Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plutoachilleus:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSEU1N708w5e-8ba-4G3...
inte en bil men jag tror att många kan se likheten mellan denna och en visst bilmärkes design.

då kanske du känner till att samsungs stämningar bygger på faktisk teknik, inte bara folk subjektiva åsikter hurvida två produkter liknar varandra.

Skillnaden är dock att ASUS har gjort denna i samarbete med Lamborghini precis som Acer har gjort med denna http://www.geekwithlaptop.com/wp-content/uploads/2009/09/acer...

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Ex på märken som jag äger/produkter jag använder:

*Apple iPhone
*Corsair
*Logitech
*Seagate
*Western Digital
*Gigabyte
*Intel (Glöm inte att Apple oxå använder dem i sina datorer)
*eVGA
*Zalman
*Noctua
*IBM
*Epson

Inte bara Apple här heller, så vart ville du komma?

Ville bara visa hur många Apple freaks resonerar, inte säkert att du passar in. Vet nämligen folk som har flera Ipods, Iphone, Macbook, Ipad och tror att Steve Jobs är den enda som fått teknologin att gå framåt. *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Apple har en väldigt nice rättstavningsfunktion som vissa tycks behöva...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Ville bara visa hur många Apple freaks resonerar, inte säkert att du passar in. Vet nämligen folk som har flera Ipods, Iphone, Macbook, Ipad och tror att Steve Jobs är den enda som fått teknologin att gå framåt. *facepalm*

Jag skulle dock inte ha något emot en Power Mac i min hemstudio, men det får vänta så länge jag har småbarn

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Kort koncis och insatt... :)

Skrivet av plutoachilleus:

Precis o absolut Kan inte annat än att hålla med.
Alla som vill göra anspråk på att veta en del om design kan inte annat än att erkänna att i princip hela apples ""design program"" helt skulle saknat "rötter" utan BRAUNs !!!! chef designer Dieter Rams.
När man ser vad deras "hyllade chefsdesigner" Jonathan Ives har """skapat""" och jämför det med designs som Dieter Rams lanserade upp t.o.m. 30 år tidigare så skäms man nästan å "lille Jonnys" vägnar
((jag kan för mitt liv inte förstå varför Steve Jobs aldrig fick frågor om detta, jag är tämligen övertygad om att han ärligt hade svarat att "Jo visst tog vi deras (hans) design koncept, de var ju de bästa som fanns))
För alla "Apple fans" gör en googling på "Dieter Rams" och utbilda er lite innan ni hackar på att företag "kopierar apple" ni gör er själva till åtlöje bland alla som vet något om design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Apple har en väldigt nice rättstavningsfunktion som vissa tycks behöva...

Att byta tema är ett inget som direkt har med funktioner att göra, det som är bra med Apple är att den är väldigt simpl och logisk att använda för många (alla användare är inte under 30, faktiskt så är den inte ens den målgruppen den är riktad till heller från början)

Jag gillar hursomhelst att byta teman eller åtminstone ha friheten att göra både det och andra modifikationer i min mjukvara efter min vilja utan att behöva bryta garantier, eller överhuvudtaget välja vad för mjukvara jag vill ha på mina produkter. Jag har en mängd OS att välja bland och tillhörande program som hela tiden utvecklas i olika miljöer.
Jag är förövrigt 35 år gammal och har varit en aktiv dator användare i 19 år sedan Amiga var stort och varit igenom det mästa av OS, är jag kanske i någon som helst målgrupp för Apple ?
hursomhelst så bjuder dom inte på någon som helst logik för mig, ej heller för min 58 år gamla plåtslagare/snickare til far som stått mellan en iPad 2 och en Galaxy 10,1 och valet blev i ändan en Samsung, för användarvänligheten för hans del, utan min påverkan. Han provade på SIRI häromdan och hans spontana kommentar var at det fikk honom att känna sig som en repig skiva *lol* det har nog mer med hans röst att göra än något annat, men ändå är det något han inte kan använda även om han vill. Han klagar tätt och ofta över att man måste använda sig av massa tagent genvägar som man måste kunna innantill för att vara effektiv i OSX.
Så argumenten om simpel och logisk är inte heller mycket att hänga i granen, för de gäller inte allas tankemönster i bland äldre.
Vore det så enkelt och logiskt borde inte iPad vara förstahandsval för alla i så fall ?
Dessutom är inte alla äldre gaggiga utan klara i hjärnan och kräver mer. Och jag tror inte altid det har med ålder at göra hur man ser på prestanda per krona och användarvänlighet hur som helst. I dag är väl också rent generelt också äldre människor mer benägen att använda datorer överlag, och använder dem til flera uppgifter än vad man gjorde bara för 5 år sedan. Om någon blöder i ögonen över mina stavfel, så beror det på att jag är norsk och gör mitt bästa att skriva på svenska för det är ett svenskt forum, jag tycker jag gör det rätt bra faktiskt, om jag får säga ? Men jag skriver gärna om det på perfekt norska om det kan vara til hjälp att förstå mig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ville bara visa hur många Apple freaks resonerar, inte säkert att du passar in. Vet nämligen folk som har flera Ipods, Iphone, Macbook, Ipad och tror att Steve Jobs är den enda som fått teknologin att gå framåt. *facepalm*

Visst finns det apple freaks som bara köper apple för att "apple är bäst och allt annat är sämst typ" men många är inte såna utan köper apple produkter för att man haft så bra erfarenheter med dom. Min farsa jobbar ofta ute hos kunder och bytta snabbt från pc då han inte kunde ha en dator som ofta fick krångel då man inte har tid med sånt därför började han med macs som fungerar utmärkt i jobb. Han har nu allt av apple då det fungerar så bra ihop men han är så klart medveten om att man får en kraftfullare pc för pengarna men vafan ska man med en 4kärning prolle till om det kraftfullaste man gör är att se på youtube. Om man ska ha en dator som verkligen inte får krångla då är mac the way to go.

har verkligen blivit ett onödigt hat mot apple på sweclockers. Ni som skriver måste erkänna att Alla som köper appleprodukter inte är okunniga idioter. Då skulle inte så många på sweclockers ha apple produkter. Apple gör bra saker och de är dyrare än pc ja men de är inte dåliga.

Steve jobs är verkligen inte den ända som fått teknologin att gå framåt men man kan inte förneka att han gjort väldigt mycket för teknologin.

Han ändrade marknaden för smartphones genom iphones. Ja det fanns smartphones innan men det var en väldigt liten marknad och efter iphone kom så ville alla ha en touch only smartphone.
Han fick surfplattor att slå igenom och gjorde att den marknaden öppnades. Skapade ett behov som inte fanns.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

+1

Apple är ett ont företag som vill dominera planeten med dålig hårdvara som säljs för enorma summor pengar till kunderna :S...

Kan hålla med dig om att de vill dominera marknaden, det är då säkert. Speciellt då de anser att alla produkter förutom just deras är undermåliga, det roliga är att hårdvaran i deras produkter består till större delen av andra företags avancemang inom teknik och teknologin, inklusive Samsungs. Apple sätter endast ett ska på det hela och programmerar operativsystemen, sen kan man ju tala om priset man får betala för denna skal, men det är en annan historia.
Det som är ännu mer roligt är hur vissa Apple-fantaster har fått för sig att alla Apple produkter fungerar utan några som helst problem, när det i själva verket räcker med lite googlande för att verkligen inse hur det ser ut i verkligheten.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Här är en länk till en platta som visades före iPaden kom:
http://techcrunch.com/2009/06/03/crunchpad-the-launch-prototy...

Blev den där mer än en fin bild på ett papper? Kommer inte ihåg....

Tänkte mer på dessa:
http://www.cultofmac.com/109373/what-tablets-looked-like-befo...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Håller med dig. Skulle gjort lika dant. Alla företag försöker hitta kryphål som man kan tjäna lite pengar på! Synd att du får allt hat för du var den första som försvara Apple...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Där kan man ju tala långsökt om något. Typ att jämföra en högtalare med en dator. >>
Designerna är inte tillnärmelsevis lika lika som iPad vs. Galaxy Tab, om man bortser från att det inte är samma typ av produkt.

Den där är ju inte ens korrekt, F700 introducerades februari 2007 och började säljas november 2007. iPhone introducerades januari 2007 och började säljas kort därefter.

Sen ser ju F700:an ut som något som bara koreaner kan hafsa ihop på en månad.

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

Bra sagt! Tycker lika dant! Allt detta ständiga hat mot Apple när man ändå inte vet hela historien bakom. Blir bara trött på denna sandlåda...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

På argumentfronten brukar det snarare vara tomt bland äppelälskarna. En skillnad jag märkt när det gäller Apple fanboys vs "haters" är att Apple fanboys ofta köper allt Apple tillverkar och prisar det som om det vore deras heliga skrift. Dessutom köper många Apple produkter bara för att de tror att det ska få någon form av status.

Den som tycker illa om Apple köper ofta många olika märken, ex på märken som jag äger/produkter jag använder:
*Corsair
*Logitech
*LG
*BenQ
*MSI
*Asus
*Samsung
*Seagate
*Western Digital
*ZTE(Google Android)
*Windows
*Linux
*Fractal Design
*Gigabyte
*Intel
*AMD
*Powercolor
*Antec
*Creative
*Razer
*eVGA
*Zalman
*NZXT
*Nokia
*Har ägt ett fåtal Apple produkter tidigare

Apple fanboys å andra sidan köper allt vad Apple pungar fram(de mest extrema fanboysen som det finns väldigt många av) utan att ens titta på alternativ, skryter om hur bra funktioner deras prylar har innan de inser att konkurrensen har exakt samma sak i sin pryl. Tror jag testat betydligt fler produkter än vad alla äppeltomtar gjort.

Edit: Innan det blir totalt krig vill jag påpeka att det så klart finns mellanting och alla är inte så extrema som beskrivs.

Men nu är det inte frågan om vad applefanboysens argument är, utan nu frågar jag er som hatar apple vad ni har för argument, och fortfarande ser jag inget? Hur kommer det sig.

Jag har varit en dator entusiast av största slag i över 10år och alltid haft windowsbaserade datorer tills nyligen då jag faktiskt provat appleprylar och FAKTISKT förstått vad för skillnader det är som gör att "applefolket" gillar det dom har. Jag har annars under alla mina år som windowsnörd älskat att modda ALLA mina datorer inernt som externt (t.om macbooken jag har idag) och överklockning är något också hållt på med sen tiden då innan apple började bii stora. Det var också på den tiden jag inte förstod grejjen med apple, jag hade nog också något sånt dr oförklarligt hat mot apple som jag inte ens visste själv varför jag hade, utan någon grund, utan någon som helst anledning. Och det är tyvärr ett väldigt ovanligt fenomen bland folk att dom gärna hatar sånt dom inte direkt testat eller vågat sig på att köpa eftersom det är "annorlunda", såna som är rädda för att förändra och förnya (detta gäller även applefolket som inte vågat testa windows) - ska man verkligen behöva vara så trångsynt att man inte kan ge sin subjektiva bedömning av riktigt erfarenhet och faktiskt lägga ut argumenten till varför man tycker si eller så?

Vad gäller t.ex apples laptops.. så..
Kan jag ärligt talat säga direkt att t.ex småsaker som touchpaden på en mac är helt annorlunda jämfört med en windowsbaserad laptop, känsligheten och hur den känner av det du gör är på två skiljda nivåer, vilket gör det till en fröjd att t.ex arbeta med, innan har jag alltid hatat touchpads oavsett laptop just för att dom varit förbaskat dåliga annars. Sen finns ju designen, många gillar apples design, oavsett om dom hatar grejjerna i sig.
Sen så är det andra smådetaljer som gör helheten till en bra produkt (tangentbordet (bekvämt), laddaren(magsafe), öppna locket utan att man behöver hålla emot underdelen så den inte flyger med upp och detta utan ett fysiskt lås som man behöver trycka på och även kraftigt nog att hålla den stängd när man stänger den, att touchpaden är så stor som möjligt och nyttjar den döda ytan).

Det mesta är faktiskt igenomtänkt istället för ihopslängt, i alla fall enligt mig. OSX har förövrigt lika mycket mjukvara som windows idag i princip, du kan göra allt där som i windows, så egentligen ingen större skillnad förutom att vissa saker kanske är bekvämare för någon annan med de ena eller de andra. Men som med så mycket annat så går det faktiskt att anpassa efter behov. Lite av den anledning jag vågade prova på något nytt som apples prylar, man slipper tänka på att man inte kan använda det ena eller det andra om man nu vill gå in på att prova konceptet.

Så, med alla hårdvarutillverkare du nämnt, vad är poängen? Att du kan nämna massa olika tillverkare? Själv kör jag med en logitech mx518 och massa annat icke apple till min macbook t.ex. Betyder dock inte att jag inte skulle vilja testa apples prylar också, generellt sett (OBS, inte alla) så verkar det faktiskt som att priset de har på sina prylar finns där av en anledning och byggkvaliten samt helheten verkar ingå i samtliga deras saker, konstigt nog?Bra eller dåligt? Det får man avgöra helt själv.
Vissa saker är dock lite överprisade trots den fina byggkvalitén.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Men nu är det inte frågan om vad applefanboysens argument är, utan nu frågar jag er som hatar apple vad ni har för argument, och fortfarande ser jag inget? Hur kommer det sig.

Jag har varit en dator entusiast av största slag i över 10år och alltid haft windowsbaserade datorer tills nyligen då jag faktiskt provat appleprylar och FAKTISKT förstått vad för skillnader det är som gör att "applefolket" gillar det dom har. Jag har annars under alla mina år som windowsnörd älskat att modda ALLA mina datorer inernt som externt (t.om macbooken jag har idag) och överklockning är något också hållt på med sen tiden då innan apple började bii stora. Det var också på den tiden jag inte förstod grejjen med apple, jag hade nog också något sånt dr oförklarligt hat mot apple som jag inte ens visste själv varför jag hade, utan någon grund, utan någon som helst anledning. Och det är tyvärr ett väldigt ovanligt fenomen bland folk att dom gärna hatar sånt dom inte direkt testat eller vågat sig på att köpa eftersom det är "annorlunda", såna som är rädda för att förändra och förnya (detta gäller även applefolket som inte vågat testa windows) - ska man verkligen behöva vara så trångsynt att man inte kan ge sin subjektiva bedömning av riktigt erfarenhet och faktiskt lägga ut argumenten till varför man tycker si eller så?

Vad gäller t.ex apples laptops.. så..
Kan jag ärligt talat säga direkt att t.ex småsaker som touchpaden på en mac är helt annorlunda jämfört med en windowsbaserad laptop, känsligheten och hur den känner av det du gör är på två skiljda nivåer, vilket gör det till en fröjd att t.ex arbeta med, innan har jag alltid hatat touchpads oavsett laptop just för att dom varit förbaskat dåliga annars. Sen finns ju designen, många gillar apples design, oavsett om dom hatar grejjerna i sig.
Sen så är det andra smådetaljer som gör helheten till en bra produkt (tangentbordet (bekvämt), laddaren(magsafe), öppna locket utan att man behöver hålla emot underdelen så den inte flyger med upp och detta utan ett fysiskt lås som man behöver trycka på och även kraftigt nog att hålla den stängd när man stänger den, att touchpaden är så stor som möjligt och nyttjar den döda ytan).

Det mesta är faktiskt igenomtänkt istället för ihopslängt, i alla fall enligt mig. OSX har förövrigt lika mycket mjukvara som windows idag i princip, du kan göra allt där som i windows, så egentligen ingen större skillnad förutom att vissa saker kanske är bekvämare för någon annan med de ena eller de andra. Men som med så mycket annat så går det faktiskt att anpassa efter behov. Lite av den anledning jag vågade prova på något nytt som apples prylar, man slipper tänka på att man inte kan använda det ena eller det andra om man nu vill gå in på att prova konceptet.

Så, med alla hårdvarutillverkare du nämnt, vad är poängen? Att du kan nämna massa olika tillverkare? Själv kör jag med en logitech mx518 och massa annat icke apple till min macbook t.ex. Betyder dock inte att jag inte skulle vilja testa apples prylar också, generellt sett (OBS, inte alla) så verkar det faktiskt som att priset de har på sina prylar finns där av en anledning och byggkvaliten samt helheten verkar ingå i samtliga deras saker, konstigt nog?Bra eller dåligt? Det får man avgöra helt själv.
Vissa saker är dock lite överprisade trots den fina byggkvalitén.

grattis till kommentar nummer 100

Ja du har många bra argument, och du vänder dig til Applehatare, vilket jag inte är. Men känner ändå at alla dina argument handlar om personliga saker, inte ett enda av dem gör Apple til en bättre produsent på något område, det handlar om smak och behag, tycke och tankemönster hos användaren.
De har vackra och välfungerande produkter, i och för sig med så många begränsningar så det förslår.

Vore det så at de är bäst och enklast og mest logisk och prisvärd på alla möjliga områden skulle de vara störst, så enkelt är det, folk är inte efterblivna för at de inte gillar Apple, eller är blinda för hur bra Apple är för at de inte testat deras system, i de flesta fall gör människor väldigt medvetna val.

Jag har beskrivit hur min 58 årige far valde bort Apple och kan lika gärna berätta hur min 10 åriga flicka reagerade efter att ha suttit ett par dagar med en MBAir... Som vi lånat av en vän inför hennes datorköp.
Hon kom och frågade om datorn var för vänsterhänta eller något, och om varför det bara fanns en vänsterknapp på musen så man inte kunde göra alla saker... Säkert är vanans makt inne i bilden, men det säger något om att tex windows och linuxbaserade system har träffat rätt på en del grejor för hon reagerade inte så på två olika linuxsystem, de tyckte hon bara var jobbiga för at de inte stödde de spel hon tyckte om och at de inte var lika snygga som windows.

Jag tror at Apple älskare får förstå at man behöver inte hata Apple för att man inte håller med om deras argument, det handlar om at Apple passar inte alla så enkelt är det, de flesta människor gillar inte Apple faktiskt så är det bara, statistik talar om det. Det betyder inte att man är Apples fiende eller Appleälskares fiende eller motsträvare, eller efterbliven eller erfarenhetslös, eller för gammal eller för ung.

Men det jag tycker är direkt ruttet av Apple är at de inte kan hantera konkurens på marknaden, utan försöker hela tiden skapa monopol på alla områden dom ser en liten öppning til det. Och den fina byggkvalitèn är inte bättre än andras för det berättar lite återförsäljare jag känner om, at de mörklägger totalt och man får skriva på papper om at inte yppa information om en hel del saker.... jag ska inte gå in på det vidare, men det är inga fler glansbilder där än i några andra böcker...

Jag skulle också vilja ha en produktkedja och ha monopol på den och tjäna mera pengar än alla andra i hela världen, och fick jag möjligheten är det både det ena och det andra moraliska konceptet jag skulle skita i.
Men där kommer marknadreglering in i bilden och intarnationell lagstiftning och individuella länders bestämmelser, respekterar man inte det och försöker göra ondsinnade angrep för at man inte lyckas på rättvis och laglig väg då är man ett ruttet äpple.

Permalänk
Medlem

Om Apple produkter är så dåliga och bara skit. Varför är Samsung så dumma i huvudet att dom gör kopior av dessa produkter?

Man blir ju så trött på skitsnacket!

Permalänk
Skrivet av turismo:

Om Apple produkter är så dåliga och bara skit. Varför är Samsung så dumma i huvudet att dom gör kopior av dessa produkter?

Man blir ju så trött på skitsnacket!

haha apple suger?! allt dom har skaffat är ett märke som alla vill ha, precis som kläder, typ replay eller nåt, egentligen e inte replay bättre men alla köper det för det e ''status''.
Design e det ända dom har.
Du betalar dubbelt typ för samma prestanda som windowns, vem bryr sig o touchpad o all skit, design design design,
alla äpple töntar får gärna betala dubbelt för sämre grejer o mer design, men jag tycker inte det e värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

det är vad alla apple-fanboys vill tro men i själva verket var det så här

Permalänk
Medlem

dom borde göra en ipad som har samma storlek som en Galaxy tab , satt med en galaxy i dag för första gången den var otroligt seg och efter.

galaxy perfect snitt på skärmen MEN as seg
Ipad perfect snabb och bra i touchen. men tycker den är lite för stor att ta med sig !

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag fattar absolut inte hur någon kan stötta apple i dena fråga..
Om man kollar på de objektivt så gynnar det ju absolut inte oss konsumenter att Apple har sådan dominans på marknaden.
Sen om man kollar mer subjektivt på de hela är det ju bara en löjlig grej att klaga på. Vill man ha en ipad tror jag inte man råkar köpa en samsung av misstag för att den var så lik.

Tror lite motvind för apple skulle göra gott... Diktatur håller bara ett tag.

Permalänk
Medlem

jag har en iphone 4 som jag är nöjd med men annash HATAR jag Appel PGA allt ska kosta SNÅLA SVIN efter min iphone blir nog en Anroyd !

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att fråga Siri vilket märke som är bäst

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Samsung=lycka till .... HELT KLART BANALT AV F TAGET ATT STÄMMA Samsung ...dom gör ju samma sak sen att kineserna ....jappaneserna ger en prudukt som e mycket bättre ...så ska jättarna blanda in sig om patent som igentligen ej går att bevisa ....sjukt....samma med amd intelllll......hoppas samsunmg ..tra över marknaden för allas bästa så att vi konsumenter får se bra priser ps ......ipa iphpne ....köper redan lg paneler mm =plockar bara ighop mopbiler mm ..från barn tillvärkare så ...igentligen boikotta ipone nmmmack .....sorry skriver detta efter 3 l vin några öl s¨klaga ej på stavelserna jhehhe `mvh

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ni menar att det är otur att både deras telefoner och tablets har en design som liknar Apples diton och till och med erbjuds i samma färger? Varför har inte HTC eller Sony Ericsson det problemet?

Anledningen är givetvis att planka designerna (igen) och vid behov (de är ju faktiskt inte bannlysta i alla länder) göra små ändringar för att slippa bli stämda.

Att de även vill ha källkoden till iOS kan ni ju fundera ut ett svar på.

Ja jo för dom vill ju självklart kopiera och göra exakt samma misstag igen, och gå igenom samma process igen. Det låter ju jävligt logiskt. Och vadå Planka designern? Hur ska man annars göra en sådan sorts mobil / Surfplatta? Ska man göra den 10 cm tjock och att den har formen som en stjärna?

Och för den sakens skull. I en annan artikel jag läste på Sweclockers för ett tag sen så är ju Android redan byggt på idér ifrån IOS. Skaparen av Android satt ju i ledningen i Appel men slutade och gjorde Android istället.

Apple är inte mycket bättre själva när det gäller att stjäla saker, alla företag för det mer eller mindre för att kunna lyckas och tjäna mer

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Klart det finns flera andra liknande produkter som pre-daterar iPad, ett exempel är tex HP Compaq TC1100 från 2004 som faktiskt tom är lite snarlik i designen. http://en.wikipedia.org/wiki/HP_Compaq_TC1100

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Du är väl en sådan som är för rädd för att testa något nytt och inse att du faktiskt kanske gillar det. Så jag antar att du inte ens testat något av det apple har att erbjuda?

Inte vet jag, vart kommer allt hat i från då menar du? Vad är det som gör deras produkter till skit, det är det jag undnrar om det nu inte är svenska avundsjukan, för några argument verkar inte existera, utan det kommer bara ut en massa BS från folk som inte ens vet vad dom verkar begrunda sitt hat på, vilket är rätt lustigt att se. Liksom såna som du som inte ens skulle använda dom om det var gratis. Det är bara rent BS det också. Eller vad har du för grund till detta?

Jag tycker som personen du quotade och jag har personligen en Iphone och jag är verkligen inte nöjd med det skräpet. Visseligen är det den första Iphonen men jag har testat Iphone 4 också och blev inte imponerad av den. Och jo jag hade inte heller använt den om jag fick den gratis för jag hade sålt den och köpt något bättre. Det finns säkert folk som du beskriver men jag har iallafall personligen en Iphone. Och jag gillar inte Appel för 5 öre och vill ej lägga mer pengar på dom.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

varför ska man ändra på ett vinnande konsept ... jo enbart för att man har lyckats att över marknaden ....o det e ju br a för att vi c ,,,,ska slippa överpriser wivvvvvvva samsung

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

varför ska man ändra på ett vinnande konsept ... jo enbart för att man har lyckats att över marknaden ....o det e ju br a för att vi c ,,,,ska slippa överpriser wivvvvvvva samsung

kan skriva om det i morgon hehe ..full som ett egg allatid på fredagar do rese jobbet e slut

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Har du testat OSX?

Menar du förövrigt att unix är på något sätt dåligt? Kan du utveckla detta?

Tja.. det mesta idag har sina rötter från förr i tiden.. Känns lite som du försöker skapa ett motargument med något som är oerhört vanligt och tilltalande i övrigt oavsett apple eller bilar eller vad det nu är.. Jag menar, en tv från 60talet vs en tv idag, vilken är mest tilltalande?

Du missar ironin....
Du valde att vinkla det som att jag tycker att Unix är dåligt.....men faktum ÄR att eftersom det används som bas för merparten av OS idag så måste det bara betyda EN sak........inte sant?

En TV från idag är mer tilltalande medans bilar och motorcyklar från 60-talet är mer tilltalande för mig.
Påstår jag då att bilar och motorcyklar av idag är dåliga?
NEJ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

grattis till kommentar nummer 100

Ja du har många bra argument, och du vänder dig til Applehatare, vilket jag inte är. Men känner ändå at alla dina argument handlar om personliga saker, inte ett enda av dem gör Apple til en bättre produsent på något område, det handlar om smak och behag, tycke och tankemönster hos användaren.
De har vackra och välfungerande produkter, i och för sig med så många begränsningar så det förslår.

Vore det så at de är bäst och enklast og mest logisk och prisvärd på alla möjliga områden skulle de vara störst, så enkelt är det, folk är inte efterblivna för at de inte gillar Apple, eller är blinda för hur bra Apple är för at de inte testat deras system, i de flesta fall gör människor väldigt medvetna val.

Jag har beskrivit hur min 58 årige far valde bort Apple och kan lika gärna berätta hur min 10 åriga flicka reagerade efter att ha suttit ett par dagar med en MBAir... Som vi lånat av en vän inför hennes datorköp.
Hon kom och frågade om datorn var för vänsterhänta eller något, och om varför det bara fanns en vänsterknapp på musen så man inte kunde göra alla saker... Säkert är vanans makt inne i bilden, men det säger något om att tex windows och linuxbaserade system har träffat rätt på en del grejor för hon reagerade inte så på två olika linuxsystem, de tyckte hon bara var jobbiga för at de inte stödde de spel hon tyckte om och at de inte var lika snygga som windows.

Jag tror at Apple älskare får förstå at man behöver inte hata Apple för att man inte håller med om deras argument, det handlar om at Apple passar inte alla så enkelt är det, de flesta människor gillar inte Apple faktiskt så är det bara, statistik talar om det. Det betyder inte att man är Apples fiende eller Appleälskares fiende eller motsträvare, eller efterbliven eller erfarenhetslös, eller för gammal eller för ung.

Men det jag tycker är direkt ruttet av Apple är at de inte kan hantera konkurens på marknaden, utan försöker hela tiden skapa monopol på alla områden dom ser en liten öppning til det. Och den fina byggkvalitèn är inte bättre än andras för det berättar lite återförsäljare jag känner om, at de mörklägger totalt och man får skriva på papper om at inte yppa information om en hel del saker.... jag ska inte gå in på det vidare, men det är inga fler glansbilder där än i några andra böcker...

Jag skulle också vilja ha en produktkedja och ha monopol på den och tjäna mera pengar än alla andra i hela världen, och fick jag möjligheten är det både det ena och det andra moraliska konceptet jag skulle skita i.
Men där kommer marknadreglering in i bilden och intarnationell lagstiftning och individuella länders bestämmelser, respekterar man inte det och försöker göra ondsinnade angrep för at man inte lyckas på rättvis och laglig väg då är man ett ruttet äpple.

Hej!

Nu kan man ju inte basera saker på hur bra dom är på något annat sätt än personliga åsikter. Om man nu inte skall gå in på syntetiska bänkningar, vilket antagligen är densamma hos en PC med samma hårdvara.

Det där med att din dotter blev förvirrad med med att de inte finns högerklick är nog snarare en sak om vana, och har således inget med hennes vanesak att göra. OM man skall gå in på att prova något nytt som t.ex apples prylar så måste man också vara insatt och förstå vad skillnaderna är och faktiskt ha det i åtanke.
Oavsett så har du "högerklick" på en mac också, om du använder två fingrar istället för en att klicka med, så får du precis som i windows fram en meny på det du klickat på.

Alla som testat en laptop har nog någon gång känt att touchpaden inte är något speciellt så att säga, en sån pass del som faktiskt är viktigt på en laptop skall ha en bra känsla tycker jag. Och samtliga pc touchpads har haft värdelös återgivning av känslan i den, ska man skrolla så får man trycka lite hårdare t.ex, vilket inte är bekvämt för någon. Känslan är oftast värdelös. Tills jag nyligen testade mac så måste jag säga att touchpaden kan nästan ersätta musen (förutom om man nu spelar spel), så bra och lättarbetad är den faktiskt.

Lite lustigt att du nämner linux då även det är baserat på samma som OSX. Så det har inte med det att göra..
Jag tror att det skulle bli en stor skillnad om t.ex ni verkligen förstod er på skillnaden innan ni började pilla med en sån dator i alla fall eller om ni inte visste något om datorer innan, då hade man sluppit att känna på det där sättet.

Jag kan också hålla med om att det inte är schysst att göra som dom gör, men man måste förstå att de inte heller är ensamma om detta.

Byggkvalitén, nu pratar jag om hur deras prylar känns, de känns bättre att hålla i, mer gedigna än motparten, faktiskt. Om man nu missat detta så lär man inte ha klämt på motsvarande apple-pryl utan bara "hört" saker på ryktesväg, vilket tar oss tillbaka till såna som bara har hört..men aldrig känt efter själva.

Skrivet av ntiselle:

Jag tycker som personen du quotade och jag har personligen en Iphone och jag är verkligen inte nöjd med det skräpet. Visseligen är det den första Iphonen men jag har testat Iphone 4 också och blev inte imponerad av den. Och jo jag hade inte heller använt den om jag fick den gratis för jag hade sålt den och köpt något bättre. Det finns säkert folk som du beskriver men jag har iallafall personligen en Iphone. Och jag gillar inte Appel för 5 öre och vill ej lägga mer pengar på dom.

Du behöver nog inte ens yttra dig om du inte ens skall komma med ett argument om varför det är så dåligt!
Varför är din iphone så dålig t.ex?

Skrivet av Lonefox:

Du missar ironin....
Du valde att vinkla det som att jag tycker att Unix är dåligt.....men faktum ÄR att eftersom det används som bas för merparten av OS idag så måste det bara betyda EN sak........inte sant?

En TV från idag är mer tilltalande medans bilar och motorcyklar från 60-talet är mer tilltalande för mig.
Påstår jag då att bilar och motorcyklar av idag är dåliga?
NEJ....

Jo men precis, därför förstod jag inte riktigt din liknelse innan!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Datavetare
Skrivet av turismo:

Om Apple produkter är så dåliga och bara skit. Varför är Samsung så dumma i huvudet att dom gör kopior av dessa produkter?

Man blir ju så trött på skitsnacket!

Men det är väll här åsikterna går isär. Om man använt iPad/iPad2 och Galaxy Tab 10.1 sida vid sida så har i alla fall jag svårt att se hur man kan kalla Galaxy Tab 10.1 för en kopia av iPad. Tycker det är helt sanslöst att Apple fick rätt i den stämning de gjorde mot Samsung och jag hoppas verkligen att Samsung, eller i alla fall någon, lyckas sätta dit Apple rejält i en stämning så de får smaka på sin egen medicin.

Och innan någon kallar mig Apple-hatare så kan jag meddela att detta är skrivet på en MBP som är en av mina fyra Mac:ar i hemmet. Så jag är nog inte den typiske Apple-hataren i alla fall då jag dagligen använder deras produkter och min nästa laptop blir med stor sannolikhet en MBA. Tycker bara Apple beter sig som svin i detta fall och en inkompetent/blind dommare + jury jag dem tyvärr rätt i bl.a. Tyskland.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Ja jo för dom vill ju självklart kopiera och göra exakt samma misstag igen, och gå igenom samma process igen. Det låter ju jävligt logiskt. Och vadå Planka designern? Hur ska man annars göra en sådan sorts mobil / Surfplatta? Ska man göra den 10 cm tjock och att den har formen som en stjärna?

Och för den sakens skull. I en annan artikel jag läste på Sweclockers för ett tag sen så är ju Android redan byggt på idér ifrån IOS. Skaparen av Android satt ju i ledningen i Appel men slutade och gjorde Android istället.

Apple är inte mycket bättre själva när det gäller att stjäla saker, alla företag för det mer eller mindre för att kunna lyckas och tjäna mer

Testa att läs mitt inlägg igen så kanske det går bättre.