The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Personligen har jag även stängt av det urlöjliga regenererande livet. Mycket roligare!

Går det att ordna med lite .ini-tweakande eller är det en mod som gäller?

Än så länge har jag bara stängt av Quest-kompassen.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

funderar på att rerolla min mage till sneak/archer eftersom jag inte kommit så långt. men kan inte bestämma mig. Blire bara fortsätta kasta firebolts genom storsätt hela spelet som mage eller finns det andra feta spells senare i spelet ? nån som har åsikter om dessa olika "speccs"

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen att man kan döda drakar utan problem men så fort det kommer en björn så får man pisk

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Går det att ordna med lite .ini-tweakande eller är det en mod som gäller?

Än så länge har jag bara stängt av Quest-kompassen.

Skrev detta i console;

player.modav healrate 0

Standard-värdet är 0.7 om du vill ställa tillbaka det. Verkar dock som att det även hindrar livet från att ladda upp vid vila och dylikt, om man nu känner sig beroende av det. Inget jag har tänkt på själv, men det snackas lite om det på forum. Alternativt skulle man väl kunna prova tex ett 0.1 värde istället, så borde det ladda pyttelite, men inte tillräckligt snabbt för att exploita det under strider.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Har fått någon osynlig debuff som sänker min onehanded weapon skill till 20 när jag ska ha 39. Finns inget på active effects och det går inte bort när man använder en av de där "cleansande" stenarna. Har nyligen blivit varulv men debuffen kom 2 in game dagar efter.

Någon som har liknande problem eller vet hur man löser det?

Permalänk
Skrivet av noodeem:

Älskar verkligen att man kan döda drakar utan problem men så fort det kommer en björn så får man pisk

Jättar är inte att leka med heller

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har fått någon osynlig debuff som sänker min onehanded weapon skill till 20 när jag ska ha 39. Finns inget på active effects och det går inte bort när man använder en av de där "cleansande" stenarna. Har nyligen blivit varulv men debuffen kom 2 in game dagar efter.

Någon som har liknande problem eller vet hur man löser det?

Provat en "cure disease" och att slagga några timmar? Kan även be vid ett altare för att bli av med sjukdomar. Men det är konstigt då varulvar ska vara helt immuna mot sjukdomar. Kan som sagt vara nån sorts utmattning också för att man inte har sovit på typ en vecka

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag gör när jag har tråkigt http://www.youtube.com/watch?v=A6C0eW2hdvA

Permalänk

Undrar bara om någon vet hur man kan lyckas med NPC/bugs? Jag har försökt få klart "Missing in Action" i tre dagar nu, jag har quest item, står att jag ska prata med någon Avulstein men han vill inte prata. "Do you have news, did you find anything" är det enda som kommer ut ur honom. Pratade med modern och hon bad mej prata med honom igen...försöker men går absolut inte.

Har förövrigt två av quest itemet i min backpack på något sätt, imperial missive. Nej, det här är inte mycket itll spoiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Skrev detta i console;

player.modav healrate 0

Standard-värdet är 0.7 om du vill ställa tillbaka det. Verkar dock som att det även hindrar livet från att ladda upp vid vila och dylikt, om man nu känner sig beroende av det. Inget jag har tänkt på själv, men det snackas lite om det på forum. Alternativt skulle man väl kunna prova tex ett 0.1 värde istället, så borde det ladda pyttelite, men inte tillräckligt snabbt för att exploita det under strider.

Härligt, ska nog testa 0.1 och se hur det fungerar. Att man regenererar hälsa på samma sätt som i Halo, Gears of War, Uncharted och i stort sett alla andra konsolspel känns inte speciellt TES.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Provat en "cure disease" och att slagga några timmar? Kan även be vid ett altare för att bli av med sjukdomar. Men det är konstigt då varulvar ska vara helt immuna mot sjukdomar. Kan som sagt vara nån sorts utmattning också för att man inte har sovit på typ en vecka

Nu försvann den. Tränade upp one handed weapon hos en trainer och så försvann den, måste vara en bug.

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått skyrim på posten. =D

Tänkte låsa upp det på steam med nyckeln så jag kan spara i cloud eftersom jag ska snart göra en ren installation på en ssd och bytta hårddisk.

Något negativt med detta? Steam stort för min blivande 64gb, men bara skyrim kanske hade arit värt det eftersom det är ett hårddisk tungt spel? Kan man lätt flytta över en sparning på annat sätt? Kommer jag kunna installera rent, utan steam, på disken med cd-nyckeln om jag använder den på steam?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Skrivet av Manyhigh:

Har äntligen fått skyrim på posten. =D

Tänkte låsa upp det på steam med nyckeln så jag kan spara i cloud eftersom jag ska snart göra en ren installation på en ssd och bytta hårddisk.

Något negativt med detta? Steam stort för min blivande 64gb, men bara skyrim kanske hade arit värt det eftersom det är ett hårddisk tungt spel? Kan man lätt flytta över en sparning på annat sätt? Kommer jag kunna installera rent, utan steam, på disken med cd-nyckeln om jag använder den på steam?

Har personligen en väldigt slö hårddisk men laddningstiderna är otroligt korta för mig. Slänger du den på SSD borde du inte känna av någon laddningstid alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Har personligen en väldigt slö hårddisk men laddningstiderna är otroligt korta för mig. Slänger du den på SSD borde du inte känna av någon laddningstid alls.

Jag har atm en gammal slö hårddisk också. Skall använda en caviar black till spel etc etc. Hur sparas spelet, kan jag föra över till en extern hårdisk och sedan till den nya när jag byter?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Konsolgrävare

''does 5 points of stamina damage'' har mitt vapen just nu, någon som vet vad dom menar med det?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Att vapnet snor 5 stamina poäng utöver vanlig damage från din motståndare. Vilket gör dom tröttare och inte kan svinga mot dig lika mkt innan dom blir utmattade.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Har äntligen fått skyrim på posten. =D

Tänkte låsa upp det på steam med nyckeln så jag kan spara i cloud eftersom jag ska snart göra en ren installation på en ssd och bytta hårddisk.

Något negativt med detta? Steam stort för min blivande 64gb, men bara skyrim kanske hade arit värt det eftersom det är ett hårddisk tungt spel? Kan man lätt flytta över en sparning på annat sätt? Kommer jag kunna installera rent, utan steam, på disken med cd-nyckeln om jag använder den på steam?

Negativt är ju att man inte hinner läsa några tips från loading screenen.

Tycker faktiskt det är lite irreterande att det laddar så fort.

Permalänk
Medlem

Vilka questar är main quests?

Jag kör en Wood Elf, archer sneaky enhandsmördare. Jag misstänker att det är thieves guild som passar mig bäst, eller vad tror ni?

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att få lvl i smithing? själv köper jag leather och leather strips och bara gör leather saker är det ett bra sätt att få lvl snabbt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Specca nån poäng i healing trädet så man fick dual-wield healing.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör ni för att få lvl i smithing? själv köper jag leather och leather strips och bara gör leather saker är det ett bra sätt att få lvl snabbt?

Så gjorde jag med, körde bara massa sånna armgrejor som kostar 1 leather + 2 strips. Vad jag har märkt får man inte mer XP av mer avancerade saker eller saker som använder mer material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, håller med. Jag kör en sword & shield-karaktär och shield bash är väldigt smutt. Det var min ide från start att köra en karaktär som använder skölden offensivt också. Sen när man kan få Elemental Protection från block-perks också så är det lättare mot magiker etc.

Jo, sen kombinerar man det med den här stenen som gör att du absorberar en viss del av magi-skadan du tar så blir det ännu lättare

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har problem med att när man är ute och rider på sin häst och stöter på fiender? Jag hoppar av hösten och förbereder mig när dem kommer rushandes, men dem springer förbi mig och kötta sönder hästen ist! Blir ju ett jvla race att döda fienderna innan dem dödar hästen! Sen när man väl lyckats få ihjäl asen så har hästen spprungit iväg så man måste springa runt som en tok och leta (ÄLSKAR skogsområden.....)

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

är det bara jag som har problem med att när man är ute och rider på sin häst och stöter på fiender? Jag hoppar av hösten och förbereder mig när dem kommer rushandes, men dem springer förbi mig och kötta sönder hästen ist! Blir ju ett jvla race att döda fienderna innan dem dödar hästen! Sen när man väl lyckats få ihjäl asen så har hästen spprungit iväg så man måste springa runt som en tok och leta (ÄLSKAR skogsområden.....)

Köpte en häst en gång bara för att se den bli slaktad 10min senare när den får för sig leka Rambo och tanka alla fiender... Ingen mer häst för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Köpte en häst en gång bara för att se den bli slaktad 10min senare när den får för sig leka Rambo och tanka alla fiender... Ingen mer häst för min del

Samma här.... eller rättare sagt... min yxa var för stor och banditerna för små så hästen bara dödde.

Permalänk
Medlem

är fan inne på min tredje häst nu och är lvl 13............... vill ju inte fast travela till allt och springa har jag inte tålamod till =(

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har en spell som har fastnat på "R" knappen och går inte att ta bort, nån som vet hur mna gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Jag har atm en gammal slö hårddisk också. Skall använda en caviar black till spel etc etc. Hur sparas spelet, kan jag föra över till en extern hårdisk och sedan till den nya när jag byter?

Det tar 5,6GB på min installation under Steammappen (jag har en HDD bara). Sen ligger sparfiler och inställningar i Mina Dokument\My Games\Skyrim och varje save är drygt 5MB. Som andra säger är laddtider inte så långa ens på en HDD. Spelet är ett föredöme när det gäller start, inga reklamfilmer, introfilmer eller skrot utan bara logo och sen en meny där man kan fortsätta/ladda eller börja på nytt spel.

Permalänk
Medlem

kan man inte hölstra sköldar? när jag håller in "R" så hölstrar kärringen bara svärdet och derpar runder med shielden i näven..

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

kan man inte hölstra sköldar? när jag håller in "R" så hölstrar kärringen bara svärdet och derpar runder med shielden i näven..

Nope man behåller skölden i handen fast man säker ju ner den som man brukar göra med sköldar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell