Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Medlem

Apple -.-

För helvete apple era jävla nötter.

Tradigt sånt här. Hoppas folk börjar fatta hur dumma apple är snart.

Permalänk
Medlem

Detta är något företag gör hela tiden för att skydda sina produkter. Men precis som i Mojang vs Bethesda har vissa personer svårt att förstå detta utan tar det som något unikt eftersom alla dessa fall inte vanligtvis får så stor uppmärksamhet. Att Apple går så långt att de försöker få försäljningsförbud är däremot hemskt och det kan i värsta fall skada oss konsumenter eftersom det blir mindre konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Man behöver inte hata Apple för att inse att det de just nu håller på med är Hyckleri.. Apple kopierar från sina motståndare (Steve Jobs har vid flera tillfällen medgivit till detta) precis som de påstår att andra gör. Skillnaden? Jo Apple sätter sig själv på en pedistal och fördömmer andra som gör exakt samma sak som de gör. Sedan så skulle jag gärna vilja ha källa på att Samsung har begärt källkoden till iOS tex. Sedan att du gör exakt samma sak som de du kallar "apple-haters" är ju komiskt. Men ist för att Apple är boven så är är Samsung det (enligt dig).

Varsågod: http://daringfireball.net/linked/2011/11/01/samsung-source-co...

Citat:

In Federal court today Samsung counsel Cynthia Cochrane said her client would need the source code for the iPhone 4S and agreements Apple had with major carriers Vodafone, Telstra and Optus in order to make a legal case for a ban before the court.

First Samsung wanted to see the unreleased “iPhone 5” and “iPad 3”, now they want the iOS source code and Apple’s carrier agreements.

Permalänk
Medlem

Du förstår säkert själv att Samsung redan vet att de inte kommer få tillgång till dessa utan gör det för att förlöjliga Apple ur marknadsföringssyfte.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du förstår säkert själv att Samsung redan vet att de inte kommer få tillgång till dessa utan gör det för att förlöjliga Apple ur marknadsföringssyfte.

Tack för informationen, skönt att någon insatt vet hur allt ligger till.

Permalänk
Medlem

Varför gjorde dom den fulare :pPPP. Det här var väldigt irrelevant för mig, jag hatar tablets och jag hatar Samsungs tappra försök till datorer och mobiltelefoner. Hoppas Apple blir tvingade att designa om iPhone 4S för den är för lik ett tuggummi ^^

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du förstår säkert själv att Samsung redan vet att de inte kommer få tillgång till dessa utan gör det för att förlöjliga Apple ur marknadsföringssyfte.

Ja, jo, så Måste det vara.

*facepalm*

Permalänk
Medlem

Undra varför Samsung valde att kopiera första iPad istället?^^

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Apple är trams, från början till slut.

Deras plattor ser ut som andra tillverkares plattor alltid har gjort, men lite annorlunda mått. Det kanske kan vara mönsterskyddat, men näppeligen patenterbara format.

Jösses vilket skitsnack från Apple.

Rekommenderar dig att googla lite på hur plattor sett ut före och efter iPad så kommer du att se att det inte riktigt stämmer....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Rekommenderar dig att googla lite på hur plattor sett ut före och efter iPad så kommer du att se att det inte riktigt stämmer....

Här är en länk till en platta som visades före iPaden kom:
http://techcrunch.com/2009/06/03/crunchpad-the-launch-prototy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSEU1N708w5e-8ba-4G3...
inte en bil men jag tror att många kan se likheten mellan denna och en visst bilmärkes design.

då kanske du känner till att samsungs stämningar bygger på faktisk teknik, inte bara folk subjektiva åsikter hurvida två produkter liknar varandra.

AH! Asus, jag trodde det var ytterligare en kopia av Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Ja, jo, så Måste det vara.

*facepalm*

Skrivet av Halldin:

Tack för informationen, skönt att någon insatt vet hur allt ligger till.

Inte är ni väl så pantade att ni tror att Samsung på fullt allvar gjorde det utspelet för att faktiskt få tillgång till iOS källkod och kommande Apple-produkter? På riktigt? Knäppskallar där.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Inte är ni väl så pantade att ni tror att Samsung på fullt allvar gjorde det utspelet för att faktiskt få tillgång till iOS källkod och kommande Apple-produkter? På riktigt? Knäppskallar där.

Enligt dig :
"Du förstår säkert själv att Samsung redan vet att de inte kommer få tillgång till dessa utan gör det för att förlöjliga Apple ur marknadsföringssyfte."

Och det tror du verkligen på själv?

Knäppskalle på dig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Nej, det är inte avundsjuka. Du skulle kunna kasta Apple produkter på mig, jag skulle inte använda dem. Sen kommer Apple-fanboysen, "det är bara för att du inte har råd". Jo det är säkert det, för de som tycker illa om Mac är oerhört sällan entusiaster som har teknik värd flertalet gånger mer hemma.

Du är väl en sådan som är för rädd för att testa något nytt och inse att du faktiskt kanske gillar det. Så jag antar att du inte ens testat något av det apple har att erbjuda?

Inte vet jag, vart kommer allt hat i från då menar du? Vad är det som gör deras produkter till skit, det är det jag undnrar om det nu inte är svenska avundsjukan, för några argument verkar inte existera, utan det kommer bara ut en massa BS från folk som inte ens vet vad dom verkar begrunda sitt hat på, vilket är rätt lustigt att se. Liksom såna som du som inte ens skulle använda dom om det var gratis. Det är bara rent BS det också. Eller vad har du för grund till detta?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla plattor och telefoner ska vara så jävla lika varandra, hade jag drivit ett företag som utvecklade plattor o lurar hade jag ansträngt mig för att ska något eget som inte liknar allt annat. Variation är roligare!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Urlöjligt från apple.
Volvo kanske skulle ta patent på bil-design....inga andra får tillverka en plåtlåda med fyra hjul...

Det står tydligt SAMSUNG på surfbrädan, ingen kund kan missta produkten för att vara något annat.

Precis vad volvo kanske borde göra.. Om det gick. Nu har Apple fått igenom patent med den formen eller vad det är. och dom lyckades.

Varför är det Apples fel? Det är patentsystemet som det är fel på. Och Apple utnyttjar det patent dom har.. Vart är felet nånstans?

Ni pratar dessutom om Apple som en person. Apple består av 46.000 anställda (enligt wikipedia). Ett företag utan personer sköter inte sig själv. Så vem beskyller ni egentligen?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Du är väl en sådan som är för rädd för att testa något nytt och inse att du faktiskt kanske gillar det. Så jag antar att du inte ens testat något av det apple har att erbjuda?

Inte vet jag, vart kommer allt hat i från då menar du? Vad är det som gör deras produkter till skit, det är det jag undnrar om det nu inte är svenska avundsjukan, för några argument verkar inte existera, utan det kommer bara ut en massa BS från folk som inte ens vet vad dom verkar begrunda sitt hat på, vilket är rätt lustigt att se. Liksom såna som du som inte ens skulle använda dom om det var gratis. Det är bara rent BS det också. Eller vad har du för grund till detta?

På argumentfronten brukar det snarare vara tomt bland äppelälskarna. En skillnad jag märkt när det gäller Apple fanboys vs "haters" är att Apple fanboys ofta köper allt Apple tillverkar och prisar det som om det vore deras heliga skrift. Dessutom köper många Apple produkter bara för att de tror att det ska få någon form av status.

Den som tycker illa om Apple köper ofta många olika märken, ex på märken som jag äger/produkter jag använder:
*Corsair
*Logitech
*LG
*BenQ
*MSI
*Asus
*Samsung
*Seagate
*Western Digital
*ZTE(Google Android)
*Windows
*Linux
*Fractal Design
*Gigabyte
*Intel
*AMD
*Powercolor
*Antec
*Creative
*Razer
*eVGA
*Zalman
*NZXT
*Nokia
*Har ägt ett fåtal Apple produkter tidigare

Apple fanboys å andra sidan köper allt vad Apple pungar fram(de mest extrema fanboysen som det finns väldigt många av) utan att ens titta på alternativ, skryter om hur bra funktioner deras prylar har innan de inser att konkurrensen har exakt samma sak i sin pryl. Tror jag testat betydligt fler produkter än vad alla äppeltomtar gjort.

Edit: Innan det blir totalt krig vill jag påpeka att det så klart finns mellanting och alla är inte så extrema som beskrivs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Apple fortsätter med deras löjlighetsmakeri som vanligt, men lite kul är det ändå att Samsung kan kringgå alla denna trams genom att introducera 10.1N =]

+1

Apple är ett ont företag som vill dominera planeten med dålig hårdvara som säljs för enorma summor pengar till kunderna :S...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Den nya är faktiskt snyggare, trotts den lilla förändringen. Är den helt svart eller är det bara bilden som är så? Den till höger är gråare än den till vänster.

Men det är en fet och ful ram på den nya.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JD:

Urlöjligt från apple.
Volvo kanske skulle ta patent på bil-design....inga andra får tillverka en plåtlåda med fyra hjul...

Det står tydligt SAMSUNG på surfbrädan, ingen kund kan missta produkten för att vara något annat.

Varför skulle Volvo göra det? Ford var ju bland de första, de kanske skulle stämma alla andra som använder ratt, det var ju Ford först med

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Varför skulle Volvo göra det? Ford var ju bland de första, de kanske skulle stämma alla andra som använder ratt, det var ju Ford först med

Fiat sålde/släppte den första bilen ut i världen

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Precis vad volvo kanske borde göra.. Om det gick. Nu har Apple fått igenom patent med den formen eller vad det är. och dom lyckades.

Varför är det Apples fel? Det är patentsystemet som det är fel på. Och Apple utnyttjar det patent dom har.. Vart är felet nånstans?

Det är inte ett patent de fått beviljat, det är en "Community design". De beviljas automatiskt, och kollas ej om t.ex. prior art finns. Den är dessutom alldeles för simpel enligt mig, en rektangel med en skärm skärm och en kant runt skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

På argumentfronten brukar det snarare vara tomt bland äppelälskarna. En skillnad jag märkt när det gäller Apple fanboys vs "haters" är att Apple fanboys ofta köper allt Apple tillverkar och prisar det som om det vore deras heliga skrift. Dessutom köper många Apple produkter bara för att de tror att det ska få någon form av status.

Den som tycker illa om Apple köper ofta många olika märken, ex på märken som jag äger/produkter jag använder:
*Corsair
*Logitech
*LG
*BenQ
*MSI
*Asus
*Samsung
*Seagate
*Western Digital
*ZTE(Google Android)
*Windows
*Linux
*Fractal Design
*Gigabyte
*Intel
*AMD
*Powercolor
*Antec
*Creative
*Razer
*eVGA
*Zalman
*NZXT
*Nokia
*Har ägt ett fåtal Apple produkter tidigare

Apple fanboys å andra sidan köper allt vad Apple pungar fram(de mest extrema fanboysen som det finns väldigt många av) utan att ens titta på alternativ, skryter om hur bra funktioner deras prylar har innan de inser att konkurrensen har exakt samma sak i sin pryl. Tror jag testat betydligt fler produkter än vad alla äppeltomtar gjort.

Edit: Innan det blir totalt krig vill jag påpeka att det så klart finns mellanting och alla är inte så extrema som beskrivs.

Ex på märken som jag äger/produkter jag använder:

*Apple iPhone
*Corsair
*Logitech
*Seagate
*Western Digital
*Gigabyte
*Intel (Glöm inte att Apple oxå använder dem i sina datorer)
*eVGA
*Zalman
*Noctua
*IBM
*Epson

Inte bara Apple här heller, så vart ville du komma?

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Fiat sålde/släppte den första bilen ut i världen

Jag skrev visseligen "bland de första", men ska vi vara riktigt petiga så tillverkades den första bilen av Nicholas Cugnot 1769

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Jag skrev visseligen "bland de första"

Det vet jag om....Jag skrev bara att Fiat släppte den första? Vad vill du påpeka?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Det vet jag om....Jag skrev bara att Fiat släppte den första? Vad vill du påpeka?

Sen gjorde Carl Benz den första bilen för vanligt bruk 1885, Fiat grundades först 1899, 1916 byggde Fiat sin första bil, innan höll de på med skeppsbyggeri, flyg- och fartygsmotorer och järnväg, T-Ford kom 1913

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inte annat än att lägga mig i med lite frågor ... Med utgångspunkten at jag faktiskt har provat det som finns av Apples produkter, och jag har motsvarigheterna som inte är Apple. Får man inte tycka at Apples produkter är överestimerade och överprisade ? Jag tycker inte deras produkter är dårliga, inte alla i alla fall. Men jag kan inte tänka mig at använda deras produkter först och främst för de ger inte samma valmöjlighet at använda olika sorters mjukvara utan at i många fall gå omvägar genom en tredje mjukvara och så, och deras telefoner är i utgångspunkten låsta för många funktioner och modifieringar i mjukvara så något så banalt som att byta tema på UI gör at du måste jailbreaka och så som enligt dom inte är "lagligt". Deras musikmarknad och appmarknad är låst at gå genom dom ensamma med mera... Ska man försöka göra en upgradering av hårdvaran på deras datorer måste man mer eller mindre bryta garantier för at kunna använda komponenter som DE inte godkänt och säljer men som i realiteten kanske är mycket bättre. Sedan är det många grejor som inte alls går at få att fungera eller passa med mac för at det är anpassad utrymme för att begränsa inte rymden men formen så at man bara får använda det dom tycker om at ge stöd för eller har mjukvarustöd i sitt OS. Jag är ingen Apple hatare för at jag inte tycker om alla dessa begränsningar och deras prisättning som jag inte ser är i relevans med vad dom levererar. Inte häller är jag Apple hatare bara för at jag inte tycker om som sådant och inte tycker det är effektivare eller bättre på något som helst vis att jobba eller spela eller göra något med deras OS, jag gör det helt enkelt bättre och effektivare i Windows utan att det spelar någon roll vad upgiften är. Jag respekterar at vissa människor ÄLSKAR deras produkter, men gör inte mig till en Äppelhatare bara för at jag argumenterar mot vad som skulle vara bättre med Apples grejor. de passar helt enkelt inte mig eller mitt tankemönster på något vis och inte heller plånboken, det säger jag i konteksten at jag har råd, men vill inte slänga onödiga pengar på produkter som inte presterar liknande med vad likartade produkter från andra leverandörer gör i samma prisklass, eller man kan få likartad produkt til i många fall bortimot halva priset av en Apple produkt. Ni får köpa Apple produkter tills ni storknar och jag önskar er all lycka med dem och det är et fint konsept, men bra ... nej inte för mig. Jag påstår ingalunda att Apple är skit, men deras produkter är ingalunda heller överlägsen andra producenters varor i en lägre prisklass ens. Men kan någon motbevisa mina argument, så är det välkommet

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

då kanske du känner till att samsungs stämningar bygger på faktisk teknik, inte bara folk subjektiva åsikter hurvida två produkter liknar varandra.

nice kommentar

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Massor av text

Ett hett tips för dig min vän är att lära dig styckeindelning så man faktiskt kan läsa det du skriver utan att behöva anstränga ihjäl sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gipsyboy:

Jag kan ju inte annat än att lägga mig i med lite frågor ... Med utgångspunkten at jag faktiskt har provat det som finns av Apples produkter, och jag har motsvarigheterna som inte är Apple. Får man inte tycka at Apples produkter är överestimerade och överprisade ? Jag tycker inte deras produkter är dårliga, inte alla i alla fall. Men jag kan inte tänka mig at använda deras produkter först och främst för de ger inte samma valmöjlighet at använda olika sorters mjukvara utan at i många fall gå omvägar genom en tredje mjukvara och så, och deras telefoner är i utgångspunkten låsta för många funktioner och modifieringar i mjukvara så något så banalt som att byta tema på UI gör at du måste jailbreaka och så som enligt dom inte är "lagligt". Deras musikmarknad och appmarknad är låst at gå genom dom ensamma med mera... Ska man försöka göra en upgradering av hårdvaran på deras datorer måste man mer eller mindre bryta garantier för at kunna använda komponenter som DE inte godkänt och säljer men som i realiteten kanske är mycket bättre. Sedan är det många grejor som inte alls går at få att fungera eller passa med mac för at det är anpassad utrymme för att begränsa inte rymden men formen så at man bara får använda det dom tycker om at ge stöd för eller har mjukvarustöd i sitt OS. Jag är ingen Apple hatare för at jag inte tycker om alla dessa begränsningar och deras prisättning som jag inte ser är i relevans med vad dom levererar. Inte häller är jag Apple hatare bara för at jag inte tycker om som sådant och inte tycker det är effektivare eller bättre på något som helst vis att jobba eller spela eller göra något med deras OS, jag gör det helt enkelt bättre och effektivare i Windows utan att det spelar någon roll vad upgiften är. Jag respekterar at vissa människor ÄLSKAR deras produkter, men gör inte mig till en Äppelhatare bara för at jag argumenterar mot vad som skulle vara bättre med Apples grejor. de passar helt enkelt inte mig eller mitt tankemönster på något vis och inte heller plånboken, det säger jag i konteksten at jag har råd, men vill inte slänga onödiga pengar på produkter som inte presterar liknande med vad likartade produkter från andra leverandörer gör i samma prisklass, eller man kan få likartad produkt til i många fall bortimot halva priset av en Apple produkt. Ni får köpa Apple produkter tills ni storknar och jag önskar er all lycka med dem och det är et fint konsept, men bra ... nej inte för mig. Jag påstår ingalunda att Apple är skit, men deras produkter är ingalunda heller överlägsen andra producenters varor i en lägre prisklass ens. Men kan någon motbevisa mina argument, så är det välkommet

Apple har en väldigt nice rättstavningsfunktion som vissa tycks behöva...

Att byta tema är ett inget som direkt har med funktioner att göra, det som är bra med Apple är att den är väldigt simpl och logisk att använda för många (alla användare är inte under 30, faktiskt så är den inte ens den målgruppen den är riktad till heller från början)

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)