plötsligt förvandlas till basmonster om du byter ljudkort
De har tydligt mellanregister, men överlag lite tunnhet/burkighet tycker jag. (även om man driver dem med STX)
Någon direkt midbashöjning verkar inte finnas alls i lurarna, men längre nere i lågbasen kan det å andra sidan faktiskt titta fram lite muller ibland.
Finns moddar för PC350 som gör den basigare dock! ... men jag har inte vågat mig på dem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fiio e7 + e9 om du vill ha något prisvärt som dessutom inte behöver monteras i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av Roger W:

PC350 är rätt tunna i ljudet överlag dock. Förvänta dig inte att de plötsligt förvandlas till basmonster om du byter ljudkort
De har tydligt mellanregister, men överlag lite tunnhet/burkighet tycker jag. (även om man driver dem med STX)
Någon direkt midbashöjning verkar inte finnas alls i lurarna, men längre nere i lågbasen kan det å andra sidan faktiskt titta fram lite muller ibland.
Finns moddar för PC350 som gör den basigare dock! ... men jag har inte vågat mig på dem.

Hur hittar man det? När det blir dags för ett par stadiga Hörlurar så får man ju prova det, gillar allt utom att man inte hittar basen direkt i pc350:D

Menar hur man hittar guide för dem moddarna;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Hur hittar man det? När det blir dags för ett par stadiga Hörlurar så får man ju prova det, gillar allt utom att man inte hittar basen direkt i pc350:D

Menar hur man hittar guide för dem moddarna;)

Här har du en bamsetråd om moddning av PC350:
http://www.head-fi.org/t/406187/modding-the-sennheiser-pc350-...
(Se även tex sidan 3 och sidan 10 mfl för mer exempel på moddningen)
Mitt förslag är att börja med ett litet hål om du ger dig på detta. Och tänk på att garantin går åt skogen förstås! (plus att risken finns att du har sönder nånting)

Head-fi är ett grymt hörlursforum överlag för den delen - rekommenderas!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Här har du en bamsetråd om moddning av PC350:
http://www.head-fi.org/t/406187/modding-the-sennheiser-pc350-...
(Se även tex sidan 3 och sidan 10 mfl för mer exempel på moddningen)
Mitt förslag är att börja med ett litet hål om du ger dig på detta. Och tänk på att garantin går åt skogen förstås! (plus att risken finns att du har sönder nånting)

Head-fi är ett grymt hörlursforum överlag för den delen - rekommenderas!

Ja detta ska sparas:) nej jag rör inte lurarna förän jag har köpt ett par hörlurar och en separat mic jag är nöjd med;) men det får komma nästa gång finanserna tillåter det;)
Tackar hjärtligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator