Tar jag spelet för allvarligt?

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte samma spel som dig men jag håller med om att det inte spel blir kul när man kör säriöst. Sen vill jag tacka dig så otroligt mycket för jag kom på varför jag inte gillar mw3, det är för jag koncentrerar för mycket k/D och då blir det inte kul. Mw2 när alla stas var fucked up så var det roligare. Nu ska jag spela och bara ha kul. Taack <33

Permalänk

Spel kan man antingen ta seriöst, eller oseriöst.

Finns säkert mer än 95% "oseriösa" spelare i Battlefield 3.
Att man spelar competitive, då man "spelar för att det är kul" är skitsnack.
Spelar man online så vill man ha bra stats.

Som Zhrooms nämnde, K/D säger oändligt mycket mer än W/L.
Då man väldigt sällan stöter på någon som har ribban lika högt som sig själv.

Andra spelare i Battlefield 3, brukar jag ofta kalla "Idioter" helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Varför måste man visa hur bra man är? Att spela bra är (som i de flesta andra spel) väldigt repetetivt, eftersom vissa få saker är bättre än annat.
Jag skulle också kunna spela "bra" om jag ville. Men det vill jag inte, jag vill spela på mitt egna sätt och göra det som är kul.

Den här Zhroom verkar inte förstå det heller, finns många därute som spelat fps sen innan han var född och är jätteduktiga, men som får mer ut av spelet genom att spela annorlunda, eller "noob" som han hade sagt.

Vad tycker du är kul då?

Är det inte kul att ta flaggor?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Haha va drygt, tur att man inte är sådan. Jag älskar att kaosa runt i choopers osv

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Saken är att W/L inte säger ett piss, det fungerar inte, man kan inte mäta någons skill i W/L, det är 31 personer i ditt lag utöver dig själv, du kan inte vinna själv (logiskt)

Sedan har jag joinat minst 5 servrar som jag förlorat DIREKT när jag kommit in, dvs banan laddar, precis när jag ska komma in i spawn menu, så står det på skärmen istället: Your team has lost.. det gör mig en sämre spelare enligt folk som tror W/L spelar någon sorts roll i huve taget

K/D säger oändligt mycket mer än W/L

En sniper kan inte campa din bas, det är som sagt 31 personer i ditt lag och det är inte en chans i helvetet att du spawnar på exakt det stället han kan se "in" i din spawn, och skjuta dig varje gång, bara spawna sniper själv och 1 shotta nybörjaren som campar eran bas.. som jag sagt hundra gånger nu.. allt som krävs är Skills

Jag håller med dig till en viss gräns, för de finns ju vissa som bara sniprar hela tiden och får bra K/D ratio på de sättet och de krävs fan inte mycket skills för att snipra bra. Sniper kan va de enklaste och tråkigaste som finns i spelet, och sen ska vi inte tala om mortars heller, you get my point förhoppningsvis. Om tex en sniper är snäppet sämre än en som spelar assault så har snipern oftast högre KD än han som spelar assault så på de sättet så har ju inte KD nån betydelse.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag brukar bli lite arg när det går dåligt ibland. Tillslut så blir jag antingen så pass less att jag slutar, eller så bara så less att jag inte orkar bry mig vad som händer utan börjar bara fjanta runt istället. Det skumma är att det oftast går mycket bättre för mig när jag bara fjantar runt än när jag försöker spela seriöst. Att ha polare att spela och snacka med samtidigt hjälper såklart också en hel del.

Så mitt tips är: Blir du arg när du spelar så spela tills du inte orkar bry dig längre, sen spelar du lite till.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ta det här på rätt sätt: ingen annan bryr sig om dina stats

spela för att du tycker att det är roligt. har du inte roligt kanske du ska fundera över om det finns nått annat du kan lira eller göra

Permalänk

Testa att skratta lite nästa gång du störtar med en hellikopter

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Testa att skratta lite nästa gång du störtar med en hellikopter

det gör jag nästan varje gång. säger en hel del skit också, men det hör bara jag och det kanske är därför jag skrattar åt det efteråt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Jag håller med dig till en viss gräns, för de finns ju vissa som bara sniprar hela tiden och får bra K/D ratio på de sättet och de krävs fan inte mycket skills för att snipra bra. Sniper kan va de enklaste och tråkigaste som finns i spelet, och sen ska vi inte tala om mortars heller, you get my point förhoppningsvis. Om tex en sniper är snäppet sämre än en som spelar assault så har snipern oftast högre KD än han som spelar assault så på de sättet så har ju inte KD nån betydelse.

Det är där "stats_en" kommer in, man kollar ju inte endast på K/D, utan även SPM, var man har fått kills ifrån osv, jag kan se om någon är bra via battlelog på några sekunder

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är där "stats_en" kommer in, man kollar ju inte endast på K/D, utan även SPM, var man har fått kills ifrån osv, jag kan se om någon är bra via battlelog på några sekunder

Det är ju iofs sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

jag kan se på någon sekund om du är en bra spelare på dina stats.l

Jasså hurdå? Tänk om dom fuskat/boostat precis som du? Är dom ändå bra?

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Jag har slutat med BF3, funderar på att sälja hela Origin kontot, obalanserat fattigt barn nybörjarspel

Är flera gånger bättre än alla noobs, 90% av gångerna jag dör är bakifrån eller turnoobs som hoppar, skjuter och får HS första skottet från 20 meter utan att sikta.

Att säga "orka bry sig om vad andra tycker om dina stats" är så löjligt, det bevisar bara att den som säger det är en stor nybörjare som aldrig kommer bli något.

Du tar inte spelet för allvarligt, du är för bra för spelet bara, dina stats är okej förutom K/D:n som borde vara högre om du nu är en bättre spelare, saken är att spelet inte gynnar bättre spelare, till alla saker som kräver skill, finns det dubbelt så många nybörjarsaker att använda emot dom skillade.

Alla som "hatar" på stats är nybörjare.. är du en BRA spelare och gör som du ska får du automatiskt bra stats, jag kan se på någon sekund om du är en bra spelare på dina stats.

Skräpspel

Du tar ju spelet på blodigt allvar....
Om det nu är skit, har du inget bättre att göra i livet än att spela BF3 i 70 timmar på typ 2,5 vecka ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Jasså hurdå? Tänk om dom fuskat/boostat precis som du? Är dom ändå bra?

Det ser man hur lätt som helst, som sagt.. krävs bara skills

Skrivet av MrAdde:

Du tar ju spelet på blodigt allvar....
Om det nu är skit, har du inget bättre att göra i livet än att spela BF3 i 70 timmar på typ 2,5 vecka ?

Slutade ju lira skiten för över en vecka sedan, planerar på att testa Back To Karkand eller sälja hela Origin kontot bara

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Det ser man hur lätt som helst, som sagt.. krävs bara skills

Slutade ju lira skiten för över en vecka sedan, planerar på att testa Back To Karkand eller sälja hela Origin kontot bara

Det är ju ännu värre, hur kan man spela 70 timmar på en och en halv vecka, och hela tiden tycka att det är skitjobbigt ? Jag skulle fan bli tokig...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Haha jag är tvärtom, glad om jag + i K/D

Sitter på skype med 2 polare oftast när vi lirar, springer runt och kaosar en del men försöker såklart vinna.
Kan hända att jag drar näven i bordet när jag suger, men garvar i nästa sekund när polaren flyger en fullastad helikopter in i en mast

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är ju ännu värre, hur kan man spela 70 timmar på en och en halv vecka, och hela tiden tycka att det är skitjobbigt ? Jag skulle fan bli tokig...

Brydde mig inte i början då jag låste upp saker, det var mitt mål, sen när jag hade låst upp allt så blev det mer och mer "för skojs skull", och då blev jag surare för varje gång jag dog av über nybörjare och till slut gav jag upp helt på spelet för det är extremt obalanserat, spelet släpptes alldeles för tidigt, borde släppts i Januari med Back to Karkand på dag 1

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Du har absolut inget att oroa dig om, du har bra stats, dessutom..ingen bryr sig om stats! Så länge du inte totalsatsat på e-sport (hoppas faktiskt BF3 når dessa höjder, då ett 8vs8 läge på mindre maps verkligen behövs) så varför bry sig?

Om det får dig att må bättre, så ligger jag själv på 370~ SPM's, kompisar jag spelar med ligger knappt över 150.

har haft samma problem som du, men det gäller bara att försöka vänja av sig...det blir mycket roligare att man, istället för att skrika "J*vla rpg-idiot, RPGS ÄR TILL FÖR FORDON!!" och slå näven i bordet (Gjorde själv detta en minut sedan, ragequit ftw) så försök hitta det roliga i det Skratta åt hans stats eller dendär killen som körde sitt flygplan in i din tank bara för att få död på dig "Always look on the bright side of life"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Vad tycker du är kul då?

Är det inte kul att ta flaggor?

Ibland, men det varierar. Just nu tycker jag det är roligast att försvara punkter på kartan som fiender attackerar. Flaggor ofta. Genom att minera, lägga sig i position, samarbeta osv.

Permalänk

orka de här diskussionerna, en som jämnt gråter om ett spel som han inte längre spelar, å resten som inte bryr sig om stats "för de är bara på skoj" alla kollar stats mer eller mindre, vissa bryr sig dock en massa. den här diskussionen är så gammal.

Angående helikoptrar, man flyger dem lågt så är de riktigt roliga att köra med, speciellt när man har antilås på låg höjd skillen. Generellt så har jag märkt att de som kör helikoptrar här tror att de kan använda dem som flygplan o köra sjukt högt upp i luften. Vilket de är alldeles för långsamma för. Helikoptern bygger på hit n run och att gömma sig snabbt som fan när man sprängt sitt mål.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

och då blev jag surare för varje gång jag dog av über nybörjare

Förstår inte hur nybörjare kan ha ihjäl en sån AWESOME spelare som dig, borde du liksom inte få en ryggsköld så att ingen kan förolämpa dig genom att SPELA SPELET? Hur menar du att det BORDE vara? Du skjuter så klart aldrig "über nybörjare" med upplåsta vapen som de inte har tillgång till?

Du låter bara som en extremt dålig förlorare som inte kan erkänna att du faktiskt inte är så jävla het som du tror... annars hade det ju inte varit något "problem", eller hur?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lika kul varje gång en bra spelare klagar på att nybörjare dödar honom hela tiden. Då är man nog inte så bra som man tror.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Brydde mig inte i början då jag låste upp saker, det var mitt mål, sen när jag hade låst upp allt så blev det mer och mer "för skojs skull", och då blev jag surare för varje gång jag dog av über nybörjare och till slut gav jag upp helt på spelet för det är extremt obalanserat, spelet släpptes alldeles för tidigt, borde släppts i Januari med Back to Karkand på dag 1

Så du menar att det i princip ska vara omöjligt att bli dödad av nån som är nybörjare om du själv är typ level 30-40 det låter ju "smart" och vad menar du med obalanserat som du nämner i varje inlägg du skriver, det är ju likadant för alla?...typ som att folk whinare på folk som kör rpgs inomhus eller folk som kör recon hela tiden , gör det själv då ffs.

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

orka de här diskussionerna, en som jämnt gråter om ett spel som han inte längre spelar, å resten som inte bryr sig om stats "för de är bara på skoj" alla kollar stats mer eller mindre, vissa bryr sig dock en massa. den här diskussionen är så gammal.

Angående helikoptrar, man flyger dem lågt så är de riktigt roliga att köra med, speciellt när man har antilås på låg höjd skillen. Generellt så har jag märkt att de som kör helikoptrar här tror att de kan använda dem som flygplan o köra sjukt högt upp i luften. Vilket de är alldeles för långsamma för. Helikoptern bygger på hit n run och att gömma sig snabbt som fan när man sprängt sitt mål.

Noob, flyger du lågt så behöver inte AA missiler gå lika långt + du kan bli nedskjuten från Tanks/RPG:s, så det fungerar verkligen inte som du tror

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Det jag ogillar med spelet är alla grupperingar som blir. På många banor blir det att två grupper står och skjuter på varann från var sin sida i hopp om att ta flaggan eller liknande. Och så står det någon medic och leverar heals så det aldrig blir något stopp på det. Vet inte vad jag förväntade mig men BF3 är inte så kul som jag hade hoppats på.

Statsen bryr jag mig förövrigt inte om men att ständigt förlora är skittråkigt, detta beror mycket på att folk står och väntar på jets/choppers. Tycker Recon borde tas bort, fyller ingen funktion enligt mig, folk ligger tryggt och väntar på att folk ska springa förbi och förhoppningsvis dödar dem en. Gör bara att spelet går segare och tråkigare.

Permalänk
Inaktiv

Skaffa ett till konto.

Permalänk
Skrivet av FlawleX:

Hej!

Jag verkar inte kunna ha kul när jag spelar spel... Även om jag är en average spelare så seriöst stör jag mig riktigt mycket om jag inte spelar bra och om mitt team förlorar. Senast jag spela var för runt en vecka sedan och då bestämde jag mig för "Fuck it ska flyga chopper och försöka ha kul" Obviously så spelade jag förfärligt och förlorade 0.7 i W/L ratio, 0.2 i K/D ratio och 11 i SPM. Det känns bara som att det finns så jävla mycket tryck från communityt om man är dålig... en hide profile page funktion på battlelog skulle vara så jävla bra. Tack vare detta idiotiska tanke sätt så kan jag aldrig flyga jets eller heli's, why? Även om jag kan flyga dem så får jag inte nära lika bra stats som jag får om jag spelar infantry och cappar baser osv. Detta gör så att jag droppar i stats = rage.

Så vad tycker ni? Finns det någon lösning? Och nej jag är inte crazy

Mina stats är följande:

K/D ratio: 1.58-1.6
W/L ratio: 2.0-2.2+
SPM: 569-585

Haha, kan verkligen säga att jag känner igen mig. Det är tävlingsinstinkten som kommer fram. Testa att leava och gör något som du blir lugn av(Facebook alternativt Skrillex?) sen är det bara att testa igen, förhoppningsvis så försvinner det efter ett tag

Permalänk

Här är några killar som verkar ha koll på choppers iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=VJ84trKx12A

Skrivet av zhrooms:

Är flera gånger bättre än alla noobs, 90% av gångerna jag dör är bakifrån eller turnoobs som hoppar, skjuter och får HS första skottet från 20 meter utan att sikta.

Det är ju därför man behöver spela med ett lag, då blir du revivad om inte annat. Tror du verkligen att den mest "skillade" soldaten överlever på ett slagfält? Tur spelar roll, annars spelar man på en arena.

(Med reservation för att detta är din battlelog: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/zhrooms/)

Och att säga att du bara kör tanks är inte helt fel, du har majoriteten av dina poäng från fordon (och snipers...). Då är en hög K/D lättare att få.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Wall of Text

Här, damer och herrar, har vi en äkta, renodlad elitist.

Permalänk
Medlem

Hiita ett rytm, tänk inte för mycket ha en cola vid sidan om ^^ "lugnar" ner mig och sedan spelar man som en gud xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!