Är det någon annan som väntar på Half-Life 3?

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som väntar på Half-Life 3?

Som rubriker lyder undrar jag om det bara är jag som längtar efter att få fortsätta äventyret?
Att man sedan vet att när spelet väl släpps är det mest troligt en mycket välgjord produkt gör ju inte suget mindre.
Half-life 2 är för mig överlägset alla andra spel i underhållningsvärde

Tycker det är väldigt konstigt att inte mer skrivs om Half-Life på forumet, eller är det annat folk som tycker det är bra grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Som rubriker lyder undrar jag om det bara är jag som längtar efter att få fortsätta äventyret?
Att man sedan vet att när spelet väl släpps är det mest troligt en mycket välgjord produkt gör ju inte suget mindre.
Half-life 2 är för mig överlägset alla andra spel i underhållningsvärde

Tycker det är väldigt konstigt att inte mer skrivs om Half-Life på forumet, eller är det annat folk som tycker det är bra grejer?

Är det någon som inte väntar på HL3 hade varit en bättre rubrik!

Anledningen varför diskussioner om half-life serien sällan kommer upp är för att det är gammalt nu. Kommer ihåg när HL2 stod inför dörren.. då var det hysteri även här på sweclockers.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Dagen då ett nytt Half Life släpps kommer hela internet att skaka.

Jag tror säkert Valve har något stort på gång, man vet aldrig med Valve vad de sysslar med.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det! Ettan var guld! Tvåan var bra förutom zombiebyn. WTF?! Expansionerna var bra.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Den dagen har man väntat på länge.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag säger bara sandtraps och ingången till nova prospekt.... oförglömliga stunder.

Varför producerar ingen annan spel med den själen, känslan och finessen?

Permalänk
Medlem

Ser fram imot HL3. Tvåan är nog den bästa shootern jag spelat samt expansionerna. Många minnesvärda spelminnen från tvåan =P

Permalänk
Medlem

Hoppas bara dom bygger en ny motor. Source känns gammalt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Givet de kommer med en ny renodlad PC optimerad motor, precis som source var. Vavle kan sina saker.

Kan inte ens tänka hur otroligt stort det lär bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Den dagen... Valve har ju för fasen inte ens släppt mini gamet dota 2, half life 2 three har det på sin höjd viskats om.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv

Jo visst längtar man men det har vi alla gjort länge nu!

edit: tänk vilken shitstorm det blir om dom släpper det till konsoll först och kör med quicktime events

Permalänk

3:an blir som ettan men i dx11

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den som inte längtar efter HL3 kommer jag göra göra hembesök hos

Du är välkommen hit.
Ta med en pizza vetja =P

Har inte ens spelat igenom 1an hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toivo83:

Du är välkommen hit.
Ta med en pizza vetja =P

Har inte ens spelat igenom 1an hehe

Karlskoga är får långt borta.
Dags att spela genom serien för dig då

Permalänk
Medlem

Först och främst måste vi ju få EP3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pie-or-paj:

Först och främst måste vi ju få EP3

Högst troligen enl. en tidigare länk så koncentrerar man sig på HL3 och skippar EP3, huruvida det stämmer vet ajg ju inte.
Ser gärna en fortsättning på EP2

Permalänk
Medlem

Det har jag mycket svårt att tro på. Ett episoderna ska vara en triologi har vi vetat ända sedan valve presenterade dem.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pie-or-paj:

Det har jag mycket svårt att tro på. Ett episoderna ska vara en triologi har vi vetat ända sedan valve presenterade dem.

Som jag skrev: "Huruvida det stämmer eller inte vet jag inte"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehenkeee:

Som rubriker lyder undrar jag om det bara är jag som längtar efter att få fortsätta äventyret?
Att man sedan vet att när spelet väl släpps är det mest troligt en mycket välgjord produkt gör ju inte suget mindre.
Half-life 2 är för mig överlägset alla andra spel i underhållningsvärde

Tycker det är väldigt konstigt att inte mer skrivs om Half-Life på forumet, eller är det annat folk som tycker det är bra grejer?

Nej jag har aldrig gillat deras spelmotor, seg, konstig. För min smak! Ser fram emot ett nytt ID software spel däremot. Typ Quake - Modern Warefare! Då skulle jag bli lyckligaste gamern i världen!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+